cd-brander weiger dienst

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Aleko, 7 jul 2003.

1. Aleko

Aleko Niet? Nou, dan toch!

Leuk Bevonden:
    0
    Sinds ongeveer een week weigert mijn cd-brander ook meer 1 cd te branden. Hij leest wel elke cd(rom), maar zodra ik probeer te branden doet hij het niet. Je hoort de 'lege' cd beginnen met draaien, maar na enkele seconden remt de cd af. Vervolgens gaat hij weer sneller draaien en weer afgeremt. Zo gaat dat de hele tijd door. Als ik de cd eruit wil halen blijft hij 'binnen'. De brander reageert nergens meer op. Ookal sluit ik alle draaiende programma's af, hij blijft maar door draaien en afremmen. Alleen als ik de computer opnieuw opstart kan ik de cd er weer uit halen. Wie heeft een oplossing voor mijn probleem??:'-(

De brander is een SONY CRX210E1 hij is van november 2002. Echt veel word hij niet gebruikt. Alleen om zo nu en dan een back-up te maken of een muziek-cd. Verder gebruik ik Nero v5.5.9.8 en XP home edition.

Laatst bewerkt: 7 jul 2003
  2. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Hoe oud is je brander... hoeveel cd's heeft deze gebrand? Ze hebben niet het eeuwige leven .. misschien is deze ter zielen gegaan en word het tijd een nieuwe te kopen O-)

drivers al opnieuw geinstalleerd... windows op nieuw geinstalleerd? helpt ook wel eens ... het blijft windows

3. Aleko

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb de brander opnieuw geinstalleer evenals nero. Ik heb wel vorige week mijn hardeschijf gedefragmenteerd, maar daar kan het toch nie aan liggen??

4. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Heb je het brandprogramma van XP wel uitgeschakeld.
    Deze wil wel eens voor problemen zorgen.

Deze Computer - Ga vervolgens naar eigenschappen brander.
    Bij tabblad ( Opnemen ) kan je de brandfunctie uitzetten.

5. Aleko

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb het brandprogramma van XP uitgezet, maar het helpt niets. Als ik probeer te branden blijft hij nog steeds vast zitten. Het lijkt alsof de leadin niet geschreven wil worden. Hij blijft hangen op 2 % en er komt niets bij. Ook al laat ik hem een uur aanstaan, hij blijft op 2%.

6. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Heb je al geprobeerd om nero te updaten.
    Versie 5.5.10.42 is de laatste.

Je hebt nog garantie op je brander , dan zou ik hem terug brengen.

7. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Hoe oud is je brander .... misschien is ie gewoon dood :eek:

regelt ceremonie 8)

8. Aleko

Leuk Bevonden:
    0
    Hij is van november 2002, dus nog aardig nieuw. Ik heb er ook nog niet abnormaal veel cd's mee gebrand dus hijkan ook niet 'opgebrand' ;) zijn lijkt mij.

9. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    terug naar de winkel met dat ding!

10. Zilverpijl

Zilverpijl GT: MVP4Riaz

Leuk Bevonden:
    11
    Misschien dat het ligt aan de kwaliteit van je CD's. Ik heb een poosje terug Dixons 800MB CD's gekocht, maar branden ho maar. Ik deed ze erin, hij brande een klein deel en vervolgens weigerde hij verder te branden. Elke keer met een andere foutmelding. De ene keer zou het niet op de CD passen, dan was het weer een fout in het bestand etc. Maar toen ik dezelfde bestanden probeerde te branden met TDK Metallic, ging het perfect.

11. Tommy Vercetti

Tommy Vercetti Mister V

Leuk Bevonden:
    0
    Inderdaad, welke cd-r's gebruik je eigenlijk?

Hoe is je brander aangesloten? Primary IDE of Secondary IDE? Master of Slave?

12. Aleko

Leuk Bevonden:
    0
    Ik gebruikte eerst cd-r's van de aldi:>, maar tegenwoordig gebruik ik cd-r's van philips 80 min/700mb. Maar er komt helemaal niets op de cd's te staan. Als ik de 'gebruikte' cd in de dvd-speler doe staat er niets op.

Ik zou niet weten hoe hij is aangesloten. Hij moet aangesloten zijn want hij heeft het gedaan, maar sinds een tijdje doet hij het dus niet meer. En ik heb in ieder geval niets in de kast verandert, dus alles zou goed aangesloten moeten zijn.

Laatst bewerkt: 8 jul 2003
  13. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    aan de Lifetec cd's van Aldi zal hetnie liggen want die heb ik ook, en die werken perfect!!

helemala geen problemen mee, zit er geen fout in je Registry? wa je werkgeheugen blokt, want da kan ook..want hij heeft heel je geuheugen nodig, en als er iets binnenkomt in de pc wa veel van je geheugen eist valt ie ook wel 's stil

14. Aleko

Leuk Bevonden:
    0
    Als er iets mis is met mijn geheugen dan moet ik dat dan toch merken tijdens het algemene gebruik van de pc. Bijvoorbeeld dat de spellen het niet goed doen. Maar alles op de pc doet het perfect, behalve de brander.

15. Tommy Vercetti

Tommy Vercetti Mister V

Leuk Bevonden:
    0
    Lees dit artikel eens: http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;nl;320174

Wanneer je hier soortgelijke problemen tegenkomt, zou ik de patch zeker eens installeren (maak eerst even een herstelpunt voor de zekerheid, mocht het probleem nog groter worden, kan je in iedergeval terugvallen op de vorige situatie).

Deel Deze Pagina