1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Centraal] Auto kopen [Deel 2]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Goiz, 7 sep 2011.

  1. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.008
    Leuk Bevonden:
    9.570
    Mwah rij zelf geregeld in Mito's voor werk dus puur op looks/weggedrag/comfort weet ik genoeg.
    Gaat mij meer om onderhoud etc.

    Zijn er specifieke Alfa problemen zoals distributieriemen ofzo?
     
  2. Rickkkkk

    Rickkkkk Active Member

    Berichten:
    205
    Leuk Bevonden:
    56
    Wat voor werk doe je bij het betreffende autobedrijf?
     
  3. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.008
    Leuk Bevonden:
    9.570
    Marketing. Geldt ook een regeling voor aankoop van auto's (best goede) en in deze tijd wordt het niet echt gewaardeerd als ik ergens anders ga shoppen.
     
  4. Ch®is

    Ch®is '

    Berichten:
    1.190
    Leuk Bevonden:
    70
    Zeker bij een Alfa is het een must dat de onderhoudshistorie bekent moet zijn. Ik zou de gok niet willen nemen als dat ontbreekt. Maatje van mij heeft in een half jaar tijd 2 Alfa 156s weg moeten brengen vanwege panne en is toen genezen van het Alfa virus. :+
     
  5. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.008
    Leuk Bevonden:
    9.570
    Mja eerst maar eens hopen dat ze bij de dealer een keer een leuk aanbod hebben...


    Heb me inmiddels wel geregistreerd op 147 forum :emo:.
     
  6. Cookie

    Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.247
    Leuk Bevonden:
    528
    Waarom doe je je Corsa weg? :eek: Ben echt verslaafd aan die auto <3

    Ik rij nu tijdelijk even in een Clio...wat een goedkope paupertroep... =(
     
  7. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.008
    Leuk Bevonden:
    9.570
    Ja gewoon, deze heb ik goedkoop via mn zus dus voelt niet helemaal mijn eigen keuze. Daarna is nu weer de airco kapot... Elke euro die ik er aan besteed voelt teveel :p.
     
  8. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    Hoezo? ;-)

    1.6 tsjes zijn goed te doen, voor 8k haal je een facelift waar alle kinderziektes wel uit zijn. Let bij de 2.0 op het onderhoud, volgens mij zitten hier de cf3 type motoren in die wel eens wat olie lusten, zolang je deze goed op peil houdt zijn het prima blokken.

    Blijf ver weg van de automaten en reken erop dat je een aantal draagarmen gaat vervangen in de tijd dat je hem hebt.

    Dat is het wel, ik had een 166 die heel veel afschreef, maar wat wel 1 van de fijnste auto's was die ik gereden heb.
     
  9. Hoosie

    Hoosie The Race is ON!

    Berichten:
    2.024
    Leuk Bevonden:
    1.295
    Zo, vanmiddag een peugot 206 1.4 Gentry gekocht:)
    Heb alleen even een vraagje, waar kan ik goedkoop dingen zoals bijvoorbeeld een krik, gevarendriehoek etc. kopen?
     
  10. MartijnB

    MartijnB Active Member

    Berichten:
    8
    Leuk Bevonden:
    0
    Kom deze vraag nu tegen, late reactie en geen idee of het nog relevant is.

    Ik rij een MiTo, echt een relaxte auto, zeker in je eentje of met z'n tweetjes. Ik heb m nu 4 jaar, nooit issues gehad en rijdt gewoon echt lekker. Kofferbak ruimte is niets, maar ik denk dat je met een Corsa niet anders gewend bent.

    Ik denk dat je je er geen buil aan gaat vallen als je er eentje koopt.
     
  11. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    Aldi en Lidl hebben die dingen vaak in de aanbieding. Op korte termijn kun je bij de Action kijken voor een driehoek en hesje.
     
  12. Smirnoff

    Smirnoff Wahed fenomeen.

    Berichten:
    703
    Leuk Bevonden:
    217
    Ik weet niet of je voor jezelf reclame mag maken hier, maar als het niet mag hoor ik 't vanzelf. :+

    Aangezien ik in Amsterdam studeer en dat niet de meest autovriendelijke stad is en de auto dus meer stil staat dan rijdt wil ik graag mijn Chrysler Neon uit 2000 verkopen. De auto is in perfecte staat en heeft slechts 36.600 km gelopen! Airco zit erop, electrische ramen voor en centrale deurvergrendeling. Hij is APK gekeurd tot oktober 2014 en heeft pas 2 nieuwe voorbanden gekregen.



    Interesse of wil je foto's? Stuur ff een pm!
     
  13. Hoosie

    Hoosie The Race is ON!

    Berichten:
    2.024
    Leuk Bevonden:
    1.295
    Daar zat ik ook al aan te denken. Van de week maar eens langs de action en aldi gaan voor een krik. Eerst eens de winterbandjes er onder vandaan schroeven!
     
  14. RaouLioo

    RaouLioo Active Member

    Berichten:
    2.891
    Leuk Bevonden:
    1.443
    Ik mag een nieuwe leasebak kiezen en nu twijfel ik tussen:

    - Peugeot 308 2.0 Blue lease Premium (150 PK)

    - Seat Leon 2.0 TDI FR Dynamic (150 PK)


    Iemand toevallig ervaring met een van beide auto's?
     
    Laatst bewerkt: 24 mei 2014
  15. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.480
    Leuk Bevonden:
    3.138
    Nope, maar de styling van de nieuwe Leon is wel erg vet hoor ;-)
     
  16. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Geen ervaring. Maar persoonlijk zou ik voor de Peugeot 308 gaan.
     
  17. RaouLioo

    RaouLioo Active Member

    Berichten:
    2.891
    Leuk Bevonden:
    1.443
    Tja de Leon ziet er van buiten het mooist uit met de grove lijnen, mooi vorm gegeven LED verlichting en 18 '' velgen. Van binnen vind ik hem persoonlijk wat minder.

    Peugeot ziet er van buiten degelijk uit (met FULL LED en 17 '') maar is van binnen prachtig.

    Moeilijk moeilijk..
     
  18. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Vind Seat sowieso van binnen altijd 'kaal'. Bij mij op het werk rijden er een paar een Ibiza en vinden mijn DS3 ook véél luxer en mooier van binnen.
     
  19. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    binnen is voor mij belangrijker dan buiten, ik zit zelf immers 2 uur per dag achter het stuur en niet aan de buitenkant naar de auto te kijken :+
     
  20. RaouLioo

    RaouLioo Active Member

    Berichten:
    2.891
    Leuk Bevonden:
    1.443
    Klopt, zei de verkoper bij Peugeot ook al haha.

    Minpunten aan binnenkant bij Leon vond ik de afwerking, vooral van de deuren en de navi display.

    Daarnaast heeft de 308 nog een panoramadak.
     

Deel Deze Pagina