1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Centraal] Auto kopen

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Martijnn, 25 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nitram

    Nitram BiA!

    Berichten:
    1.501
    Leuk Bevonden:
    0
    Vergeet niet dat een Mercedes of BMW veel duurder is qua belasting en onderhoud.
     
    Laatst bewerkt: 1 dec 2008
  2. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    Qua belasting zal het altijd liggen aan het gewicht en het type brandstof.

    Onderhoud is nooit wat over te zeggen. De 1 rijdt 2 ton zonder bijzondere kosten, de andere rijdt om de 10000 km naar de garage.

    Een oude Bmw of Mercedes hoeft niet veel te kosten aan onderhoud, zijn zat onderdelen op de sloop te vinden.
     
  3. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Mja, is ook een beetje het geluk of je veel of weinig problemen/kosten/onderhoud hebt.
     
  4. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Sowieso zou ik voor een eerste auto niet blind naar de koopprijs kijken, belasting en verzekering, samen met de benzinekosten zijn belangrijker.
     
  5. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Ja klopt.
    Vooral qua belasting en verzekering is het nog een beetje kijken wat het gaat kosten. Laatst wel een globale prijs gehoord van mn ouders en tante.
    Benzinekosten krijg ik in princiepe vergoed, dus dat is het probleem niet zo. En woon nog thuis. Verdien te weinig om uit huis te gaan en heb thuis niet zo veel kosten, dus dan moet een auto met de bijbehorende kosten wel lukken.
    Heb ook nog geen exact beeld wat ik straks te besteden heb, of eraan wil besteden (wel globaal). Maarja, over een paar maanden, als ik mijn rijbewijs heb, ga ik me er nog wel eens in verdiepen.
     
  6. Mike1984

    Mike1984 Active Member

    Berichten:
    26
    Leuk Bevonden:
    0
    Sjaah, zoals anderen ook al zeggen het is zo moeilijk.
    Oude bmw's o.a. kunnen soms 3 a 4 ton mee als ze goed onderhoud gehad hebben altijd en andere auto's zijn soms bij een dikke ton al bijna op omdat ze slecht onderhouden zijn.

    Ik moet wel bekennen dat ik zelf wel erg op KM stand gericht ben, Mijn vorige auto heb ik met een lage kilometerstand gekocht maar een kilometerstand van een ton hoger zou ook kunnen en zou ook weinig problemen moeten geven maar dat zit gewoon tussen me oren O-)
    De auto die ik nu heb die heeft bewust een kilometerstand onder de ton, maar dat komt omdat het in feite een sportauto is met hoogtoerige motor en nog allemaal tere dingen die veel te voorduren hebben bij goed gebruik van de auto.

    Ik denk dat de onderhoudshistorie gewoon belangrijk is bij hoge kilometerstanden daar kom je een end mee, maar kunnen altijd dingen bovenkomen en gebeuren bij elke kilometerstand..
     
  7. Martijnn

    Martijnn Disco disco, good good!

    Berichten:
    3.409
    Leuk Bevonden:
    764
    Ok dit topic is nu een tijd geleden geopend, maar op dit moment is het ECHT noodzakelijk een andere auto te kopen. Ik heb al een proefrit gemaakt in een Seat Ibiza 1.4 sport uit 2003 met 130.000 op de teller voor €7250.- Ik mis alleen vermogen en reactie op het gas pedaal. Ik wil gewoon luier kunnen schakelen. Weet iemand anders een leuke auto uit deze klasse? Ik ga vanavond een proerit in een Citroën C2 uit 2005 maken, maar weet niet of die auto mij wel een goed gevoel geeft. Ik zoek iets "sportiefs" maar betaalbaar in alle kosten.

    Iemand een idee voor me?
     
    Laatst bewerkt: 24 mrt 2009
  8. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Een andere vraag, nu ik dit draadje zie.
    Wat zijn ongeveer je maandelijkse kosten aan wegenbelasting / verzekering, voor een gemiddeld niet al te duur tweedehands starters autootje? Bijv. een VW Polo of iets in die trant.
    Las ergens dat verzekering al snel 60 euro per maand is (normale verzekering, geen all risc). Benzinekosten komen er uiteraard bij, en onderhoud, maar wat moet ik me bij wegenbelasting voorstellen?
    Wil zelf binnenkort een goedkoop autootje kopen om zelf mee naar Zuid-Frankrijk te kunnen rijden in de vakanties en af en toe eens korte ritjes te maken.
     
  9. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Is een auto dan wel handig? Als je alleen naar Zuid Frankrijk wil, kun je beter de auto van je ouders lenen..

    @Martijnn, ja, een 1.4 Ibiza schiet echt niet op, heb ik ook wel eens gereden. 3x niks. Er is natuurlijk een enorm aanbod van Golf's aanwezig tussen de occasions, misschien vind je er wel eentje..
     
  10. JeePee

    JeePee Guest

    Zelf betaal ik met mijn net gekochte auto'tje:

    60,- euro verzekering in de maand (alleen WA + inzittende en natuurschade) via ING
    33,- euro wegenbelasting per maand
    2.5,- euro ANWB Nederland + woonplaats per maand

    En dan benzine... tja. Ligt puur aan de auto en aan je rechtervoet. Ik heb een 1.8je en rijd aardig sportief, en rijdt zo'n 1 op, wat zal het zijn? 12 op de snelweg en 7 in de stad ofzo.

    Moet zeggen dat die 60 euro wel mee valt aan verzekering. Firma's als Ditzo e.d. willen mij niet eens verzekeren (pk's + leeftijd zijn te grote risico) maar gelukkig via de ING een goedkope kunnen vinden. Anders was ik 80 á 90 kwijt in de maand.
     
  11. Emo-Kid

    Emo-Kid Guitar-Kid

    Berichten:
    867
    Leuk Bevonden:
    0
    nog een maand ongeveer en dan ga ik opzoek naar een Audi TT 1.8 turbo 225 pk quattro(A) ben benieuwd wie mij wilt verzekeren:+ dat wordt nog goed zoeken:mad:
     
  12. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    100 euro per maand aan vaste kosten is best veel. Misschien toch maar eens denken om met wagen van mn moeder te gaan.
     
  13. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Tip: koop een auto als je denkt hem meerdere dagen per week te gebruiken. Anders is het voordeliger om met je OV kaart te reizen.
     
  14. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Ja precies. Gezien mijn situatie is het niet meer zo nodig om een eigen auto te hebben. Zou meer een flinke kostenpost worden.
     
  15. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11
    En vooral véél betalen....

    Toen mijn dochter drie jaar geleden met haar nieuwe nissan micra 1,2 liter een omniumverzekering met beperkte aansprakelijkheid wat de eigen fouten betrof nam kwam dat op meer dan 1800 euro jaarlijks te staan ...

    Tot er eentje haar achterbumper in de puin reed terwijl haar autootje netjes én regelementair geparkeerd stond,en die vervolgens het hazepad koos....

    Mochten wij ondanks dat omnium zélf voor de kosten opdraaien...

    En dit terwijl mijn eigen auto van hetzelfde jaar ,een Mazda 5, 2 liter van 143 pk full omnium verzekerd was voor nét iets meer dan 1000 euro jaarlijks...

    Als je jong bent betaal je voor de fouten van een ander...zoveel is zeker...
     
    Laatst bewerkt: 25 mrt 2009
  16. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    Maak er dan wel van:

    "......de fouten van een ander die vaak in diezelfde leeftijdscategorie zit als jou"

    Als die idiote sjonnies niet het snelheidsrecord proberen te breken op bochtige wegen was de verzekering niet zo duur geweest......
     
  17. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Tja, het is niet voor niets een risicogroep. Bij scooters vragen ze eerst of ie is opgevoerd, hoe hard ie kan en of je al een schuiver hebt gemaakt. Bij auto's wilt men idd snelheidsrecords in bochten en op rotondes proberen te halen. Of ze rijden enorm opgefokt. Hebben haast als een malle, rijden daardoor gevaarlijk en hinderlijk, maar zijn uiteindelijk niet veel sneller.

    Gister tijdens les, nadat ik iemand opgehaald had die me thuisbracht. Ze had volgens mij nog niet zo veel lessen gehad en reed gewoon rustig. Een belg in zijn bmw achter haar kon het niet hebben, toetert, haalt op een eenbaansweg rotonde in door half over de middenberm te rijden, en scheurt daarna weg.
     
    Laatst bewerkt: 25 mrt 2009
  18. JeePee

    JeePee Guest

    Een auto is niet alleen een vervoersmiddel om van A naar B te komen... Voor mij niet althans. Auto rijden moet leuk zijn. Zo nu en dan een bochtje op de limieten van je auto nemen is niks mis mee en houd het spannend. Rotondes zijn saai, maar dijkweggetjes of industrietereinen kunnen best plezierig zijn...
     
  19. Danger

    Danger XBW Groentje

    Berichten:
    2.146
    Leuk Bevonden:
    0
    Ga motor rijden. Ik (19) betaal 185 euro aan vaste kosten per jaar :thumbs:. Soms ff je moeders auto pikken als het regent of je meer moet vervoeren dan jezelf en een flinke tas 8).

    Maar bij het verzekeren van een scooter oid worden gegevens als "hoe vaak ben je gevallen etc" niet gevraagd. Ook of hij opgevoerd is niet, er word ervan uitgegaan dat hij dat niet is, is hij dit wel is de verzekering ongeldig. Heb vandaag trouwens nog een stukje in je hometown gereden, jeetje wat een hoop werk aan de weg daar.
     
  20. GomoRra

    GomoRra Guest

    Ik heb momenteel als begin auto een Seat Ibiza 1.6 model 93-00.
    Prima auto, trekt echt goed op! De auto weegt ook niks, dus lekker goedkoop in wegenbelasting en verzekering.

    Ik ben van plan hierin een jaartje te gaan rijden.
    Na dat jaartje wil ik een Audi A3 Sportback of Hatchback

    [​IMG]
    of
    [​IMG]

    of anders een A4:
    [​IMG]

    of als er een subsidie regeling is dan haal ik een mooie nieuwe auto die misschien zelfs zuiniger is dan die Audi's :p
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina