1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Centraal] Auto kopen

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Martijnn, 25 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Wow, die auto wil ik ook!
    Kan alle drempels met VOLLE SNELHEID nemen!

    :lol:
     
  2. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    De members op Driving-Fun.com hebben anders wel een heel groot tikkie meer ervaring en kennis op autogebied dan de gemiddelde XBW bezoeker. Dus ik zou zeggen, bezoek het forum eens. :)
     
  3. Ebrithil

    Ebrithil Active Member

    Berichten:
    1.048
    Leuk Bevonden:
    39
    Ik neem aan dat je niet met VOLLE snelheid over een drempel kan, ook al zit je in je ultra verlaagde super Seat, tenzij je vrolijk door de lucht wil vliegen natuurlijk :emo:
     
  4. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Volle snelheid moet ook niet letterlijk genomen worden natuurlijk. Hij bedoeld er mee dat hij gewoon normaal over een drempel kon, zonder alles eraf te rijden of petjes-stijl scheef over een drempel te rijden.
     
  5. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Ja, maar dat ligt altijd anders.. Wat is 'gemiddelde' snelheid?
    Ik ken 2 drempels hier op het dorp die je echt heeeeel rustig moet nemen, omdat het echt motherfuckers zijn.
    Maarja, beetje kansloze discussie hier omdat er wordt beweerd dat wij op XBW geen/minder verstand hebben van auto's dan op andere fora :emo:.
    Lekkere drogreden.
     
  6. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Ik heb het over de gemiddelde member. Uitzonderingen daargelaten ofcourse. :)
    Was geen persoonlijke aanval.
     
  7. Dsquared

    Dsquared Active Member

    Berichten:
    126
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind zelf dat mijn ibiza best hoog op zijn wielen staat. En door de erg sportieve dunnen banden lijkt het misschien nog iets hoger.

    Het is niet hinderlijk, opzich heeft het wel een groffe look als ik er zo naar kijk, als hij iets lager zou staan dan is hij sportiever. Kwa verlagen twijfel ik wel omdat het best duur is voor een paar cm.

    Het eerste wat er straks opkomt is een nieuwe onderlip aan de achterkant zodat de uitlaat half in de bumper zit met een sport uitlaatstuk erop. Dit kost incl montage 175 euro, en de verandering is groot :p

    [​IMG]
    Alleen is de uitlaat nog mooier
     
    Laatst bewerkt: 4 sep 2009
  8. JeePee

    JeePee Guest

    Een auto valt best nog mee te rijden nadat hij verlaagt is hoor. Je moet er alleen geen el cheapo's onder zetten. Als je gewoon goed spul eronder doet en het niet autostyle extreem doet dan krijg je er een sportievere (zowel optisch als qua handling) auto voor terug die gewoon net zo hard over de drempels kan als voorheen.
     
  9. Dsquared

    Dsquared Active Member

    Berichten:
    126
    Leuk Bevonden:
    0
    Bij de Seat dealer doen ze een APEX verlaging. Is dat een goede verlaging?
     
  10. JeePee

    JeePee Guest

    APEX maakt alleen veren... Ik zou ook andere dempers nemen om het comfort nog enigsinds te behouden.
     
  11. Dsquared

    Dsquared Active Member

    Berichten:
    126
    Leuk Bevonden:
    0
  12. JeePee

    JeePee Guest

    Als je een brug of bokjes hebt kan je ze zelf monteren. Je hebt wel een veerklem nodig plus de nodige tools om alles los en vast te maken.
    En die veren kunnen wel op de originele dempers, maar het rijdt over het algemeen beter als je een 'setje' eronder hebt.
     
  13. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    Ligt natuurlijk ook aan je gemeente en de dringende behoefte om die drempels achterlijk hoog te maken.
    Ik heb 2 weken in een Leon mogen rijden, in mijn eentje ging het prima. Nam ik vervolgens mijn schoonfamilie mee (normaal postuur ;) ) moest ik behoorlijk oppassen bij enorm veel drempel hier in Alkmaar en omstreken.

    Het was geen sneer naar jou toe, alleen veel mensen doen zo gemakkelijk over verlagen, ik zou zelf als ik een auto koop en bij mijn ouders blijf wonen mijn auto niet verlagen vanwege die achterlijke drempel hier.....
    Akersloot (waar ik ga samenwonen) idem dito.
    Woon je echter in Lutjebroek.....dan is het een ander verhaal :+
     
  14. JeePee

    JeePee Guest

    Hehe ja als ik naar m'n ouders ga is het ook drama eerste klas. De woonwijken daar zijn één en al drempel. Ligt ook zo'n weggetje van 1.5 km ofzo met 13 drempels :emo: Mijn auto kan er aardig hard overheen, maar hij is zo stijf geveerd en de achterkant is zo 'springerig' dat je gelijk 112 kan bellen dat je een gebroken rug hebt. In woonwijken en dergelijke moet ik dus wat rustiger aan doen, maar dat neem ik voor lief vanwege de compensatie van heerlijke bochten buiten de bebouwde kom :cool:
     
  15. Pim

    Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.887
    Leuk Bevonden:
    76
    Ben een auto aan het kopen op het moment.
    Na een paar weken rondgekeken/gezocht te hebben naar Peugeot 106'jes en Clio'tjes, viel mijn oog op een Rover 214si.
    Nu ben ik geen fan van Engelse auto's, en al zeker niet van autobouwers die failliet zijn, toch ben ik even gaan kijken en heb een testritje gemaakt.
    Om eerlijk te zijn ben ik verkocht, een redelijk kleine auto, niet duur en hij ziet er vooral nog goed uit voor zijn leeftijd (bj 1996). Paar gebruikerskrasjes en 2 kleine deukjes (zo groot als hagelsteendeukjes).
    Morgen ga ik terug om de laatste dingen af te handelen en em direct mee naar huis te nemen :D

    [​IMG]

    De velgen zijn niet echt mijn ding, veel te patserig. Maargoed, ze zitten erop, en het is beter dan stalen velgen met lelijke wieldoppen ;)
     
  16. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    Laatst bewerkt: 8 sep 2009
  17. Pim

    Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.887
    Leuk Bevonden:
    76
    8)

    Moet alleen nog een radio vinden. Iemand een tip over een aardige/goedkope radio met alles erop/eraan?
     
  18. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Leuke wagens, maar hoe zit dat met reparaties?
    Naar welke garage moet je als je Rover kapoet is?
     
  19. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    Dat zeg ik, er zijn nog zat garages die overgestapt zijn op bijvoorbeeld Toyota, maar nog steeds Rover en MG behandelen......
     
  20. Pim

    Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.887
    Leuk Bevonden:
    76
    En anders moet ik maar snel wat leren over auto's ;)
    Heb genoeg vrienden die graag sleutelen aan hun eigen barrels, en een kennis bij een autohandelaar/garage. Komt wel goed dus.


    Heb ook nog een radio gevonden. Toen de versnellingsbak van onze Starlet het begaf, was m'n pa blijkbaar zo slim om de radio eruit te rukken voordat de auto richting Afrika vertrok.
    Gelukkig gewoon een radio met MP3/USB/SD etc. Scheelt weer wat centjes.

    Heb ook met mijn werkgever kunnen regelen dat ze me een vrijwaring (spelling?) doorgeven aan mijn verzekering over de 2 jaar die ik dagelijks/wekelijks voor ze heb gereden. Ze hoef ik niet op Trap 0 te beginnen bij de verzekeraar maar krijg direct 20% korting. Lief van ze hoor! Blijkbaar hebben ze klanten nodig :+
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina