1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Centraal] Algemene vragen TV's (4:3) (16:9) (Pal 50/60)

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door CaptnCook, 21 jul 2006.

  1. lstobias

    lstobias -

    Berichten:
    55
    Leuk Bevonden:
    0
    ah da's mooi :). bedankt!
     
  2. lstobias

    lstobias -

    Berichten:
    55
    Leuk Bevonden:
    0
    hey ben ik weer :+

    maar uhm. nu mijn vraag is beantwoord over dat 60hz gedoe. bedankt alsnog daarvoor ^^. maar uhm. wat houdt Frequentie dan in? want bij die tv die ik wil kopen zegt ie Frequentie: 50hz. en als ik op dat vraagtekentje klik voor hulp vertellen ze het net zo dat ik er geen zak van snap :+. alvast bedankt
     
  3. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Dat is hoevaak het beeld wordt ververst. 60hz = 60 keer per seconde een nieuw beeldje, 100hz = 100x per seconde enz.
     
  4. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Dit heeft te maken met de frequentie van het lichtnet.
    In Europa is dit 50hz (PAL) en in de VS is het 60hz (NTSC).

    Vanwege internationale afspraken HDready en HDready 1080p moeten alle lcd/plasma's zowel werken op 50hz als 60hz.
     
  5. lstobias

    lstobias -

    Berichten:
    55
    Leuk Bevonden:
    0
    Laatst bewerkt: 29 aug 2009
  6. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Er zijn 3 verschillende dingen wat betreft 50 en 60 hz en veel mensen halen dit door elkaar of begrijpen dit niet.

    1. Het aantal hz wat de tv uitzend en dus het aantal keer dat de tv het beeld opbouwd. De moderne hdtv doet bijvoorbeeld 100hz en dat is dus 100 keer per seconde.

    2. Het aantal hz wat de tv accepteert qua beeld wat hij binnen krijgt van een aangesloten apparaat zoals de xbox360. Er zijn dus enkele games op de xbox die alleen gespeeld kunnen worden, wanneer je de xbox op 60hz zet.
    Sommige tv's kunnen dit beeld echter niet verwerken.
    Als een beeld dit niet kan zal de game gewoon helemaal niet te zien zijn volgens mij.

    3. Dit is iets heel anders. De bovenste 2 dingen gingen over het 60hz beeld wat dus bestaat uit frames die 60 keer per seconde worden getoond.
    Deze derde gaat echter over stroom. In de USA gebruiken ze stroom met een andere frequentie, namelijk 60hz.
    Wij in Nederland hebben 50hz stroom. Dit staat meestal op een stickertje achterop de tv.

    Waar moet jij nou naar kijken in de handleiding van je tv? Naar de ondersteunde videoformaten!
    Kijk in het lijstje en zoek naar bijvoorbeeld 1920x1080p/50 en 1920x1080p/50
    of als die dit niet aan kan naar 1280x720/50 1280x720/60 of naar de 1080 interlaced.
    Je begijpt dat die 50 en 60 gaan over het aantal beeldjes per seconde...60hz ;)

    Echter: iedere (!) hdtv met het hdready of hdready1080p logo MOET hd kunnen accepteren op zowel 50 als 60hz.
    Heb je een hdready tv, dan moet die 720p in zowel 50 als 60hz kunnen accpetere. Is het een full hd (hdready1080p) dan moet die dit ook bij 1080 kunnen.
    De LG is sowieso geen full hd, dus 720p en 1080i/60hz moet die aan kunnen. Is het een recent model (ik weet weinig van LG), dan zou die het ook bij 1080p ook moeten kunnen.

    Mn beide hdready plasma's accepteren gewoon 1080p/50 en 60, maar wel alleen over hdmi. Dat kan een vereiste zijn!

    Volgens de specs is het een 50hz tv en nu weet je: de tv toont de beelden 50 keer per seconde. Dus de 60hz beelden die deze accepteert, toont hij in 50hz.

    Bottom line: iedere hdready en full hdtv kan sowieso 1080i in zowel 50 als 60hz accepteren en weergeven en dus: ja, je kan Halo3 in 60hz spelen.
    Wellicht moet je de xbox dan op 720p of 1080i zetten, maar dat is geen probleem.
     
    Laatst bewerkt: 30 aug 2009
  7. lstobias

    lstobias -

    Berichten:
    55
    Leuk Bevonden:
    0
    ok. bedankt man! \o/
     
  8. coyootje

    coyootje Member

    Berichten:
    4
    Leuk Bevonden:
    0
    Pal 60 etc.

    Hallo_0/

    Ik heb een zeer dringende vraag...
    Ik heb sinds kort een philips 29PT9020, maar toen ik mijn X_BOX erop aansloot deed hij het niet:'-(.
    Ik kwam erachter dat het door de pal 50 en pal 60 instelling kwam.
    Maar mijn TV heeft 100 Hz zegt het boekje.

    Het gaat om de volgende TV: http://www.p4c.philips.com/cgi-bin/dcbint/cpindex.pl?ctn=29PT9020/12&slg=nl&scy=NL[/URL]

    Kan iemand mij uitleggen hoe dit kan en of er wat tegen te doen is???

    Ik zou graag willen weten of er nog een oplossing met deze TV mogelijk is.....

    Alvast bedankt,:thumbs:

    Coyootje
     
  9. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Lees mn uitleg hierboven ff, dan word je n hoop duidelijk ;)

    dat je tv 100hz is zegt niets over t accepteren van n 60hz signaal.
    Als je de xbox op 60hz hebt gezet en je hebt geen beeld, dan zal je tv t helaas niet ondersteunen.

    Als de tv hdready is ondersteunt die t altijd!
     
  10. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Heb je je xbox op EXT. 1?
     
  11. coyootje

    coyootje Member

    Berichten:
    4
    Leuk Bevonden:
    0
    Pal 60/50 Hz

    Nee, ik had 'm aangesloten op de "side"-aansluiting......
    Kan daar per aansluiting dan nog verandering in zitten?

    Ik ben er vanuit gegaan dat de "ext1", "ext2" en "side" aansluiting hetzelfde zouden zijn.

    Erik
     
  12. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Ja dat verschilt nogal, er zit zelfs verschil tussen EXT1 en EXT2 bij die philips TV.
     
  13. coyootje

    coyootje Member

    Berichten:
    4
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo, daar ben ik weer!

    Ik heb op aanraden de XBOX op ext. 1 aangesloten, maar dit maakt totaal geen verschil.

    Is er verder nog iets aan te doen of is de situatie hopeloos??
     
    Laatst bewerkt: 1 dec 2009
  14. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Hopeloos.
    De TV accepteert dan geen 60Hz als input signaal, en zend alleen 100Hz uit en adverteert zo met 100Hz televisie. Tijd voor een nieuwe dus!
     
  15. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Dit probleem heb je trouwens toch alleen als je een 60hz game gaat spelen, anders doe je iets niet goed!

    Als je de xbox op 50hz zet, dan doet de tv het toch wel? Want dat moet die gewoon doen natuurlijk. Alleen de 60hz games kan je dan niet spelen, maar dat zijn er maar weinig.

    Ah, het is een crt toestel, dus het wordt soweiso tijd voor een andere!
     
  16. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Composiet wordt zowel door EXT1 als EXT2 ondersteund.

    De meeste Philips CRT's hebben bij een RGB signaal geen probleem met 60hz.
    Dat zou betekenen dat coyootje opzoek moet gaan naar een Scart Advanced kabel.
     
  17. terrorking

    terrorking Member

    Berichten:
    7
    Leuk Bevonden:
    0
    nieuwe tv

    Mijn tv is gisteren kapot gegaan en was op zoek naar een nieuwe.
    Moet ik voor op mijn xbox te kunnen spelen dan een tv met 50Hz of een met 100Hz kopen als ik wil dat alle spellen werken?
     
  18. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    100hz
     
  19. terrorking

    terrorking Member

    Berichten:
    7
    Leuk Bevonden:
    0
    oke en weet iemand ook wat voor een tv ik me dan moet halen.
     
  20. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Wordt het een crt (beeldbuis) of ga je nu voor een platte (lcd,led, Plasma).

    Volgens internationale afspraken is een platte tv (HDready of FullHD) altijd geschikt voor 50hz en 60hz games.
    Het maakt dus niet uit welke tv je gaat kopen 50hz , 100hz , 200hz of zelfs 600hz.
     

Deel Deze Pagina