1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Centraal] Auto kopen

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Martijnn, 25 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Ik vind het geweldige auto's. Weer 's wat anders dan een Polo, Corsa, Clio, Fiesta of iets anders standaards uit die klasse. :)
     
  2. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    En wat vond je ervan? De eHDI heeft alleen helaas stalen wieldoppen en van binnen glimt hij te veel. Daarnaast pas ik er niet in. :+
     
  3. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Natuurlijk zet ik er mooie lichtmetalen velgen onder i.p.v. de standaard wieldoppen! Onder de demo zat 17" lichtmetaal.

    Even crosspost van een ander forum.. ;)

    Vanmiddag de proefrit gemaakt in de DS3 e-HDI.
    Fantastisch! Wat een wagen. :)
    Uitvoering ook helemaal zoals ik 'm wil. Bomvol met de opties. Was echt top! Alleen wil ik nog de vol-lederen stoelen er in. In deze demo zaten de sportstoelen met stofbekleding
    Over de kleur ben ik ook uit, nu hopen dat m'n baas er mee in gaat stemmen. ;)
    Rouge Sanguin met Noir Onyx dak! Wat een combi!!

    Hier wat foto's.

    Nu hopen dat m'n baas 'm een beetje snel wil bestellen. Levertijd is +/- 3 maanden.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 20 aug 2011
  4. Remco

    Remco Guest

    Wat een middenconsole! _O_

    Toch zou ik liever een leipe motor hebben dan heel veel opties. Maar dat zal wel met de lease te maken hebben. :)

    In mijn lijstje van auto's die ik wel zou willen rijden staat de DS3 erg hoog in ieder geval! :)
     
  5. Seh

    Seh Guest

    Nice man, vind de kleuren combo echt tof.
     
  6. JeePee

    JeePee Guest

    Vind je? Ik vind 't maar een hoopje plastic eigenlijk. En leren stoelen vind ik ook niet chill. Weinig 'grip' en ik zweet me er altijd de pleuris in. Maar los van dat vind ik de DS3 ook erg gaaf. Sowieso is de design afdeling van Citroën lekker bezig de laatste tijd. En 't rijdt ook nog eens goed.
     
  7. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Ik mag gerust een dikkere motor rijden. Kost het me alleen minimaal 20% bijtelling. Deze is 14%.
    En in de categorie 14% bijtelling vind ik persoonlijk deze by far de beste keuze. En het is tevens de krachtigste!
    Want er ligt gewoon een 1.6 diesel in. En geen 1.3 3 cilinder zoals in bijvoorbeeld de MiTo of Polo. Hij rijdt erg goed!
     
  8. Remco

    Remco Guest

    Vergeleken met een Polo, Golf, A1? Ja, vind ik 't een leipe middenconsole, snotneus. :cool:
    Ja, daar ga je al. :cool:

    Maar ik zou er ook gewoon blij mee zijn hoor :)
     
  9. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    In zijn klasse is de afwerking van de DS3 gewoon buitengewoon hoog. Ook qua luxe en opties. Vergelijk dit maar 's met een VW Polo.
     
  10. Remco

    Remco Guest

    Daar weet ik alles van. :cool:
     
  11. MetalSonic

    MetalSonic MetalSonicNL

    Berichten:
    4.536
    Leuk Bevonden:
    0
    Citroëns rijden goed als je houd van niet al te hoge snelheden en lange rechte stukken. Voor het betere bochtenwerk kan je beter niet in een Citroën rijden:x En dan heb je ook nog de windgevoeligheid :x
     
    Laatst bewerkt: 20 aug 2011
  12. Remco

    Remco Guest

    Inderdaad, deze moeten 't echt hebben van windstille rechte stukken:
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  13. MetalSonic

    MetalSonic MetalSonicNL

    Berichten:
    4.536
    Leuk Bevonden:
    0
    Wijsneus, ik doel op de meeste Citroëns en dat zijn meer dit soort:
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    etc

    Toen ik mijn reactie plaatste wist ik gewoon al dat jij of jeepee oid weer met zo'n bijdehante reactie zou komen. Citroëns worden al lang gereden in mijn familie en ik heb zelf ook in een aantal gereden. Ze zijn ideaal voor het rijden van lange afstanden, voor het vervoeren van mensen, en voor ontspannen ritten. Doordat ze vaak beschikken over een goede vering zijn ze ook minder stug, minder grip.. Bochtenwerk is minder goed, en de windgevoeligheid is groot.

    En dit geld voor de meeste Citroëns die je op de weg zit en uiteraard niet voor de sportwagens die weer verlaagd zijn, en beschikken over een stuggere vering :)

    Edit:
    Zelf ben ik Volvo veel meer gaan waarderen, helemaal na de afgelopen zomervakantie waar ik een week met een Volvo V50 2.5 D reed, die wegligging was fijn en de controle was heerlijk. Uiteraard blijft BMW mijn favo maar das nog toekomst muziek :)
     
    Laatst bewerkt: 20 aug 2011
  14. JeePee

    JeePee Guest

    Shit man, ik wou bijna een Saxo VTS halen. Niet doen dus?

    Dat krijg je nou eenmaal als je onzin post. Je snapt toch wel dat (vrijwel) elke fabrikant slecht sturende, maar comfortabele, auto's maakt? Daar is Citroën echt niet vreemd in hoor. De onderscheidende badges GTI, RS of VTR zijn er niet voor niets. En leuk dat eindelijk tot je doorgedrongen is dat je iets meer nodig hebt dan een goed CV om een BMW te kopen ;)

    @ Remco,
    Ah! De C4 WRC. De rally auto die in zijn gehele loopbaan elke WK-wedstrijd op asfalt gewonnen heeft. Citroën weet echt niks van wegligging!
     
  15. MetalSonic

    MetalSonic MetalSonicNL

    Berichten:
    4.536
    Leuk Bevonden:
    0
    Goed gesproken, en ja ik snap nu ook wel dat ik iets meer dan een goed CV nodig heb voor een (goede/ nieuwe) BMW ;). beetje dromen kan natuurlijk nooit kwaad
     
    Laatst bewerkt: 21 aug 2011
  16. dahouseman

    dahouseman The cake is a lie!

    Berichten:
    1.026
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat maakt de wegligging van een citroën uit?


    Hij doet het toch nooit lang genoeg om je daar aan te ergeren :+
     
  17. Remco

    Remco Guest

    Hoe langer ik trouwens naar dat plaatje van die DS3 R kijk, hoe leiper die wordt. Kolere, wat een bak. _O_
     
  18. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Een DS niet.
     
  19. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    De stalen velgen zitten er o.a. op omdat hij anders niet voor 14% bijtelling in aanmerking komt vertelde de dealer mij toen.. :+ Maar ze doen het vaak wel idd, als je maar betaald.

    p.s. veel extra opties brengen de leaseprijs voor je baas wel fors omhoog, op directlease kan je het berekenen (let dan vooral op duur van contract en km/jaar).


    Trouwens, iemand ervaring met leasewagens en chiptuning? Ik lees wel dat het mogelijk is, als je maar toestemming vraagt.

    Dit lijkt me wel wat voor de punto:
    http://www.venturatuning.nl/merken/chiptuning-punto-evo-13-jtd.html
    http://www.venturatuning.nl/referenties/fiat-punto-evo.html
    Resultaat na Tuning: 102 PK en 240 NM
    origineel vermogen Fiat Punto 1.3 Multijet: 85 PK en 200 NM

    Grappig dat hij juist zuiniger wordt... ;) Heb inmiddels bijna 10.000km op de teller na 5 maanden.
     
  20. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Doe je rustig met je kilometers Gerjan, ik rij 40k per jaar :+. Krijg over 2 maanden een nieuwe auto van de chef, Opel Corsa waarschijnlijk.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina