CDrom probleem, ik word gek

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door kaliet, 20 aug 2004.

1. kaliet

kaliet Xbox-loos

Leuk Bevonden:
    1
    Ok nu word ik gek. Bij het begin had ik een dvd speler, die kon na verloop van tijd ineens niets meer afspelen, ook een cdrom cleaner werkt niet. Toen heb ik er een 52 speed a open cd rom in laten zetten, ook deze kan nu niets meer lezen, schoonmaken heb ik ook al geprobeerd maar werkt ook niet.

Toen heb ik een cd brander erin gezet van philips. Alles werkte prima, cd's lezen en branden ging allemaal perfect. nu kan ik er nog wel mee branden maar ook deze cdrom leest niets meer. Als ik er wat in doe krijg ik dat menu met openen in enzo maar hij ziet gewoon niets. Als ik de cd rom via deze computer aanklik opent ie maar laat de inhoud niet zien. Ik word gek.

2. Serial

Serial AK-47 Serial

Leuk Bevonden:
    0
    Foutje in je Bios? Of moederbord? Kleine gokjes...

3. kaliet

kaliet Xbox-loos

Leuk Bevonden:
    1
    hmm xal is kijkje nemen bij t opstarte

4. Darkwing

Darkwing Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    Probeer eens een firmware update... wil vaak nog wel eens problemen verhelpen.

5. WiXX

WiXX Kijk uit maloot...

Leuk Bevonden:
    5
    Wat voor cd's of dvd's gebruik je om te branden/lezen? Want als je van die goedkope cd/dvd gebruikt kan het zijn dat de lens daardoor kapot gaat. 2 vrienden van me hebben al hun dvd speler zo verkloot.

6. kaliet

kaliet Xbox-loos

Leuk Bevonden:
    1
    cd's van het merk platinum

7. x-boxter2003

x-boxter2003 Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Het is een tamelijk bekend probleem. Ik vermoed dat je windows XP hebt. Is dit een legale versie?? Het kan soms zijn dat je formateerd en dan een windows setup doet en dat alles perfect werkt, en dan kan het zijn dat je een setup doet en dat hij je cd's in je cd-rom in het begin niet meer wil herkennen, als je dit voor hebt van in het begin is het beter dat je windows eens opnieuw installeerd.

8. TheWalrus

TheWalrus Guest

Fijn om te hoernd at je gek wordt, wil je bij mij in de band? Wij hebben een leuk kleurensysteem dat je in een klap een volleerd notenlezer maakt :)

Ik zou zeggen, controleer de kabels in je Pc, en wees zeker dat je de juiste software gebruikt. Installeer Nero, installeer ook de juiste ASCI drivers.

Ik bedenk mij ineens iets. Hij brandde wel, maar las niks, toch? Probeer dan het volgende:ga naar de map van Nero en selecteer daar de ACSI.dll bestanden (er zijn er meerdere). Kopieer ze naar de system en system 32 map van windows. Kan je best eens uit de brand helpen.

9. Darkwing

Darkwing Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    Hehe, leuke woordspeling :D Bewust?

10. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    walrus wat zijn ASCI drivers :+?

11. kaliet

kaliet Xbox-loos

Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb geen legale versie windows xp op m'n pc, toen ik m'n pc kocht stond windows xp er op maar ik kreeg niet de cd van windows xp erbij. Om het half jaar ongeveer formateer ik m'n pc en dan moet ik dus ook weer windows installeren, vandaar dat het geen legale versie is, maar daar kan t dus ook aan liggen? Verder zal ik ff proberen wat the walrus zei. Bedankt voor de reactie's.

Deel Deze Pagina