1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Centraal] Auto kopen [Deel 2]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Goiz, 7 sep 2011.

  1. FunkXual

    FunkXual YT: Sean Specter

    Berichten:
    2.127
    Leuk Bevonden:
    24
    Ik moet zeggen dat Kimi meer bruikbare adviezen geeft in zijn posts dan JeePee. ;) Als JeePee al advies geeft is het overladen met een saus van sarcasme dan wel cynisme en ik kan begrijpen dat dit bij sommige mensen tot irritatie leidt.

    Overigens kunnen mensen mij pm'en, indien geïnteresseerd in mijn Seat. :)
     
    Laatst bewerkt: 23 okt 2012
  2. JeePee

    JeePee Guest

    Tja... bruikbare adviezen. Je kunt gewoon geen 'ja' of 'nee' antwoorden op de vraag 'is dit iets'. Je kunt zo veel pech of geluk hebben met een tweedehands auto... En de rest is vooral gevoel. Kimi vind LPG staan voor aftrappen, ik juist totaal niet. Hij zou persoonlijk geen Opel tussen '00 en '05 halen, ik vind die Astra's absoluut geen slechte auto's. Voor mij persoonlijk is 200k de grens aan kilometer stand, maar wie ben ik om te zeggen dat het ding niet vrijwel kosteloos naar de 250 doortrekt? Er zijn auto's waarbij je direct kunt zeggen NEE NIET DOEN GAST, maar dit is gewoon een 'tja' gevalletje.
     
  3. Ethereal

    Ethereal Active Member

    Berichten:
    261
    Leuk Bevonden:
    97
    Mjah, de mijne heeft net 600 km op de teller, en het verbruik schijnt na een kilometer of 4 á 5000 nog wat omlaag te gaan. Maar tot nog toe: Snelweg 1 op 17 á 18 is erg goed te doen, 80 wegen haal je met gemak 1 op 25 tot 28. Warme motor, cruise control en gaan!

    Zalige auto. Erg comfortabel! Wel geinig trouwens, wilde graag voicecontrol om mee te bellen ("*naam* bellen" en hij belt.. Stuk veiliger als door het telefoonboek bladeren!) maar daar kun je bijna alles mee besturen, haha.. 1x "ontdooien" roepen en hij zet alle blazers op de voorruit, blazers op vol gas en zet de voor- en achterruitverwarming aan! "Temperatuur 21" en hop, daar gaat je climate control. "iPod afspelen", noem het maar op! Niet dat je het heel vaak gebruikt, maar toch.. Leuk om te showen :)
     
  4. Striker NL

    Striker NL Gaming = Living

    Berichten:
    2.269
    Leuk Bevonden:
    6
  5. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    Ik ben een groot voorstander van LPG(mijn kadett city rijdt op uitsluitend LPG) en het staat niet gelijk aan aftrappen, maar het is met een reden ingebouwd. De reden is namelijk dat er veel km's gemaakt zijn in een korte tijd(anders kan de inbouw er niet uit t.o.v de hogere belasting).

    de reden dat ik geen opel wil tussen '00 en '05 wil is puur uit het feit dat ze toen begonnen met het steeds meer toepassen van klemming ipv schroeven/bouten. het rammelt allemaal wat makkelijker en bijvoorbeeld de achterruitewissers knappen met enige regelmaat.

    Ik zou nooit een auto kopen die rond de 2ton zit... mijn golf is nu de 240.000 gepasseerd en ik moet zeggen, als ze allemaal zo zijn boven de 2ton als mijn golf, dan zou ik die "angst" gerust kunnen laten vallen.

    En ik weet ook niet hoe lang die astra nog door kan, maar op een dag moet je je astra ook weer verkopen. en een astra met 150.000 gaat makkelijker weg dan 1 met 250.000. En je weet niet of de koppeling vervangen is, maar dat zijn de dingen die wel zo rond de 2ton vervangen moeten worden.

    Er is maar 1 auto welke ik boven de 2 ton vertrouwd. en dat is een oude volvo.. onze 240 met 6ton op de klok(welke ook op LPG reed). was uiterst betrouwbaar en deze zou het makkelijk tot de miljoen vol houden zonder ernstig onderhoud..

    Zonder cruisecontrol kun je nog zuiniger...
     
    Laatst bewerkt: 23 okt 2012
  6. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    Ja, niet doen. Te veel km, te hoge prijs en te foute velgen ;)

    Als je echt goedkoop wilt rijden, haal dan een 306 2.0 o.i.d. op LPG. Heb je ruimte, een betrouwbaar blok (ja betrouwbaar ja) en een goedkope auto.
    Of, en nu ga ik tegen enorm veel schenen aan schoppen, een 147 JTD 8v.
    Als je op de draagarmen let bij een 147 heb je een prima blok en een leuk sturende auto.

    En nee, 147'jes kennen geen brakke roestproblemen zoals nagenoeg elke 156....

    Of een S40/V40 diesel. 1.9 van Renault genomen die de kinderziektes uit de dCi gewerkt heeft. Volvo stoelen zijn heerlijk om te zitten. Enige wat irritant is is de prijzen van sommige onderdelen.

    En waarom dan wel?
     
  7. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    Het is een 1.6, welke toch wel redelijk moet werken in zo'n auto. met LPG verlies je een aantal pk's waardoor zo'n motor iets harder moet werken. dit in combinatie met zijn hoge kilometerstand vind ik dit riskant.

    zo'n 1.6 moet naar mijn mening gewoon te hard werken.. en over zo'n kilometerstand heb ik het idee dat het blok wat eerder aan z'n eind komt als normaal..

    Er is een reden dat ze zeggen dat je ooit in je leven een alfa gehad moet hebben, zou goed sturen.. je schopt me niet tegen de schenen hoor, maar ik heb niets met alfa. Ze zijn mooi, maar ik voel me niet aangesproken om er 1 te hebben.
     
    Laatst bewerkt: 23 okt 2012
  8. Sjorrit

    Sjorrit w0t!

    Berichten:
    1.820
    Leuk Bevonden:
    22
    Lekkere vergelijking dan idd :lol:

    Mijn diesel (2200cc 4cilinder) haalde met 140 op de cruise 1:18. Mijn 1.8 benzine haalt met 120 op de cruise net 1op13.

    Zo'n Celica is een raceblokje die wel van lekker doortrekken houd en zal waarschijnlijk ook zoiets rijden.

    Owja over die (sl)Opel, teveel KM en op gas is een grote kans dat de kleppen "droog" lopen en aan het slijten zijn.
     
  9. Striker NL

    Striker NL Gaming = Living

    Berichten:
    2.269
    Leuk Bevonden:
    6
    Ik heb vier nieuwe banden nodig voor mijn auto (195/45/16)
    Iemand ervaring met merken met een goede prijs/kwaliteit verhouding? En bij welke bedrijven kopen jullie de banden?
    Ik heb ook zitten kijken wat voor banden ik nodig heb en dan kom ik uit op 4 seizoenen banden omdat ik geen zin heb om twee sets te moeten kopen... Met mijn oude auto reed ik heel de winter door op mn zomerbandjes...
     
  10. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    Onder welke auto moet het?

    ik begin zelf niet meer aan winterbanden, ik heb ze wel gehad maar vond het gewoon het geld niet waard. zeker niet in combinatie met de winters die we hier hebben.

    Er zit zo weinig verschil in zomerbanden/winterbanden van de zelfde formaat..

    en zolang je je zomerbanden fatsoenlijk houdt qua profieldiepte zie ik niet in waarom je aan winterbanden zou beginnen. als je nou duitsland in moet dan zou ik wel winterbanden nemen. want daar zijn ze namelijk verplicht.
     
  11. geertbargeman

    geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

    Berichten:
    5.545
    Leuk Bevonden:
    308
    Loont het zich om winterbanden aan te schaffen voor de Nederlandse winters? Hoeveel km ga je rijden in de winter? Ga je naar Duitsland? (Wat Kimi al zegt, verplicht (bij "winterse omstandigheden"))

    Ik red mijzelf prima met zomerbanden voor het gehele jaar, als je maar voorzichtig rijdt. Ik denk dat je er (financieel) niet veel op verliest als je er een setje winterbanden naast hebt. Je moet dan alleen wel even naar de garage om ze te wisselen.

    Wat betreft merk denk ik dat duurder beter is. Echter is mijn ervaring dat mijn goedkope bandjes wat slijtage betreft echt prima meegaan. Enige waar ik nu naar kijk is profiel en wat dat betreft doen mijn (goedkope) bandjes het prima.
     
  12. Striker NL

    Striker NL Gaming = Living

    Berichten:
    2.269
    Leuk Bevonden:
    6
    Nee precies ik zag/zie de voordelen ook niet zo opwegen tegen de nadelen. Ze moeten onder een ford fiesta uit 2004.
    Ik rijdt alleen in de stad en korte snelweg stukjes (30-40 km).
    Zitten nu 2 continental onder en 2 pirelli's. ( auto sinds vandaag in bezit).
    Iemand ook ervaring met tweedehands banden?
    @ geertbargeman welk merk heb je eronder zitten dan?
    Hiervoor heb ik semperfi gehad en die waren prima
     
    Laatst bewerkt: 23 okt 2012
  13. geertbargeman

    geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

    Berichten:
    5.545
    Leuk Bevonden:
    308
    Ik geloof Tokyo Toyo tires (zoiets) maar pin me daar niet op vast. Ik ga dat morgen voor je nakijken.

    Ik rijd daar nu 3 jaar (35k km) op en ze slijten gewoon erg weinig.
     
    Laatst bewerkt: 23 okt 2012
  14. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    tweedehands banden, nooit aan beginnen. alleen als ze opgerookt moeten worden...

    van alle merken wat ik heb gehad, Toyo, Dunlop, Michelin, Kuhmo en Falken, vielen alleen de dunlops mij vies tegen.. stuiterden, veel lawaai en weinig grip.. deze heb ik er ook onderuit gedaan vanwege dit gedrag.
     
  15. geertbargeman

    geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

    Berichten:
    5.545
    Leuk Bevonden:
    308
    2e hands banden zij leuk voor circuitdagen e.d. Niet voor normaal gebruik :)
     
  16. Striker NL

    Striker NL Gaming = Living

    Berichten:
    2.269
    Leuk Bevonden:
    6
    Oke duidelijk, hoef ik daar niet meer naar te kijken. Gevalletje te mooi om waar te zijn?
    Mag ik vragen waarom niet doen?
    Iemand nog tip mbt bedrijf voor aanschaf??
     
  17. Sjorrit

    Sjorrit w0t!

    Berichten:
    1.820
    Leuk Bevonden:
    22
    Onder mijn werkauto (bmw 530d) wil je zeker wel winterbanden hebben :') vorige keer was mijn baas te laat/lui om te wisselen en stond ik elke rotonde ondanks esp etc zowat achterste voren. Toen er een dikke laag sneeuw lag toch maar omgewisselt en toen kon ik weer normaal rijden zonder erbij na te denken.

    Ik zou zeker wel een winterbanden setje halen, hoeft niet duur te zijn en in principe kost het nauwelijks meer. Zodra je op je winterbanden rijd slijten je zomerbanden ook niet dus je doet langer met je zomerbanden.

    En diepte van het profiel van zomerbanden heeft niks te maken met tractie in de sneeuw/ijzel. Liever geen (fout) advies geven als je er niks vanaf weet :x
     
  18. Sjorrit

    Sjorrit w0t!

    Berichten:
    1.820
    Leuk Bevonden:
    22
    Michelin ALPIN A4 of Dunlop Wintersport 3D, komen beide goed uit de test kwa grip/slijtage.
     
  19. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    In zijn maat is de vredestein ook een prima keuze.

    Daarnaast wil ik niet meer zonder winterbanden rijden, zeker niet als je 50k km per jaar maakt....
     
  20. Sjorrit

    Sjorrit w0t!

    Berichten:
    1.820
    Leuk Bevonden:
    22
    ANWB of een autoweek bandentest erbij pakken en alles in de top 5 is wel goed :)
     

Deel Deze Pagina