[XOne] [Centraal] Modems en Xbox Live

Discussie in 'Games' gestart door Fardo, 14 mrt 2003.

  1. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    NB als er veel meer vragen zijn over een specifieke modem pas ik deze Topic naam aan.
     
  2. robberto

    robberto !!!!!!Halo 2!!!!!!!

    Berichten:
    191
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja, Ik heb een modem van planet internet.
    Het is een ALcatel speed touch USB,(mxstream)
    Hij zit dus vast aan een usb kabel in mij pc en dus werkt hij alleen via mijn pc.

    Keuze is dus:
    ICS(internet connection sharing) of
    KAn ik een normale type modem kopen van KPn PLanet die wel direct op mijn xbox gaat, Ik hebdus mijn pc beneden staan en mij xbox boven,en zo gewoon xbox-live instaleren zonder dat ik een extra abonnement moet afsluiten?
     
  3. T-box

    T-box XBW donkergroentje

    Berichten:
    761
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb dus hetzelfde probleem.
    ik zat dan te denken aan een nieuwe modem en router in 1.
    [​IMG]
    dit is de goedkoopste die ik kon vinden.
    Checklist:

    ADSL-modem/bridge Ö
    ADSL over Analoog Ö
    -------------
    Geschikt voor BBned en BabyXL netwerk Ö
    Geschikt voor KPN netwerk Ö
    NAT routing Ö
    4 poorts 10/100 switch Ö
    -------------
    VPN passthrough Ö
    -------------
    -------------

    alleen de specs zeggen me niks.
     
  4. Unhooked

    Unhooked Adrenaline driven

    Berichten:
    848
    Leuk Bevonden:
    0


    ja deze heb ik ook. Ik had ook namelijk eerst een USB modem van alcatel bij mijn mxstream abbo. Bij mij werkt hij perfect. Ik heb hem ff in mijn xbox geplugt en alles van ip adresen enzo stonden al automatisch er in. Geen gezeik dus, bij mij dan hè. Ik heb het nog niet met XBL geprobeert, maar ik verwacht geen problemen.
     
  5. robberto

    robberto !!!!!!Halo 2!!!!!!!

    Berichten:
    191
    Leuk Bevonden:
    0
    O ok en waar kan ik deze modem/rooter krijgen??
    Wel handig zo'n forum
     
    Laatst bewerkt: 14 mrt 2003
  6. T-box

    T-box XBW donkergroentje

    Berichten:
    761
    Leuk Bevonden:
    0
    welcome to the club!

    dit is de link je moet ff zoeken maar hij staat er tussen.

    the bomb waar heb jij hem gekocht? bij routershop is hij ong. 100 euro.
     
  7. robberto

    robberto !!!!!!Halo 2!!!!!!!

    Berichten:
    191
    Leuk Bevonden:
    0
    Npg bedankt, maar dit werkt niet, omdat ik speed touch USB heb en dan moet je een Hub of route hebben die een usb aansluiting heeft.Ook moet dat ding dan vor mijn pc een usb uitgang hebben en voor mijn xbox een ethernet uitgang.ALs zo'n ding bestaan, laat het mij weten.

    Anders krijg je een hub/rooter die invoer heeft voor usb, en daaruit komt dan ethernet.ALs je dan een usb aansluiting voor je pc hebt, heb je een soort van vervormer nodig die van ethernet naar usb gaat.
    Maar dan heb je wel weer een paar andere ethernetuitgangen voor je xbox en eventueele andere pc's.

    Alleen bij ons is het zo dat de pc beneden staat(en dus ook de modem) en de xbox 1 verdieping hoger op mijn kamer, moet je wel een ***** lange draad hebben om hem naar boven te krijgen.

    Allemaal een beetje lastig uitgebracht van xbox(microsoft), die eigenlijk wel zouden snappen dat de grootste doelgroep scholieren zijn van rond de 16(ongeveer, en zelf 15) en die hebben dus niet het meeste geld van de bevolking, om zomaar ff een netwerkje op hun eigen zakgeld te gaan aanleggen.

    Maar ik denk dat het bij mij wle gaat goed komen.
    alleen nog die bovenstaande vraag bestaat er zo'n deel ethernet/usb hub/rooter????????
     
  8. IK NL

    IK NL Guest

    grootste deel van de xbox doelgroep is juist 18+, gelukkig.
     
  9. de luie hond

    de luie hond XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    516
    Leuk Bevonden:
    11
    Weet iemand waar je de E-Tech ADSL modem Router (analoog) + 4 poorts Switch kunt kopen. Er staat wel dat je hem bij router shop kan bestellen, maar ik ga liever naar een winkel toe waar je hem af kunt halen.
    [​IMG]
     
  10. WouteR

    WouteR Senior Member

    Berichten:
    16.457
    Leuk Bevonden:
    8
    Fascom in Leiden (ver weg voor jou :cool:) heeft hem voor 140 euro oid.

    Ik heb zelf de Draytek Vigor 2600 (ADSL moden+router+switch) gekocht voor 200 euro. Werkt als een trein (in 5 minuten in gesteld) met ADSL Basic/xs4all.
     
  11. T-box

    T-box XBW donkergroentje

    Berichten:
    761
    Leuk Bevonden:
    0
    200 euro:eek: dat heb ik er niet echt voor over.
    ik hoef eigenlijk ook niet tegelijk te kunnen internetten; dan krijg ik toch een lag.
    Wat kost een USBrouter; ik kan hem nergens vinden.
    En kan ik het ook met een switch ofzo aanleggen.

    Of als ik met een netwerkkaart doe, kan dat dan gewoon in dat 'ding' waar eerst de analoge modem in zat (ben echt n00b)
     
  12. Da BjOrN

    Da BjOrN Active Member

    Berichten:
    331
    Leuk Bevonden:
    0
    In leiden dan ga ik hem denk eff halen want dan heb ik metteen ook geen problemen meer:D:D:D.
     
  13. WouteR

    WouteR Senior Member

    Berichten:
    16.457
    Leuk Bevonden:
    8
    USBrouters zijn nog veel duurder dan modems met routers.

    Bjorn; Mocht je toch met geld gaan smijten; Ga naar Graficall (Leiden) en koop daar de Draytek voor 200 euro, kwalitatief een stuk beter dan die E-tech
     
  14. T-box

    T-box XBW donkergroentje

    Berichten:
    761
    Leuk Bevonden:
    0
    iemand:confused:
     
  15. Deimos

    Deimos GodOfTheGreenRealm

    Berichten:
    11
    Leuk Bevonden:
    0
    kabeltie??

    maar hoe werkt het nou als je em via ethernet wil maar geen nieuwe modem wil kopen?? Er staat in de handleiding een kabel van ethernet naar Xbox, maar xbox heeft alleen een telefoon aansluiting en ik heb me laten vertellen dat ethernet iets heel anders is. HELP!!
     
  16. Pejannl

    Pejannl Lan Guru

    Berichten:
    2.535
    Leuk Bevonden:
    14
    Re: kabeltie??

    Nee, dat is geen telefoonaansluiting in je Xbox, maar een keurige UTP ethernet netwerkaansluiting.
     
  17. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Re: kabeltie??

    Raad me raden ... jij hebt adsl en een usb modem :D wat jij aanziet voor UTP :+

    en als je via je usb modem on-line wilt moet je via ICS gaan werken of een dure usb router kopen
     
  18. Da BjOrN

    Da BjOrN Active Member

    Berichten:
    331
    Leuk Bevonden:
    0
    Oke bedankt
     
  19. Cephisus

    Cephisus XBW is groen

    Berichten:
    134
    Leuk Bevonden:
    0
    stel je voor. ik heb mxstream, adsl modem 712kbps. pc gewapend met een netwerkkaart, hoe sluit ik dit ding aan zodat ik lekker kan xboxconnecten?
     
  20. Drone

    Drone Active Member

    Berichten:
    941
    Leuk Bevonden:
    1
    Kabeltje tussen je Xbox en PC zetten, internet op delen zetten. Klaar is kees.
     

Deel Deze Pagina