1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Centraal] Auto kopen [Deel 2]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Goiz, 7 sep 2011.

  1. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    De wagens die in de criteria zouden vallen van Alfa (147,156, 166 en vanaf 2008 de MiTo) zaten nooit in de top 20 verkopen nee :)

    Verder is het natuurlijk een nietszeggende lijst, de top vijf van de Renault punten zijn namelijk:

    - Profiel
    - Toestand verplicht licht/reflector
    - Speling stuurinrichting
    - Veersysteem gebroken
    - Afstelling dimlicht.

    Daarvan kun je 3 van de 5 punten aan de persoon rekenen. Speling stuurinrichting en gebroken veren zijn inderdaad Clio kwaaltjes. Neem je Toyota er bij:

    - Profiel
    - Toestand verplicht licht/reflector
    - Dimlicht
    - Ruitenwissersproeier
    - Onvoldoende spanning

    Net zo'n onzinlijstje dus. De ADAC statistieken zeggen veel meer voor de niet-premium merken.
     
  2. L.A.

    L.A. Active Member

    Berichten:
    656
    Leuk Bevonden:
    4.873
    Maar maar misschien is het wel een lijst die ze afvinken en staat profiel gewoon bovenaan.. en is de eerste pagina gewoon de kleine dingen, en zijn de laatste punten van renault wel bloedserieus.. :+

    Het hele lijstje afschrijven vind ik wel iets te kort door de bocht.
    Het zijn auto's van vergelijkbare leeftijd, waarvan gemiddeld gezien veeel meer Renaults gewoon niet door apk komen en Toyota's wel.
    Dan mag je volgens mij best stellen dat Toyota een betrouwbaardere auto is.
     
  3. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.008
    Leuk Bevonden:
    9.570
  4. L.A.

    L.A. Active Member

    Berichten:
    656
    Leuk Bevonden:
    4.873
    Dat zijn misschien nieuwe auto's. Denk niet dat ze je Toyota Starlet uit '98 terugroepen :9

    wtf trouwens.. gewoon 0 reacties bij Nujij in die link 8)
     
  5. Dex

    Dex ¿ʇɟıן uǝʌǝ noʎ op

    Berichten:
    350
    Leuk Bevonden:
    870
    Sowieso zegt APK niet alles. Zo is een rammelende distributieketting van een Audi motor geen afkeurpunt, maar toch een vrij vervelend probleem. Maar dat Toyota erg betrouwbaar is, stond wel langer vast al :)
     
  6. Ch®is

    Ch®is '

    Berichten:
    1.190
    Leuk Bevonden:
    70
    Toyota Starlets uit '98 zijn ook niet kapot te krijgen. :9 Toevallig afgelopen week de 280k aangetikt en met een verbruik van ruim 1:17 is dat prima voor een 16 jaar oude auto met die km stand.

    Als de Camaro straks weer gaat rijden zal dat wel effies anders zijn.
     
  7. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    Dat mag, maar vervolgens stellen dat Renaults onbetrouwbaar zijn is onzin o.b.v. deze lijst. APK Afkeur =! onbetrouwbaar zijn. ;)

    Stuurinrichting is bijvoorbeeld een slijtagepunt, is dat omdat het gebruikte rubber zo slecht is, of is het omdat de auto veel km's gemaakt heeft en het rubber sowieso aan de beurt was?
     
  8. Alexknl

    Alexknl Well-Known Member

    Berichten:
    4.090
    Leuk Bevonden:
    2.599
    Ik heb besloten, het word het een Volkswagen Polo.
    Bouwjaar vanaf 2010, met een budget van 12.000-13.000 euro (of het moet al een hele mooie polo zijn, dan kan er max 1.000-2.000 bij).
    Motor 1.2 TSI (heb ik me laten vertellen dat deze 1.2 met turbo beter is dan een 1.4 zonder turbo)

    Ik ben al bij verschillende dealers gaan kijken (waaronder uiteraard Volkswagen dealers) maar ik heb het idee dat particuliere verkopers soms wat goedkoper zijn.
    Particuliere verkopers lijkt mij meer risico omdat je er geen garantie bij krijgt (apart van mensen die er BOVAG garantie bij hebben) en bij de dealer heb je minstens 3 maanden, meestal een jaar garantie.
    Wat zijn jullie ideeën hier over? Zou ik beter iets meer uitgeven bij een dealer of gaan kijken naar particuliere verkopers?

    Hebben jullie nog tips voor mij? Waar ik op moet letten als ik naar deze auto ga kijken?
    Zelf heb ik wel al een aantal eisen, maar op technisch gebied ben ik niet heel bekend met deze auto.
     
  9. sharkdawg

    sharkdawg yo m@mma

    Berichten:
    1.180
    Leuk Bevonden:
    3
    Polo prima auto zeker een goede koop.
    Wel wat puntjes waar je zeker op moet letten bij aanschaf (ik werk bij VW)

    Ketting,ga na of deze al vervangen is,deze rekken op en gaan ratelen bij koude start en bij teveel rek kan het je cilinderkop kosten.
    Bougiekabels en bobine,kabels gaan stuk (inwendig) vooral cil 1 en 3 en bobine wordt door vocht aangetast.

    Dit zijn wel echt de meest voorkomende problemen bij een 1.2 ;)
     
  10. Alexknl

    Alexknl Well-Known Member

    Berichten:
    4.090
    Leuk Bevonden:
    2.599
    Thanks!
    Wat raadt jij me aan? 1.2 TSI of 1.4? :)
     
  11. sharkdawg

    sharkdawg yo m@mma

    Berichten:
    1.180
    Leuk Bevonden:
    3
    1.2 is zuiniger en vind ik persoonlijk lekkerder rijden dan een 1.4.

    Zou proberen met allebei te gaan rijden en dan zelf oordelen
     
    Alexknl vindt dit leuk.
  12. Rickkkkk

    Rickkkkk Active Member

    Berichten:
    205
    Leuk Bevonden:
    56
    Ik zou adviseren om bij een dealer te kopen als je zelf geen verstand hebt van auto's. Zekerheid is niet in geld uit drukken heb ik gemerkt in mijn loopbaan als verkoopadviseur. Toch een prettig idee dat je weet dat je iets goeds koopt, en dat je terug kan als er iets niet goed is.
     
  13. nusti

    nusti Wannabe Diefast

    Berichten:
    507
    Leuk Bevonden:
    7
    Als je lid van de anwb bent kun je als je particulier koopt een aankoopkeuring laten doen. Kost wel wat geld, maar je weet dan wel wat je koopt. Ik heb hier goede ervaringen mee.
     
  14. Alexknl

    Alexknl Well-Known Member

    Berichten:
    4.090
    Leuk Bevonden:
    2.599
    Thanks voor de tip :thumbs:

    Ga zo snel mogelijk hier eens een kijkje nemen:
    http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=254055395&asrc=st|s,as
    Lijkt mij een mooie deal voor een Highline Polo.
    Vind de kleur en velgen van deze ook echt wel nice :)
    Of lijkt hij te mooi om waar te zijn? :p
     
  15. Graveheart

    Graveheart Groovy XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.384
    Leuk Bevonden:
    1.548
    Gelukkig heel persoonlijk, maar ik vind die kleur maar niets.
    Grijs, zwart of wit. Andere kleuren hoef ik die Polo niet in. :)
     
  16. Alexknl

    Alexknl Well-Known Member

    Berichten:
    4.090
    Leuk Bevonden:
    2.599
    Ja dit had ik ook lang in gedachten. Had altijd het liefste antraciet gewild.
    Maar deze, omdat hij metallic blauw is. Je kan het pas zeggen als je hem in het echt hebt gezien uiteraard. We zullen zien.
     
  17. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Kosten rijklaar maken € 695,-
    Kut bedrijven altijd met hun 'kosten', terwijl ze niks meer doen dan de boel overschrijven:mad:
     
  18. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Die kosten moet je er aflullen natuurlijk. Dat is hun onderhandelingsmarge
     
  19. Alexknl

    Alexknl Well-Known Member

    Berichten:
    4.090
    Leuk Bevonden:
    2.599
    Ik was bij een VW dealer geweest gisteren. Ze vragen maar liefst €795,- rijklaar kosten :+ Ik vraag zo, wat gaan jullie dan doen? Kon hij me niet echt een duidelijk antwoord op geven. Waar het op neer kwam was; "dat we de auto netjes bij de klant willen afleveren + onderhoud enzo".
    Dat onderhoud zit natuurlijk al in de prijs van de auto als je het mij vraagt :)

    Ja dat gaat zeker gebeuren als de aankoop bij een dealer gaat plaatsvinden ;)
     
  20. pi3t

    pi3t Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.158
    Leuk Bevonden:
    48
    Ik moet mijn lease-fiesta inleveren, dus ik ga voor het eerst een auto kopen.

    Ik ben op zoek naar een tweedehands station- of andere ruime wagen. Ik ben aan het kijken naar de categorie Fabia, Focus, Golf. Iemand toevallig bekend met dit segment? Tips zijn welkom!
     

Deel Deze Pagina