1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Centraal] Auto kopen [Deel 2]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Goiz, 7 sep 2011.

  1. Garrett

    Garrett Active Member

    Berichten:
    964
    Leuk Bevonden:
    8.739
    Klinkt prima allemaal...

    Vertel je schoonvader dat hij voortaan niet meer moet preorderen
     
  2. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    Wil een nieuwe auto kopen, budget 9000 euro. Liefst een hatchback oid, maar met dit budget zit je dan al gauw wel aan de modellen die al aardig wat km’s erop hebben. Iemand tips?
     
  3. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Ga je weg uit Amsterdam?
     
  4. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    Nah maar klaar met huidige auto en de naderende apk gaat het ook niet meer waard zijn.
     
  5. Taab

    Taab man XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.357
    Leuk Bevonden:
    4.303
    VW Polo?
     
  6. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    Met 9000 zit je net laag daarmee, wel optie.
     
  7. Garrett

    Garrett Active Member

    Berichten:
    964
    Leuk Bevonden:
    8.739
    Ford Fiesta woohooo
     
  8. Taab

    Taab man XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.357
    Leuk Bevonden:
    4.303
    VW up tijdje gehad. Ook wel lekker karretje.

    Seat ook optie.
     
  9. Alexknl

    Alexknl Well-Known Member

    Berichten:
    4.089
    Leuk Bevonden:
    2.599
    Opel Corsa
     
    Tyrant vindt dit leuk.
  10. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    Serieus? Renault Clio, Hyundai I20, Peugeot 207,
    Toyota Aygo
     
  11. Hoosie

    Hoosie The Race is ON!

    Berichten:
    2.024
    Leuk Bevonden:
    1.295
    Volgens mij zijn we al aardig door de hatchbacks heen zo. Waar ga je hem voor gebruiken? Voornamelijk in de stad of ook regelmatig buiten de stad. En wat zijn je voorkeuren? Zonder input kunnen we blijven roepen maar schiet je er niks mee op.
     
  12. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    Voornamelijk nederland, stad regelmatig idd. Heb liever een model met meer opties dan een duurdere basis en kaal. Zit zelf te kijken naar een Up, iets in die range waarbij je nog binnen m’n budget een goede verhouding hebt qua leeftijd/kilometers en comfort.
     
  13. Marty NL

    Marty NL Active Member

    Berichten:
    935
    Leuk Bevonden:
    77
    .
     
    Laatst bewerkt: 12 mrt 2023
  14. Hoosie

    Hoosie The Race is ON!

    Berichten:
    2.024
    Leuk Bevonden:
    1.295
    Als je aan een up denkt, kijk dan ook naar een Seat Mii of Skoda Citigo. Zijn technisch identiek, maar over het algemeen goedkoper met dezelfde opties.

    Toyota Auris is idd ook een prima auto, maar pas echt zuinig vanaf de hybride modellen die weer wat duurder zijn.

    Kan je nog wat inruil krijgen voor je huidige auto?
     
  15. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    Inruil heb ik meegenomen in m’n budget. Goede opties idd, Seat Mii ga ik ook even checken.
     
  16. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
  17. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    Extra ruimte is altijd makkelijk. Als is het maar om extra spullen op te zetten of als je met paar vrienden keer weg gaat. 2 stoelen is zo beperkend.
     
  18. Jimmy J.

    Jimmy J. Active Member

    Berichten:
    556
    Leuk Bevonden:
    3.721
    Welke auto heeft je buurman @Dyonko? Want dan zou ik gewoon die halen, maar dan net een versie luxer.
     
    Dyonko, ColdzeroNL, Yerewn en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  19. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Ben 2 weken met de MX-5 naar Oostenrijk op vakantie geweest (wel met z'n tweetjes, dat dan weer wel) met de Mazda maar dat ging uitstekend. En al die bergpassen zijn een stúk leuker in een MX5 dan in een Polo durf ik te wedden. Sterker nog, sommige van de ritten die we maakten waren hoogtepunten van de vakantie.

    Mochten we met vrienden op pad gaan in één auto dan pakken we in de regel een van hun auto's of gaan we met 2 auto's, specifiek daarvoor ga ik zelf geen 'grote' auto kopen. Soms, bij de bouwmarkt ofzo, is het inderdaad heel handig om wat 'groots' kwijt te kunnen, in kofferbak en/of achterbank, dan heb je met zo'n MX5 gewoon dikke pech. Voor zulke gevalletjes bevind ik me in de luxe situatie terug te kunnen vallen terug op de pakezel (Fiat Panda) van m'n vriendin maar dat gaat niet voor iedereen op natuurlijk.

    Het aantal keren dat ik echt de ruimte mis is eigenlijk te verwaarlozen! Wanneer je regelmatig grotere bouwprojecten doet, of regelmatig 'moet' rijden voor je kroost naar de uitwedstrijden va de voetbal/hockeyclub ofzo is het natuurlijk een ander verhaal, maar dat is bij mij niet aan de orde.

    De ruimte is handig om te hebben, maar een beetje afhankelijk van je situatie maak je er misschien nauwelijks gebruik van en rijd je een 'verstandige' auto terwijl dat helemaal niet hoeft :)
     
  20. ColdzeroNL

    ColdzeroNL Thrustmast TX Leather Edition

    Berichten:
    1.603
    Leuk Bevonden:
    1.149
    Heb hetzelfde verhaal in een Z4. Voor dagelijks gebruik is de kofferbak groot zat en voor de keren dat ik veel meer ruimte nodig heb, zoals bij het vervoeren van mijn honden of een fiets pak ik de Dacia diesel. Snap wel dat als je maar 1 auto kunt kiezen een cabrio niet altijd praktisch is.
     
    B Tender vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina