CD's ontbreken in beleid Xbazar

Discussie in 'Xboxworld.nl : Frontpage en forum discussie' gestart door Alex V, 8 mrt 2004.

1. Alex V

Alex V V RACING

Leuk Bevonden:
    1
    Ik wil misschien ook een keer wat cd's verkopen, maar besloot eerst even het beleid te raadplegen of het wel toegestaan is. Ik koop af en toe cd's ( ja niet alles downloaden 8) ) en zet die dan ook op mijn xbox. Dus CD's zijn in mijn ogen ook relevant voor de xbox net als DVD's dat zijn. Nu is dus mijn vraag: Is het aanbieden van cd's op xbazar toegestaan? En zet dit eventueel in het beleid erbij O-) .

/EDIT: Het gaat voor alle duidelijkheid dus om LEGALE cd's. Ik heb ook nog een suggestie. Is het geen idee om voor de overzichtelijkheid van xbazar het op te delen in een DVD sectie, een hardware sectie etc.? Dat verlaagt ook de "Kick" noodzaak enigszins en het komt de overzichtelijkheid denk ik ten goede. Xbazar begint uit haar voegen te groeien in die zin dat het systeem zoals het er nu staat onoverzichtelijk begint te worden vind ik.

Laatst bewerkt: 8 mrt 2004
  2. Royal

Royal Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    idd hier ben ik het opzich best wel mee eens

3. Genassix

Genassix Endless Challenge

Leuk Bevonden:
    3
    Hmmm, das geen slecht idee van je om xbazar op te splitsen in gedeeltes :). Dus bijv: Hardware xbox, Software Xbox, Overige console hardware, overige console software, en dan zoiets van Cd's en Dvd's. :p. Ik ben het hier wel mee eens :). Maar zal wel niet doorgaan vanwege dat de mods dan meer moeten bijhouden. Naja suc6.:9

4. Alex V

Alex V V RACING

Leuk Bevonden:
    1
    Ja precies! Nou ja het is ook geen "must", het is gewoon een voorstel van mijn kant omdat ik denk dat dat beter is. En cd's is in principe gelijk aan dvd vind ik wat betreft dat beleid.

5. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.944
    maar er zijn veel die tegelijk een topic opmaken waar ze bijvoorbeeld dvd's xboxspellen en ps2 spelen willen ruilen/verkopen.Dan zouden ze nu 3 topics moeten maken.Dat lijkt mij ok niet erg handig

6. Dioga

Dioga Piraat

Leuk Bevonden:
    52
    Precies, dat is de reden waarom we dit niet doen. Het opsplitsen van Xbazar is al vaker voorgesteld en om deze reden afgewezen.

7. Renegades NL

Renegades NL Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Het is in ieder geval wel zo dat xbazar erg onoverzichtelijk wordt vind ik. dit zou een oplossing kunnen zijn.

8. Blaauw

Blaauw Nobody likes us.....

Leuk Bevonden:
    1
    Maar om even bij het stukje over de cd's te blijven. Ik heb dit ook weleens gevraagd en het is wel toegstaan.

9. haantje

haantje Valentino Rossi!!#46

Leuk Bevonden:
    1
    die cd's zie ik iid wel zitten!

10. mvdstam

mvdstam Active Member

Leuk Bevonden:
    4
    Lijkt me een leuk idee!

Laatst bewerkt: 8 mrt 2004
  11. mr.ed

mr.ed ^^XboX k!ck$ @@r$^^

Leuk Bevonden:
    2
    ik vind het opzich ook wel een goed idee om alles op te splitsen, ook al moet je dan 3 threads maken, het houd het zaakje iig wel overzichtelijk.

12. <:.oRoBBeRTo.:>

<:.oRoBBeRTo.:> .

Leuk Bevonden:
    1
    Misschien wel een goed idee, maar dan mmoet iedereen het wel naleven en zullen de mods een oog in het zeil moeten houden. Tevens kun je verwijzingen maken naar je andere treads in je post en in je sign

13. FreeShooter

FreeShooter No pain, no gain!

Leuk Bevonden:
    1
    Waarom zouden de mods meer in de gaten moeten houden ? Er worden neem ik aan nog evenveel threads aangemaakt als eerst ? Ik vind dit een heel goed idee

14. <:.oRoBBeRTo.:>

<:.oRoBBeRTo.:> .

Leuk Bevonden:
    1
    Omdat treads sneller in verkeerde hokjes worden geplaatst en omdat het er meer worden

15. Niekname

Niekname Anti-Tooske

Leuk Bevonden:
    1
    Er worden wel meer threads geopend dus omdat mensen normaal DVD's, Xboxspellen, PS2spellen, enz. in 1 thread verkopen, en dat dan dus in verschillende treads zouden moeten doen. Desondanks vind ik het een goed idee, het word een stuk overzichtelijker en het vermindert indd de 'kick' noodzaak. En misschien wordt het voor de moderators juist makkelijker te controleren omdat het een stuk overzichtelijker is.

16. bvaneembergen

bvaneembergen The Master

Leuk Bevonden:
    0
    Het ziet er naar uit dat de leden er positief over zijn. Maar ik heb zo'n idee dat de xbw crew het niet ziet zitten aangezien alleen dioga (als enige negatief) heeft gepost.

17. Alex V

Alex V V RACING

Leuk Bevonden:
    1
    Ik vind dat de cd's er in ieder geval in moeten komen, maar wat betreft xbazar vind ik de reden dat de threads teveel worden opgedeeld nonsens omdat:

1.) Xbazar is het meestgebruikte gedeelte van het forum. Met ruim 200.000(!) berichten laat het bijna alle andere onderdelen achter zich. Zoveel posts op 1 onderdeel is gewoon teveel. Dit maakt het onoverzichtelijk.

2.) Het is hoofdzakelijk een xbox forum. Mensen die gamecube spellen en dergelijke aanbieden zijn relatief maar een klein gedeelte van het aantal posts. Het (kleine) aantal threads dat er daardoor bijkomt weegt niet op tegen het grote voordeel van overzichtelijkheid en minder kicks.

3.) De kickroulatie wordt dus lager alhoewel dit nog steeds een probleem blijft.

4.) De overzichtelijkheid wordt niet alleen groter op de threadindex van xbazar. Ook de threads zelf worden minder groot als mensen veel verschillende zaken aanbieden. Dat komt ook de overzichtelijkheid ten goede.

Ik vind dat al deze redenen zwaarder wegen dan wat extra threads en het ongemak om het aan te passen. Mods hebben wel meer threads maar evenveel posts om te checken. Extra mods aanstellen zal niet erg moeilijk zijn. En op die DVD onderdelen en dergelijke komen relatief minder posts binnen dus je hebt daarvoor minder mods nodig.Je zet op xboxsoftware bijv.3 mods en 1 op "dvd+cd"+overige console software bijv. Je ziet nou ook sneller in een thread wat erin staat omdat ze kleiner zijn. Je kunt het gewoon weer van de baan schuiven maar dat er wat moet gebeuren met xbazar lijkt me duidelijk.

Als je de proef op de som wil nemen maak je er een xbw poll van. Als iedereen er op tegen is, so be it, maar ik denk dat de meerderheid voor is. Een reactie van de rest van de crew zou ik wel op prijs stellen omdat zwijgen niet werkt.

Laatst bewerkt: 9 mrt 2004
  18. Pejannl

Pejannl Lan Guru

Leuk Bevonden:
    14
    Euh... Om eerlijk te zijn vind ik juist dat DVDs, net als CDs, niets met de Xbox te maken hebben en eigenlijk uit Xbazar verwijderd moeten worden. Xbazar is er wat mij persoonlijk betreft alleen voor games en (Xbox) hardware in enge zin.

Een ADSL router is dus geen Xbox hardware, maar generieke internet hardware.

Een DVD (of een CD) is m.i. geen Xbox gerelateerd item.

Just my $0,02.

19. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    :confused: sinds wanneer ben jij admin _O_

Maar goed na deze schokkende ontdekking mij 0.02 cent :+

Ik ben het volkomen met Pejannl eens... Maar ja ik ben een Xbox Freak ;)

20. 100%Jean

100%Jean Guest

Een Xbox is ook bedoeld voor het afspelen van DVD's/CD's. Of is die DVD kit ergens anders voor bestemd? :confused:

Waarom zou je de ruil/verkoop van DVD's/CD's niet toestaan in xbazar? Onzin als je het mij vraagt....

Deel Deze Pagina