1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Centraal] Auto kopen

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Martijnn, 25 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Je kunt met een kenteken totaal niets, behalve de gegevens op RDW.nl opzoeken. Maar als je de auto ziet rijden weet je ook wat voor auto het is. Of plak je je kenteken ook af als je rondrijdt? 8)
    Persoonsgegevens kun je er helemaal niet mee opvragen, tenzij je over het politiesysteem beschikt. Maar dat denk ik niet. :+
     
  2. Rydan

    Rydan Active Member

    Berichten:
    1.652
    Leuk Bevonden:
    18
    Ja weet ik het, dacht laat ik maar niet het volledige kentekennummer op het internet gooien. Weet ik veel wat je allemaal met die gegevens kunt :+

    In ieder geval waren het nog 2 letters erachteraan. Ik was gewoon benieuwd naar het bouwjaar en dacht dat je dit kon zien aan het kentekennummer (is toch ook zo).

    Vond het in ieder geval een erg mooie auto.

    Ben sowieso benieuwd hoe dat in zijn werk gaat met de dagwaarde bepaling van een auto. Met een beetje browsen kwam ik op deze punten:

    Bij inruil bij een garage en bij verkoop aan particulier:
    # Hoe is de staat van het voertuig
    # Is het een gewilde kleur
    # Is de motor technisch in orde
    # Is hij altijd onderhouden door een professionele (BOVAG) garage (boekjes aanwezig)
    # In geval van schade is het volgens de FOCWA richtlijnen hersteld
    # Wat is de kilometerstand (en klopt die volgens de Nationale Auto Pas)

    Stel een auto kost €40.000 nieuw in 2008. Er word 4 jaar in gereden voor 30.000km per jaar. Staat is nog uitstekend, geen problemen en altijd goed onderhouden. Wat zou een auto dan nog waard zijn.

    Puur hypothetisch. Nu eten daarna even kijken of ik misschien een tabelletje kan vinden op anwb o.i.d.
     
    Laatst bewerkt: 21 okt 2009
  3. Ebrithil

    Ebrithil Active Member

    Berichten:
    1.048
    Leuk Bevonden:
    39
    Even carspotten en je weet het!



    * Kosten 3,50 p.o.b. aan prijzen kunnen verder geen rechten worden ontleent. Dit is onderdeel van een abonnement dienst van minstens 20 berichten per week.​
     
  4. JeePee

    JeePee Guest

    Of je zegt gewoon wat voor een auto je op zoek bent/op het oog hebt? Dat verteld iets meer dan een half kenteken.

    Daarnaast zijn daar geen tabellen over te vinden. Is voor elke auto anders. Sommige auto's stijgen zelfs in waarde.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 21 okt 2009
  5. Rydan

    Rydan Active Member

    Berichten:
    1.652
    Leuk Bevonden:
    18
    Ja kijk ik heb niet echt 1 auto op het oog. Ik ben gewoon een autoliefhebber en ik zag vandaag een straat verderop een mooie A4 staan met dat kenteken. Ik was gewoon benieuwd naar het bouwjaar vandaar de kentekenvraag.

    Het zit zo, ik ben nu 18 en ben bezig met mijn rijlessen. Ik ben echter niet van plan om een auto te kopen zolang ik een OV heb. Komend jaar begin ik met studeren als het meezit :+ en ik begon gewoon te denken. Wat zou een auto als deze kosten na 4-5jaar. Oftewel hoe duur zouden dat soort auto's zijn als ik (bijna) klaar ben met mijn studie en zelf op zoek ga naar een leuke auto.

    Edit: Volgens mijn pa duidt dat kenteken op eind 2007 ongeveer? Weet niet of hij er echt verstand van heeft :+
     
  6. JeePee

    JeePee Guest

    Is het deze of deze? Die eerste is vanaf 2007 en die andere van 2004 tot 2007. Alles met een langwerpige grill is van 2004 en vroeger.
     
  7. Rydan

    Rydan Active Member

    Berichten:
    1.652
    Leuk Bevonden:
    18
    Eerste geloof ik, maar is niet persé Audi A4 die ik wil, maar gewoon puur dus uit interesse wat zo'n soort auto kost. Laten we anders deze A4 maar even aanhouden ;):)
     
  8. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    Een grote zak geld bij de aanschaf en een hoop centjes maandelijks voor de verzekering en wegenbelasting ;)

    edit:
    Deze staat bijvoorbeeld voor 25000 te koop
    [​IMG]

    Prijs € 24.980
    Bouwjaar 01-2007
    Km stand 59.000
    Brandstof Diesel
    Motorinhoud 1968 cc
    Vermogen 140 pk
    Gewicht 1405 kg

    Staat bij www.autokokkelink.nl te koop in Soest
    Van de prijs kan je altijd wat vanaf praten, of je krijgt er iets extra's bij. Doen ze daar nooit moeilijk over heb ik gemerkt. :)


    Als je er 1 wilt met jou kenteken:
    [​IMG]

    Dan is hij meteen 40.000 euro ;)
     
    Laatst bewerkt: 22 okt 2009
  9. Rydan

    Rydan Active Member

    Berichten:
    1.652
    Leuk Bevonden:
    18
    Haha, ik heb het sowieso over 4-5 jaar heh ;) maar nogmaals puur hypothetisch. Gewoon nieuwsgierig wat dat soort bakken zouden kosten als ik er eentje ga aanschaffen :+
     
  10. Ebrithil

    Ebrithil Active Member

    Berichten:
    1.048
    Leuk Bevonden:
    39
    Wie weet heb je het na je studie niet eens nodig.. krijg je een mooie leasebak van de zaak als je geluk hebt ;)
     
  11. Jorrit010

    Jorrit010 Ech wel!

    Berichten:
    1.235
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik zou graag wat advies van jullie, autokenners, ontvangen. ;)
    Ik ben op zoek naar een leuk, klein en goedkoop auto'tje. Mag niet veel kosten, laten we zeggen maximaal 1000,- euro. Ik weet dat het weinig is, maar ik ben ook pas 18 ;) Ik zat zelf te denken aan een 306je, of een Clio, maar andere suggesties zijn ook welkom. Wat raden jullie aan, voor die prijs?
     
  12. Ethereal

    Ethereal Active Member

    Berichten:
    261
    Leuk Bevonden:
    97
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    Vorige week gekocht, rijdt zalig! En al dik 250 km gereden en de tank is nog 2/3 vol \o/

    Vorige auto (Mistubishi Colt '94) stond op hangen en vallen, moest voor februari (APK) zeker 1000 euro aan verspijkerd worden, plus dat ik nu nog kon profiteren van de slooppremie... Dus dan maar een gloedjenieuwe! Superfijn ding.. Ingebouwde bluetooth kit, sportstriping, antraciet lichtmetalen velgen, leren/alcantara bekleding, 6 speakers, 5 deurs.. Gemiddeld 1 op 21, geen wegenbelasting meer.. Zalig! Erg blij mee!
     
    Laatst bewerkt: 28 okt 2009
  13. Jorrit010

    Jorrit010 Ech wel!

    Berichten:
    1.235
    Leuk Bevonden:
    1
    Oja, De Ford Fiesta en de Seat Ibiza waren ook nog opties. Als het maar een kleine auto is, die liefst ook niet al te duur in onderhoud is.
     
  14. matthew24

    matthew24 Active Member

    Berichten:
    530
    Leuk Bevonden:
    0
    Een polo of corsa zou ik dan nemen , maar wel die niet zijn afgeragd of met rare lampen en sportuitlaten maar gewoon die standaard zijn.
     
  15. Pim

    Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.887
    Leuk Bevonden:
    76
    Plemp het hier maar even neer, wellicht dat een van de mensen met een tikkie meer verstand er wat over weten.


    Iemand een idee? :)
     
  16. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Ik kan van een kennis een Jaguar XJ 8 kopen van 2002 voor 5000€, full option, automatic (vind ik persoonlijk eerder een nadeel) & 102000km op de teller... verder is hij gewoon erg goed onderhouden en nooit een ongeval gehad.

    Ik heb echter totaal geen ervaring of kennis van de 2de handsmarkt, ik zou hem meer kopen omdat ik het echt nog wel een strakke leuke wagen vind als 2de auto. Iemand met kennis van zake die kan zeggen of dit een goeie prijs is?
     
  17. Pim

    Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.887
    Leuk Bevonden:
    76
    Werkt weer.. Zal wel alsnog opgedroogd zijn.. ook in de regen :+
     
  18. dahouseman

    dahouseman The cake is a lie!

    Berichten:
    1.026
    Leuk Bevonden:
    0
    Jaguars staan niet bekend om hun kwaliteit en degelijkheid he. Mijn broer heeft er ook een gehad al had die een 1/2 ton meer op de teller uit hetzeflde jaar. Die van mijn broer viel echt van lamlendigheid uitelkaar. (knoppen die loslaten, platic dat gewoon breekt (koelvloeistof houder), electriek die er mee ophield, dashboardkastje dat ineens op je knieen ligt).

    Verder is het wel een top wagen. Het is ook niet gezegd dat de wagen die jij wilt kopen dit ook krijgt, maar het is geen uitzondering iig.
     
  19. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    Daarnaast zal voor onze leeftijdscategorie zo'n auto een godsvermogen kosten......
     
  20. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Dat is wel minder natuurlijk.. Had hij er ook dikwijls mechanische problemen mee?

    Daar heeft iemand me ook voor gewaarschuwd. Verbruik zit ik eigenlijk niet zoveel mee in, maar ik hoop dat de verzekering & verkeersbelasting niet teveel kost.. moet ik even nakijken.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina