1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Centraal] Auto kopen [Deel 2]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Goiz, 7 sep 2011.

  1. Graveheart

    Graveheart Groovy XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.384
    Leuk Bevonden:
    1.548
    Even een auto vraagje.

    Mijn Polo uit '96 heeft sinds kort een probleem.
    Als ik de auto koud start, slaat deze gewoon aan, maar na 2 tot 3 seconden zakt het toerental compleet in, en valt de auto uit.

    Als ik de toeren dmv gas geven hoog hou, circa 1500 toeren, is er niets aan de hand.

    Iemand een idee wat het kan zijn?
     
  2. Alexknl

    Alexknl Well-Known Member

    Berichten:
    4.090
    Leuk Bevonden:
    2.599
    Ik heb in september een ongeval gehad.
    Hierbij heb ik een groot deel van mijn rug gebroken. Dit is geopereerd en ik mag van geluk spreken dat ik nog goed kan lopen etc.
    Ik ben vandaag de dag alweer een stuk beter gerevalideerd, en goed op weg.
    Ik had voor het ongeluk bijna mijn rijbewijs gehaald. Dit moest dus worden uitgesteld..

    Sinds kort heb ik weer een paar rijlesjes gehad, en het gaat buiten verwachting goed.
    Alleen zijn er een paar punten waar ik op moet letten als ik een auto voor mezelf koop.
    Hij moet namelijk:
    - een verstelbaar stuur hebben (stuur dichterbij is minder belastend voor de rug).
    - een comfortabele stoel hebben (uiteraard)
    Aangezien ik binnenkort mijn rijbewijs heb, ben ik op zoek naar een tweede hands autootje.
    Kunnen jullie mij een leuk autootje adviseren?

    Max 120.000km
    Max €8.000,-

    overige opties (niet heel belangrijk, maar mooi meegenomen):
    3 deurs
    Dubbele airbag
    Parkeersensoren
    Gordel piepsysteem
    Licht metalen velgen

    Volgens mijn instructeur kan ik ook beter automaat gaan rijden.
    Alleen ben ik zelf geen fan van automaatjes en vind het veel leuker om te schakelen :)

    Kan iemand mij hier advies in geven?
    Ik heb zelf al eens gekeken, en vond de Opel Corsa D wel leuk uitzien :)

    Thnx
     
    Laatst bewerkt: 13 feb 2014
  3. geertbargeman

    geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

    Berichten:
    5.545
    Leuk Bevonden:
    308
    Op zoek naar diesel of benzine?

    Iets boven je budget, maar zeker de moeite waard:

    Rij zelf de diesel variant

    http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=243222396

    Stoelverwarming is zo goed voor je rug :)
    95% zeker dat het stuur verstelbaar is. In hoogte en afstand
     
    Laatst bewerkt: 13 feb 2014
  4. Alexknl

    Alexknl Well-Known Member

    Berichten:
    4.090
    Leuk Bevonden:
    2.599

    Benzine :)
    Mag best wat boven de 8000.
    Denk zeker dat dit een leuk autootje is, zijn kont spreekt me in ieder geval niet zo aan. Maar ja dat zegt ook niet alles. Van binnen ziet de er natuurlijk wel strak uit.
    Stoelverwarming is niet nodig voor mijn rug, wel lekker in de winter haha :)
     
  5. geertbargeman

    geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

    Berichten:
    5.545
    Leuk Bevonden:
    308
    Ik weet natuurlijk niet precies wat je klachten zijn met je rug :) Uit ervaring kan ik vertellen dat het de spieren iig ontspant / pijn in onderrug weg neemt. Volvo stoelen zitten beter dan het bankstel thuis btw ;) Maar ook dat is maar een mening.
     
  6. Alexknl

    Alexknl Well-Known Member

    Berichten:
    4.090
    Leuk Bevonden:
    2.599
    Oke dat wist ik niet maar lijkt me logisch inderdaad.

    Ik ben mijn spieren weer aan het trainen met simpele oefeningen en ben vorige week een keer voorzichtig gaan zwemmen. Dit moet allemaal opgebouwd worden natuurlijk.
    Ik heb niet constant klachten met mijn rug, alleen wanneer ik te lang zit of te lang het stuur te ver van me af vast moet houden, dan krijg ik last.
    Mijn bovenrug zit helemaal vast met 2 staven, tot aan de lendenwervels. Dat betekent dat de onderrug veel meer moet opvangen en moet verdragen. Als ik dus te lang zit krijg ik last van mijn onderrug, maar ook een branderig gevoel in mijn bovenrrug.

    Het lijkt me wat jij zegt inderdaad iets om te testen, kijken of dit goed (beter) voelt, want ontspannen spieren is natuurlijk ook weer minder belastend uiteindelijk.
    Bedankt voor de tip :)
     
  7. HanTheMan

    HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.536
    Leuk Bevonden:
    74
    Even hier mijn frustratie wegschrijven (luxeproblemen) ;)

    Mijn 308II levering is vertraagd (begint wel op de PS4 te lijken ;))
    Dus waarschijnlijk krijg ik hem ergens rond mei/juni..
    Wachten is nooit leuk!
     
  8. Victor.

    Victor. Fight Club is Closed

    Berichten:
    1.216
    Leuk Bevonden:
    0
    Wachten is inderdaad niet leuk! Net zo klote als wanneer ik mijn klanten die geïnteresseerd zijn in een Audi A3 Limousine, moet vertellen dat de levertijd nu 7 maanden is... De Limousine is veel populairder dan de Sportback! :+

    Wanneer heb je de 308 "besteld"? Ik ben wel benieuwd vanaf wanneer je aan het wachten bent!
     
  9. Divimus

    Divimus Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.576
    Leuk Bevonden:
    305
    Oeh! Dan moet ik helemaal niet zeuren. Ik moet een weekje extra wachten omdat een auto niet op je 17e op naam gezet kan worden en dat duurt al zo lang naar mijn gevoel :+
     
  10. Rickkkkk

    Rickkkkk Active Member

    Berichten:
    205
    Leuk Bevonden:
    56
    Mijn eerste klanten voor de Nieuwe 308 heb ik ook mede moeten delen dat de auto pas in mei komt. Nooit leuk!
     
  11. HanTheMan

    HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.536
    Leuk Bevonden:
    74
    Oktober, dus komt aardig overeen met de Limousine :)
     
  12. iTz FaRiiD x

    iTz FaRiiD x Hoppaaaaa

    Berichten:
    588
    Leuk Bevonden:
    6
    7 maanden 8)8)8)8)8)

    Overigens heb ik laatst een Renault Clio 1.4 8v 1999 met 50.000km meegenomen bij de dealer. Altijd dealer onderhouden en ben 2e eigenaar. *)
     
  13. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.007
    Leuk Bevonden:
    9.570
    Ik zoek ook een vervanger voor m'n Corsa C.
    Mijn budget is 8.000, zoek een benzine, en gewoon een 3deurs is prima...

    Neig een beetje naar Alfa. Zijn hier MiTo (moet je wel echt goed zoeken) of 147 rijders?
     
  14. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Ik moest 1 maand op m'n nieuwe auto wachten terwijl hij al bij de dealer was binnengekomen. Was echter eind december en m'n baas wilde 'm pas in het nieuwe jaar op naam gezet hebben. Dus toen was het maar de showroom lastig vallen die weken dat hij er stond. :+
     
  15. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    Ik heb zelf jaren geleden een autoongeluk gehad waarbij ik 4 wervels (L2-3-4-5) gebroken had en ik kan je vertellen dat stoelverwarming veel helpt. Het ontspant de spieren,die in jouw geval veel moeten dragen, en daarom langer mee gaan tot ze pijn gaan doen. Als je voor een auto gaat kijken met je rug zou ik de als pré nemen!
     
  16. Dex

    Dex ¿ʇɟıן uǝʌǝ noʎ op

    Berichten:
    350
    Leuk Bevonden:
    870
    Je weet waar de meeste Alfa's gemaakt worden, hè? :cool:
     
  17. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.007
    Leuk Bevonden:
    9.570
    Vertel?


    Ps ik ben meer benieuwd naar echte Alfa rijders en niet naar mensen die beetje naar vergane reputatie praten :p
     
  18. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.480
    Leuk Bevonden:
    3.138
    Vraag het evt aan killaz...
     
  19. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.007
    Leuk Bevonden:
    9.570
    Ha ja die had wat mindere ervaringen toch?

    Maar wow, die 147 is zo mooi he...
    Beetje nadeel dat ik bij een autobedrijf werk. We hebben wel Alfa Romeo maar geen 147...


    :mad:
     
  20. Dex

    Dex ¿ʇɟıן uǝʌǝ noʎ op

    Berichten:
    350
    Leuk Bevonden:
    870
    Langs de weg :+

    Nee, flauw. Maar over het algemeen hoor ik niet de beste verhalen over Alfa.
    En ik weet niet hoe lang je bent, maar de MiTo en die Giulietta hebben niet de meeste hoofdruimte voor een lang volk als wij.
     

Deel Deze Pagina