[XOne] [Centraal] Linksys BEFSR41 router

Discussie in 'Games' gestart door xboxuser, 3 mrt 2003.

  1. xboxuser

    xboxuser Weedbox

    Berichten:
    537
    Leuk Bevonden:
    0
    Help, probleem met Linksys BEFSR41 router

    Ik heb net een router gekocht om met xbox live online te gaan (De Linksys BEFSR41). Alleen het configureren in windows lukt niet. Ik draai windows xp maar in de handleiding staat niet hoe je settings moet doen in windows xp. Wat ik heb gedaan is bij mn bestaande tcp ip protocol het bolletje aangeklikt dat hij automatisch het ip adres moet opragen. Dit heb ik gadaan omdat ik dacht dat het wel ongeveer het zelfde moest zijn in xp en 98 (98 staat wel in de handleiding). Mijn eerste vaag is weet iemand of dit genoeg is en of dit goed is???;) ;) ;) Want nu komt echt het probleem. Om je router te configuren moet je het default ip adres van het ding in de brouwserbalk van je webbrouwser invullen. Als ik dit doe moet ik dus een schermpje krijgen waar ik alle settings van de router kan invoeren. Maar dit krijg ik dus niet. Hij vraagt steeds of ik verbinding wil maken. Weet iemand een oplossing of DE manier voor windows xp kan ie het dan hier PLEAZ melden.

    Bedankt:D :D :D
     
  2. Jorrit

    Jorrit Server admin XBW.nl ICT

    Berichten:
    5.537
    Leuk Bevonden:
    9
    Welk IP moet je in je browser invullen?
     
  3. xboxuser

    xboxuser Weedbox

    Berichten:
    537
    Leuk Bevonden:
    0
    Het default ip adres van je router in mijn geval is dat http://192.168.1.1/ Nou ik heb het dus ook ffies in win 98 geprobeert maar daar het zelfde verhaal terwijl ik dus gewoon het boekje volg.

    Help!!! wat doe ik verkeerd :'-( :'-( :'-( :'-( :'-( :'-(
     
  4. GustavSan

    GustavSan Active Member

    Berichten:
    669
    Leuk Bevonden:
    0
    ja had ik ook.

    Je moet je bij lan settings een eventuele proxy verbinding etc uitzetten...bij tools/internet options/connections --> moet je op never dial a connection zetten. Dan zal je pc niet meer zelf een verbinding opbouwen en kom je wel in het linksys setup scherm terecht.

    Lukte mij gisteren ook.

    succes

    m-X
     
  5. xboxuser

    xboxuser Weedbox

    Berichten:
    537
    Leuk Bevonden:
    0
    bedankt voor de tip ik ga het vanavond ffies uitproberen.
     
  6. xboxuser

    xboxuser Weedbox

    Berichten:
    537
    Leuk Bevonden:
    0
    Dit werkt ook niet heeft iemand anders nog een tip???

    ;) ;) ;)
     
  7. Robie

    Robie Active Member

    Berichten:
    622
    Leuk Bevonden:
    0
    uuh bij extra internet opties, verbindingen, LAN instellingen, alles aan of uit en anders alleen de port aanvinken *(zow stat ut bij mij)
    als hij vraagt of je verbinding moet maken dan klik je gewoon aan ja!
    en als je al een gewone tel. verbinding had die eerst verwijderen want dan wilt ie natuurlijk met de tel. verbinding maken !!! dus da verwijderen ,
    het is wel vaag dat je niet in je router kan, ff je comp. opnieuw opstarten?
    khoop dat je genoeg weet anders moet je me maar mailen !!!
    (kwor echt al een echte router problemen monteur !!! :D:D:D:D)
     
  8. nickesta

    nickesta Respect the don

    Berichten:
    73
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb nou precies hetzelfde probleem. Ik kom ook niet dat scherm van mijn router binnen. Hij vraagt telkens of ik offline wil werken, als ik ja aan klik dan zegt hij dat de pagina niet kan worden gevonden. Als ik op het kruisje klik (bij die vraag over offline werken) kom ik wel op de pagina van mijn router maar kan ik weer niks veranderen zonder contact te maken (alles goed aangesloten). Robie kan je iets duidelijker zijn waar je nou wat moet uit schakelen, want ik snap er nu geen hol van?
     
  9. xboxuser

    xboxuser Weedbox

    Berichten:
    537
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zal het wel ffies proberen maar kun je misschien iets pricieser zijn.:D :D :D Oja ik heb geen tel verbinding meer (al lang niet) dus daar kan het niet aan liggen.
     
  10. hilevel

    hilevel xboxjunk

    Berichten:
    193
    Leuk Bevonden:
    0
    Je moet zorgen dat je tcp/ip instellingen automatisch staan. De router zal dan zorgen voor de juiste instellingen tussen jouw pc en de router. De meeste routers ondersteunen namelijk DHCP dit houd in dat de router een soort server is die jouw verbinding maakt met het internet. Als je niet in de admin van je router kan komen betekent dat je de windows instellingen niet goed hebt staan. Kijk goed in de handleiding hoe je je pc moet instellen.

    Ik hoop dat dit wat duidelijkheid geeft.:{
     
  11. xboxuser

    xboxuser Weedbox

    Berichten:
    537
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja dat is het dus juist in die handleiding staat dat ik in mn win xp documentatie moet kijken. En die heb ik niet. Maar ik had hem idd al op autmatisch gezet. Maar er zal nog wel wat anders zijn dat niet goed is.
     
  12. nickesta

    nickesta Respect the don

    Berichten:
    73
    Leuk Bevonden:
    0
    Waarschijnlijk je MAC adres, dat is het nummer van je netwerk kaart. Ik weet niet welke provider je hebt, maar ik heb chello en daar moet je dat nummer opgeven. Je router moet ingesteld zijn met je opgegeven MAC adres. Bij mij is dit adres het probleem, het lukt me alleen niet om deze in te vullen omdat ik niet op de pagina kom van mijn router (zie hierboven beschreven). Kan iemand mij helpen (graag een beetje in detail)?
     
  13. xboxuser

    xboxuser Weedbox

    Berichten:
    537
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik kan juist niet in mn router instellningen komen. Laat staan dat ik een mac adres in kan vullen.
     
  14. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
  15. nickesta

    nickesta Respect the don

    Berichten:
    73
    Leuk Bevonden:
    0
    Maar kan iemand goed (dus niet van kijk daar ergens) uitleggen hoe je moet uitschakelen dat internet explorer steeds connectie probeert te maken, in windows 98. ik denk dat dat het probleem is van mij en xboxuser.
    Alvast bedankt.
     
  16. xboxuser

    xboxuser Weedbox

    Berichten:
    537
    Leuk Bevonden:
    0
    kzal het proberen.
     
  17. xboxuser

    xboxuser Weedbox

    Berichten:
    537
    Leuk Bevonden:
    0
    Nou het lukt nog steeds niet. Pleaz kan iedereen ffies goed nadenken of ie nog een nuttige tip heeft??? Er zijn hier toch ook mensen die in de internet biz zitten???
     
  18. nickesta

    nickesta Respect the don

    Berichten:
    73
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja, ikdenk laat ik heb nog maar een keer posten, misschien komt er nu wel antwoord.
     
  19. hilevel

    hilevel xboxjunk

    Berichten:
    193
    Leuk Bevonden:
    0
    Met windows XP

    druk op "start"
    dan "configuratiescherm"
    dan "netwerverbinding"
    dan rechtsklikken op "lan-verbinding"
    dan "eigenschappen"
    dan "internet-protecol (tcp/ip)"
    dan moet tablad algemeen alles automatisch ingesteld staan dit geld ook voor het tablad alternatieve configuratie.

    als je router DHCP ondersteund moet je in je admin komen.

    Ik weet niet of het werkt. Bij mij werkte het wel alleen ik had een andere merk router.

    succes:{
     
  20. xboxuser

    xboxuser Weedbox

    Berichten:
    537
    Leuk Bevonden:
    0
    bedankt voor je tip maar dit heb ik al geprobeert, het werkt niet. Hij vraagt dan of ik verbinding wil maken. Ik snap het niet want als ik de router er niet tussen heb kan ik wel gewoon in de admin van mn modem komen. Of heeft dit er niks mee te maken???
     

Deel Deze Pagina