1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Centraal] Auto kopen [Deel 2]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Goiz, 7 sep 2011.

  1. Rossi46

    Rossi46 XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

    Berichten:
    924
    Leuk Bevonden:
    1.159
    Ze zijn alleen 'ff' vergeten er iets moois van te maken... :F: Dit ding zou niet misstaan in een Thunderbirds film 8)
     
  2. Olijke Poffer

    Olijke Poffer PC VR fan.

    Berichten:
    3.963
    Leuk Bevonden:
    2.613
    Ik vind het sowieso belachelijke prijzen. Of het nu een auto van €20.000 is of een oudje van €64miljoen.
    Bizar dat het zoveel geld moet kosten. Maar goed iedereen moet fijn kopen wat men wil. :)
     
  3. Rossi46

    Rossi46 XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

    Berichten:
    924
    Leuk Bevonden:
    1.159
    Dit is gewoon een prestige dingetje. Kijken wie de grootste (of kleinste) piemel heeft.

    Die superrijken hebben alles al. Dus tsja, dan maar zoiets, om onderscheidend te zijn. Idioot natuurlijk, maar dat soort personen leven in een ander soort wereld dan wij.
     
    Olijke Poffer vindt dit leuk.
  4. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    Is toch eigenlijk met alle "one-off" auto's op basis van een bestaand model? Je herkent in deze ook duidelijk de Wraith, maar deze is 12 miljoen duurder.
    Voor die 12 miljoen, die waarschijnlijk voor hem kattenpis is, had ik toch tenminste 50 andere auto's gekocht. :p
     
  5. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.007
    Leuk Bevonden:
    9.570
    Haha dit is toch geen slechte poging om de prijs te relativeren van dit ding? Kostprijs een paar ton wellicht. Rest gewoon 'omdat het kan'.
     
  6. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    Zeker niet!

    Maar ik verwacht niet dat van de 11.5 miljoen euro, er dik 8 als netto winst opgeschreven mag worden, gezien het project meer dan 2 jaar heeft geduurd en het gehele plaatwerk en interieur custom is. En bij Rolls Royce werken nou eenmaal niet de goedkoopste carrosseriebouwers.

    Dat hier een paar miljoen winst aan zit, dat snap ik. Gezien het ook geld kost om zo'n project überhaupt bespreekbaar te maken bij RR.
     
  7. Dex

    Dex ¿ʇɟıן uǝʌǝ noʎ op

    Berichten:
    350
    Leuk Bevonden:
    870
    20.000 vind je bizar? Ik denk dat je dan onderschat wat er nodig is om tot een auto te komen.
     
  8. Rossi46

    Rossi46 XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

    Berichten:
    924
    Leuk Bevonden:
    1.159
    Dat het 2 jaar heeft geduurd zegt natuurlijk niets 8) Manuren + daaraan gekoppelde loonkosten, dan kom je in de buurt van relevante informatie. Ik kan ook over 2 jaar iets opleveren waar ik maar 1,5 uur in heb gestoken ;)

    Wat je verder stelt is absoluut waar, maar vergeet niet, aan een normale Rolls komt ook veel 'handarbreid' kijken. Deze 'on-off' is gewoon op het hetzelfde platform gemaakt als alle andere uit de Ghost/Wraith/Dawn serie. Er zit wat ander plaatwerk op en er zijn aanpassingen gemaakt in het interieur. That's it. Ik ben dan ook eerder geneigd om mee te gaan in het verhaal van @Tyrant, in de zin dat op dit - oerlelijke - modelletje een bizar hoge winstmarge zit.
     
  9. Olijke Poffer

    Olijke Poffer PC VR fan.

    Berichten:
    3.963
    Leuk Bevonden:
    2.613
    Nee ik begrijp heus wel dat het wat moet kosten om een auto van ontwerp tot aan de dealer te krijgen. Maar dat neemt natuurlijk niet weg dat het belachelijke prijzen zijn. Vind ik ook echt, ongeacht of het daadwerkelijk zoveel kost om het te maken.
    Ik vind €20.000 echt bizar veel geld om van A naar B te komen.
     
  10. Rossi46

    Rossi46 XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

    Berichten:
    924
    Leuk Bevonden:
    1.159
    Het kan ook voor minder. Een VW Up! kost nieuw de helft. Maar dat ga je wel merken, als je veel op de weg zit. Of je koopt een gebruikte dikke wagen. Aankoopkosten zijn dan vaak het probleem niet. Runningcosts echter wel.
     
  11. Olijke Poffer

    Olijke Poffer PC VR fan.

    Berichten:
    3.963
    Leuk Bevonden:
    2.613
    Wij hebben een UP, maar willen een andere ivm onze Guus. Die is ondertussen volwassen en neemt iets teveel ruimte in op de achterbank. :D
    Natuurlijk kan het ook voor minder.. en dat wordt het ook zeker want A: ik heb geen tienduizende euro's klaar staan en B: Ik geef liever geld uit aan leuke dingen. Een auto is voor mij echt een dure noodzaak.
     
  12. Dex

    Dex ¿ʇɟıן uǝʌǝ noʎ op

    Berichten:
    350
    Leuk Bevonden:
    870
    Als je een auto puur als iets ziet om van A naar B te komen begrijp ik je stelling wel. Maar voor mij (en velen met mij) is het veel meer dan dat.

    Voor een 2de huis vind ik 20.000 best goedkoop :p
     
  13. RaouLioo

    RaouLioo Active Member

    Berichten:
    2.891
    Leuk Bevonden:
    1.443
    Daar komt natuurlijk nog bij dat auto's in Nederland nog eens extra duur zijn door BPM. Heeft fabrikant/dealer niks mee te maken.
     
    Olijke Poffer vindt dit leuk.
  14. Olijke Poffer

    Olijke Poffer PC VR fan.

    Berichten:
    3.963
    Leuk Bevonden:
    2.613
    Haha ja als je gek bent op auto's.. Was ik vroeger ook meer dan nu trouwens. Vind het leuk om digitaal te racen maar ik word er niet meer heel erg warm van als ik een mooie wagen zie voorbij komen. Leuk maar meer ook niet.
    De enige mooie auto voor mij persoonlijk is een Auston Martin DB9 en de Dodge Viper.

    Ja maar dat maakt niet uit hoe het bedrag bij elkaar geraapt wordt, ik moet het neerleggen. Of dat nu door de BPM of wat dan ook erg veel is maakt mij niet uit. Ik vind het gewoon teveel geld voor het plezier ik er van heb. Maar dat is erg persoonlijk. Kijk hoef ik niet op de centen te zitten dan zou ik ook best wat geld uitgeven voor een leuke wagen. Maar zolang die goeeeeeeeeeeede moooooorgen kale knikker niet langs komt houd ik het bij zo goedkoop mogelijk.
     
    Laatst bewerkt: 30 mei 2017
    Rossi46 vindt dit leuk.
  15. Rossi46

    Rossi46 XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

    Berichten:
    924
    Leuk Bevonden:
    1.159
    Mwah, ik moet zeggen dat ik ook steeds kritischer kijk naar de kosten van autorijden. Het neemt gewoon een forse hap uit je besteedbaar inkomen.

    Ik heb het nodig om naar mijn werk te komen, maar dat zou ik ook easy met een Up kunnen doen. Uiteindelijk heb ik voor een gebruikte Leon TDI gekozen, omdat zoiets als veel meer 'auto' voelt. Maar echt nodig heb ik het natuurlijk niet. Laat staan als ik een Leon Cupra, Golf GTI, Subaru Impreza, BMW 130i, etc-etc had gekocht. En dan lopen de kosten echt snel op.

    Ik kan het nu nog enigszins naar mijzelf veranderwoorden, maar veel duurder (in de zin van totale kosten) dan nu ga ik het niet laten worden. Het voegt gewoon te weinig toe, gekeken naar andere behoeftes/uitgaven. Ondanks dat ik helemaal autogek ben. Maar goed, die discussie hadden we ook al toen @ColdzeroNL aan een Cayman zat te denken :)
     
    Olijke Poffer vindt dit leuk.
  16. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    Dex vindt dit leuk.
  17. Dex

    Dex ¿ʇɟıן uǝʌǝ noʎ op

    Berichten:
    350
    Leuk Bevonden:
    870
    Ik merk dat dit heel erg ligt aan het type auto ook. Als leenauto krijg ik wel eens een of andere 1.2 ecoflex mee en dan vind ik autorijden echt direct geen hol meer aan. Bijna frustrerend eerder. Dan is het echt niks meer als een van A naar B mobiel en daar zou ik ook geen 20k aan uit willen geven.

    Maar het rijden in de eigen auto brengt nog elke rit een lach op m'n gezicht. Ik zou dat gevoel echt niet willen missen (... voorlopig. Misschien wordt ik ooit oud en wijs en prefereer ik een hoge instap)
     
    Olijke Poffer vindt dit leuk.
  18. ColdzeroNL

    ColdzeroNL Thrustmast TX Leather Edition

    Berichten:
    1.603
    Leuk Bevonden:
    1.149
    Wat een gaaf ding @Kimi NL Alleen een wrapje zou niet verkeerd zijn voor die saaie kleur. Zie wel vaker auto's van Woo voorbij komen maar de naam zegt me helemaal niets. Is dat een beetje een degelijke verbouwer?
     
  19. RaouLioo

    RaouLioo Active Member

    Berichten:
    2.891
    Leuk Bevonden:
    1.443
    True. Ik zou zelf ook nooit een splinternieuwe auto kopen. Het is dat ik nu een leasebak heb maar anders zou ik een auto van 2/3 jaar oud kopen. Nieuwe auto kopen is grootste kapitaalvernietiging (tenzij het uiteraard een Ferrari is).
     
  20. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    Importeert alleen.
    Ik ken het bedrijf ook verder niet.

    Ga ik niet kopen hoor.
    Ben nu een beetje aan het rondkijken voor een e90 335i, maar een mooie vinden valt nog niet mee.
     

Deel Deze Pagina