Genre: actie/avontuur Platform(s): Xbox 360 en PC Publisher: Playlogic Developer: Akella Release datum: 1ste kwartaal 2006 Captain Blood is een piratengame gebaseerd op het boek van Rafael Sabatini waarin Peter Blood de hoofdpersoon is. Het verhaal speelt zich af rond 1685 op de Spaanse zee, maar voordat je aan je avontuur begint ben je nog een simpele chirurg. Door een fout wordt je veroordeeld en naar Barbados gestuurd om daar als slaaf te dienen. Tijdens deze zware tijd zie je een mogelijkheid om te ontsnappen en je te ontwikkelen als piraat. Al snel is de Caribische zee in handen van deze moordlustige piraat. Volg hem tijdens zijn missie naar glorie, goud en liefde. Wat zijn de mogelijkheden? In Captain Blood ben je eigenaar van een schip waarmee je naar allerlei eilanden kan varen en daar forten van andere piraten kunt vernietigen en plunderen. Ook gevechten op zee komen vaak voor. Hierin kan je kiezen tussen het besturen van je schip of het afvuren van kannonen. Hierbij komt echter wel wat techniek kijken. Zo zal de windsnelheid en de weersomstandigheden van grote invloed zijn op de manier van varen en vechten. Uiteraard kan er ook man tegen man gevochten worden met wapens als: musketten, handbommen en degen. Met het geld dat je van andere piraten plundert is dit wapenarsenaal uit te breiden. Volgens enkele sites is 30 maart 2006 de precieze release datum, maar omdat dit nog niet door de developer bevestigd is, kunnen we het beter houden op het 1ste kwartaal van 2006. * Alle screens zijn van de PC-versie
Arg, toffe game. Lache thema man. Een piratengame lijkt me zeker wel tof. De screens zijn eigenlijk niet erg mooi, ik verwacht wel wat beters binnenkort, maar interessante game toch.
Ik heb nog mijn twijfels over deze game... De graphics zijn echt heel lelijk ook al zijn ze voor de Pc en de gameplay lijkt me ook niet super, dit vooral omdat het in een missiestructuur gebeurt, dus kun je niet vrij rond varen, lopen, enz.
w000t kijk dat 7e plaatje! in de tijd van de piraten had men dus ook al lightsabers oke, nu serieus: aangezien dat er een beetje een tekort is aan goede piratengames, hoop ik toch wel dat dit een goed spel gaat worden. het ziet er dan mischien niet geweldig uit, maar gameplay gaat nou eenmaal gewoon voor. (zie Op. Flashpoint Elite ) het wordt afwachten. toch lijkt het me wel gaaf, een sabelduel met een piraat, of een oorlog tussen 2 schepen te beleven en dan zelf ook meedoen kan toch wat moois worden (hoop ik dan)
Idd, de 360 kan veel beter dan dit. Daarnaast, het ziet er wel heel houterig en stram uit. Als je niet vrij kan rondlopen, varen of iets anders is het gedaan. Piraten zijn leuk, maar doe het dan alsof je echt een piraat bent, niet een geketende schipper. Ze moeten wel met een héél verassende gameplay komen, anders sterft dit spel een stille dood...
Mee eens. Volgens mij wordt dit een gewone budgetbaktitel. Graphics zijn van gewoon Xbox niveau, tenminste zo lijkt het nu. Het water ziet er niet uit, personages zijn niet indrukwekkend en het zal mij benieuwen of je echt wel zoveel vrijheid hebt.
stop eens met zeiken. de titel heeft geen zak (oke, mischien iest, maar zeker niet veel) met het speelplezier te maken. of een titel pakkend is of niet, dat maakt voor mij niks uit, als het maar uit te spreken valt en ja het klopt dat de graphics er niet uitzien, maar lees dan eens wat erbij staat: en dat het je 'bout' lijkt, oke, maar geef dan wel wat argumenten ofzo. ik wil nou niet zeggen dat dit meteen een topgame word, maar geef het een kans, jullie hebben alleen nog maar screens van de pc gezien...
Gastje , jij bent nog veel te jong om dit te weten , vraag maar aan je papa of mama wie captain blood is . Dit was een avonturenfilm met in de hoofdrol errolll flynn en olivia de haviland . En als de game zo goed is als de film wordt het echt wel de moeite waard.
Heb nooit echt iets met piraten gehad. Pirates of the Carribean, de atractie in Disney () is wel leuk, maar de rest (films, games) omtrent piraten trekken me totaal niet en ook deze screens weten me niet te overtuigen, danwel te interesseren.
Dit is een schending van kinderrechten. Peter Pan heerscht. Maar stel nou, je staat in de winkel, wil even snel een game kopen (Geld over) en je ziet het spel: 'Captain Blood.' Samen met de screens word je niet echt getrokken... Je bent 16, onthoud dat
Sowieso piratengames zijn toch niet echt gericht op het grote publiek, dus de mensen die echt van piratengames houden (ik ken ze niet) die kopen hem dan toch vanwege het thema.
zijn niet gericht op groot publiek nee, probeert men eens wat origineels te doen na al die WW II en Vietnam spellen, word er weer meteen gezeurd. wacht nou maar af, mischien heeft het spel wel een geweldige piratensfeer, wie weet. en adt je geen 'piraten-spel-fans' kent, is waarschijnlijk simpelweg omdat er maar enkele piratenspellen zijn op xbox, en niet echt van een hoog niveau
Inderdaad weer een keer wat anders dan al die shooters. Helaas vind ik alleen dat de game niet echt goed uitgevoerd is (tot nu toe). Vooral omdat de game voor de Xbox 360 uitkomt zouden er toch wel wat meer mogelijkheden in mogen zitten. Daarnaast zou de game het veel beter doen zonder missiestructuur; GTA meets het piratenleven...lijkt me veel toffer. Natuurlijk duurt het nog even voordat de game uitkomt, maar je kan al wel van te voren zeggen of het iets gaat worden of niet.