[Centraal] Green Mile problematiek.

Discussie in 'Xboxworld.nl : Frontpage en forum discussie' gestart door WouteR, 24 mrt 2003.

1. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    On request; Topic over Green Mile problematiek.

Aandachtspunten; Laten we het een normale discussie houden, geen gescheld whatever.

2. meteorf25

meteorf25 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Fijn, dat we er nu weer over kunnen praten.

De problemen:

- ook al ben je al een jaar lid je wordt niet als volwaardig memeber gezien want je hebt geen 250 posts.

- veel posten is niet zo'n probleem, maar ik dacht dat de hele bedoeling van dit forum, zeker de laatste tijd, om onzin vragen, antwoorden etc. tegen te gaan. Kijk altijd eerst in de FAQ of gebruik de zoekfunctie is het devies.
    Doe je dit echter trouw dan hoef je niet te posten en haal je je 250 posts niet.
    Luister je hier niet na en stel je nog een keer die vraag en nog een keer of geef je van die antwoorden van: "ik ook" "leuk"
    dan wordt je beloond en heb je veel posts. Dit klopt niet helemaal.

- heel irritant: op de homepage zie je onderwerpen actief in het forum, zie je wat leuks, klik je erop ,krijg je weer dat venstertje dat je geen toegang hebt tot de Green Mile.

Aan de andere kant kan ik goed begrijpen dat je toch een soort schifting wilt hebben tussen serieuse members en spammers in de green mile( liefst op het hele forum).
    De oplossing mijn inziens: - voeg aan de huidige regels van toetreding tot de Green Mile toe: dat mensen die al langere tijd member zijn ( hoe lang kunnen jullie ws. het beste bepalen, maar als v.b. noem ik 9 maanden ( met credits aan T-Box) ) ook toegang hebben tot de green mile.

3. p1m

p1m Guest

IK vind de Green Mile nu al niks meer aan niet dat ik er in mag maar de lol is er volgens mij wel af door al dat gezeur
    mag de tijd niet omlaag ooh ik krijg nooit 250 post
    ik kom hier voor Xbox hulp of hulp te geven en niet voor de green mile...

4. quintus

quintus achter je!

Leuk Bevonden:
    0
    de nieuwste topics van de green mile op de voorpagina van xbw zichtbaar maken voor mensen die er geen toegang hebben is een beetje vragen om klagers. dat zou ik ff aanpassen. idee?

-edit- wat meteor zei dus

5. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Je bent niet niet volwaardig. Wie zegt dat?

Dat soort flooders/spammers hebben we gauw in de gaten en er zijn er reeds een paar (tijdelijk) gebant om dat soort zaken (serieus) (uiteraard eerst na waarschuwingen).

Reeds aangekaart bij Jorrit, die kennelijk te lui is om een stukje script te plakken en 1 getalletje te veranderen. Ik zal het nog eens melden.

Aan de andere kant kan ik goed begrijpen dat je toch een soort schifting wilt hebben tussen serieuse members en spammers in de green mile( liefst op het hele forum).
    De oplossing mijn inziens: - voeg aan de huidige regels van toetreding tot de Green Mile toe: dat mensen die al langere tijd member zijn ( hoe lang kunnen jullie ws. het beste bepalen, maar als v.b. noem ik 9 maanden ( met credits aan T-Box) ) ook toegang hebben tot de green mile. [/QUOTE] Het huidige script laat een dergelijk dubbel criterium niet toe. Uiteraard kan Jorrit daar het eea aan kloten, wat we kunnen doen (werd ook goed ontvangen bij de moderators, dit idee).

6. Lord<>Snowboard

Lord<>Snowboard ~XBW Member~

Leuk Bevonden:
    4
    Wouter bij een ban wordt je tijd van member zijn dan terug op nul gezet?

(khad rond de 1200 post en kword gebant omdat ik een domme post deed die ik aant editeren was :mad: en kwas ook al langer dan 3 maanden member )

/edit: euh green mile lijkt wel fun! veel leuke post (aan de naam te zien) ik wil die ook zien die post :'-(

Laatst bewerkt: 24 mrt 2003
  7. tarzan

tarzan Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    suggestie:
    The Mile is voor iedereen zichtbaar, maar alleen de elite kan posten

edit: dit is tha raptor! (kut-cookies)

8. Lord<>Snowboard

Lord<>Snowboard ~XBW Member~

Leuk Bevonden:
    4
    Nice idee! echt slim :+ (het was gemeend) ik stem mee voor tarzan :) maar dan moet de Forum guy wel iet goed in elkaar steken!!

9. meteorf25

meteorf25 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    WouteR bedankt voor je reactie, ik heb nu het gevoel dat er tenminste wat mee gedaan wordt.
    En op bovengenoemd puntje na blijft dit echt één van de beste sites met hieraan een verdomd goed forum gekoppeld ( en ja dit is een pluim voor de mods)

Als ik heel eerlijk ben had ook ik een beetje "mijn kont in de kribbe" dag.;)

10. Tigerstyle

Tigerstyle Cinematic

Leuk Bevonden:
    5
    Ik ga ook mee met Tarzan.
    Want dit is gewoon kwelling :mad:

11. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Meteorf: Thnks :cool:

Ik denk dat je daar juist mee zorgt dat mensen extra dom gaan posten om daar toegang te krijgen. Sowieso vernaggel je er het idee achter Green Mile mee. Dat was nml om loosheid terug te dringen, loosheid die werd gecreeerd door vooral nieuwe personen (excusez moi) die in Off-Topic kwamen grappen, grollen en puberen en vervolgens dachten datzelfde ook in de andere fora te kunnen uithalen.

12. greenbean

greenbean Pow! ur dead!

Leuk Bevonden:
    1
    even om wat toe te voegen door dat nieuwe forum wek je alleen maar spam op omdat er mensen zijn die gaan spammen om erin te mogen.

ps ga mee met tarzan maar ik vind dat de regels wel iets versoepeld mogen worden.
    :+

13. HellHound

HellHound Active Member

Leuk Bevonden:
    16
    Als je nu de toegangsnormen gaat veranderen blijf je bezig. Dan komen er weer iedere week nieuwe gasten bij die iets hebben van en ik dan. Ik ben toch ook een serieuze poster, houd me netjes aan de regels enz enz. Volgens mij kun je je beter aan de nieuwe aankondiging houden en alles afkappen wat indirect met de Green Mile te maken heeft. Gewoon nergens meer op reageren en dit soort smeekpost direct en zonder commentaar afsluiten of verwijderen.

14. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Grotendeels mee eens. Ergens moeten we de lijn trekken en het is dan jammer dat we daar ook 'goede' mensen mee 'blokkeren'.

Green Mile is geen streefdoel, niet de 8e kaste, niet het hoogst haalbare op het forum, laat dat duidelijk zijn. Het is een leuke additie voor de mensen die hier al een tijdje vertoeven en in de andere fora redelijk actief zijn (= 3 posts per dag). Sowieso is het er nou ook weer niet zo leuk, althans, dat vind ik :cool:

15. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Daar heb ik reeds antwoord op gegeven. Lees topic voortaan even door will ya.

16. Tigerstyle

Tigerstyle Cinematic

Leuk Bevonden:
    5
    Nee, Sorry Wouter, totaal fout
    Je zorgt er juist voor dat met gaat spammen door de nieuwsgierigheid achter the Green Mile, en de lovende kritieket erover van iedereen die er inzit.

De mogelijkheid geven het te bekijken zal de spam en flooding alleen maar afremmen. En wij zijn dan ook tevreden.

17. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Ik ben dan toch wel benieuwd naar waar jij 'lovende kritiek' vind over Green Mile. Beetje apie's kijken wordt het op die manier imho, het alleen niet mogen posten in een forum. Ik zal eens onderzoeken in hoeverre het mogelijk is de Green Mile compleet weg te werken voor mensen die nog niet voldoen aan het criterium.

18. Tigerstyle

Tigerstyle Cinematic

Leuk Bevonden:
    5
    Lovende kritiek?? Heel wat mensen hebben oner elke tekst :THE GREEN MILE RULEZ en allemaal andere teksten staan.

En het totaal weghalen van the green mile voor newbies bedoel je? want het gezeik van ons krijg je nog dat wij er niets van te zien krijgen. En dat lijkt me zowiezo onhaalbaar. Dan moet dus iedereen alles uit ziijn berichten halen over The Green Mile, geen berichten meer van The green mile op de home-pagina enz enz.

en het blijft oneerlijk. Ik post haast altijd zinvol en ik edit mijn berichtjes overal waar mogelijk :'-(

Het lijkt mij een goede oplossing om het alleen mogen laten kijken naar berichten mogelijk te maken, lijkt me alleen een vermindering van spam en flooding aangezien men dan weet wat het is en mischien zelfs wel teleurgesteld is of er niets mee heeft.

19. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    En wat als mensen Green Mile wel leuk vinden als ze het mogen bekijken? Mijn mening is dat het niet leuk is daar, maar volgens mij zien anderen dat heel anders. Gaan mensen dan juist niet flooden?

Sowieso hebben we ook noet het anti-flooding punt dat je sowieso 90 dagen geregistreerd moet zijn; 3 posts per dag. 3 Nuttige posts per dag moet best geplaatst kunnen worden, waardoor flooden niet nodig is (en uiteraard weet ik dat niet iedereen zoiets in ziet :cool:).

20. Darkwing

Darkwing Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    Tigerstyle, misschien dat het spammen verminderd wordt als men daadwerkelijk ziet wat er in de GM gebeurt (niet bijster veel btw), maar andersom kan natuurlijk ook: men raakt enthousiast over wat men ziet, en probeert zo snel mogelijk acces te krijgen. Op die manier werk je spamming juist weer in de hand. Het totaal laten verdwijnen van the Green Mile voor mensen die niet aan de criteria voldoen is imho de beste oplossing.

/edit Whaha gelijk met wouter, met dezelfde boodschap :+

Deel Deze Pagina