[XOne] [Centraal] HELP, welke provider (Internet providers/prijzen abbonementen)

Discussie in 'Games' gestart door Renegades NL, 18 mei 2003.

1. Renegades NL

Renegades NL Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    HELP, welke provider

ik wil adsl gaan aanschaffen o.a voor het gebruik van xbox live.
    ik heb de keuze uit:

-euronet
    -planet internet
    -tiscali
    -wanadoo
    -xs4all
    -zon

ik heb de ballen verstand van internet, dus ben eigenlijk wel op zoek naar iets gebruiksvriendelijk.

hoop dat iemand mij hiermee kan helpen, alvast bedankt

2. Pablow

Pablow -

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb gehoord van mensen dat xs4all heel erg lekker werkt. Maar dat is alleen hier in omg Den Bosch. Dus je zou er nog wat meer mensen over moeten horen denk ik.

3. WiXX

WiXX Kijk uit maloot...

Leuk Bevonden:
    5
    Als je kan (moet je ff postcode check doen) dan zou ik deze nemen http://www.speedlinq.nl

die zijn echt focking snel en in verhouding niet duur. 700kb/s download en iets van 60 kb/s upload.

4. Renegades NL

Leuk Bevonden:
    2
    woon in hedel net aan denbosch, maar dat maakt toch niks uit of wel??. heb net op de website van xbox gezien dat ze de voorkeur geven aan planet internet en chello volgens mij. dit zijn toch niet de enige waarmee je over live kan??

5. IK NL

IK NL Guest

nee.

6. Renegades NL

Leuk Bevonden:
    2
    bedankt wixx voor de tip helaas speedling is nog niet mogelijk. en jammer genoeg zeggen ze ook niet wanneer wel dus speedling gaat niet door.

nog andere tips???

7. [BBE]rel

[BBE]rel ©

Leuk Bevonden:
    0
  8. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    topic closed we kunnen je geen advies geven over welke provider je het beste kan kiezen .. ;)

maar kijk eens bij de centrale topics van de diverse kabel en adsl providers (NB ik laat deze thread nog wel even open)

suc6 met kiezen

Fardo

9. nnex

nnex just NNEXíng it,baby

Leuk Bevonden:
    0
    wanadoo

ik heb wanadoo en herkt goed hoor.lekkere snelheid. niet veel moeite om aan te sluiten
    maak trouwens wle gebruik van een direct connection dus van de modem naar de xbox.
    geen router ertussewn ofzo

10. Pejannl

Pejannl Lan Guru

Leuk Bevonden:
    14
    Re: HELP, welke provider

Ik ben dit jaar gestart met een abonnement van XS4ALL. (256/1536) Om allerhande redenen heb ik dat abonnement tijdelijk ingeruild voor een Multikabel Power abonnement (eveneens 256/1536). Tenslotte heb ik dat weer ingeruild voor mijn huidige Demon ADSL abonnement (512/2048 ).

Mijn ervaringen:

1: Een kabelboer is geen internet provider. Hoe goed of slecht je dan ook mag praten of denken omtrent leveranciers van TV signaal; internet is een vak apart en daar hebben antenneleveranciers nou eenmaal geen reet van begrepen. Het Multikabel abonnement, ofschoon de kwaliteit de laatste jaren aanzienlijk is verbeterd, is geen schim van de kwaliteit van de beide ADSL abonnementen.

2: XS4ALL is technisch gesproken de beste provider van dit land. Ze hebben niet alleen de meeste jaren ervaring, maar hebben bovendien de beste helpdesk. Helaas gebruikt XS4ALL de ADSL infrastructuur van KPN ADSL, en dat betekent dat je hiermee je Xbox niet rechtstreeks op je modem aan kunt sluiten. Als je een router hebt, of als je je Speedtouch Pro durft te tweaken, dan is dit abonnement helemaal prima voor Xbox Live.

3: Demon is zondermeer de goedkoopste van dit rijtje. Een 2Mbit ADSL abonnement voor 65 euro vind je nergens anders. Momenteel krijg je bij Demon bovendien de modem gratis. Een Demon abonnement ondersteunt bovendien de directe verbinding tussen Xbox en modem.

Mijn advies: Ben je een nitwit die hulp nodig heeft, ga dan naar de advies-providers die door M$ worden aanbevolen. Als je zelf enigszins weet waar je mee bezig bent, kies dan voor ADSL en kies dan voor de provider die het best bij je past. Moet het een directe verbinding tussen Xbox en modem ondersteunen, dan valt alles met KPN ADSL sowieso af.

11. Renegades NL

Leuk Bevonden:
    2
    oke erg bedankt voor je reactie, was eigenlijk van plan om xs4all te nemen maar van b.v tweaken heb ik nog nooit gehoord. het is mischien toch het verstandigste om iets te nemen wat ms aanraad.

Moet je zo'n router trouwens zelf aansluiten?.
    Een Basic abonnement is trouwens toch voldoende om te spelen zonder lag of is dit in de praktijk niet zo???

Fardo bedankt dat je hem nog effe open laat, snap dat het voor jou een beetje nutteloos lijkt maar ik wordt wel degelijk een beetje geholpen.

12. boomer

boomer Active Member

Leuk Bevonden:
    7
    Nee, je moet toch wel wat sneller hebben. Je moet minimaal een abbo nemen van 128 up en 256 download. Meestal kom je dan op een medium abbo uit. Of hoe ze dat ook noemen :confused:. Je hebt dus een abbo van 40 a 50 euro nodig.

13. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    No problem ... ik denk zels dat ik er misschien een centrale thread van maak (zodat dit een algemene thread word ;) ) ... Leuk je weer te zien Pejannl _O_ voelde me zo alleen

hmmm.. Ik heb zelf een kabelboer (multikabel), maar dat komt omdat we hier geen adsl hebben .. anders had ik net als Pejannl Deamon genomen

14. Pejannl

Pejannl Lan Guru

Leuk Bevonden:
    14
    Kijk... Je moet alles een beetje in het juiste perspectief zien. Twee maanden geleden was het absoluut onmogelijk voor Fardo en mij om zo'n discussie te begeleiden of zelfs maar te monitoren. Toen was het hardstikke druk omdat iedereen tegelijk op Xbox Live wilde. Nu is het een stuk rustiger en kunnen we af en toe ook eens een zijstapje maken.

Zodra het weer druk wordt gaan we ook weer strakker modderen, maar als het rustig is nemen we gewoon seffekes lekker de tijd. Moet kunnen!

15. Renegades NL

Leuk Bevonden:
    2
    jammer demon kan bij mij niet, die is zeker goedkoop tegenover andere aanbieders. stuur effe een mailtje naar xs4all hoe dat zit met hun een xbox-live. krijg ik een hulpzaam antwoord ga ik denk ik met hun in zee.

16. emilthe1stking

emilthe1stking King no. 1

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb hier gekeken en heb een paar hele lage gezien. Ik heb nu wanadoo basic en das 35 euro per maand. Zou het liefst gewoon deze prijs willen aanhouden of iets erboven gaan. Welke raden jullie het meeste aan?

http://www3.vergelijk.nl/internet/index.html

[Edit] Mijn postcode is trouwens 1186 KT en mijn nummer 54

Laatst bewerkt: 8 jul 2003
  17. Phrenetic

Phrenetic Gamer.nl Fanboy

Leuk Bevonden:
    0
    Eigenlijk zijn er maar 2 opties als je rond dezelfde prijs wilt blijven zitten maar toch een verbinding wilt hebben die snel genoeg is voor live, en dat zijn:

1) Zonnet Breedband Family 512/128, €34 (€29 met zontel) per maand
    gebruikt Versatel netwerk voor ADSL aanlsuiting
    + (tuidelijk) geen aansluitkosten, gratis USB modem (afrader) of €59 voor een modem/router (aanrader!)
    + beste prijs/snelheid
    + extra 5 euro korting per maand bij het gelijktijdig afsluiten van Zontel carrier preselect (kost 5 euro per maand, maar bedrag geldt als "beltegoed". Zie site voor info)
    - alleen mogelijk met analoge telefoonlijn (dus niet met ISDN)
    - betalen voor de helpdesk (0900 nummer)
    +/- recent problemen geweest met ping/snelheid, maar dit is wel weer goed opgelost

2) Demon DSL Express 512/256, €39 per maand
    maakt gebruik van het BBNed ADSL netwerk
    + tijdelijk geen aansluitkosten en netwerkmodem gratis
    + hogere uploadsnelheid
    + goede en betrouwbare provider
    + zowel voor ISDN en analoge telefoonlijnen

Laatst bewerkt: 9 jul 2003
  18. emilthe1stking

Leuk Bevonden:
    0
    Die demon die klinkt wel goed. Wat is hun homepage?

En oh ja, bedankt ;)

19. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    www.demon.nl

20. emilthe1stking

Leuk Bevonden:
    0
    Ahhhh, waht stom van me.

Had er al eerder gekeken maar had perongeluk op een 'business' pakket geklikt! :eek:

Bedankt Fardo ;)

Deel Deze Pagina