1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Centraal] Problemen Spyware, Adware en virussen

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Volkoren, 19 jan 2005.

  1. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Iemand die nog iets weet om die blauwe klotetoolbar van MyWebSearch te verwijderen? Hij komt onderaan op de pagina terecht en je kan hem wel weggeklikken, waarna je nog een banner krijgt. Maar het is niet prettig, aangezien hij over de site heen zit.
    Hijack This, Hitman Pro, Virusscan, Norton Utilities. Hij blijft terugkomen.
    Wat mij betreft mogen ze de maken keihard de doodstraf geven, maar om on-topic te blijven. Hoe krijg ik die troep eraf? (Leuk, familie die het op 2pc's hebben, gelukkig niet mijn pc).
     
  2. Glue

    Glue The Great Cornholio

    Berichten:
    222
    Leuk Bevonden:
    2
    Boycot Explorer gewoon meteen van alle gezeik af.
     
  3. Nicos

    Nicos Active Member

    Berichten:
    1.766
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat het beste werkt, is een HJT log posten op een forum, waarop dat soort logs behandeld worden. Zelf gaan fixen is vaak niet echt slim, behalve als je zelf op de hoogte bent van wat wel en wat niet gefixed moet worden en wat wel en wat niet verwijderd moet worden. Surfen met Firefox voorkomt ook het één en ander.
     
    Laatst bewerkt: 10 mrt 2005
  4. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Zelf gebruik ik Maxthon. :)
    Maar goed, gaat om algemene pc (waar iedereen op kan) en mn zusjes pc. Heb het vermoeden dat mn zusje die troep erop gezet heeft, aangezien ze vaak troep op dr pc heeft. Als ik een andere browser eropzet begrijpen mn ouders helemaal niet meer hoe ze moeten surfen. :+
     
  5. Sol

    Sol Active Member

    Berichten:
    62
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik had eerst hetzelfde probleem. Je moet naar control panel -> add/remove programs en als het goed is staat ie er bij en het enige dat je moet doen is verwijderen.

    PS: als dat niet lukt moet je het proberen te verwijderen met ad-aware of Spybot: S&D
     
  6. styliciouz

    styliciouz grasshoppert

    Berichten:
    185
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zit met een probleempje, ik heb een wilde muis. om de zoveel minuten gaat ie zn eigen leven leiden en gaat razendsnel alle kanten op. Dit duurt dan zon 10/20 sec. Weet iemand hoe k m weer tam krijg?
     
  7. the only ego

    the only ego linux hippie

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0
    weet er geen andwoord op.Maar je omschrijving is werkelijk geniaal
     
  8. Tom Clancy

    Tom Clancy Karpatenlonghond

    Berichten:
    470
    Leuk Bevonden:
    1
    Ga naar www.digitalmousetrap.com daar kunnen ze je verder helpenO-)



    EDIT: Site schijnt nog te bestaan ook8)
     
  9. Cygnum

    Cygnum XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.697
    Leuk Bevonden:
    0
    Is je lens goed schoon? Zit er geen haartje in? Dat wil nog wel eens problemen geven.
     
  10. styliciouz

    styliciouz grasshoppert

    Berichten:
    185
    Leuk Bevonden:
    0
    @ tom clancy: ik nog kijken ook |:-

    @cygnum, lens is wel schoon ja.

    Hij blijft ook niet hangen/ haperen ofzo maar schiet echt alle kanten op.
     
  11. Tom Clancy

    Tom Clancy Karpatenlonghond

    Berichten:
    470
    Leuk Bevonden:
    1
    Ja sorry van de flauwe grap, had nooit kunnen bedenken dat die site nog bestaat ook. Maar is je muis misschien draadloos?
     
  12. jojolo

    jojolo MX1000+MX3100=DeBest

    Berichten:
    272
    Leuk Bevonden:
    0
    Oke mensen zins mijn spyware scan met microsoft anti spyware,is er iets weggegaan waardoor ik sommige site niet meer kan openen.
    En dan vooral de site waar .NET en .BE achter staat.
    Kan iemand me asjeblieft helpen
    Edit:ik kan sinds kort ook al niet meer op mijn hotmail emails komen telkens een 404 error
     
    Laatst bewerkt: 25 mrt 2005
  13. Riddick

    Riddick --

    Berichten:
    735
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb het vervelendste ooit, ben ik een game op me pc aan het spelen en opeens gaat hij terug naar het bureaublad en krijg ik een bestandje wat zich wil installeren, maar wat niet lukt omdat het al is gedelete, maar het is zo vervelend, want dan verlies ik weer een potje met een shooter etc. TSL heet het, en ik heb ook nog eens Wintools wat maar niet weg gaat ook al heb ik een spyware deleter die er ook voor zorgt dat de spyware uit het opstartrecord word verwijdert....
     
  14. SuxxeR

    SuxxeR boem

    Berichten:
    1.197
    Leuk Bevonden:
    0
    Je word niet vrolijk van al dat spyware. En waarom maken ze het nou eigenlijk ?
     
  15. Tom Clancy

    Tom Clancy Karpatenlonghond

    Berichten:
    470
    Leuk Bevonden:
    1
    Om je surfgedrag te bespioneren en door te sturen naar hun partners om spam te versturen.
     
  16. The Pulser

    The Pulser Taking Back Sunday

    Berichten:
    1.456
    Leuk Bevonden:
    0
    Download:

    - eerst hitmanpro2: www.hitmanpro.nl
    - ccleaner (opschonen, fouten zoeken en herstellen (doe dit net zolang tot er geen fouten meer zijn )): www.ccleaner.com
    - en de antispywaretool van microsoft...

    en nog een virusscan eroverheen (online of gekocht maakt niet uit zijn allebei goed :))

    daarna download je hijackthis en post je je log hier: www.antispywareoffensief.nl/forum/forumdisplay.php?f=38
     
    Laatst bewerkt: 26 mrt 2005
  17. jojolo

    jojolo MX1000+MX3100=DeBest

    Berichten:
    272
    Leuk Bevonden:
    0
    weet iemand of newsdotnet iets uithaalt met mijn comp?
     
  18. Excess-Denied

    Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.644
    Leuk Bevonden:
    169
    @ The Pulser
    Dat heeft absoluut geen nut bij een spyware als Wintools, ik heb deze spyware ook gehad, dit is het enige wat daar tegen helpt.

    @ Riddick
    Wintools nesteld zich in het (dos) Register van je computer, dit komt vaak door ISO files. Ik heb deze spyware ook gehad, de enige oplossing is dan ook, een virus scan uit laten voeren door een van de betere anti virusscannen (Norton raad ik je aan) deze vind als het goed is de Wintools file, je moet dan even noteren waar de file zich bevind. Je kan namelijk drukken wat je wil op verwijderen maar hij blijft gewoon op je pc staan, elke keer als je de scan weer uitvoert staat hij er weer bij. Ga nu naar 'uitvoeren' in het startpaneel van Windows, typ hier 'Regedit' in en zoek naar het opgegeven bestand wat je genoteerd had toen je de virus scan uitvoerde. Nu dat bestand verwijderen, als het goed is kan je dit niet doen door middel van de 'rechtermuisknop' en 'verwijderen' als dat wel lukt ben je er gelijk van af, en als het niet gaat omdat d'r komt te staan dat je 'niet genoeg gemachtigd' bent om het bestand te verwijderen dan ga je naar de eigenschappen of machtigingen van de file en moet je de instellingen aanpassen zodat je wel gemachtigd bent om de file te verwijderen.

    Een programma als Hitman Pro 2 is wel aardig maar het vind naar mijn menig niet alle spyware die zich op je pc bevind. Xoftspy is daar veel beter in, alleen dit programma kost geld.
     
  19. jojolo

    jojolo MX1000+MX3100=DeBest

    Berichten:
    272
    Leuk Bevonden:
    0
    Kijk niemand helpt mij en daar ben ik niet zo blij mee want ik kan niet meer op .NET sites
    En daardoor kan ook niet meer mijn world of warcraft acount veranderen en dit is dus nog erger dan dat ik niet op .NET sites kan dus please help me?
    maar misschien kan iemand mij ef helpen en op deze 2 links klikken en zeggen welke er werkt bij jouw
    1----->> link 1
    2----->> link 2
     
    Laatst bewerkt: 26 mrt 2005
  20. Excess-Denied

    Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.644
    Leuk Bevonden:
    169
    Mischien helpt het als je alle cookies verwijderd, of dat je even Internet Explorer of je andere internet browser overnieuw installeerd.

    Oftewel probeer dit eens (Internet Explorer:
    Open een webvenster en dan> Extra > Internet Opties > Geavanceerd > Hier moet je dan het 1 en ander wijzigen. Of je zet hem gewoon op 'Standaardinstellingen herstellen' hopelijk werkt het.

    succes.
     

Deel Deze Pagina