1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Centraal] Auto kopen [Deel 2]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Goiz, 7 sep 2011.

  1. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Om in aanmerking te komen voor die 14% gaan de fabrikanten ook nog eens het gewicht (leeg) zo laag mogelijk maken met als resultaat geen reservewiel :mad:

    Ik heb van Renault wel een dop/moer sleutel gekregen en een haakje voor het verwijderen van de eventuele wieldop.
    Wat heb ik aan een dop/moer sleutel zonder krik en reservewiel 8)
     
  2. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Klopt. Gelukkig rij ik 'm al een jaar en heb gewoon de goede 1.6 4-cilinder.
     
  3. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Dat is alleen met een Twingo zo :+
     
  4. mikecitybike

    mikecitybike Future Donut

    Berichten:
    447
    Leuk Bevonden:
    0
    bij Fiat Punto krijg je ipv een reservewiel een bandenplaksetje :b:
     
  5. Sjorrit

    Sjorrit w0t!

    Berichten:
    1.820
    Leuk Bevonden:
    22
    Je bedoelt zon ding waarmee je er tijdelijk een prop in drukt of zo'n schuimfles? In beide gevallen moet je zo snel mogelijk de band wisselen en zit je met een max snelheid van 80, op vakantie heb je daar echt geen zin in en is een volwaardig reservewiel toch wel handig.
     
  6. Ch®is

    Ch®is '

    Berichten:
    1.190
    Leuk Bevonden:
    70
    Ik had laatst een lekke band met de Oldsmobile. Toevallig had ik nog zo'n tube met schuim urft in de auto liggen. Dus m'n band ermee vol gespoten en daarna volgens de beschrijving gehandeld (op 1,5 bar gezet, 10 minuten rijden niet harder dan 60). Daarna op normale druk zetten, staat weer op 3 bar. Rijd er nu al meer dan een maand mee, geen centje problemen, loopt ook niet leeg! Binnenkort toch maar oprubberen dan.

    Jammer dat 2 banden à la maatje 300 breed zo duur zijn. :'-(
     
  7. Sjorrit

    Sjorrit w0t!

    Berichten:
    1.820
    Leuk Bevonden:
    22
    Bij een spijker helpt zon tube nog wel maar wat als je een scheur(je) in je band rijd? Spul loopt er dan gewoon weer uit.
     
  8. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Heb je al een keer naar de houdbaarheidsdatum gekeken ;)

    Bij de pomp zit een losse tank met daarin de grootste rotzooi.
    Schuim betekend bijna altijd een nieuwe band.

    Heb gelukkig Renault Route Service en kan die gasten 24/7 bellen ook voor een lekke band ( dat heb ik zwart op wit ).
    Laten ze maar ter plekke een prop in de band knallen want die schuimtroep gebruik ik niet.
     
  9. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    2 weken terug mijn nieuwe auto in de prak gereden (Ford Fiesta 1.6 TDCI Titanium Econetic uit 2011). Afgelopen maandag werd ik gebeld dat hij economisch total loss is verklaard. Ik heb dus het aankoopbedrag vergoed gekregen, maar moest wel snel een nieuwe auto uitzoeken omdat ik de leenauto nog maar 5 dagen heb.

    Ik had dus een diesel gekocht, reed prachtig 1 op 21. Nu wist ik al een tijdje dat de kans groot was dat mijn auto total loss zou worden verklaard (hij moest eerst voor minimaal een X-bedrag worden geveild), dus ik was al op zoek geweest. Wat denk je? Nergens eentje te vinden die we wilden. Ik wilde per definitie niet meer uitgeven dan dat ik voor de vorige heb uitgegeven en die Diesels zijn bijna nergens te krijgen. Er was er eentje, een witte. Die heb ik bekeken, maar dat was het niet. Ik vond het maar een lelijke kleur.

    Er was een prachtige Fiesta 1.25 82PK Titanium uit 2012 te koop. Alles erop en eraan, lederen bekleding, en alle mogelijke opties en 12.000km op de teller. Het was alleen een benzine. Besloten om 2 dagen in de week de auto te laten staan (vrouw is dan vrij) en met de trein te gaan, zo kom ik op 20.000 km per jaar en dan is een diesel niet meer per definitie goedkoper. Zeker niet omdat volgend jaar het belastingvoordeel zomaar zou kunnen verdwijnen, waardoor mijn dieseltje dan plots een stuk minder waard is geworden.

    Vandaag een testrit gemaakt, vooral omdat ik als leenauto een 60PK 1.25 heb en dat ding dus niet vooruit wil komen. Ik was dus bang dat een 82PK daar ook wat last van had, maar dat viel me heel erg mee. Hij reed heerlijk en hij ziet er prachtig uit. Na een proefrit en wat heen en weer gelul besloten hem te nemen.

    Foto's volgen
     
  10. Ch®is

    Ch®is '

    Berichten:
    1.190
    Leuk Bevonden:
    70
    Het goedje is een soort van purschuim, zodra je het spuit gaat het direct uitzetten. Als het in je band zit moet je ook meteen wegrijden zodat het zich over het loopvlak van de band verdeelt. Blijkbaar zorgt het goedje voor een lucht afdichtende laag, terwijl het niet uit de band loopt.
     
  11. Sjorrit

    Sjorrit w0t!

    Berichten:
    1.820
    Leuk Bevonden:
    22
    Ik vind zelf de 82pk ook erg traag, maargoed ik ben dan ook redelijk verwend met de auto's waar ik voor werk in rij. Had je niet beter de facelieft Fiesta kunnen kopen met 1.0 ecobootst motor? Die is dit jaar nog wegenbelasting vrij, meer pk's en koppel dan de 82pk 1.2 die er nu is en zuiniger (volgens het boekje).

    Als (parttime) directiechauffeur weet ik wat het is ;)
     
  12. Dex

    Dex ¿ʇɟıן uǝʌǝ noʎ op

    Berichten:
    350
    Leuk Bevonden:
    870
    Hoe heb je die 'oude' in de prak gereden?
     
  13. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Mijn vorige auto was ook niet helemaal nieuw hoor, hij was een jaar oud. Die auto heeft mij € 14.000 gekost, dat is ook het bedrag dat ik van de verzekering terugkrijg.

    Die nieuwe Fiesta's kosten 18 a 19k, dat is nogal een prijsverschil. De auto die ik nu heb gekocht kost dat ook nieuw, maar die is nu een half jaar oud en heb ik voor een mooi bedrag kunnen krijgen. Er zat dus een verschil van een kleine 5k tussen die ik nu heb en de Ecoboost (die neus vind ik trouwens wel wat minder van die nieuwe Fiesta, beetje "kijk mij eens" gevoel krijg ik daarvan).

    Ik vind mijn nieuwe auto ook niet snel hoor, mijn vorige auto was een 1.6 95PK diesel en daarvoor had ik een Chevrolet met 110PK. Maar het voldoet prima, ik erger me er iig niet aan. In die 60PK erger ik me kapot zodra ik de snelweg opkom.

    Bij deze niet en ik heb nu een full-options auto met alles erop en eraan. Dat vind ik ook wel prettig.

    @Dex;

    Op de snelweg A6, Hollandse brug. Het regende behoorlijk, een vrouw voor mij ging plots op de remmen staan en ik gleed gewoon door en knalde achterop.
     
    Laatst bewerkt: 3 jan 2013
  14. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Je moet wel wat vermogen overhebben als je wilt inhalen.
    Het duurt met een 60pk een behoorlijke tijd voordat je met 120Km iemand hebt ingehaald.
    Het lijkt dat 0 naar 100 sneller gaat dan 120 naar 130 8)

    Daarbij komt ook nog eens dat de topsnelheid maar 150Km is.
    Om eindelijk rond de 150Km uit te komen door een eeuwigheid.
     
  15. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Erger me kapot aan al die mensen die crashen bij (of net na) de Hollandse brug. Bijna elke dag is het feest :emo:
     
  16. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Lul :D
     
  17. Sjorrit

    Sjorrit w0t!

    Berichten:
    1.820
    Leuk Bevonden:
    22
    Tja toch gevalletje eigen schuld, te weinig afstand in combinatie met regen. Wel apart dat je door "gleed" aangezien glijden tijdens het remmen niet mag voorkomen met ABS.
     
  18. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Tuurliijk is het eigen schuld. Wel fijn dat jij zo hebt kunnen zien dat ik te weinig afstand heb gehouden, terwijl ik me al weken afvraag hoe het nou heeft kunnen gebeuren. We zaten overigens in een file, zo eentje waar je niet echt stilstaat maar wel stukken kunt doorrijden en weer stilstaan, je kent het wel.

    Over dat ABS, dat heb ik op het schadeformulier aangegeven. Het was nogal vreemd dat ik de ABS helemaal niet gevoeld heb. Dan nog blijft het natuurlijk eigen schuld hoor, maar de verzekering is daar nu mee bezig. Iedereen met ABS weet hoe het voelt, als je elke dag op de weg zit dan moet je altijd wel een keertje wat harder remmen. Dat gevoel heb ik gemist, maar het zou kunnen dat door het schrikken e.d. heel veel langs je heen gaat. Ik weet niet meer of ik nou naar links keek om van baan te wisselen, ik weet niet of ik er dan echt te dicht op heeft gezeten. Ik ben ook opgehouden met erover na te denken. Ik heb al heel wat jaren mijn rijbewijs en zit elke dag op de weg. Het zal een combinatie van fouten en pech zijn geweest.
     
  19. Ch®is

    Ch®is '

    Berichten:
    1.190
    Leuk Bevonden:
    70
    Misschien een beetje laat, maar was de remmen laten uit lezen geen optie?
     
  20. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Ja,

    Dat was mogelijk. Ik heb iig doorgeven aan de verzekering hoe het zat. Het lijkt mij dat zij dan ook beseffen dat ze misschien wel Ford aansprakelijk kunnen stellen.

    Maar goed, er is nu niets meer aan te doen en ik ben van nature geen plakker dus ik hoef niet mijn rijstijl aan te passen. Merk wel dat ik nog voorzichtiger ben geworden, maar dat zal wel weer slijten.
     
    Laatst bewerkt: 4 jan 2013

Deel Deze Pagina