[XOne] [Centraal] Probleem: Xbox Live verbinding valt midden in een game ineens weg

Discussie in 'Games' gestart door Pejannl, 7 mei 2004.

  1. Pejannl

    Pejannl Lan Guru

    Berichten:
    2.535
    Leuk Bevonden:
    14
    Ik zie dat er een aantal mensen zijn die sinds de tsunami update ineens last hebben van wegvallende games. Deze thread is er voor het melden / bespreken van dat soort problemen.

    Als jij dat probleem hebt dan wil ik graag de gegevens zien van je BEIDE diagnose schermen. Dus eerst de gegevens van het "XYZ" scherm en daarna de gegevens van het IC/MT/NT scherm.

    Hoe kun je de diagnose schermen vinden?

    Oh ja, ik wil ook nog graag even de naam van je provider hebben en de ping waarden naar de www server van je provider. Dus als je provider joeperdepoepie.nl is dan doe je even een "ping www.joeperdepoepie.nl" om die ping waarden tevoorschijn te toveren.
     
    Laatst bewerkt: 7 mei 2004
    1 persoon vindt dit leuk.
  2. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Er schijnen problemen te zijn met linksys routers sinds Xbox Live 3.0 ...

    Toch vermoed ik dat het aan een type router ligt en dat men de connectie verliest, omdat de host (wel linksys de connectie verliest) ...
    Nu mijn vraag: Hebben jullie een linksys router? Zo ja welk type?

    aan de andere kant word het ook weer ontkracht

    Ik vermoed dat het toch aan een router ligt het kan bij de host zijn maar ook bij jou ... kan je in het geval van een connectie loss vragen aan de host ... hoe ze een connectie maken
     
    Laatst bewerkt: 7 mei 2004
  3. Jozo

    Jozo Active Member

    Berichten:
    200
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk niet dat mijn probleem helemaal hetzelfde is als het hier ongekaarte probleem omdat:

    a) Ik al connectie verloor voor Xbox Live 3.0 ( Tsunami )

    b) Ik een speedtouch 510 modem heb, en nog helemaal niets met 'linksys' heb gevonden in bijv. de handleiding noch de site. www.speedtouch.nl

    Maar alsnog de gegevens:
    1e scherm:

    W: 0000-000B
    X: 0000-F001
    Y: 00A8-4840
    Z: 0000:0000
    L: 191ms ( 192 ms )
    P: 16/25

    2e scherm:

    MT: 1(0015-00F0)
    IC: 1(0015-00F0)
    NT: 1

    Provider is planet internet.
    Voor mensen die ping willen gaan testen, lukt het niet zoals pejanni uitlegt dan moet het zo wel lukken: start->uitvoeren->'command'->'ping www.site-die-je-moet-hebben.nl'

    Bij mij kwam er dit uit:

    Packets verzonden: 4. Packets ontvangen 3. Packets verloren 1 ( 25%) :confused:
    Minimum 11 ms Maximum 12 ms Gemiddeld 8 ms. ( nog vreemder :confused: :confused: )

    We hebben hier in huis 1 PC en een Xbox over de Speedtouch modem lopen, maar ook als de PC niet draait valt de connectie wel eens uit ( hoewel ik het idee heb dat ik minder uitval heb als de PC niet aanstaat ).

    ADSL comfort ( 320 upload en 992 download ), meer dan zat dus.

    Edit: om de hele zaak nog ingewikkelder te maken--> bij het spel Ghost Recon:Island Thunder dat ik sinds eergisteren heb, hoor ik mijn tegenstanders+meestanders niet. Misschien hebben ze hun koptelefoon af ( heb nog niet zo vaak gespeeld ), maar de letters die in beeld verschijnen hebben meer dit karakter '*&!$Ú“a' dan wat het hoort te zijn ' you killed soldier X'.:confused:
     
    Laatst bewerkt: 7 mei 2004
  4. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Jij hebt last van packet loss ... kabeltjes vervangen

    P: 16/25 (er komen heel veel pakketjes niet aan)

    dat betekend ook de vreemde tekens en je connectie verlies ... dat word klagen bij de helpdesk

    :+
     
    Laatst bewerkt: 7 mei 2004
    1 persoon vindt dit leuk.
  5. Pejannl

    Pejannl Lan Guru

    Berichten:
    2.535
    Leuk Bevonden:
    14
    Ja, daar kan ik me inderdaad wat bij voorstellen, want je Packet Loss (zo heet dat, Farrie) is veel en veel te hoog.

    Twee stappen doen:

    1: Netwerkkabels vervangen. Niet over nadenken; gewoon doen. Doe het evt even met geleende kabels.

    Dan kijken in je diag scherm of het beter wordt. Zo niet...

    2: Gaan zeuren bij de helpdesk van Planet. Als ze met een afpoeier verhaal komen moet je blijven aandringen en naar iemand van de 2e lijns helpdesk vragen.

    Als ze niets voor je willen doen (je moet ze wel een paar dagen de kans geven om het te checken) ga je de helpdesk van MS bellen en vragen of ze het willen escaleren. Planet is een door MS aanbevolen provider en die mag echt geen 16/25 verbindingen geven!

    (Maar volgens mij heb je gewoon binnenshuis last van storingen; dus je verbinding checken; de splitter checken, kabels omruilen, en dan opnieuw de diag info bekijken).
     
    Laatst bewerkt: 7 mei 2004
  6. Jozo

    Jozo Active Member

    Berichten:
    200
    Leuk Bevonden:
    0
    Ah een conrete oplossing die zelfs voor mij te begrijpen is. Heren: ik dank U hartelijk voor hulp en aandacht. Ik zal er gelijk werk van maken. _O_

    Edit: Als je een TV-kabel te lang laat zijn, en er geen versterker tussen stopt daalt de beeldkwaliteit. Mijn Xbox staat nogal ver ( denk aan --> een verdieping + een heleboel meters ) van de modem/router af, kan het zijn dat hierdoor pakketjes verloren gaan, of is het puur de kwaliteit van de kabel?
     
    Laatst bewerkt: 7 mei 2004
  7. Xatos

    Xatos Grand Theft Auto

    Berichten:
    1.207
    Leuk Bevonden:
    4
    Ik heb ongeveer hetzelfde probleem als Jozo. Ik heb als ik die ping www.planet.nl doe heb ik gewoon 4 verzonden 4 ontvangen.

    Mijn router is een: Draytek Vigor 2200E.
    Abbonnement: ADSL Advanced van Planet Internet.

    1e scherm:

    W: 0000-0015
    X: 0000-F001
    Y: 00A8-4680
    Z: 0000-0000
    L:164 ms (165 ms) P:18/25

    2e scherm:

    MT: 1 [0015-00FO]
    IC: 1 [0015-00F0]
    NT: 1

    Denken jullie dat ik die kabels ook moet vervangen? Of ligt het aan Planet?
     
  8. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    18/25 is echt te weinig ... ik ben bang dat het een planet gevalletje gaat worden ... heb je dit probleem ook met een directe verbinding?

    wat voor type modem hebben jullie?
     
  9. Xatos

    Xatos Grand Theft Auto

    Berichten:
    1.207
    Leuk Bevonden:
    4
    Nou ik denk dat een directe verbinding niet gaat lukken. De modem staat echt te ver weg. En we hebben echt zoveel kabels in huis ;) We hebben een best rare constructie thuis we hebben een router en een hub enz. Je moet het gewoon zien ik kan het niet echt simpel uitleggen ;)

    Edit: We hebben een Speedtouch modem.
     
    Laatst bewerkt: 7 mei 2004
  10. Jozo

    Jozo Active Member

    Berichten:
    200
    Leuk Bevonden:
    0
    Goh wat een toeval, allebei planet, allebei speedtouch.

    Maar is het niet aannemelijk dat het ligt aan de afstand tussen modem en Xbox? Het zou mij niet verbazen als er door de redelijk grote afstand bij mij thuis tussen modem en Xbox er een verval ontstaat en een deel gewoon niet ( goed ) aankomt. Uit Xatos verhaal maak ik op dat ook bij hem de afstand tussen Box en modem groot is, of kan dit zeker niet de oorzaak zijn?
     
    Laatst bewerkt: 7 mei 2004
  11. Securer

    Securer Active Member

    Berichten:
    289
    Leuk Bevonden:
    2
    UTP mag zeker 100 meter lang zijn zonder verlies. Dit soort verlies waar jullie last van hebben wordt vaak veroorzaakt door kabelbreukjes of slecht geknepen rj11/45 stekkertjes. Slecht kan zijn op 1 van de kleurtjes slecht contact of verkeerde volgordes van de kleuren.

    Xatos: De combinaties van hubs en switches en routers kan ook een oorzaak zijn. Als je die achter elkaar gaat gebruiken zien sommige switches/hubs dat als stacken waardoor ze cross cables verwachten of via een specifieke poort doorgelost zouden moeten zijn (de uplink of de eerste of juist laatste poort). Ik zou ook eens proberen om die hub bijvoorbeeld er eens tussenuit te halen en een andere switch te proberen. Probeer ook eens andere poorten uit op de hub waar je e.e.a doorgelust hebt. Pak de handleiding er eens bij of die wel geschikt is om te stacken etc. Ik heb namelijk met het aaneenschakelen van hubs en switches wel vaker packetloss problemen gezien.

    Waar denk je aan als je zegt redelijk groot? Want kan me niet voorstellen dat je binnenshuis voorbij die 100 meter gaat komen.
    Zou je anders een simpele netwerktekening (in paint bijvoorbeeld) kunnen maken want dan kan ik je misschien wat specifieker helpen.
     
    Laatst bewerkt: 8 mei 2004
  12. Pejannl

    Pejannl Lan Guru

    Berichten:
    2.535
    Leuk Bevonden:
    14
    @Securer: Praat nou geen poep. :+ Als het aan een uplink of crosskabel had gelegen dan hadden ze echt geen 18/25 resultaat gehad. Of denk je dat 18 van die 25 packets slim genoeg zijn geweest om even naar een ander draadje over te springen?

    Het zelfde geldt natuurlijk voor je uplink poort verhaal. De kabel is niet goed, maar 18 van de 25 packets is zo slim om gewoon via een omweg toch naar het juiste draadje te lopen? Zie jij bij jouw netwerk wel eens bits naast de kabel lopen, of zo? 8)

    @Xatos: Elk extra apparaat in de ketting betekent ook twee extra RJ45 connectoren. Dus twee plaatsen met kans op storing. Ofschoon het opvallend is dat jullie beiden Planet hebben ben ik nog niet zover dat ik het bij de provider leg. Ga maar eens proberen om eerstens wat van die netwerkrommel te elimineren door bijv de hub (eventjes) ertussenuit te halen en andere kabels te proberen.

    @JoZo: Cat5 kabel is gespecificeerd op max 110 meter. Als je een snelheid van 10mbit/sec over de kabel laat lopen dan kun je die afstand zelfs nog een tikje vergroten.

    Algemeen: Toen men net begon met 100mbit netwerken voldeed de ethernet standaard niet echt. Zo kon men indertijd met klasse I hubs geen twee hubs aan elkaar chainen. Ik ben nog steeds huiverig om twee 100mbit hubs na elkaar door et linken. Maar een hub achter een bridge zetten zou in principe geen probleem moeten zijn. Overigens worden bijna geen hubs meer verkocht en koop je meestal een switch ipv een hub. (En switches mag je wél chainen; i.t.t. hubs).
     
  13. Securer

    Securer Active Member

    Berichten:
    289
    Leuk Bevonden:
    2
    Pejannl: ik praat geen poep ;) heb echter al te vaak meegemaakt dat het doorlussen van hubs en switches (vooral met verschillende merken en types) een zodanige vertraging in het netwerk kan opleveren dat je inderdaad packetloss kan krijgen door de overmatige collisions en loops. Zelfde geld voor sommige verouderde hubs die inderdaad moeite hebben crosslink kabels in normal of uplink poortjes. Maak het dus niet meteen uit voor poep, heb het in de praktijk mogen ondervinden (lokale lannetjes door onervaren systeembeheerders opgezet).
     
  14. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Nja ik wil liever praktijk ervaring hebben ... als we het over de theorie hebben ... heb ik liever praktijk ervaring....
     
  15. Pejannl

    Pejannl Lan Guru

    Berichten:
    2.535
    Leuk Bevonden:
    14
    Doed, ik zou er graag een discussie over willen beginnen, maar je kan in diverse topics op dit forum zien dat de niet-wetende meute er dan met allerhande ongefundeerde "ik ook ik ook" statements bovenop springt en daar heb ik geen zin in. Ga er gerust van uit dat ik naast theoretische kennis in ruim 15 jaar netwerkervaring ook wel enige praktijkervaring heb opgedaan.

    Laten we on-topic blijven.
     
    Laatst bewerkt: 8 mei 2004
  16. Stifke

    Stifke Frikandel Specialist

    Berichten:
    1.289
    Leuk Bevonden:
    3
    Ik weet, nu jullie het over versie 3 hebben van live, zeker dat het na de update bij mij is gaan spelen.

    Het vreemde is ook dat er bij mij helemaal geen regelmaat in zit. het kan soms 1 uur goed gaan en dan in één keer die melding geven maar het kan ook al naar 1 minuut komen.
    Ik heb een Thomson modem van chello en een sitecom dc-203 router. Ik heb alles al ingesteld en nagekeken het enige wat ik nog niet heb gedaan is een firmware upgrade van mijn router. Ik heb router vervangen, modem van chello vervangen, kabels vervangen, andere poorten op de router geprobeerd, andere xbox aangesloten router is helemaal goed ingesteld.

    Hieronder mijn xbox gegevens:
    Help me aub ik word hier gek van!

    A: Abonnement
    1: Naam provider Chello
    2: Soort abonnement (naam, type) Classic
    3: Kabel, ADSL, of anders? Kabel
    4: Up- en downloadsnelheid 2560/384

    B: Hardware
    1: Modem merk en type Thomson TCM 390
    2: USB modem? (Ja/Nee) Ja maar gebruik hem via utp
    3: Router Ja/Nee (en evt merk/type) Sitecom DC-203
    4: Via PC Ja/Nee (indien ja, welke Windows versie en taal?) NVT
    5: Direct Connection Ja/Nee Ja
    6: Crossover kabels in gebruik? Ja tussen modem en router
    7: Hub in gebruik? NVT

    C: Als je ook een werkende aansluiting voor je PC hebt;
    1: TCP/IP adress, netmask, gateway NVT
    2: Staat TCP/IP op autoconfig (op de PC)? NVT

    D: Xbox Settings
    1: Als je de Xbox aan zet zonder disk erin, krijg je dan Xbox Live te zien? Ja
    2: Dashboard versie? 600361534605
    3: Als de netwerkconnectivity faalt, hoever komt ie in de test?
    4: Wat is de exacte foutmelding? cables not connected check cables
    5: Indien DNS goed gaat en Xbox Live niet, druk op Y. Wat zijn de waardes? W: 0000-000b
    X: 0000-f009
    Y: 00a8-4840
    Z: 0000-0000
    L: 172ms (173ms)
    P: 20/20

    MT: 1 (0015-00f0)
    IC: 1 (0015-00f0)
    NT: 1


    OPMERKING: Bij mij is het, wanneer ik DTM2 speel, ik de melding 2 seconden krijg en de verbinding zich daarna meteen hersteld dus ik weer verder kan racen. Dus 2 seconden en dan gaat het weer goed.
     
    Laatst bewerkt: 8 mei 2004
  17. rel©

    rel© BBE

    Berichten:
    19
    Leuk Bevonden:
    0
    Hmm blijkbaar sta ik hier bovenaan wat packet loss betreft, 15/25. Ik heb ook planet. Een aantal maanden geleden had ik bijna geen packet loss en nu opeens 15/25 :confused: . Ik heb niks veranderd in de tussentijd, zelfde kabels, zelfde hub, alleen heb ik nu een crystal box. Zou het daar aan kunnen liggen? Btw als ik mijn xbox direct aansluit op het modem geen verandering.
     
    Laatst bewerkt: 9 mei 2004
  18. Xmaster

    Xmaster XBW ELITE LID

    Berichten:
    1.879
    Leuk Bevonden:
    9
    Nee, want bij Planet kun je geen directe verbinding maken.
     
  19. Stifke

    Stifke Frikandel Specialist

    Berichten:
    1.289
    Leuk Bevonden:
    3
    Ik heb in een eerdere post mijn probleem voor gelegd, zou iemand mij kunnen adviseren ik zit namelijk met smacht te wachten omdat ik voor geen meter kan liven nu.

    Ik bedoel het niet verkeerd maar ben gewoon een beetje ongeduldig.

    Alvast bedankt ivox.
     
  20. rel©

    rel© BBE

    Berichten:
    19
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat gaat dus wel...Heb nu alles geprobeerd, andere xbox aangesloten, kabels vernieuwd maar packet loss blijft hoog. Toch maar bij de helpdesk gaan zeuren dan :) .
     

Deel Deze Pagina