1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Centraal] Auto kopen [Deel 2]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Goiz, 7 sep 2011.

  1. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Maar ik heb er geen schijt aan, en ga zaterdag als een dolle poetsen! 8)
     
  2. FunkXual

    FunkXual YT: Sean Specter

    Berichten:
    2.127
    Leuk Bevonden:
    24
    Good luck with that one!
     
  3. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    Om hem Zondag weer zo vies op de foto te zetten :+

    FUUUU APK wacht op een onderdeel, wordt pas 17.00 voordat ik hem kan ophalen.
     
  4. JeePee

    JeePee Guest

    Witte velgen, die zijn pas moeilijk schoon te houden! :+

    En Killaz, bevalt 'ie?
     
  5. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    Bam!

    Om 1730 opgehaald en nu al 100 km gereden her en der.

    Heerlijke brom, moet wel erg wennen aan de wielspin op nat wegdek, als had ik geen ASR was het bandjes roken geweest :+

    Verder één en al luxe natuurlijk in vergelijking met de Clio. Heerlijke snelwegcruiser!

    Morgen even statiefje meenemen en een paar foto's maken :cool:
     
  6. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Vandaag 2 uur bezig geweest om 'm van binnen en buiten te poetsen. Hij was vies! Maar hij blinkt weer. :)

    [​IMG]
     
  7. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Wat willen de dealer toch auto's verkopen.

    Bij Opel moest ik eerst een proefrit maken en kon daarna een brochures meenemen.
    Van de locale Peugeot dealer kreeg ik een persoonlijke email toe gestuurd.

    De plaatselijk Fiat dealer heb ik al 2x aan de telefoon gehad.
    1e keer voor een proefrit met de Fiat 500 en de 2e keer om te vragen of ik de brochures voor de nieuwe Panda al had gekregen.

    Van Huyndia kreeg ik maar liefst 2 kilo aan brochures toe gestuurd 8)

    Heb inmiddels al >5 kilo aan brochures thuis gekregen , allemaal binnen 3 dagen na het aanvragen via de site.
     
  8. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    En wat zoek je? :+
     
  9. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Tot volgende week!8)
     
  10. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Ben opzoek naar een vervanger voor mijn huidige Fiat Seicento Sporting.
    Ik wil een kleine auto hebben met minimaal 5 deuren.

    1e keus was gevallen op de Spark , uiterlijk een mooie auto alleen vind ik een gas installatie helemaal niets.
    Heb hier allemaal folders liggen van Fiat 500, VW Up, Hyundia i20 en ix20 , Ford Fiesta , Peugeot 107 enz.

    Collega heeft een nieuwe Fiesta (1.25 8v) gekocht maar hoor hem nu al klagen dat de auto zo traag is als een slak.
    1.25 motortje met 60pk met een gewicht van bijna 950kilo 8)

    De auto is nu me weer aanspreekt is de nieuwe Panda , zal alleen moeten wachten tot 9 februari want dan staat hij pas in de showroom.
     
  11. Shinobi of the Wind

    Shinobi of the Wind I'm Good Money

    Berichten:
    315
    Leuk Bevonden:
    0
    Beste mensen,

    Ik weet niet bij welke topic dit hoort, ik heb deze post maar gekopierd bij allerlei topics.
    Als jullie nog een suggestie hebben dan hoor ik dat graag.

    Ik zit namelijk diep in de shit en zou graag advies willen/willen weten wat me te wachten staat. De situatie is als volgt. Ik heb op 18 december 2011 met een snelheid gereden van 105 km/h waar je 50 mocht( feitcode: VA060). Dit is geconstateerd door de politie groningen cluster RVH. Er is op die weg maar één zone waar je 50 mag en daar is geen flitspaal. Ik neem daarom aan dat dit is gebeurd door een auto langs de weg. Dit is natuurlijk oer en oer dom, maar dat hoef ik jullie niet te vertellen. Ik heb mijn les echt wel geleerd en zal dit dan ook niet weer flikken. Ik heb hierop het volgende ontvangen (de verzenddatum op de brief is 27 december 2011, ik was in de kerstavakantie op wintersport, ik weet daarom niet op welke datum precies ik de brief heb ontvangen): een brief die mij voorlegt dat er geen transactievoorstel wordt aangeboden en dat wanneer ik niet aannemelijk kan maken dat een ander op het moment van de overtreding bestuurder was van het voertuig, de zaak overgedragen wordt aan de officier van justitie en voorgelegd wordt aan de rechter voor een behandeling ter terechtzitting. Er staat verder niet in de brief dat mijn rijbewijs op dit moment niet geldig is/af wordt genomen, het is slechts een kennisgeving.

    Nu is dit natuurlijk erg klote, maarja shit happens. Zoals eerder gezegd heb ik van mijn fout geleerd, en heb ik zo'n 400 euro opzij gelegd voor het geval dat. Ook ga ik er vanuit dat mijn rijbewijs voor zo'n 2 weken wordt ingenomen (al weet ik nog niet wanneer dat gebeurt, dat zal ik dan wel te horen krijgen). Maar dit is het probleem niet. Het probleem is dat ik zo ongeveer 2 uur geleden ben aangereden door een taxi. We stonden stil met een paar vrienden in de auto (ik ben bestuurder, maar ik reed op dat moment dus niet) en werden behoorlijk hard vanuit de voorkant aangereden door een taksi die achteruit reed en die dus niet in haar achterspiegel keek (was ook een vrouw). Er is behoorlijk veel schade. Mijn auto zal misschien zelfs totallos verklaard kunnen worden. Verzekeringspapieren zijn ingevuld. Aangezien ik de bestuurder en eigenaar ben van de auto is mijn rijbewijs genoteerd. En in principe zou ik in deze situatie dus gelijk hebben. Maaaar... waarom heb ik nu het gevoel dat ik keihard de lul ben? het verband tussen de twee gebeurtenissen baart mij enorm veel zorgen. Ik heb het gevoel dat ik extra hard bekeurd wordt omdat ik niet zou mogen rijden...of is dit niet zo? zou iemand die verstand heeft van dit soort zaken mij alstublieft kunnen helpen want ik ze me bijna dood te stressen. Ik zou het erg op prijs stellen. Alvast hartelijk dank.
     
  12. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Dat weet ik wel zeker. :+
    Komende week staan er weer retourtje Amsterdam en retourtje Rotterdam op het programma. :+
     
  13. dopmaster

    dopmaster Flying High

    Berichten:
    354
    Leuk Bevonden:
    0
    Als je rijbewijs niet is ingenomen door een agent, dan is je rijbewijs niet ingenomen. Omdat je bent geflits kan de wet niet bewijzen dat jij de bestuurder was op het moment van de overtreding.
    Bij het invullen vat het schade formulier de contact informatie van je maten bijschrijven als getuigen. Daarnaast foto's maken van de situatie. Kan je allemaal helpen om je gelijk te krijgen. Maar dat is voor een volgende keer.
     
  14. Kapitein_Merijn

    Kapitein_Merijn PSN: Kapitein_Merijn

    Berichten:
    1.115
    Leuk Bevonden:
    240
    Leg nog maar wat extra aan de kant want met die 400,= ga je het echt niet redden. Vriend van me kreeg gister nog een bekeuring van 320,= voor 35 km te hard.

    Ik denk dat zolang je rijbewijs nog niet is ingenomen je volledig in je recht staat.
     
  15. sneaky snake eye

    sneaky snake eye SneakySnake Eye

    Berichten:
    316
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik kan een Volvo S60 kopen van het jaar 2001. 140 pk, rijdt op gas en heeft ongeveer 320000 km gelopen.

    Er mankeert echter wel van alles aan:

    -4 nieuwe banden
    -4 sets nieuwe remblokken
    -2 nieuwe remschijven
    -nieuwe spiegel
    -1 of 2 nieuwe schokbrekers.

    Hij vraagt er 1500 euro voor maar voor minder zal hij het ook wel doen denk ik. Maar ik vraag me af wat zoiets allemaal wel niet gaat kosten, remblokken en schijven heb ik mij mijn huidige auto zelf wel vervangen. Maar schokbrekers weet ik niet of dat zelf kan?

    Enigste nadeel is dat ik een half jaar terug nog 500 euro in mijn huidige auto heb gestoken om hem door de APK te laten komen. Opzich een goede auto (volkswagen vento) alleen hij ziet er gewoon niet uit. Wat denken jullie dat wijsheid is?
     
  16. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    S60 heb ik ook op het oog gehad, deze moet je lekker laten staan!

    Onderdelen zijn behoorlijk prijzig, je zit met je nieuwe banden (3 tot 500 euro), 4 nieuwe blokken en 2 schijven (reken 500 euro) en 2 nieuwe schokbrekers (a 130 euro per stuk ex btw dacht ik) al aan reparatiekosten die meer zijn dan je aankoop.
     
  17. JeePee

    JeePee Guest

    Sowieso, 320k...

    Ik ga zeer spoedig ook een voiture aanschaffen trouwens. Heb even zitten twijfelen of ik nu iets zou halen, over een tijdje (met meer budget dus), sparen voor een Nikon D800, of gewoon sparen voor als ik wat groter ga wonen ik ook gelijk een chille inrichting kan betalen.

    Maar nu vanochtend voor de 2de opeenvolgende keer mijn bus niet kwam opdagen en ik daardoor mijn vrije vrijdagmiddag als sneeuw voor de zon zag verdwijnen + 1,5 uur in die kut kou heb moeten staan, heb ik een nieuw hoogtepunt aan mijn 'haat aan het OV' bereikt. Die auto komt er dus. ASAP.

    Nu alleen nog ff kijken wat :)
     
  18. Remco

    Remco Guest

    Mooi, kun je ook een keer hierheen komen. :cool:
     
  19. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    [​IMG]

    Luxe kentekenplaten zitten erop! :cool:
     
  20. sneaky snake eye

    sneaky snake eye SneakySnake Eye

    Berichten:
    316
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja zo dacht ik er ook over. had zelf ook al een beetje zitten zoeken naar de prijzen en kwam ook op zoiets uit. Hij zei zelf dat hij het voor 1000 euro kon laten doen maar dat vind ik dus ook al een beetje sterk.

    Maar wat bedoel je precies met deze moet je lekker laten staan? Is de S60 geen goede auto?

    Echter als ik op marktplaats kijk naar S60 met ongeveer vergelijkbare kilomterstand zit je al snel aan de 5000 euro. Dan lijkt het toch nog niet zon slechte deal?

    Maar ga het denk ik niet doen, rij eerst mn huidige auto op denk ik anders is het ook wel zonde van het geld.
     

Deel Deze Pagina