1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Centraal] Algemene vragen TV's (4:3) (16:9) (Pal 50/60)

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door CaptnCook, 21 jul 2006.

  1. J1990

    J1990 Active Member

    Berichten:
    7
    Leuk Bevonden:
    0
    Omdat de tv ophangt en er een beugel zit voor de HD uitgangen. Niet echt over nagedacht door het bedrijf, maargoed.. Bij een willekeurige andere tv heb ik het probleem dus ook. Normaal gesproken moet 60HZ toch mooier beeld opleveren? Niet het geval bij mij!
    Ik kan me voorstellen dat het een raar probleem is, zou bijna denken dat het aan de xbox ligt.
     
  2. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Daar ga je toch niet akkoord mee.
    Je hebt een HDready tv waar je maximaal 1080i op kunt gamen , maar door pruts werk moet je nu gebruik maken van Composiet (gele stekker).

    Er zijn tv's die geen 60hz ondersteunen via de composiet ingang aan de voorkant of zijkant van de tv.
    Zou niet weten of ik die problemen ook heb bij mijn Samsung en Sony LCD , heb nog nooit via die stekkers gegamed.
    Zal het morgen eerst moeten proberen.
     
  3. J1990

    J1990 Active Member

    Berichten:
    7
    Leuk Bevonden:
    0
    Snap ik, maar even het HD daargelaten want normaal game ik op een gewone breedbeeldbuis:
    http://img.epinions.com/images/opti..._32HX15_Direct_View_Television-resized200.jpg

    (LCD schermpje hangt beneden, maar is niet zo tof voor mn ouders dat ik steeds in de kamer game_0/)

    Hier is geen hd op mogelijk (alleen composiet dus) maar ook bij deze heb ik het probleem dat 60 hz lelijker is dan 50 hz.
    Ik word er echt crazy van!!! Want lcd scherm compenseert de wazigheid nog enigszins, maar op een 'gewoon' scherm is het nog extra lelijk natuurlijk!

    Ik heb het probleem dus op beide tv's, hd of niet.
     
    Laatst bewerkt: 4 jan 2009
  4. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Ik zag anders geen verschil tussen 50/60Hz op mijn ouwe Blokker TV met mijn Xbox1 destijds.
     
  5. J1990

    J1990 Active Member

    Berichten:
    7
    Leuk Bevonden:
    0

    Hmm dit zal het kunnen zijn... Je bedoelt met die gaatjes toch? Is het met SCART aansluiting wel mogelijk dan? Ga het proberen als ik thuis ben.
     
  6. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Sowieso is SCART gebruiken altijd beter.
     
  7. Zephyer

    Zephyer Active Member

    Berichten:
    12
    Leuk Bevonden:
    0
    Avond allen.

    Om mee te beginnen heb ik een Xbox360 Elite gekocht.
    Alles lekker uitgepakt.. beetje gelezen etc. etc.

    M'n tv is een philips.. type niet bekend. (een glasbak... geen flatscreen ;) )
    Xbox via de scart aangesloten (tv heeft geen aansluitingen voor de 2 tulp stekkers).

    So far geen problemen.
    Ik heb de xbox op de ext1 gezet.
    Mijn dvd en video spelers op ext2 (via scart splitter)

    Alles aangezet.. bij de 'aan knop' van xbox loopt alles door en blijft deze keurig branden (niet alle ledjes erom heen ;) )
    Als ik de controler aanzet heeft deze keurig contact.

    Echter.. op geen enkel kanaal van m'n tv kan ik de xbox vinden.. =(
    Ik heb gekeken op VCR, DVD, AV1, AV2 .. maar nada.

    Ik heb ook de xbox voor alle zekerheid een reset gegeven (Y+rt).

    Ik snap er de ballen van.

    // Edit :
    Ik ben erachter.. de gele tulp erin geduwd..
    Dacht dat dat digitaal geluid was :D
     
    Laatst bewerkt: 5 jan 2009
  8. J1990

    J1990 Active Member

    Berichten:
    7
    Leuk Bevonden:
    0
    helaas, ook met SCART krijg ik bij beide tv's geen 'fatsoenlijk' beeld op 60HZ.. te taai dit
     
  9. Kitscan

    Kitscan Pepperdepep___!

    Berichten:
    29
    Leuk Bevonden:
    0
    hey kep ff een vraagje, k weet niet of dit de goeie thread is maja vraag ut tog :p
    kep een tv die alleen pal 50 aankan... egt belebbert maja kan ik halo 3 gewoon spele met pal 50? thanks
     
  10. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.432
    Leuk Bevonden:
    4.962
    Op het doosje staat van niet..
     
  11. Kitscan

    Kitscan Pepperdepep___!

    Berichten:
    29
    Leuk Bevonden:
    0
    hoe bedoel je van niet? dat ie het niet aankan of wel
     
    Laatst bewerkt: 7 jan 2009
  12. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Hij bedoelt dat op het Halo3 doosje staat dat de game alleen op 60Hz werkt.
     
  13. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Halo 3, Gears of War (2) en vele andere populaire games kunnen niet op PAL-50 gespeeld worden
     
  14. Kitscan

    Kitscan Pepperdepep___!

    Berichten:
    29
    Leuk Bevonden:
    0
    buhhh das egt wel belebbert... en als ik dan een monitor haal voor de pc die zijn niet zo duur als een nieuwe tv, waar moet k dan op lette als ik der 1 haal?
     
  15. Kitscan

    Kitscan Pepperdepep___!

    Berichten:
    29
    Leuk Bevonden:
    0
    maar hoe heb je dat gezein dan? want k heb ergens hier gezien dat er dan op het hoesje zon stikker staat van 60hertz maja die zie ik niet staan bij halo 3 op het hoesje...
     
  16. Zephyer

    Zephyer Active Member

    Berichten:
    12
    Leuk Bevonden:
    0
    GoW heeft er keurig een icoontje op staan..
    Halo 3 zie ik het ook niet..

    [​IMG][​IMG]
     
  17. Kitscan

    Kitscan Pepperdepep___!

    Berichten:
    29
    Leuk Bevonden:
    0
    nee he ik zie het ook niet, mja k probeer hem wel eerst van een vriend voordat ik hem koop
     
  18. Loonens

    Loonens Mclovin!!

    Berichten:
    1.928
    Leuk Bevonden:
    0
    Iets wat ik me eigenlijk afvraag.

    Al die uitzendingen op bijvoorbeeld Discovery, Animal Planet, oudere series op RTL, andere uitzendingen in 4:3, zijn die wel uit te zenden in 16:9? Of zijn deze opgenomen ofzo in 4:3 formaat en zal dit voor altijd zo blijven?

    Ik kijk op mijn 42PX80 alles gewoon beeldvullend, omdat ik die grijze balken aan de zijkant irritant vind. Maar daardoor worden de verhoudingen soms wat verneukt. Vaak erger ik me er niet aan maar 16:9 ziet er altijd een stuk beter uit, zowel in kwaliteit als in verhoudingen.

    Dus eigenlijk mijn vraag, komen deze zenders niet met 16:9 materiaal omdat ze het niet hebben, of omdat de shows en series gewoon in 4:3 worden uitgezonden, terwijl dit net zo goed ook in 16:9 kan?

    Maar waarom zendt RTL dan bijvoorbeeld films wel weer uit in 16:9 en niet in 4:3 maar veel series wel?
     
  19. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Bij mijn Halo 3 (zo'n metalen box met een plastic gekleurde hoes erom) staat duidelijk 60hz vermeld!

    Wat een waardeloze game overigens, net alice in kleuterland.
    Sorry voor de fans, maar ik ben Gears of War gewend en dat is echt hele andere koek.

    Echt ervaring heb ik niet met die Halo, heb het 2 keer geprobeerd maar ik ben beide keren na 30 minuten gestopt. Ik kan het gewoon niet aanzien. Als die Master Chief dekking zoekt, blijft die gewoon overeind staan......die man is een houten klaas.(of hij heeft een knie-blessure).
    Ik ben dol op science-fiction, maar het net als met Star Wars. Dat vindt ik ook zo verschrikkelijk, zo kinderachtig! (star trek daarentegen is geweldig)
     
    Laatst bewerkt: 9 jan 2009
  20. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Die zijn opgenomen in 4:3 en zullen dus nooit 16: 9 worden.
     

Deel Deze Pagina