Iemand ervaringen met KUN kabel? De kans dat ik iemand vind is klein, maar ik wil het toch even proberen. Is er iemand op dit forum die ervaringen heeft met de Kabelverbinding van de Kathorlieke universiteit nijmegen en xbox live? of eventueel met een andere universiteit?
Ik heb mijn xbox lopen via de kUNkabel en het werkt perfect. Tevens zit er een sitcom router tussen. Snelheid goed genoeg om een laptop en xbox gelijk te laten lopen zonder enige problemen. Loopt in ieder geval beter als Chello. Werk je bij de KUN? of ben je student? Misschien kennen we elkaar wel, want ik ben werkzaam bij het UCI. Stuur me anders een PM
Ooops sorry .... ik had er vannacht een de titel veranderd en er een centrale topic van gemaakt het spijt me dat ik niet gereageerd hebt.. geeft Eckie een bloemetje voor het goed modereren (het zal niet meer gebeuren)
vet een KUN centraaltje... in ieder geval, ik heb zeiksnor een pm gestuurd. voor anderen die me eventueel kunnen helpen: ik wil een direct connection maken met een gewone utp kabel die je ook gebruikt voor hub netwerken (ik heb een netwerk via een hub alleen ik wil het eerst ff direct proberen, weet niet hoe ics werkt). Ik heb xbox connect al draaiende gehad.
Van een universiteit-thread? En nu is hij nog steeds centraal? *snapt het niet meer Afijn bij deze dan: >> Topic veranderd van [centraal] Kathorlieke universiteit nijmegen in Katholieke (<- zónder R) universiteit Nijmegen
Mijn probleem: A: Abonnement Kabel 1: Naam provider KUN 2: Soort abonnement (naam, type) InternetKabel 3: Kabel, ADSL, of anders? Kabel dus. 4: Up- en downloadsnelheid 256/2056 B: Hardware Com21 modem 1: Modem merk en type Com21 modem 2: USB modem? (Ja/Nee) Nope. 3: Router Ja/Nee (en evt merk/type) Nee 4: Via PC Ja/Nee (indien ja, welke Windows versie en taal?) Nee 5: Direct Connection Ja/Nee Ja 6: Crossover kabels in gebruik? Nee 7: Hub in gebruik? Nee C: Als je ook een werkende aansluiting voor je PC hebt; 1: TCP/IP adress, netmask, gateway Goed op de xbox (gechekt op 2: Staat TCP/IP op autoconfig (op de PC)? Nee D: Xbox Settings IP config 1: Als je de Xbox aan zet zonder disk erin, krijg je dan Xbox Live te zien? ja 2: Dashboard versie?[/} vers uit de doos van de xbox live kit 3: Als de netwerkconnectivity faalt, hoever komt ie in de test? IP not confirmed 4: Wat is de exacte foutmelding? Could not reach gateway 5: Indien DNS goed gaat en Xbox Live niet, druk op Y. Wat zijn de X, Y en Z codes?
Je komt wel met je PC on-line? Welke versie heb je daar draaien xp of 98? Wat je namelijk kan doen is kijken wat voor ip adressen enz daar ... je kan dan gebruiken ipcofig /all
Ik heb xp draaien.. nederlandse. Maar ik kan in principe met ICS denk ik ook wel via mijn hub (heb xbc gespeeld). Ik heb mijn ip's daar gechecked. De exacte foutmelding kan trouwens varieren: Als ik de ip's op auto zet krijg ik Error Message: Network Error Network services (DHCP or PPPoE) were not found. Check these possible options: Check that all cables are plugged in correctly. Reset your modem by turning it off, waiting one minute, then turning it on. Then reset other networking equipment the same way. In Network Settings, enter a static IP Address, specific Host Name, or MAC Address as provided by your ISP. Your Internet service is not working. Try again later. Als ik ze op manual zet krijg ik: Error Message: Gateway The network gateway could not be reached. Verify the IP Addresses match the settings provided by your ISP. Ik heb de ip's gechecked, maar me is opgevallen dat in mijn pc bepaalde nummers iets anders zijn als op het papier wat ik van het KUN heb gehad.
Probeer eens je MAC adres van je PC in je XBox te kopieren. Ga op je XP machien naar "Start" en "Uitvoeren". Tik "Cmd" en druk return. Je krijgt dan een zwart commandline venster. Tik nu "netstat -r". Op de 1e of 2e regel zie je je netwerkkaart met daarnaast een hexadecimaal getal (6 groepjes van 2cijfers en/of letters). Vul dat getal in als MAC adres in je Xbox. Tik op je PC "tracert -d 1.2.3.4". Het eerste IP nummer wat je te zien krijgt is je eigen IP nummer. Het 2e IP nummer is dat van je gateway. Vul je "provider" gegevens in in je Xbox, inclusief IP adres van de gateway. Connect je Xbox met je modem. Zet je modem uit en tel tot 10 of tot de koffie op is. (Whichever comes last). Zet dan je modem aan en je XBox aan.
Ik ben ondertussen alweer een stapje verder, alleen nu zegt-ie: IP adress is already in use on your network. En nu?
Kan niet, of je hebt iets geks gedaan. Welk IP adres had jij op je PC ingevuld staan? Welk IP adres gebruik je nu op je Xbox? Wat is het IP adres van de gateway? Hoe heb je je Xbox aangesloten?
Heb jij die adressen zelf ingevuld of heb je alles op automatisch staan? Heb je het MAC adres van je PC wel naar je XBox gecopieerd?