1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Centraal] Playstation Network Problemen

Discussie in 'XBW Gaming' gestart door Arjan, 27 mei 2007.

  1. mitchel026

    mitchel026 Active Member

    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    0
    hallo iedereen

    ik heb gister me ps3 terug gekregen omdat die kapot was
    voordat die kapot was had ik altijd upnp beschikbaar en nat type-2
    maar nu had ik gister ook gewoon nat type 2 en nu keek ik net nog een x
    en toen had ik in eens upnp niet beschikbaar en nat type 3

    weet iemand wat er is en wie kan mij helpen


    linksys wireless-g broadbanf router with 4-ports switch model wrt54g


    is mijn router




    alvast bedankt mitchel
     
  2. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Je moet je ip-adres van je ps3 weer op statisch zetten. Ik ga er even vanuit dat je poorten in de router nog goed staan.

    In je ps3 dus even de network settings draaien.
     
  3. mitchel026

    mitchel026 Active Member

    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    0
    k heb de poorten
    TCP 80
    TCP 443
    TCP 5223
    UDP 3478
    UDP 3479
    UDP 3658 open gezet
    en

    maar voordat me ps3 kapot ging had ik altijd gewoon nat type-2
    gister had ik hem dan terug gekregen en had doen gewoon nat type-2
    en toen ik vanochtend keek had ik nat type3 en upnp niet beschikbaar

    maar hoe bedoel je "Je moet je ip-adres van je ps3 weer op statisch zetten"
    ik ben egt een noob op het gebied van computers :p
     
  4. ValsSpeler

    ValsSpeler Active Member

    Berichten:
    245
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik hoop echt dat iemand me hier kan helpen. Ik heb een abbo bij ALICE (BBNED). Tussen hun modem en mijn 2 pc's, mijn ps3 en 360 heb ik een router. Dit is een linksys WRT54G-EU (Ik heb begrepen dat je met die router vanaf versie 5 eigenlijk niet goed zit maar ik weet niet welke versie ik heb en weet ook niet hoe ik daar achter moet komen).

    Ik had hiervoor een sitecom DC 202 v3 router.

    Met die router stond mijn ps3 altijd netjes op nat2. Op gegeven moment kwam er een ps3 update en kon ik niet meer online. Ik heb toen andere DNS nummers ingevoerd en toen ging het wel weer MAAR ik had toen steeds nat3. De enige manier om weer op nat2 te komen is de router er tussen uit te halen en de ps3 rechtstreeks op de modem aan te sluiten.

    Ik heb sindsdien dus van alles geprobeerd:

    - portforwarding
    - vast IP adres in de PC en DMZ in de router ingeschakeld
    - verschillende DNS nummers geprobeerd, op dit moment heb ik:
    DNS1 62.177.144.11
    DNS2 82.204.127.40
    - UPNP uitschakelen in de ps3
    - DHCP uitgeschakeld in de router

    etc.

    Ik heb contact gehad met de helpdesk van sony playstation en de helpdesk van alice. Die konden me niet helpen. Ik kan tot op heden de helpdesk van Linksys niet bereiken (ik krijg altijd het verzoek later terug te bellen ivm de drukte, maar ik ben ivm mijn werk niet zo vaak thuis dus ik weet niet wanneer ik zo ooit aan de lijn krijg).

    Ik heb dit probleem dus zowel met de linksys router als met de sitecom router. Ook de helpdesk van sitecom kon me niet helpen.

    Sinds ik de linksys router heb krijg ik af en toe wel de melding: een van de netwerkkabels is niet aangesloten (zowel van mijn pc als van mijn ps:cool:. Die kabels en de poorten lijken echter goed.

    Het vreemde is dat mijn 360 wel gewoon keurig netjes op OPEN staat, vrijwel ongeacht de instellingen in mijn router of mijn pc.

    Ik heb de meeste info ook maar van het internet en ik ben een gemiddelde gebruiker dus allesbehalve een expert.

    Het zou echt heel mooi zijn als er hier iemand is hier verstand van heeft en mij kan helpen.
     
  5. ValsSpeler

    ValsSpeler Active Member

    Berichten:
    245
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb al een soort van oplossing gevonden.

    Ik ging nog ff verder googelen en toen stuitte ik op een topic over de alice box (modem van alice).
    Ze waren er bij de helpdesk van Alice niet opgekomen om me te vertellen dat dat die alicebox een modem en router ineen is. Daardoor lukte het steeds niet want ik moest dus ook in die modemrouter de poorten openzetten en in de linksys dhcp uitzetten etc. Maar ja, aangezien die alicebox toch een routerfunctie heeft kon ik net zo goed een hub gebruiken. Dus ik heb een extra hubje gekocht en die linksys router teruggebracht naar de winkel. Werkt perfect en is een stuk goedkoper. Nat 2 en geen connectieprobleempjes etc meer.

    Als ik er ooit nog eens een draadloos laptop aanhang dan kan die router achter de hub zetten ipv ervoor.
     
  6. Gollem

    Gollem Active Member

    Berichten:
    204
    Leuk Bevonden:
    0
    heb gewoon alle poorten open gezet.
    voor psn network moest je bepaalde poorten open zetten en voor elk spel wat je koopt weer andere en je[edit]--> ik kan er maar 16 open zetten met me router dus...
    maar werkt perfect nu.
     
    Laatst bewerkt: 13 feb 2008
  7. HEMAw0rst NL

    HEMAw0rst NL Active Member

    Berichten:
    430
    Leuk Bevonden:
    0
    is psn goed te gebruiken in combinatie met de kpn experiabox?(zowel wireless als met kabel)
     
  8. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Normaal game ik altijd via @Home en WRT54G , maar kan wel even inloggen via de Experiabox van mijn ouders.
    Je hoort nog van mij !!!

    **
    Vind PSN via de Experiabox niet zo lekker lopen zoals bij mijn eigen Linksys WRT54G.
    Heb alleen de Wifi getest !!
     
  9. HEMAw0rst NL

    HEMAw0rst NL Active Member

    Berichten:
    430
    Leuk Bevonden:
    0
    nou in ieder geval bedankt voor de moeite:thumbs:
    ik heb zelf namelijk nog al wat problemen met dat ding in combinatie met de 360 dit is overgens maar bij een paar games online (fifa 08 en cod3.)
     
    Laatst bewerkt: 2 mrt 2008
  10. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Het Probleem

    Wat is het probleem (korte omschrijving)?: Ik het NAT type 3, maar ik wil 1 of 2
    Welke provider?: Orange
    Wat voor soort (kabel, adsl, sdsl, etc)?: ADSL
    Wat zijn je up en download snelheden (Kbits/sec) ?: 4Mbit down en 1 Mbit Up

    Modem

    Welk merk modem heb je?: Teh Livebox van Orange
    Modem type?:
    USB/ Ethernet?:Ethernet

    Internet Delen / ICS

    Werk je net ICS (Ja/Nee)?: Nee
    Welke Firewall heb je (Zone Alarm/McAfee/ Windows/ Norton/ etc)?: Geen

    Router

    Welk merk router heb je?: Linksys
    Welk router type?: WRT54G
    Welke firmware?:7.00.1
    Hoe is je PS3 aangesloten (Ethernet/Draadloos)?: Draadloos

    De Foutmelding
    Wat is de exacte foutmelding?: NAT type 3
    Wat heb je geprobeerd?: Poorten openzetten
    Waar stopt de test?: O-)

    Ik heb trouwens ook net niet genoeg plaats om alle poorten open te zetten. Ik heb 10 plekken om poorten op te zetten.

    1. 80
    2. 443
    3. 5223
    4. 10070-10080
    5. 3478
    6. 3479
    7. 3658
    8. 6000-6999
    9. 10070

    En dan gebruik ik nog 2 plekken voor Xbox Live (waar NAT overigens wel gewoon open staat). Komt neer op 11 plekken, waar ik er plaats voor 10 heb.
    Poort 10070 staat dus op dit moment niet open.
     
  11. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    223
    Je livebox en je linksys zijn beide routers.. haal er 1 router tussen uit en je probleem moet opgelost zijn
     
  12. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Dat is helaas geen optie. Anders zouden we nieuwe gaten in de muur moeten boren om de kabels opnieuw te leggen.

    Maar bij XBL staat NAT wel gewoon open? Dan zou het toch ook met de PS3 moeten kunnen?
     
  13. Ramon NL

    Ramon NL Damn I'm Fast!

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0
    NAT type 1 kan overigens niet met draadloos. Het is hetzelfde als NAT type 2, maar met type 1 wordt aangegeven dat je wired speelt.

    Met een hoop routers is het aan te raden een WEP of WPA-2 beveiliging te nemen. WPA geeft vaak problemen icm de PS3 (geen idee waar dat aan ligt). Let wel, de Xbox 360 ondersteund een WPA-2 beveiliging niet.

    Kijk hier eens http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1260465//

    Het probleem zou zitten in het feit dat zowel je Livebox als je Router hetzelfde static IP gebruiken. Zorg er dus voor dat bijvoorbeeld je Linksys 192.168.1.200 heeft ipv 192.168.1.100
     
    Laatst bewerkt: 17 mrt 2008
  14. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Ik gebruik WPA-2 beveiliging. Xbox 360 heb ik niet draadloos, dus het is geen probleem dat ie dat niet ondersteund

    Livebox heeft als IP 192.168.1.1, de LinkSys heeft 192.168.2.1. De zooi die daarop staat aangesloten heeft dan de volgende adressen:
    X360: 192.168.2.100 (bedraad)
    PC1: 192.168.2.101 (bedraad)
    PC2: 192.168.2.102 (draadloos)
    PC3: 192.168.2.103 (draadloos)
    PS3: 192.168.2.104 (draadloos)

    Ik denk dus niet dat het aan IP conflicten zal liggen.
     
  15. Ramon NL

    Ramon NL Damn I'm Fast!

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0

    192.168.2.1 is het IP van de router zelf. Je moet er voor zorgen dat het static IP van de Linksys bij het laatste cijfertje niet ook op 100 staat. Je Livebox heeft waarschijnlijk 192.168.1.100. Dat geeft waarschijnlijk conflicten met je PS3.
     
  16. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Waar moet ik dat precies zoeken? is het dat adres wat bij Starting IP staat?
    [​IMG]

    Want dan zou het geen probleem mogen opleveren icm. de Livebox, aangezien die van 10 t/m 50 gaat, en de Livebox pas bij 100 begint
    [​IMG]

    Of kijk ik bij de verkeerde plekken?

    edit: Is het deze hier:
    [​IMG]

    IP adres is 192.168.1.10, eindigt dus niet met 100.
     
    Laatst bewerkt: 17 mrt 2008
  17. Ramon NL

    Ramon NL Damn I'm Fast!

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik moet eerlijk bekennen dat ik eigenlijk geen flauw idee heb hoe je dat moet doen. Ik heb er op de Playstation Forums wel eens over gelezen met mensen die soortgelijke problemen hadden. Op tweakers kwam ik ook zo'n verhaaltje tegen.

    Als ik het zo zie, dan lijkt mij dat je Starting IP op 200 moet zetten. Probeer wat te knutselen met die settings, mocht het niet lukken, kan je ze altijd nog terugzetten.
     
  18. dahouseman

    dahouseman The cake is a lie!

    Berichten:
    1.026
    Leuk Bevonden:
    0
    als de 2de router al alle ip's op 2.xxx laat eindigen kan dat toch nooit conflicten opleveren met ip's die eindigen op 1.xxx.

    Je moet gewoon van de eerste router alles naar de 2de router doorlinken en vanaf de 2de router moet je alles naar de ps3/360/pc's gaan door linken. Ik werk hier ook met 2 routers in een systeem, hoeft helemaal geen problemen op te leveren.

    zie: http://www.portforward.com/help/doublerouterportforwarding.htm

    ps. zorg wel dat je 2de router een static ip heeft, anders kan je er niets naar doorverwijzen. Is nu niet als ik de plaatjes zo bekijk. Maar ik moet even naar de kapper, als je meer uitleg wilt kan ik het vanmiddag wel geven.
     
    Laatst bewerkt: 5 apr 2008
  19. repsol

    repsol Active Member

    Berichten:
    4
    Leuk Bevonden:
    0
    GTA IV

    Sinds ik GTA IV heb geinstalleerd op mijn ps3 (60 gig variant), word ik elke keer als ik me aanmeld op het playstation network na 5 minuten automatisch afgemeld. Hij geeft dan een error. Ook als ik COD online speel. Krijg ik network problemen.

    Heeft iemand anders hier ook last van?? Zo ja, heeft hij dan misschien een oplossing.

    Daarvoor had ik nooit problemen. Alle poorten enzo zijn goed ingesteld, dus dat is het probleem niet.
     
  20. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Hm, nog geen last van gehad. :eek: Wat is precies de foutcode die je dan krijgt te zien?
     

Deel Deze Pagina