Censuur XBW

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door nnex, 15 okt 2004.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nnex

nnex just NNEXíng it,baby

Leuk Bevonden:
    0
    draaft de XBW crew/mods niet een beetje door met dat "het mag niet/ik heb het niet dus ik remove deze thread/post" ???

staat er een nieuwsbericht over de Franstalige Halo 2 leak op het internet, word deze thread direct gesloten.
    het is toch niet illegaal om nieuws te vertellen??
    ok..als je nou gaat zitten zeggen waar hij te downloaden is enzo kan ik het nog begrijpen..maarja...zal wel aan mij liggen.

---NNEX---

2. Furies

Furies XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    6
    Ik heb de thread niet kunnen lezen, omdat hij nu verwijderd is. Maar ik denk dat de threadstarter niet (goed genoeg) duidelijk heeft gemaakt dat er niet gepraat mag worden over waar je hem kan downloaden. Dan komen er al gauw van dat soort reacties. Tsja, jammer.

(thread staat in verkeerd forumdeel)

3. Raymond

Raymond Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    IK vind de reakties hier ook overdreven je mag hier nergens over discussieren bijna we hebben het toch niet over waar je het kan downloaden!
    Begrijp er soms niks van maar ja

4. nnex

Leuk Bevonden:
    0
    Streng

misschien word xbw wel gehost in Japan ofzo..vandaar al dei freaky censuur :cool: }:] 8)

5. Furies

Furies XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    6
    Als je het beleid ooit eens doorgelezen zul je vast nog wel herinneren dat xbw.nl geen onderdak biedt aan illegale prakteiken. Het downloaden van games valt daar uiteraard ook onder.

Wat overdreven? Dit is gewoon het hanteren van het beleid.

6. masterninja

masterninja Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Stop gewoon met al dat gepraat over illegale dingen dat nieuws over de franstalige halo 2 versie mag hier niet op het forum besproken worden.
    Ze regeren hier nu eenmaal met de ijzeren vuist valt niks aan te veranderen er zijn al genoeg van dit soort threads geweest waarin er wordt geklaagd over het strenge beleid.
    En ze veranderen het toch niet ik ben het niet compleet eens met dat beleid maar ik kan er wel mee leven.

7. guAsTo

guAsTo Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    iedereen heeft zo zijn mening, ik heb ook wel eens het idee dat het iets TE streng is en een draadje zo gesloten word. maar soms moeten de mod's ook eerst nadenken voor ze het topic sluiten en miss ff afw8 hoe de reacties zijn :confused:

8. Rinus

Rinus XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Zal ik het anders zeggen:

Op het moment dat mensen hier gaan posten over de singleplayer van HALO 2, over de levels, problemen die ze hebben met elite's, en ingame filmpjes en foto's gaan plaatsen dan wordt er voor een heleboel mensen al genoeg verpest.

Daarom dus!

9. nnex

Leuk Bevonden:
    0
    maar een nieuwsbericht plaatsen over een gelekte versie is volgens mij nog geen bericht plaatsen over het downloaden.
    daarom vond ik die threadclose dus ernstig overdreven.
    zodra er links worden gepost naar het bestand sta ik er 100% achter dat de thread geclosed word omdat het illegale praktijken zijn.
    (wat eigenlijk ook hypocriet is aangezien er niemand hier op xbw is die geen 'illegaal" cd'tje thuis heeft liggen voor pc of iets anders :))

10. PimpmasterB

PimpmasterB Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Het is allereerst gewoon erg kut voor de jongens van Bungie. Maar er niet over mogen praten???? Jongens jongens, ik heb het beleid doorgelezen, ben het er in grote lijnen wel mee eens, maar kom op zeg. Inderdaad, wie heeft er geen gekopieerd cd'tje (zonder het origineel te bezitten) of iets dergelijks in huis. Aan de andere kant, wie wil er nou in godsnaam een Franstalige Halo 2 spelen??? Hahaha, merde mon dieu. Of zo iets. Ik koop toch wel de O.G. Halo 2 en laten we eerlijk zijn, deze shit gebeurt gewoon. Voor de moderators: open een thread waar we ons ei kwijt kunnen over deze shit!

11. nnex

Leuk Bevonden:
    0
    ik ben het helemaal met Pimpmaster eens.
    erg kut voor de ongens van Bungie die keihard hebben gewerkt om het geheim te houden, maarja...dergelijke shit gebeurt nou eenmaal als een spel zo gehyped word en iedereen niet kan wachten tot die uitkomt (de kat op het spek binden was het toch?? :9 )

ik heb de SE versie van Halo 2 allang en breed gepre-ordered want een degrelijk spel MOET ik gewoon origineel hebben, ook om de makers gewoon (financieel) te steunen meer van dit soort games te maken.

en inderdaad, open een thread waar over dergelijke, blijkbaar "gevoelige" nieuwsonderwerpen gebabbeld kan worden ofzo.

---NNEX---

12. Sushi

Sushi Niet eetbaar

Leuk Bevonden:
    0
    Het is een democratie in Nederland, NL-er zeiken ook al over dat privacy gedoe met de marechausee het volgende moment kom ik met een masker binnen lopen en dan zeggen "ze" weer dat er niet genoeg beveiligd word... GVD typisch Nederlands en over het beleid: een nieuwesbericht plaatsen ZONDER een bron eronder vind ik nog kunnen9anders gaan die gasten erheen tadaa! voor elkaar gekregen!) Anders gaan ze idd links neerzetten... Maarja blijkbaar lezen |nieuwe leden| niet |het gedeelte met de "RULES"| En ja, dan zie ik toch wel snel in een heleboel threads dingen verkloot worden door members die luidruchtig allemaal links neerzetten naar site's voor |het nieuwe spel "Halo2"|waar ie gelektis o.i.d. Dus dan kan je eigenlijk al een beetje zien aan de naam war het over gaat zoals:"Halo2 Multiplayer versie gelekt BIJ Bungie" ja, dan kunnen ze 'm eigenlijk al meteen er een slotje opdoen want ik zie al wat er gaat gebeuren: gast zet het nieuws erbij en Link(en anders doet iemand anders dat op een gegevemoment wel)mensen die gaan zeiken dat dit idd weer spam of iets deergelijks is en dan krijg je meteen wel een slotje... Nou kinderen! GA eens lekker ver de nieuwe film van teletubbies praten:D MissSchien at het dan lukt|aan alle leden die het niet kunnen laten: pls, ga NIET over teletubbies praten...:p|
    Typen owns hehehehe...

13. Sushi

Sushi Niet eetbaar

Leuk Bevonden:
    0
    Heb ook gepreorderd en ja hackers op internet...
    en ik steun Bungie ook wel voor zulke goeie spellen

14. nnex

Leuk Bevonden:
    0

heb jij wel eens van punten en komma's gehoord???
    ik kreeg gewoon spontaan pijn in m'n eigen van dat gebrabbel 8)
    beetje onsamenhangend verhaal ook, maar als je tegen censuur bent: "goeie post,gozer! :D "

---NNEX---

15. Sushi

Sushi Niet eetbaar

Leuk Bevonden:
    0
    Ach punten en komma's nemen teveel tijd in:p

16. nnex

Leuk Bevonden:
    0
    ok, daarin kan ik je geen ongelijk geven :+

17. Wooffa

Wooffa Deus Ex Machina

Leuk Bevonden:
    3
    Misschien verwijderen ze de thread's ter voorkoming van posts van mensen die Halo2 illegaal hebben. Dit zou alles verpesten voor velen die hem pas rond 11 november hebben. Zelf wil ik eigenlijk zo min mogelijk weten, ik wil me laten verrassen. Op het eerste gezicht lijkt zo'n thread over de lek van Halo2 best kunnen, maar het is en blijft illegale [voor mij] troep. Als je uitzonderingen gaat maken op de regel, blijven we dit doen en kun je het beleid wel weg doen. Zo wordt het forum een puinhoop. Gewoon accepteren dat je over dat onderwerp niet kunt praten. ;)

18. nnex

Leuk Bevonden:
    0
    klopt, maar het feit blijft dat een nieuws post over een gelekte versie niet weggehaald hoeft te worden als er niet gelinked word naar een download.

tevens zou het ook wel fijn zijn als een mod erbij schreef waarom een thread is geclosed(meer info dan alleen simpel dat er illegale content in stond en dat het verboden is en dat de mod er van aan de dunne schijt gaat, etc.)
    gewoon iets meer info van wat erin stond en wat dus niet opmprijs word gestelt.
    duidelijk commentaar helpt tegen herhaling in de toekomst.

---NNEX---

19. High 5

High 5 _/_/_/

Leuk Bevonden:
    1
    Hmmm...
    Op z'n minst zou er een klein berichtje bij die weggehaalde berichten mogen over het waarom van het weghalen.
    Nu krijg je alleen zo'n lullig "invalid link" berichtje.

Ik ben overigens erg huiverig van het censureren van berichten.
    Het risico is groot dat je nooit meer de mening te horen krijgt van andersdenkenden dan jijzelf en dat lijkt me geen gezonde zaak.

20. Rinus

Rinus XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Wat is er niet duidelijk, in de faq staat alles, in de sticky's die gisteren zijn geplaatst wordt het duidelijk uitgelegd.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina