1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Centraal] Auto kopen [Deel 2]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Goiz, 7 sep 2011.

  1. Chrizzle

    Chrizzle Active Member

    Berichten:
    1.150
    Leuk Bevonden:
    756
    Nou ik begin toch wel te twijfelen aan de posts hierboven maar ik probeer het toch!

    M'n vriendin heeft binnen nu en 2 maanden een auto nodig. Ik zat al een tijdje te kijken voor een Fiesta ST Line waardoor ze misschien mijn auto kan overnemen. Wel gewoon betale he.

    Nou ben ik niet echt een held met onderhandelen, vind het al gauw prima. Heb een halfjaar geleden al een keer gezeten maar toen zat ik er wel erg laag onder want toen ik mijn bedrag zei kwam hij ook niet echt met een tegenbedrag.

    Anyway, volgens mij hebben jullie veel meer ervaring ermee dan ik dus de vraag: met een bedrag van €17.154, hoeveel kan ik eronder?
     
    Kimi NL vindt dit leuk.
  2. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    Heb je een foto? Een advertentie? Want er vallen altijd wel dingen op aan een auto.

    Het ligt namelijk volledig aan de situatie.
    - Staat de auto al lang te koop?
    - Noodverkoop?
    - Handelaar / Particulier?
    - Onderhouden volgens het boekje?

    Als ik een auto ga bekijken(altijd met z'n 2en) loop ik namelijk altijd sowieso 3 rondjes om de auto en wijs ik alles aan wat mij opvalt en benoem ik dat naar de tweede persoon.
    Kiertjes, deukjes, krasjes, etc.

    Vooral veel vragen stellen en als de verkoper twijfelt of iets niet weet, herhalen naar de tweede persoon.
    Hier en daar een goede opmerking als: "Oh hij heeft mistlampen, had ik niet gezien!" etc. Zodat de verkoper weet dat je hem wil, maar ook de indruk heeft dat hij jou een beetje tegenvalt (hoeft dus niet zo te zijn, maar dat kun je spelen :p)

    Dan willen ze meestal wel schipperen met de prijs. Maar hoeveel, dat is weer afhankelijk van de eerste 4 punten.

    Bij mijn Volvo heb ik 700,- van de prijs afgepraat (sub 5000,- euro auto), bij mijn broers Kadett hebben we dik 2000,- euro van de prijs(Sub 10.000) afgepraat (Onverkoopbare auto in Duitsland vanwege ontbreken H-kenteken, in NL geen probleem) en mijn vader praatte bijna 5000,- af bij aanschaf van zijn plezierauto(noodverkoop).

    Werkt vaak, maar niet altijd.


    Gezien de prijs die je noemt, € 17.154,- maak ik op dat hij bij een autobedrijf staat. Het is namelijk een berekende prijs, want dat verklaard die "rare" prijs. Met raar bedoel ik de laatste 3 cijfers, dat is geen logisch getal.

    Die 154,- eraf praten is geen probleem, maar dat is natuurlijk niet de uitdaging of de moeite waard.
     
  3. Chrizzle

    Chrizzle Active Member

    Berichten:
    1.150
    Leuk Bevonden:
    756
  4. Grave

    Grave Gym Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.035
    Leuk Bevonden:
    520
    Die ST is een strakke bak.
     
  5. Dex

    Dex ¿ʇɟıן uǝʌǝ noʎ op

    Berichten:
    350
    Leuk Bevonden:
    870
    ST-Line. Dat is helaas wel even andere koek dan de ST, zonder Line.

    Wat je daar nog vanaf kan lullen durf ik echt niet te zeggen. Sommige van dit soort modellen kunnen best lang bij een dealer staan. Als ze die niet kwijtraken zullen ze ongetwijfeld iets meer van de prijs af willen doen dan eentje die ze pas een week hebben. Welk bedrag noemde je waar geen tegenbod op viel?
     
  6. Chrizzle

    Chrizzle Active Member

    Berichten:
    1.150
    Leuk Bevonden:
    756
    Had m'n auto als inruil, waardoor het uiteindelijke bedrag iets boven de 12.000 lag. Ik had rond de 10.000 in m'n hoofd.
     
  7. RaouLioo

    RaouLioo Active Member

    Berichten:
    2.891
    Leuk Bevonden:
    1.443
    Je vriendin nam toch jouw auto over? ;)
     
  8. Chrizzle

    Chrizzle Active Member

    Berichten:
    1.150
    Leuk Bevonden:
    756
    Klopt. Halfjaar geleden had ik m'n auto als inruil, nu neemt ze mijn auto waardoor ik geen inruil heb :)
     
  9. Rossi46

    Rossi46 XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

    Berichten:
    924
    Leuk Bevonden:
    1.159
    Er komt een nieuwe Fiësta aan. Dit zou ik zeker in je overweging meenemen.

    Ik vind dit specifieke exemplaar overigens wel erg goed smoelen! :thumbs: Verder is het 1.0 turbo blokje erg goed, in z'n soort.
     
  10. Rossi46

    Rossi46 XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

    Berichten:
    924
    Leuk Bevonden:
    1.159
    Waarom staat dit ding eigenlijk al sinds 29 juli 2016 (!) op kenteken terwijl 'ie nieuw is? o_O Ook is 'ie al verwisseld van eigenaar. En 'handelseigendom' wordt daar normaal gesproken niet in meegenomen. Mijn auto kent twee eigenaren (de oorspronkelijke koper en ik zelf) terwijl deze ondertussen bij een dealer te koop heeft gestaan.

    Of de foto's zijn niet representatief voor het model dat te koop staat, dat kan ook natuurlijk. Al staat dat er niet bij.
     
  11. Dex

    Dex ¿ʇɟıן uǝʌǝ noʎ op

    Berichten:
    350
    Leuk Bevonden:
    870
    Dealers hebben soms dit soort goed gebekte modelletjes staan om potentiële klanten warm te maken. Bij de Opel dealer in Arnhem staat nu al bijna een jaar een nieuwe Corsa OPC te koop. Klanten gaan erin zitten, denken 'wow mooi ding', nemen de folder mee naar huis en voor ze het weten staat er zo'n halfgare ecoflex op de stoep.

    Ik vind 17k wel echt teveel voor zo'n 1.0 hoor. Persoonlijk natuurlijk, maar voor 3k meer trek je een echte ST van marktplaats weg en die dingen zullen veel minder in waarde gaan zakken dan de ST-Lines. Ben je op het begin misschien iets meer geld kwijt, maar dat verdien je weer makkelijk terug bij de overstap naar een volgende auto (en in de tussentijd heb je dan een oneindig keer leukere auto gereden).
     
  12. Rossi46

    Rossi46 XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

    Berichten:
    924
    Leuk Bevonden:
    1.159
    Maar die auto's staan dan nooit op kenteken. Of het is een demo geweest, maar dat rijmt weer niet met de 20km op de teller.

    Feitelijk koop je met deze Fiesta een auto van een jaar oud. Tegen nieuwprijs.
     
    L.A. vindt dit leuk.
  13. Dex

    Dex ¿ʇɟıן uǝʌǝ noʎ op

    Berichten:
    350
    Leuk Bevonden:
    870
    Hmm da's waar
     
  14. Chrizzle

    Chrizzle Active Member

    Berichten:
    1.150
    Leuk Bevonden:
    756
    Had ik ook zeker in m'n hoofd. Het interieur ziet er echt superstrak uit en dat het met Android werkt spreekt me ook erg aan. Ik vind alleen de achterkant niet heel mooi.

    Omdat m'n vriendin in juli fulltime werkt heeft ze een auto nodig dus ik kan helaas niet wachten tot september/oktober. Misschien dat er een deal te maken is, maar als ik al slecht ben met onderhandelen zit dat er ook niet in haha.

    Over de ST, ik sta -3 met m'n schadejaren waardoor het bedrag aardig hoog komt te liggen en ik wil graag een 5 deurs. Koop je een dure auto, moet je nog steeds je auto naar voor schuiven als er iemand achterin wilt, no offense.
     
  15. Rossi46

    Rossi46 XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

    Berichten:
    924
    Leuk Bevonden:
    1.159
    3-deurs is inderdaad ruk, zou ik zelf ook nooit doen.

    En wat betreft het onderhandelen; je bent er zelf bij. Voel je vooral niet beschaamd. Jij bent de klant en hij wil aan jou verkopen. Verder ken je de beste man/vrouw niet, dus je hoeft ook geen vriendjes te worden :D Aangezien er een nieuw model aankomt willen ze dolgraag van deze auto af, dus er valt zeker wat te halen, maar verwacht geen onrealistische deal. Dat is ook niet logisch, want de beste man/vrouw doet dit iedere dag, dus ze weten precies tot hoe ver ze kunnen gaan. Bij particuliere aankoop is de kans op een spectaculaire deal veel groter.
     
  16. Dex

    Dex ¿ʇɟıן uǝʌǝ noʎ op

    Berichten:
    350
    Leuk Bevonden:
    870
    Enige kutte aan 3-deurs is die enoooormeeee deuren die je erbij krijgt. Windvlagen of strak parkeren is iets minder feest daardoor. Verder heb ik ongeveer 1 keer per jaar iemand op de achterbank zitten, dus doe mij toch maar het lichtere gewicht t.o.v. een 5-deurs dan.
     
  17. RaouLioo

    RaouLioo Active Member

    Berichten:
    2.891
    Leuk Bevonden:
    1.443
    Dex jij racemonster, de meeste mensen willen gewoon een praktische auto :p
     
  18. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    De oplossing is simpel mannen!
    Neem gewoon 4 auto's! Elke gelegenheid 1.

    - Mijn Caddy is handig voor boodschappen
    - Mijn 4 deurs volvo is handig voor met kameraden naar de stad
    - Mijn 2 deurs is niet handig, maar wel mooi!
    - Mijn 5 deurs is wel ruim, maar niet praktisch.

    OPGELOST! <3
     
  19. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.008
    Leuk Bevonden:
    9.570
    We get it, you're rich.
     
    Kimi NL en RaouLioo vinden dit leuk.
  20. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    Money drippin' from the motherfucking walls!

    [​IMG]
     

Deel Deze Pagina