1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Centraal] Auto kopen [Deel 2]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Goiz, 7 sep 2011.

  1. Rossi46

    Rossi46 XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

    Berichten:
    924
    Leuk Bevonden:
    1.159
    o_O
     
    L.A., Dave 130R en RaouLioo vinden dit leuk.
  2. Dex

    Dex ¿ʇɟıן uǝʌǝ noʎ op

    Berichten:
    350
    Leuk Bevonden:
    870
    Ik had het nog niet ingesteld :'-(
     
  3. Grave

    Grave Gym Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.035
    Leuk Bevonden:
    520
    Moet maar niet ;)
     
  4. Martijnn

    Martijnn Disco disco, good good!

    Berichten:
    3.409
    Leuk Bevonden:
    764
    Je weet me te vinden :thumbs::lol:
     
  5. Rossi46

    Rossi46 XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

    Berichten:
    924
    Leuk Bevonden:
    1.159
    Wat een ontzettend gave bak is die RS geworden zeg! <3:thumbs::cool:

    Het deisgn van de huidige Mégane is sowieso al goed, maar deze is zó dik geworden. Letterlijk, want hij is een stuk breder dan de normale Mégane, puur door toegenomen spoorbreedte (en dus dik uitgeklopte wielkasten) Erg goede velgen ook. 280pk (Trophy krijgt 300pk), met handbak of 'DSG', FWD dus niet te zwaar (met mechanisch sper?), vierwielsturing, echt alles gewoon.

    Ik wil deze!!!

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  6. RaouLioo

    RaouLioo Active Member

    Berichten:
    2.891
    Leuk Bevonden:
    1.443
    Wat een gruwelijke dikke machine. Renault is van binnen ook eindelijk te pruimen. Vette kleur ook!
     
  7. ColdzeroNL

    ColdzeroNL Thrustmast TX Leather Edition

    Berichten:
    1.603
    Leuk Bevonden:
    1.149
    Prijskaartje zal wel flink zijn in NL
     
  8. Rossi46

    Rossi46 XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

    Berichten:
    924
    Leuk Bevonden:
    1.159
    Ja, heus. Deze staat ook niet binnenkort bij mij op de stoep hoor. Maar ik zat wel even te denken hoe gaaf ding wel niet is. Lekker snel, super sturen, heel dik uiterlijk (vind ik), praktisch (want gewoon een 5-deurs hatchback), niet te groot, niet te klein, geen fout imago, relatief betaalbaar in onderhoud. Tsja, wat wil je eigenlijk nog meer? :D
     
  9. Dave 130R

    Dave 130R Active Member

    Berichten:
    48
    Leuk Bevonden:
    133
    Een minder groot logo in de gril? Of ben ik de enige die die afgelopen jaren gewoon te groot vind bij de recentere Renault modellen?
     
  10. Rossi46

    Rossi46 XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

    Berichten:
    924
    Leuk Bevonden:
    1.159
    Is zeker zo, maar ik stoor mij er niet aan. Is onderdeel van het design. En ik vind eigenlijk alle Renaults er momenteel goed tot zeer goed uit zien. Terwijl ik verder eigenlijk weinig met het merk heb.
     
    RaouLioo vindt dit leuk.
  11. Rossi46

    Rossi46 XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

    Berichten:
    924
    Leuk Bevonden:
    1.159
    @Dex

    Jij weet dat wel. Heeft Renault bij hun automatische bak de -/+ goed staan? Dus terugschakelen pook naar voren en opschakelen pook naar achter? Je ziet het gelukkig steeds meer (BMW al jaren (in het begin niet), Mazda en sinds kort eindelijk Porsche ook bij al hun modellen) maar al die VAG modellen doen het allemaal nog andersom.
     
  12. Dex

    Dex ¿ʇɟıן uǝʌǝ noʎ op

    Berichten:
    350
    Leuk Bevonden:
    870
    In terms of 'driving fun' is de sportafdeling van Renault aardig de mist in gegaan met de huidige Clio, dus ik durf niks over deze Megane te zeggen nog.

    @Rossi46, ja, de + en - zitten aan de goede kant. Alleen jammer dat het in de Clio minstens 0,5 seconden duurt voordat de bak reageert op je input :p Ik zou 100% voor de handbak gaan.
     
  13. Smok3y

    Smok3y Dark Souls!

    Berichten:
    3.670
    Leuk Bevonden:
    277
    I.v.m gezinsuitbreiding wil ik ergens volgend jaar een nieuwe auto kopen (station)

    Heb alleen niet erg veel verstand van auto's.
    Budget zal zo tussen de 7500 en 15.000 euro zijn. Liefst een benzine,bouwjaar vanaf 2010 sportief uiterlijk en het liefst met een beetje pit.

    Rij nu een Citroen C4 coupé 1.6 die niet vooruit te branden is.

    Wat zijn leuke stationwagons?
    Waar moet ik opletten?

    Alle tips zijn welkom:)
     
  14. Jimmy J.

    Jimmy J. Active Member

    Berichten:
    557
    Leuk Bevonden:
    3.723
    Waar je op moet letten verschilt per auto. Elk model/bouwjaar heeft zo zijn eigen kwaaltjes en zonder te weten naar welke auto je gaat kijken, kun je daar op voorhand geen tips over geven.

    Je vindt looks belangrijker dan daadwerkelijke wegligging dus ook daarin is vooral je eigen mening belangrijk. Vul op marktplaats of gaspedaal.nl je wensen in en kijk wat de markt te bieden heeft. Voor 'pit' zou ik niet lager gaan dan 150 PK (= 110 kW). Tussen 7,5 en 15K is echt een enorme shitload te vinden in ieder geval.
     
    Smok3y vindt dit leuk.
  15. ColdzeroNL

    ColdzeroNL Thrustmast TX Leather Edition

    Berichten:
    1.603
    Leuk Bevonden:
    1.149
    Als je pit wil voelen gaat het vnl. om tussensprintjes en dus koppel (Nm), wil je sturen dan zou ik voor een lichtere auto gaan en heb je ook minder vermogen nodig (maar met een station zou ik dus eerder kijken naar koppel). Topsnelheid bereik je vooral met PK's maar dat is in Nederland eigenlijk geen doen (hier in Friesland haal ik al snelheden die me mijn rijbewijs kunnen kosten met een 69pk sterke Nissan Pixo) dus daar zou ik niet teveel op letten :)
     
    Smok3y vindt dit leuk.
  16. Jimmy J.

    Jimmy J. Active Member

    Berichten:
    557
    Leuk Bevonden:
    3.723
    De leukste discussie in autoland :p

    Vermogen en koppel staan direct met elkaar in verhouding en uiteindelijk is vermogen 'alles'. Auto A met 200 pk en 200 Nm is even snel op de tussensprint als auto B met 200 pk en 400 Nm. Auto A moet er alleen een bak meer toeren voor draaien.

    Je zou misschien beter kunnen stellen dat als je pit 'onderin' zoekt en je lekker 'lui' hard wil gaan, je voor koppel moet gaan (lees: turbo).
     
    Hybrid, Smok3y en Rossi46 vinden dit leuk.
  17. Rossi46

    Rossi46 XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

    Berichten:
    924
    Leuk Bevonden:
    1.159
  18. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Heb nu een tijdje een auto met een turbo en ik vind het idd wel fijn. Ik hoef niet hard te gaan ofzo maar ipv hem in de toeren te gooien om snel even ergens langs te gaan is het nu even klein beetje gas en klaar.
     
  19. Jimmy J.

    Jimmy J. Active Member

    Berichten:
    557
    Leuk Bevonden:
    3.723
  20. Lethal AK47

    Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.739
    Leuk Bevonden:
    4.204
    Bij de Punto Evo van vriendin is waarschijnlijk de druklager kapot, maar alles gaat er uit om de boel te checken. Ze heeft er nu 20k mee gereden sinds aankoop. Schade zo'n 450 pleuro's. Zwakke plek?
     

Deel Deze Pagina