[XOne] [Centraal] Euronet

Discussie in 'Games' gestart door icarus, 21 mrt 2003.

1. icarus

icarus Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    router kopen of niet???

Ik heb geprobeerd om mijn modem direct aan mijn Xbox te sluiten. De IP adressen en DNS servers heb ik ingevuld, de rest (pppoe en advanced) nog niet. Toch krijg ik bij het connecten een melding dat er iets niet klopt met de dns adressen, tewijl ik zeker weet dat de gegevens kloppen.
    Mijn provider is Euronet, ik heb Mxstream ADSL.

Doe ik iets fout of lukt het niet omdat ik eigenlijk een router nodig heb? HELP!|:-

2. Tronky

Tronky Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Normaal heb je geen router nodig dacht ik maar tis natuurlijk handig als je ook pc hebt die je op internet gebruikt.

3. Eckie

Eckie Active Member

Leuk Bevonden:
    15
    Hoe verbind je je Xbox?

4. icarus

icarus Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    hoe bedoel je?
    mijn Xbox is rechtstreeks verbonden aan mijn modem.

5. Eckie

Eckie Active Member

Leuk Bevonden:
    15
    Dat bedoelde ik ja.
    Misschien ligt het aan Euronet, je zal dan een router of extra netwerkkaart moeten kopen.

6. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Ik heb deze thread hernoemt naar (centraal euronet) omdat er al een router topic is ...

7. icarus

icarus Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hoe kom ik hier achter? Gewoon een mailtje sturen naar Euronet???
    Wel balen hoor!

8. Eckie

Eckie Active Member

Leuk Bevonden:
    15
    Tsja het is nog maar de vraag of Euronet er iets vanaf weet, maar het is wel te proberen. Helaas zijn er verder nog geen members die ervaring hebben met Euronet.

(Zie: hier)

9. Puschkin

Puschkin Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb ook euronet. Ik heb xbox ook in eerste instantie geprobeerd om de xbox direct aan te sluiten. Dit lukte ook niet terwijl ik volgens mij wel de goede instellingen had gedaan. Aangezien het toch mijn bedoeling was om het via ICS te laten lopen heb ik er verder ook geen aandacht meer aan besteed.

Bij werkt xbox live nu gedeeltelijk. MotoGP en UC doen het, maar whacked en het downloaden van updates lukt weer niet. Dit is echter iets waar meer mensen problemen mee hebben en het is nog niet duidelijk waar dit precies aan ligt. Het hoeft niet de provider te zijn.

Welke instellingen (DNS, IP enz.) heb je gebruikt bij het instellen?

10. icarus

icarus Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    thanks voor je reply pushkin.
    Helaas kan ik de ICS methode niet gebruiken (denk ik) omdat ik een Apple computer heb.:mad:

De gegevens die ik heb ingevuld:
    - IP adres:10.0.0.150
    - subnet mask: 255.0.0.0
    - gateway: 10.0.0.138 (Alcatel Speed Touch modem)
    - dns server 1: 194.159.73.135
    - dns server 2: 194.159.73.136
    de rest had ik nog niet ingevuld...

Ik denk dat er niks anders op zit dan een router te kopen, maar het moet er wel een zijn die xbox én apple compatible is...:confused:

11. Puschkin

Puschkin Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Volgens mij heb je de verkeerde DNS-servers gebruikt, dit zouden de juiste moeten zijn:

Primaire DNS: 194.134.5.5
    Secundaire DNS: 194.134.0.97

probeer het zo nog eens. Hopelijk werkt het dan wel.

Als je toch besluit om een router te nemen, wat misschien voor jezelf ook wel het makkelijkst is, kan je hier kijken voor xbox live compatible routers

Laatst bewerkt: 21 mrt 2003
  12. icarus

icarus Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb de verschillende dns adressen geprobeer maar helaas... Het viel me wel op dat het Line Sync lichtje op mijn modem knipperde (i.p.v. continue branden)...

Weet iemand nog wt ik bij advanced en pppoe moet invullen?? (sorry, ben een echte leek)

13. Puschkin

Puschkin Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik weet er zelf ook niet ontzettend veel vanaf, maar je kan nog even proberen om subnet mask te veranderen, volgens mij is die ook niet juist. Ik dacht dat het 255.255.255.0 of 255.255.255.255 was.

Als dit ook niet werkt, wat zeer waarschijnlijk ook het geval is, kan je het beste morgen even bellen met de helpdesk. Zij kunnen in ieder geval zekerheid geven over de instellingen en hopelijk hebben ze al een beetje ervaring met Live.

Kreeg je nadat je de DNS servers had veranderd dezelfde foutmelding als je daarvoor ook had?

edit
    Ik denk dat je niets hoeft in te vullen bij advanced en pppoe. Dat pppoe heeft volgens mij iets te maken met een ander soort verbinding dan ADSL. Maar misschien zou iemand anders daar ons even duidelijkheid in willen geven???

Laatst bewerkt: 22 mrt 2003
  14. icarus

icarus Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Mijn probleem met Euronet is opgelost. Heb een router gekocht (Draytek Vigor 2200e) en nu loopt het als een trein:D

15. Wolfje

Wolfje test...

Leuk Bevonden:
    0
    Gelukkig, :eek: ik moet nog live aanschaffen :D maarja eerst mn gamerstag activeren ;)

Deel Deze Pagina