help A: Abonnement=belgacom adsl 1: Naam provider=belgacom 2: Soort abonnement=belgacom adsl 3: Kabel, ADSL, of anders? adsl 4: Up- en downloadsnelheid up=13KByte/sec (kweet dat dit zogezegd te weinig is,maar mijn providor zegt dat hij xbox live ondersteunt,en bij provider info bij test suite.nl staat dat ik normaal 16 KB up moet hebben!! ligt dit aan men modem?) down=329.8 KByte/sec B: Hardware 1: Modem =ga een alcatel speedtouch home ethernet modem kopen 2: USB modem= nu wel,maar k ga er een nieuwe kopen 3: Router =Nee 4: Via PC =nee 5: Direct Connection =ja 6: Crossover kabels in gebruik? nee 7: Hub in gebruik? nee C: Als je ook een werkende aansluiting voor je PC hebt; 1: TCP/IP adress, netmask, gateway=wow,snap ik nix van 2: Staat TCP/IP op autoconfig (op de PC)?=idem D: Xbox Settings 1: Als je de Xbox aan zet zonder disk erin, krijg je dan Xbox Live te zien? =ja 2: Dashboard versie?=??? 3: Als de netwerkconnectivity faalt, hoever komt ie in de test? gaat dit?(want ik wil een nieuwe modem kopen,en ik wil dit eerst even weten...)
Je up is aan de magere kant, 13Kbyte/s = 104kbps, terwijl je min. 128kbps moet hebben, maar zou kunnen werken. Als je provider zegt dat het werkt, kun je er ook vanop uitgaan dat het werkt. Verder lijkt alles ok, ik heb ook de alcatel speedtouch home, en dat werkt goed, ga je trouwens met router of hub/switch werken? Die moet je er nl. wel bij aanschaffen.
Ja dit moet lukken ... maar misschien moet je ff wachten op meer belgen .. omdat de provider ondersteuning bied kan je ook deze vragen bij je provider stellen
waarom een router kopen??? is toch niet noodzakelijk?? er is bij belgacom toch maar één adsl abo,dus dit moe werken,zeker om dat bijna alle breedband gebruikers in belgie adsl hebben!!!
Je kunt met je Xbox geen inbelgegevens ingeven, zoals je met een pc wel kunt. Een router neemt die taak (het maken van een inbelverbinding) over, zodat je als je daarop je pc of Xbox aansluit, direct op internet kan.
Je kan ook via ICS of Direct Connect werken ... een router heeft alleen voordelen als je niet altijd de kabel wilt switchen of dat je je pc niet dag en nacht aan wilt laten staan
Ik heb de xbox en pc aangesloten via een hub. Als mijn PC uit staat kan ik gewoon connecten met mijn xbox dus het lijkt me sterk dat je er speciaal een router voor moet kopen.
ik heb het volgende probleem: ik connect en dan zegtem... cables connected ip settings configured en dan zegtem DNS not resolved... en dan ga k bij settings en zet ik dat op manual... de DNS servers van belgacom adsl zijn: Primary DNS server: 195.238.2.21 Secondary DNS server: 195.238.2.22 en ik geef die in en nog altijd kantem nie connecten en zegtem DNS not resolved !!!!!! HELPPPPPPPPPPPPPPPPPPP
A: Abonnement ADSL GO 1: Naam provider SKYNET 2: Soort abonnement (naam, type) STARTER GO 3: Kabel, ADSL, of anders? ADSL 4: Up- en downloadsnelheid snel genoeg B: Hardware Packard Hell 700mhz incl. lankaart 1: Modem merk en type eicon USB 2: USB modem? (Ja/Nee) Ja 3: Router Ja/Nee (en evt merk/type) Nee 4: Via PC Ja/Nee (indien ja, welke Windows versie en taal?) Ja Windows Me nederlands 5: Direct Connection Ja/Nee ? 6: Crossover kabels in gebruik? ja 7: Hub in gebruik? nee C: Als je ook een werkende aansluiting voor je PC hebt; 1: TCP/IP adress, netmask, gateway ??? 2: Staat TCP/IP op autoconfig (op de PC)? ??? waar? D: Xbox Settings 1: Als je de Xbox aan zet zonder disk erin, krijg je dan Xbox Live te zien? Ja 2: Dashboard versie? ? starterkit 3: Als de netwerkconnectivity faalt, hoever komt ie in de test? cabels connested 4: Wat is de exacte foutmelding? kan geen DNS vinden, en iets met POEPOEP, zie onderstaand commentaar voor uitleg 5: Indien DNS goed gaat en Xbox Live niet, druk op Y. Wat zijn de X, Y en Z codes? Ik heb : -netwerkkaart gekocht en ingebouwd -crossoverkabel van 10m gelegd naar xbox -kaart geinstalleerd -volgens aanwijzingen van xbox.com/be ben ik (in windows Me) naar windows setup -> communicatie -> details -> internetverbinding delen aangevinkt. -netwerkwizzard volgens aanwijzingen doorlopen. -pc opnieuw gestart ........en vervolgens kan mijn pc nog wel met internet verbinding maken maar ik krijg niets meer binnen, geen enkele site wil openen zelfs met de emailserver krijg ik geen contact. Internet explorer loopt ook vast, als ik snel ben kan ik nog taak beeindigen, ben ik te langzaam loopt de hele meuk vast -> blue screen. -tegen beterweten in ben ik in het xbox dashboard naar xbox-live gegaan, heb login en paswoord van skynet ingegeven toen 1ste DNS 195.238.2.21 2de DNS 195.238.2.22 bij DNS ingegeven je raadt het al: zonder resultaat, xbox kan geen DNS of poepoep ( ) vinden op zich niet vreemd als ik niet eens een internetsite kan openen -Weer naar communicatie -> details -> internetverbinding delen afgevinkt en ja hoor ik kan weer surfen. alleen xbox live kan ik vergeten Save Me !! ps Is de support van xbox.com s'zondags bereikbaar Skynet s'zondags bereikbaar . Ik gaat ff slapen het was een zware nachtdienst, hopelijk tot later vandaag, Ciao Marcel.
WTF??? ik kan niet connecten!!! Ik heb xbox live nu al van de eerste dag,en kheb al veel gespeeld,maar nu ineens kan ik niet conencten!!! Ik kan wel op internet,maar niet op xbox live ??!!! dan krijg ik een foutmelding dat de dns servers niet kloppen,maar tevoore heb ik nooit problemen gehad,en ik doe niets anders dan vroeger! wat is het probleem?? ik heb een directe verbinding met een alcatel modem,en ik heb Belgacom ADSL GO. alvast bedankt
Re: WTF??? ik kan niet connecten!!! is de dns name server van belgacom veranderd? wat is je setup automatic ez?