1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Centraal] Auto kopen

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Martijnn, 25 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Don Juan

    Don Juan Do The Moonwalk

    Berichten:
    3.475
    Leuk Bevonden:
    32
    Dikke auto hoor die DS3. Maatje uit m'n voetbal elftal rijdt er ook weleens in. Ziet er erg luxe uit en heeft behoorlijk wat ruimte erin.

    Persoonlijk geen fan van citroen maar de laatste tijd maken ze erg leuke modellen.
     
  2. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Officieel mag het ook niet, maar iedere dealer doet dat. Die demo had ze ook gewoon. ;)
    En wat het voor m'n baas kost maakt mij niet uit. Alles wat er achteraf op komt hoef ik toch geen bijtelling voor te betalen. Wil er namelijk ook nog een spoiler met extra breed derde remlicht op hebben (zoals de DS3 Racing).
    In de uitvoering zoals ik 'm wil (dus alles er op en eraan) kost hij catalogusprijs +/- €22.000,-. Kost me dan ongeveer €110,- aan bijtelling in de maand.
    Stukken minder dan wat ik nu voor m'n Clio kwijt ben.
     
  3. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Ja ik hoef niet zo veel op pad, bijna alleen maar woon/werk verkeer :) Ik heb ook maar een contract van 20.000km en 2 jaar.

    Over 1,5jr dus alweer een andere auto 8).
     
  4. Seh

    Seh Guest

    Als ik deze topictitel zie moet ik altijd denken aan:
    [yt]lQJiXrOjnng[/yt]
    8)
     
  5. JeePee

    JeePee Guest

    Uiteraard wordt 'ie zuiniger. Je motor wordt namelijk effectiever en je hoeft dus minder gas te geven om even hard te gaan (alleen geef je in de praktijk evenveel gas, en ga je sneller :+).

    Bij je 2de link hebben ze trouwens zogenaamd allemaal evenveel vermogen en koppel. Dat is sowieso niet waar.
     
  6. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    En daar zitten privé kilometers ook in?
     
  7. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Jups, worden het er meer dan moet de baas meer betalen.. :+
     
  8. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Jup, worden het er meer dan moet de baas meer betalen.. :+

    @Jeepee, er schijnt nog niet 1 standaard oplossing te zijn voor die Chip/motor, deze tuner heeft zelf een oplossing bedacht zonder powerbox ofzo:
    http://www.squadra-tuning.nl/autos/categorie/179/auto/149.html

    Resultaat is 13PK en 46Nm meer :)
    [​IMG]

    Gemiddelde verbruik is volgens de auto nu trouwens 5.1L/100KM, en ik rij behoorlijk vlot..
     
  9. JeePee

    JeePee Guest

    Ik bedoel meer dat als een auto de fabriek uit komt ze allemaal al andere waarden hebben. De manier en hoeveelheid die je daarna met de auto rijdt hebben ook invloed op de prestaties van het motorblok. Die tuner doet net alsof ze allemaal op de rollenbank gestaan hebben, maar die waarden kunnen nooit allemaal hetzelfde zijn. Just sayin'.
     
  10. Gemini NL

    Gemini NL Mell

    Berichten:
    559
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat is er nou op de markt te krijgen aan hardtop cabrio`s met 4+ zitplaatsen van rond de 6~7000 euro`s? Zit eraan te denken om deze (of anders volgende) winter er een te halen, maar er is bijzonder weinig aanbod. Kom al snel uit op een 206cc (vrouwenwagen). Iemand verder nog tips?
     
  11. FunkXual

    FunkXual YT: Sean Specter

    Berichten:
    2.127
    Leuk Bevonden:
    24
    Ik heb ook een vraag. Ik heb een nieuwe baan en wil met de auto naar het werk gaan. Afstand is 70 km per dag in totaal.

    Moet gewoon een betrouwbare auto zijn, maar weet niet of het bij deze afstand handig is om voor een diesel te kiezen?

    Het liefst een zo klein mogelijk auto (licht en lage wegenbelastingsklasse), maar toch een volwaardig karakter. Sterke motor en goede wegligging.

    Zelf zit ik te denken aan:
    - Toyota Starlet (de laatst gebouwde serie)
    - Suzuki Swift
    - Volkswagen Polo
    - Fiat Punto
    - Peugeot 206

    Wat is een goede keuze?
     
  12. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Uit dat lijstje: Peugeot 206 of Volkswagen Polo.

    Ikzelf rijdt momenteel Renault Clio Phase III. Misschien ook iets voor je?
     
  13. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558

    Nouja kun je zelf uitrekenen he.. +/-250 dagen x 140 kilometer = 35.000 kilometer.
    Ik denk dat het dan wel rendabel is om voor een goede diesel te kijken, want je hebt daarnaast nog je prive kilometers dus die 40.000 haal je ook wel.

    http://www.esset.nl/brandstof.htm
     
  14. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    :2 = 17.500km ;)
     
  15. mikecitybike

    mikecitybike Future Donut

    Berichten:
    447
    Leuk Bevonden:
    0
    omg, eerste werkdag .. waren fiat punto evo's in het vooruitzicht gesteld, die waren er nog niet o.i.d.
    krijg ik een Kia Venga :F::F::F::F:
     
  16. Ethereal

    Ethereal Active Member

    Berichten:
    261
    Leuk Bevonden:
    97
    Arme jij.

    [​IMG]

    Vind het wel een leuk autootje eigenlijk!
     
  17. Remco

    Remco Guest

    [​IMG]
     
  18. mikecitybike

    mikecitybike Future Donut

    Berichten:
    447
    Leuk Bevonden:
    0
    whaha, nouja het is natuurlijk wel beetje luxe probleem, maar ik vind het gewoon echt een lelijke auto..hij is best hoog, lijkt wel zo'n oude mensen ding :{
    mis ook van alles, auto-papieren e.d. Weet niet eens wat voor motor erin zit of wat voor brandstof erin gaat. Afstandbediening doet het niet, zit schade op de achterkant. Morgen maar ff Leaseplan bellen, falers

    edit: volgens rdw is het een benzine
     
    Laatst bewerkt: 1 sep 2011
  19. JeePee

    JeePee Guest

    Voel je toch? En anders gewoon naar de toerenteller kijken. Begint het rode streepje bij 4,5: diesel. Bij ±6: benzine.
     
  20. Remco

    Remco Guest

    En je hoort 't ook wel. :)
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina