1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Casemodding] Vragen en Antwoorden [Deel 4]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Conquistador, 17 feb 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Conquistador

    Conquistador XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.869
    Leuk Bevonden:
    5
    Het blijkt wel weer hoe populair het casemodden is geworden, hier het levende bewijs dat je kunt aanschouwen als [Casemodden] Vragen en Antwoorden [Deel 4], waarvoor ik toestemming heb om het nieuwe topic te openen.

    De vorige delen, waar je nog altijd handige info kunt vinden. Bereik je door op de links hieronder te klikken:
    Deel 1
    Deel 2
    Deel 3

    Het gaat hier over het casemodden van een xbox, dit heeft uiteraard niks te maken met het veranderen van je Bios van je xbox. Hierover bespreken we hoe je een xbox kunt modden kwa uiterlijk, dat wil zeggen hem een andere kleur geven, windows erin maken de xbox verlichten etc. je kunt het bijna zo gek niet bedenken of het is mogelijk met je xbox.

    Huishoudelijke mededelingen

    Respecteer elkaar
    Je beledigd elkaar niet in dit topic, dus je gaat elkaar niet uitschelden. Tenminste niet op manieren die kwetsend kunnen zijn voor andere mensen. Behandel elkaar dus met respect. Doe je dit niet dan kunnen de Mod's of Admin's maatregelen tegen je treffen.

    Ga ook niet meteen iemands xbox afkraken, meestal zijn hier een aantal uurtjes ingestoken. Onthoud ook dat jou eerste xbox ook niet moeders mooiste is geweest, en aangezien er steeds meer casemodders komen hopen we toch wel dat deze mensen ook een positieve bijdrage gaan leveren aan dit topic en andere mensen te kunnen helpen.

    Slowchatten en/of Spammen
    Ga niet om de minuut een post plaatsen om met iemand te kletsen, doe dit dan via PM of via het programma MSN messenger. Deze zijn hier speciaal voor gemaakt. Bij slowchatten riskeer je een berisping te krijgen van een Mod of een Admin.

    Post ook nadat de laatste post al van jou was, edit dan je laatste post en voeg daar in toe wat je nog extra wou zeggen en/of vragen. Post ook met inhoud dus niet, ja leuk of iets dergelijks. Nee post waarom je het mooi of leuk vind en geef wat adviezen over wat volgens jou nog beter kan.

    Geen domme vragen
    Er bestaan geen domme vragen, er zal altijd wel een antwoord volgen waar je wat aan hebt. Stel vragen en steek er wat van op zodat als iemand anders komt met een vraag, je hem kunt uitleggen hoe het werkt. Etc. zo leert iedereen van elkaar.


    Tutorials en Gallerij

    Tutorials
    Zoals in deel 3 ookal stond word er door een aantal members gewerkt aan een case mod FAQ, deze link staat in mijn sig. maar de link staat hier ook. Er is nog steeds geen vooruitgang. Dit komt vooral door drukte van de members.
    Link naar de FAQ

    Dit zijn nog een aantal belangrijke links voor casemodders met tuts en winkels:
    www.xbox-scene.com
    Goede site met veel tutorials, een groot forum en goed voor vragen als je deze hebt.

    www.xb-t.com
    Een andere site met tutorials, veel, heel veel plaatjes gebruik deze voor inspiratie etc.

    www.world-led.com
    Goede site voor ledjes, top service.

    Het uploaden van plaatjes
    Gebruik voor het uploaden van plaatjes een eigen server of doe dit via deze link. Het uploaden is gratis, zo kun je je creatie vol trots aan andere members laten zien.

    Afbeeldingen van XBW members.

    Eerst een programma waar je zelf je kleurtjes kunt aanpassen aan je xbox zodat je al wat ziet hoe hij ongeveer worden kan. hierzo <o/

    Mijn eigen xbox
    [​IMG]

    De xbox van StealthViper
    [​IMG]

    De xbox van !SIC!
    [​IMG]

    De xbox van [2k]
    [​IMG]

    De xbox van Slurpgeit
    [​IMG]

    De xbox van BurningMetal
    [​IMG]

    De xbox van dynamike, klik op het plaatje voor meerdere afbeeldingen
    [​IMG]

    De inkoop actie van alternate.nl

    Deze lijst word bijgehouden door onze eigen StealthViper in post #6, bekijk het dan ook in post 6 om up to date te blijven.
     
    Laatst bewerkt: 18 feb 2005
  2. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Woei, deel 4 alweer.

    Anyway, hoe bevestig je het doorzichtige plastic voor de dvd-window op de drive? Schroeven/tapen/lijmen?

    En doen jullie ook nog een plaatje onder de opening in de case bij de dvd, zodat het stofvrij blijft, of laten jullie het open?
     
    Laatst bewerkt: 17 feb 2005
  3. Pim

    Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.887
    Leuk Bevonden:
    76
    Lijmen, aan de binnenkant dus.

    dvd, geen idee :)
     
  4. *Xink*

    *Xink* Spartan U13

    Berichten:
    2.525
    Leuk Bevonden:
    0

    ik heb nu ook een full dvd window en die ligt los en de schroeven die houden hem een beetje recht, maar als je hem vast maakt dan zou ik het met iets grotere schroeven doen dan de gaten groot zijn zodat ze net een soort schroefdraad erin maken.

    ik heb hier nog wat nuttigs: klik even
    dit is een programmatje daar kan je een beetje zien hoe het is om je xbox oer te spuiten, al is het niet al te uitgebreid

    en foto's van mijn full dvd window en mijn controller knopje :D(komen straks)

    /edit: dat zinnetje tussen haakjes
     
    Laatst bewerkt: 18 feb 2005
  5. dDirk

    dDirk Active Member

    Berichten:
    1.634
    Leuk Bevonden:
    15
    Waar?? En ligt XB-T er bij jullie ook uit??
     
    Laatst bewerkt: 18 feb 2005
  6. StealthViper

    StealthViper a.k.a. SlashBite

    Berichten:
    2.022
    Leuk Bevonden:
    0
    Conquistador, coole beginpost. Maar ik zal wel de bestellijst van alternate hier in deze post plaatsen. Vooral op dit moment is het belangrijk dat de lijst zoveel mogelijk up-to-date blijft, omdat er anders verwarring kan ontstaan wie er al betaald heeft en wie niet. En !hippie!, don't do that again. Ik kreeg epileptie van je afsluitpost, waardoor ik nou pas weer kan posten, bedankt ;)

    De inkoop actie van alternate.nl

    Bestellijst:

    StealthViper
    -Sharkoon CaseFan blauw CCFL 80x80x25 mm -9,00
    -Sharkoon CaseFan blauw CCFL 80x80x25 mm -9,00
    -Papst 8412NGL 80x80x20mm -14,00
    *betaald*

    StealthRam
    -Papst 8412NGL 80x80x20mm -14,00
    -Sharkoon Dual CCFL Caselight mini UV -9,00
    -Sharkoon CaseFan rood UV-CCFL 80x80x25 -12,00
    -Sharkoon CaseFan rood UV-CCFL 80x80x25 -12,00
    *betaald*

    Centurion -bestelling samen met lexhamersma naar 1 adres gestuurd
    -Sharkoon CCFL Caselight blauw -7,00
    *betaald*

    *Xink*
    -Sharkoon Dual CCFL Caselight mini blauw -9,00
    *betaald*

    dDirk
    -Sharkoon Dual CCFL Caselight mini rood -9,00
    -Sharkoon FanGrill (scream) 80x80 -2,00
    *betaald*

    lexhamersma -bestelling samen met Centurion naar 1 adres gestuurd
    -Sharkoon Fangrill Skull -2,00
    -Sharkoon CCFL Caselight blauw -7,00
    *betaald*

    PoX^
    -Sharkoon Round CCFL groen -9,00
    *betaald*

    !SIC!
    -Sharkoon CaseFan blauw CCFL 80x80x25 mm -9,00
    -Sharkoon Dual CCFL Caselight mini blauw -9,00
    -Sharkoon Dual CCFL Caselight mini blauw -9,00
    €34,50

    [2k]
    -Sharkoon CaseFan blauw CCFL 80x80x25 mm -9,00
    -Sharkoon FanGrill Flame UVB -2,00
    *betaald*
     
    Laatst bewerkt: 29 mrt 2005
  7. Pim

    Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.887
    Leuk Bevonden:
    76
    Inkooplijst uit post openingspost heb ik even verwijderd. Dit om te zorgen dat er geen verschillen bestaan tussen post #1 en #6 :)
     
  8. Draqoon

    Draqoon Active Member

    Berichten:
    33
    Leuk Bevonden:
    0
    Volgens mij ben ik de enige met een 92 mm gat in m'n top... niet?

    Anyway, ik heb een vraagje...
    Die glowwires, hoeveel volt hebben die nodig? Weet iemand dat? En zijn ze te krijgen in de lengte die je nodig hebt om de hele X op te laten lichten?
     
  9. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    Waar is mijn xbox :'-( :'-( :'-(

    Use this: (remove spaces bij begin tags :9 )
    [ URL=http://www.xb-t.com/gallery/categories.php?cat_id=406][ IMG]http://www.xb-t.com/gallery/data/media/406/Front_Angle_Carpet.jpg[/IMG][/URL]

    Is er trouwens een soort volgorde ofzo, van wie de nieuwe thread aanmaakt?

    Oja, StealthViper staat verkeerd geschreven boven zijn pic :9
     
    Laatst bewerkt: 18 feb 2005
  10. guAsTo

    guAsTo Active Member

    Berichten:
    660
    Leuk Bevonden:
    3
    eey
    srry als ik het een offtopic maak een beetje :eek: maar ik vind de xbox van [2k] en BurningMetal echt het mooist ;) O-) }:] echt....... maar welke ledjes kan je het best gebruiken en hoe duur zijn die ( geen offtopic dus 8))
     
  11. StealthViper

    StealthViper a.k.a. SlashBite

    Berichten:
    2.022
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik weet niet het fijne van glowwire, behalve dat al heel veel mensen het rondom hun x hebben, dus het is allemaal goed mogelijk. Ook krijg ik vaak te horen dat glowwire als underglow voor even leuk is, maar snel gaat vervelen. Misschien een leuk idee om in de opstaande rand van de x sleuven te maken en misschien ccfl of ledjes erachter te stoppen?

    Een beginpost over casemodding... en dan de foto van dynamike vergeten... dat is wel een blunder, conquistador. En StealthViper verkeerd typen... dat is minstens zo erg! Maargoed, gelukkig is fouten maken menselijk (of niet, qoncuistador? :+ )

    @!sic!: bedankt voor het veranderen van de bestellijst, als we jou toch niet hadden...

    Maargoed, om deze post nog een beetje casemodding-minded te maken, heb ik nog een vraag. Die ene dude op xbox-scene had z'n moederbord zwart geverfd (volgens mij op een plaatje dat slurpgeit of dynamike hier had gepost). Kan dat verder totaal geen kwaad als ik mijn moederboard en power supply + alle componenten erop zwart spuit? Ook geen oververhitting ofzo? Ik denk zelf dat het geen kwaad kan, maar zolang ik het niet heb geprobeerd, kan ik er niet zeker van zijn. Ik snap dat jullie dat dan ook niet zeker weten, maar misschien dat iemand hier een soortgelijke gebeurtenis heeft meegemaakt?
     
  12. Pim

    Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.887
    Leuk Bevonden:
    76
    Je meot er toch wel rekening mee houden dat het daarbinnen behoorlijk warm wordt. Op zommige delen tot 70 graden ongeveer. Ik denk dat je het het beste even bij een doe-het-zelf zaak zou kunnen vragen. Uitleggen wat je wil, en wellicht geven zij er speciale verf voor oid.
     
  13. StealthViper

    StealthViper a.k.a. SlashBite

    Berichten:
    2.022
    Leuk Bevonden:
    0
    Die jongen heeft het gesprayed met verf van warhammer (dat bordspel met poppetjes die je zelf moet schilderen). Ik heb ook nog voldoende verf van dat merk, om die 2 dingen te spuiten, maar het probleem is: Bij een doe-het-zelf zaak snappen ze niks van een moederbord en bij een electronicazaak snappen ze niks van verf...

    /edit: in een controller wordt het niet zo warm... idee! }:]
     
    Laatst bewerkt: 18 feb 2005
  14. Conquistador

    Conquistador XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.869
    Leuk Bevonden:
    5
    De link naar jou xbox was dood, daarom stond hij er niet tussen, nou komt hij er weer tussen en er komen ook geen xboxen bij de openinspost meer bij dit deel de fouten zijn aangepast. O-)
     
    Laatst bewerkt: 18 feb 2005
  15. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    Tankjoe _O_ XB-T was idd een beetje down gisteren :'-(
    Komen er geen boxen meer bij? Laatste zin van jou is een beetje raar :p puntje zou duidelijker maken :9
    Oja kan dynamike pleaaase met een kleine 'd' :9 (ik haat die grote D, ja ook bij mijn gamertag |:- )
     
    Laatst bewerkt: 18 feb 2005
  16. StealthViper

    StealthViper a.k.a. SlashBite

    Berichten:
    2.022
    Leuk Bevonden:
    0
    Bedankt voor die prachtige zin, maar als de xbox van StealthRam af is, dan mag die toch ook een plaatsje krijgen in de beginpost? Vergeet niet dat in het vorige deel, jouw xbox ook nog op het laatst is toegevoegd, he :+

    ...en trouwens, !sic! heeft toch meer power dan jij over jou beginpost :+ ;)
     
  17. Conquistador

    Conquistador XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.869
    Leuk Bevonden:
    5
    Ik zal de D aanpassen naar d. en ja die van StealthRam hoort nog bij jou, dus het is enkel een kleine uitbreiding, daarna komen er geen andere xboxen meer bij de beginpost. Dat zou het overzicht eruit halen.
     
  18. JKI

    JKI Ik wil bolletje

    Berichten:
    2.680
    Leuk Bevonden:
    0
    Als ik alles onder de jewel van mn controller weghaal zodat je alles wat binnenin de controller zit kan zien, kan ik m dan het beste verlichten met een kleine ccfl of met ledjes?
     
  19. Conquistador

    Conquistador XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.869
    Leuk Bevonden:
    5
    je kunt hem het best verlichten met ledjes, ik denk niet dat je zo een kleine ccfl erin krijgt met invertor en alles erop en eraan.
     
  20. Pim

    Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.887
    Leuk Bevonden:
    76
    De invertor van een ccfl zal niet passen. Je zal het dus met LEDs moeten doen :)

    Edit: Aaaargh, Conq...ga maar weer op non-actief :+, dan kan je neit eerder zijn!
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina