1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Centraal] Auto kopen

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Martijnn, 25 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Danny-DH

    Danny-DH Active Member

    Berichten:
    2.987
    Leuk Bevonden:
    26
    Bij mij op het werk kan je niet leasen. Nu ga volgend jaar erg veel omhoog in salaris. (tussen de 350 en 400 netto). Nu woon in naast me werk en heb ik geen auto nodig maar na de zomer ga ik verhuizen en heb ik dus wel een auto nodig. Ik heb helemaal geen verstand van leasen maar is het voor mijn werkgever niet voordeliger om mij een auto te laten leasen? En zo houd ik 12000 euro in me zak die ik niet hoef uit te geven aan een nieuwe auto? Maar wat kost het een werkgever om mij een ibiza of een polo'tje te leasen?

    Alvast bedankt voor het antwoord :)
     
  2. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Een Ibiza kost je bedrijf incl. brandstofpas iets van 400-450euro per maand bij 2jr/20k KM. Langere looptijd is goedkoper. En dan volgens mij nog wat belastingvoordeel eraf ofzo.

    Kan je hier makkelijk berekenen: http://directlease.nl/

    Vaak wordt een lease-auto wel gezien als een vorm van opslag. Maar als je normaal een kilometervergoeding krijgt van bijvoorbeeld 19ct/km en je rijdt 2500km of meer per maand, dan is leasen wellicht goedkoper voor je werkgever. Nadeel is dat je werkgever aan een leasecontract van x-jaar vast zit.
     
  3. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    Pff als ik klaar ben met HBO ben ik al blij met een Ibiza of een Polo.
     
  4. Danny-DH

    Danny-DH Active Member

    Berichten:
    2.987
    Leuk Bevonden:
    26
    Oké, thanks. Misschien dat ik wat leuks voor kan leggen en houd ik me gespaarde centjes lekker in me zak:)
     
  5. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Ja, als het kan zou ik het altijd doen! Geen verzekering, geen brandstofkosten, geen onderhoudskosten, geen afschrijving! Enkel een bijtelling voor privégebruik, maar voor een zuinig karretje met energielabel A/14% is dat nog altijd een heel stuk voordeliger dan een eigen auto. :)

    Een duurdere of minder zuinige wagen kost uiteraard zowel je baas als jou meer per maand.
     
  6. Danny-DH

    Danny-DH Active Member

    Berichten:
    2.987
    Leuk Bevonden:
    26
    Ben sowieso op zoek naar een zuinige auto en al te groot. Heel veel mensen leasen zo'n honda hybrid. Zie dat die ook best goedkoop is en behoorlijk ruim. De reacties op internet zijn ook lovend.

    Als ik hem voor 3 jaar lease met nog wat opties dan kost het 435 euro staat er. En dat is het netto bedrag wat me werkgever gaat betalen? Met benzine staat er dat ie 515 euro per maand kost. Edit; Zie dat het excl btw is. Komt er 19% btw op? :)

    Maar welke kosten komen er voor mij bij? En zit er in dat bedrag voor me werkgever dan ook al verzekering en onderhoud?

    Ben ook op internet aan het zoeken maar als iemand alles duidelijk hier voor me op een rijtje kan zetten zou dat handig zijn! :)
     
    Laatst bewerkt: 8 feb 2011
  7. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    @danny: Je werkgever heeft vaak wat risico's aan het leasen, zo gaat niet alleen de werknemer maar ook de werkgeven een contract aan met de lease maatschappij.

    Daarnaast is bij veel lease constructies een extra balanspost onvermijdelijk en brengt het een risico met zich mee; Iets waar veel (kleinere) bedrijven niet aan willen beginnen.
     
  8. JeePee

    JeePee Guest

    Als het een beetje meezit ben ik zaterdag Fiesta-af :eek:
    Komt iemand kijken om het beestje mee te nemen. Hopelijk ben ik 'm dan kwijt. Vond 'm altijd snel tot het moment dat ik gaf gas in 'ons project' :+
    Ding kost me teveel nu (heb hem ook totaal niet nodig) en rijplezier haal ik wel uit m'n afstuderen.

    Iemand nog velgen kopen trouwens? :cool: 400 euro!
     
  9. Danny-DH

    Danny-DH Active Member

    Berichten:
    2.987
    Leuk Bevonden:
    26
    Ja dat zag ik al op internet. Maar ik werk er nu 4 jaar in vaste dienst en die 4 jaar daarvoor als student. Verder is het bedrijf niet klein en de loonsverhoging is afgesproken maar als we beide zo er voordeliger uit kunnen komen zou dat natuurlijk fijn zijn. Maar ik kan het natuurlijk altijd voorleggen en dan kijken wat hij er van vind.
     
  10. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Heeft je werkgever nu al een wagenpark of niet?
    Zo ja dan is het al een heel stuk makkelijker om ook aan een leaseauto te komen.
     
  11. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    Inderdaad, dan zou ik even met de beheerder babbelen of je niet na de onderhandelingen een wagen uit de "poule" mee mag. Dat is in jou situatie ideaal voor zowel werkgever als werknemer: Jij hebt een leasebakkie en je werkgever een auto minder die stilstaat
    Dan hoef je niet 6 weken te wachten en er zit vaak nog een extra voordeel op ook.
     
  12. Go Ahead Eagles

    Go Ahead Eagles Go Ahead Deventer!!!

    Berichten:
    1.775
    Leuk Bevonden:
    34
    Damn... sta voor een moeilijke beslissing.

    Voor mijn werk moet ik nu dagelijks 160KM rijden met mijn 206RC (8,6L op 100KM), waarbij de maandelijkse benzinekosten zeker boven de 500 euro uitkomen. Echter, het is maar tot November dit jaar, wat moet ik doen? Auto verkopen voor een zuinigere auto of toch gewoon deze behouden met het oog dat het maar tijdelijk is :confused:
     
  13. geertbargeman

    geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

    Berichten:
    5.545
    Leuk Bevonden:
    308
    Ligt eraan of je netto per maand €1500 of €15000 overhoudt.

    Lijkt mij een financieel verhaal. Wat verdien je, wat houd je over en hoe graag wil je die auto houden. Lastig om voor ons te zeggen.
     
    Laatst bewerkt: 9 mrt 2011
  14. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    €500 Benzinekosten zou ik voor passen, ik rijd dagelijks 180km in een 206 1.4 HDi Diesel en ben ongeveer €200 kwijt (kan ietsje meer zijn)

    Je baas draagt niks bij aan deze extra kosten?
     
  15. Go Ahead Eagles

    Go Ahead Eagles Go Ahead Deventer!!!

    Berichten:
    1.775
    Leuk Bevonden:
    34
    Nou ik weet zeker dat het niet uit kan, baas draagt wel iets bij, wat overeenkomt tot 30 kilometer per dag. Ik rijdt er dus zoals gezegd 160.

    Die auto is eigenlijk alles voor me, dus hem wegdoen is wel het laatste wat ik eigenlijk wil doen, maar om nu voor de benzine heen werken te gaan is ook niet de bedoeling... Denk er aan om naast m`n fulltime baan ook nog bij mijn huidige part-time baan op zaterdag te werken, levert me toch zo`n 400 euro op in de maand, plus het benzinegeld van m`n fulltime baan, dat moet lukken :)
     
    Laatst bewerkt: 9 mrt 2011
  16. geertbargeman

    geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

    Berichten:
    5.545
    Leuk Bevonden:
    308
    Mijn broer reed een Volvo C70 T5 (lovely machine) en heeft die geschorst toen hij een nieuwe baan + leaseauto kreeg. Die staat nou ergens gestald (kost volgens mij 260 euro per jaar) en rijdt nu in zijn leaseauto. Hij houdt zo wel z'n auto.

    Misschien is het wat om deze auto te schorsen, te stallen en een tijdelijk goedkopere auto te rijden? Je moet dan wel superveel inleveren wil je naar een echt goedkope auto gaan (oude suzuki swift ofzo)
     
  17. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    ....Of een Clio 1.5 DCI :+
     
  18. geertbargeman

    geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

    Berichten:
    5.545
    Leuk Bevonden:
    308
  19. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Koop dan een klein diesel autootje erbij. Eentje die 1:30 rijdt. Het liefst ook nog A-label zodat het geen wegenbelasting kost en dan kan je vrij goedkoop rijden.
     
  20. Go Ahead Eagles

    Go Ahead Eagles Go Ahead Deventer!!!

    Berichten:
    1.775
    Leuk Bevonden:
    34
    Haha, zie je het al voor je, 160 kilometer per dag in dat ding?? En dan hebben we het nog niet eens over het veiligheidsgedeelte van een dergelijke auto. Je zou maar een kop-staart botsing krijgen... De auto is nu al niet wat, laat staan na afloop van zo`n ongeluk:9
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina