1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Centraal] Algemene vragen TV's (4:3) (16:9) (Pal 50/60)

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door CaptnCook, 21 jul 2006.

  1. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Hóógstwaarschijnlijk niet. Nieuwe tv's zijn vrijwel altijd 100 Hz.
     
  2. thym0

    thym0 Active Member

    Berichten:
    97
    Leuk Bevonden:
    0
    Hey ik ga een nieuwe tv aanschaffen : Samsung LE32T51B LCD TV.
    Zijn dit goede tv''s?
    Ik moet dan ook nog een hd stekker kopen ofniet?

    ALVAST BEDANKT,

    Thym0
     
  3. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Hangt van je eigen smaak af ;) ... maar de tv is goed hoor
    Je hebt geen hd stekker nodig als je al een premium 360 hebt
     
  4. Martijnn

    Martijnn Disco disco, good good!

    Berichten:
    3.409
    Leuk Bevonden:
    764
    HELP!!!

    Ik heb een probleem met Test Drive Unlimited. Ik speel het op een Philips breedbeeld Cineos tv (HD-ready/beeldbuis) maar zodra ik hem op 60hrz zet de instellingen van xbox word het beeld verschrikkelijk lelijk. En met test drive zijn alle kleuren vervaagd en vervormd, en erg lelijk ziet het eruit. Op de kleinere oudere tv via de scart pakt hij wel de juiste kleuren, maar zelfs met een scart op de nieuwe TV pakt hij hem nog steeds niet.

    En eerst kon ik de instelling nog wel op 720p zetten, en wanneer ik dat nu doe gaat het beeld op blauw.

    Heeft iemand een oplossing hiervoor?






    -->> OPGELOST <--

    Voor degene die dit probleem hebben hier een stukje uitleg. Je moet het blokje achter de xbox360 op HDTV zetten. Vervolgens sluit je bij nieuwe tv's de groene, rode en blauwe kabel achter de tv aan. In plaats van de rode, witte en gele. Daar zat het hele probleem in. Hij doet het nu perfect op 720p en Test Drive Unlimited ziet er scherp uit!!
     
    Laatst bewerkt: 5 dec 2006
  5. robkitetop

    robkitetop Active Member

    Berichten:
    5
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo allemaal,

    Ik zit nu met een probleem, ik heb sinds vrijdag (08-12-06) een xbox 360 premium pack, met Gears of war.
    Voordat ik mijn aankoop deed, heb ik veel op dit forum gekeken omdat ik de problemen met de 50 en 60 hz instelling ken.
    Ik heb toen een vriend gebeld, en gevraagd of hij met zijn xbox 360 en GoW naar mij toe wilde komen, om te kijken of mijn tv het spel aankon op PAL 60.

    Het bleek dat het spel super goed werkte en ik was ook overdonderd door de mooie beeldkwaliteit. Na mijn eigen 360 te hebben aangeschaft en de hardcore mode op singleplayer te hebben uitgespeeld van Gow, zag ik vandaag dat na het spelen (en na het uitzetten van de tv) er een veeg op mijn scherm zat. Deze veeg is niet zo groot, centimetertje of 10 lang en je ziet verschillende kleurtjes verspringen. Volgens mij is dit dus geen inbranding in het scherm, want na een tijdje verdwijnt het.

    Kan iemand mij misschien vertellen of deze veeg door stof komt, of dat het toch inbranden van het scherm is.

    Alvast bedankt.

    Laterzz Robbert
     
  6. YamaRox

    YamaRox Active Member

    Berichten:
    58
    Leuk Bevonden:
    0
    dus als je een tv hebt die 100 Hz is kan hij dus ook gewoon 60 Hz aan?
     
  7. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
  8. xboxlol

    xboxlol Active Member

    Berichten:
    1.651
    Leuk Bevonden:
    40
    Meestal wel. Heel soms heb je kans dat de firmware van de tv geen PAL-60 ondersteunt ook al is het een 100Hz tv. Een van mijn vrienden heeft ook een 100Hz tv. Maar hij kan geen PAL-60 aan, dan krijgt hij allemaal gekleurde strepen door het beeld.
     
  9. xboxlol

    xboxlol Active Member

    Berichten:
    1.651
    Leuk Bevonden:
    40

    Hier heb ik last van, mijn vrienden en meer kenissen.
    Hij zoemt het in waarschijnlijk omdat het spel in breedbeeld is.
     
  10. mathijsjanzen

    mathijsjanzen Active Member

    Berichten:
    101
    Leuk Bevonden:
    0
    mensen, ik heb een gewone (geen flatscreen of breedbeeld oid), kan ik daar nou gears of war op spelen? Achterop staat op zo'n sticker 50 Hz, maar met zo'n kronkeltje (~) wat volgens mij betekent dat dit betrekking heeft op de wisselspanning van het net.... weet iemand of ik nou wel of nie af kan spelen op 60 Hz? de tv is iets van 5 jaar oud. hoop dat iemand er wat meer van weet. thnx
     
  11. crow3670

    crow3670 Active Member

    Berichten:
    14
    Leuk Bevonden:
    0
  12. RobbertN

    RobbertN Banned

    Berichten:
    3.722
    Leuk Bevonden:
    0
    Om Pal-60 (ook wel bekent als 60Hz) moet je TV 60Hz ondersteunen, en dat kan deze zekers niet :D
     
  13. crow3670

    crow3670 Active Member

    Berichten:
    14
    Leuk Bevonden:
    0
    zijn er goedkope pal 60 tv's die je kan aanraden?
     
  14. RobbertN

    RobbertN Banned

    Berichten:
    3.722
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb daar verder geen verstand van.
     
  15. Jort

    Jort Active Member

    Berichten:
    567
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb even een vraag. Ik heb zelf een redelijk oude tweede hands TV op m'n kamer staan. Achterop het stickertje staat dat hij 50hz is.

    Nu wilde ik eigenlijk deze week een 360 kopen, maar ik vroeg me af of het de moeite waard is om te kopen? Het zit er niet in dat ik binnenkort een nieuwe TV ga kopen ofzo. Maar kan ik wel gewoon alle spellen spelen? Want juist veel vette spellen hebben alleen 60hz, en het zou jammer zijn als ik 400 euro uitgeef om er vervolgens achter te komen dat ik alleen saaie games kan spelen.

    Dus ik hoop dat iemand een goed antwoord heeft, want ik wilde hem dus misschien deze week kopen :D.
     
  16. Jort

    Jort Active Member

    Berichten:
    567
    Leuk Bevonden:
    0
    Niemand :'-(?
     
    Laatst bewerkt: 26 dec 2006
  17. xboxlol

    xboxlol Active Member

    Berichten:
    1.651
    Leuk Bevonden:
    40
    Als er 50hz staat achter het voltage dan is het de frequentie van de wisselstroom. NIET van de televisie.
     
  18. Jort

    Jort Active Member

    Berichten:
    567
    Leuk Bevonden:
    0
    Oke. Nou ik heb dus vandaag toch een 360 gekocht :D. Was de PES6 bundel. Ik ging er eigenlijk toch van uit dat ik die niet zou kunnen draaien, maar ik wilde het toch maar ff proberen. En het lukte nog ook. Het enige "probleem" is dat ik nu bovenin een paar kleine witte lijntjes heb, maar die merk je haast niet op.

    Betekend dit dat ik in principe alle 60hz spellen kan spelen, of wil het niks zeggen dat ik PES6 wel kan spelen?
     
  19. Robincop

    Robincop Active Member

    Berichten:
    42
    Leuk Bevonden:
    0
    Heeft er iemand een idee of er een lijstje bestaat met alle xbox games die PAL50 only zijn? Ik speel op mijn monitor via de VGA kabel, en kan deze games dus niet spelen. Heb mij onlangs Conker aangeschaft (wat dus pal 50 only is) en heb geen zin om nog eens zo een koop te doen :).

    alvast bedankt
     
  20. Woody27

    Woody27 Active Member

    Berichten:
    5
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat heb ik ook, echt balen. Kan dit opgelost worden met een Advanced scart cable? De oude xbox kon je ook op pal60 zetten zonder dat de tv moeilijk gaat doen. Maar die duurdere nieuwe lukt het niet... zucht
     

Deel Deze Pagina