1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Centraal] Auto kopen

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Martijnn, 25 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. geertbargeman

    geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

    Berichten:
    5.545
    Leuk Bevonden:
    308
  2. JeePee

    JeePee Guest

    Verzekering moet je héél goed voor zoeken. Bedrijven als Ditzo wilden mij niet eens (te lage leeftijd bij een te hoog motorvermogen) en andere bekende verzekeraars waren zonder moeite 100,- PER MAAND duurder dan degene die ik nu heb, met minder dekking.
     
  3. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    ik heb een casco+ voor €54 per maand bij Klaverblad verzekeringen. Geregeld via Solid Invest. Ik heb daar ook de verzekering voor de auto van mijn broertje geregeld.

    ik zou als ik jou was een tussenpersoon het laten regelen want die weten veel beter wat voordelig is, mijn broertje bijvoorbeeld had zelf eerst iets gevonden maar daar bleek een veel hoger eigen risico aan vast te zitten.

    Ik ben zelf erg tevreden over solid invest omdat ze een no-claim korting hebben geregeld bij klaverbald terwijl ik nog niet eerder een auto op mijn naam had gehad (was of op naam van mijn ouders of auto van de baas, dus nooit zelf hoeven verzekeren dus strikt genomen geen recht op no claim) Als ik dezelfde dekking via mijn tussenpersoon bij de Rabobank bij Unive had willen hebben was ik bijna het dubbele kwijt geweest.
     
  4. Corona

    Corona Active Member

    Berichten:
    372
    Leuk Bevonden:
    82
    Helaas is alleen de middelste een Smart.
     
  5. Dsquared

    Dsquared Active Member

    Berichten:
    126
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een all-risk verzekering bij interpolis. Voor mijn nieuwe auto.
    Hij staat op mijn ouders naam dus ik betaal maar 30 euro per maand
     
  6. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    Ben je dan niet zwaar de sigaar als je een ongeluk krijgt en de verzekering stelt een onderzoek naar je in?
     
  7. mikecitybike

    mikecitybike Future Donut

    Berichten:
    447
    Leuk Bevonden:
    0
    hoezo? de auto is toch verzekerd, maakt verder niet veel uit wie erin rijdt
     
  8. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Zelf ben je niet echt de sigaar, je ouders wel want hun all risk is dan weg :9
     
  9. Danger

    Danger XBW Groentje

    Berichten:
    2.146
    Leuk Bevonden:
    0
    De regelmatige bestuurder is de verzekering nemende. In dit geval zijn de ouders niet de regelmatige bestuuder, dus wanneer een verzekering een onderzoek instelt en kan bewijzen dat de Dsquared de regelmatige bestuurder is maar niet de verzekeringnemer dan kunnen ze de verzekering ongeldig verklaren. Dan ben je de sigaar al is praktisch die kans erg klein.
     
  10. geertbargeman

    geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

    Berichten:
    5.545
    Leuk Bevonden:
    308
    Dit inderdaad :)
    Als je ouders al 2 auto's hebben en ze willen een 3e verzekeren, dan gaan ze gewoon moeilijk doen over wie de regelmatige bestuurder is.
     
  11. dahouseman

    dahouseman The cake is a lie!

    Berichten:
    1.026
    Leuk Bevonden:
    0
    Valt wel mee. Maar dat ligt ook aan het inkomen/vermogen van je ouders. Ouders hebben hier ook 3 autos en pas heeft mijn broer de derde een 'heel modern uiterlijk' gegeven. Verzekering deed niet moeilijk.

    Maar dit kan ook komen omdat mijn broer zelf ook een auto op zijn naam heeft.
     
  12. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.008
    Leuk Bevonden:
    9.570
    Mijn auto staat ook op de naam van mijn vader, maar hoe zouden ze ooit willen bewijzen dat hij er niet in rijdt..
     
  13. JeePee

    JeePee Guest

    Kunnen ze ook moeilijk.

    Ik verzeker mijn auto zelf, alleen klopt mijn woonplaats niet. Die staat nog op mijn ouders adres. Heb het willen aanpassen, maar ING keurde mijn handtekening af :emo: Te veel gedoe, dus ik laat het lekker staan. Scheelt me weer een euro de maand :+ Hoop alleen niet dat ze me op zoiets kunnen pakken...
     
  14. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    correspondentie adres bij je ouders toch gewoon?
     
  15. JeePee

    JeePee Guest

    Ja, maar ik sta ingeschreven in Arnhem, en daar betaal je iets meer verzekering voor dan het rustige dorpje waar m'n ouders wonen.
     
  16. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    Maakt niet uit, gaat volgens mij hetzelfde als met je ziektekostenverzekering:
    Al studeer je wordt je ouderlijk adres het correspondentieadres.
    Dan maakt het niet uit waar je gaat wonen.
     
  17. JeePee

    JeePee Guest

    Zoooo vandaag ging ik dwars met m'n wagen :D
    Had geregend en ging even zijn grip testen. Geen idee hoe hard ik ging, maar in een linker doordraaier liet ik even het gas los: lift off oversteer en stond bijna overhaaks. Kon 'm nog opvangen en ging toen bijna overhaaks de andere kant weer op :+ Kon 'm op 2 cm van de stoeprand nog recht krijgen. Wel twee weghelfden voor nodig gehad.

    Vet :cool: Binnenkort nog een keer doen :+
     
  18. Dsquared

    Dsquared Active Member

    Berichten:
    126
    Leuk Bevonden:
    0
    Kansloos
     
  19. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Top voertuigbeheersing :+

    Ik heb het met een h200 busje gehad, trok op en ging een bocht om, maar reed niet vaak in dat busje dus gaf te veel gas. Ding trok schuin naar de linker weghelft, ik stuurde wat tegen en liet toen het stuur vieren, maar gaf nog wel wat gas. Gek genoeg kwam hij toen weer recht. Denk dat het door de spoorvorming kwam.

    En ja er kwam een tegenligger aan en ik ben me doodgeschrokken. 8) zat echt ff te shaken daarna.
     
  20. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11
    Dat niet......meer geluk dan kunst na een paniekreactie....

    En dit dan wéér wel....omdat het zo hoort...
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina