1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Centraal] Problemen Spyware, Adware en virussen

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Volkoren, 19 jan 2005.

  1. M_Master

    M_Master Active Member

    Berichten:
    659
    Leuk Bevonden:
    3
  2. hardcore-sjefke

    hardcore-sjefke Hardcore 4-ever

    Berichten:
    63
    Leuk Bevonden:
    0
    Weet iemand hoe ik notify Dll weg kan krijgen? :confused:
     
  3. jojolo

    jojolo MX1000+MX3100=DeBest

    Berichten:
    272
    Leuk Bevonden:
    0
    Thx een site doet het alweer voor mijn WoW maar :'-( alleen doen de plaatje het niet en kan ik weer niets :'-( en waar kan ik internet explorar dan verwijderen en downe alvast bedank want ik kan gewoon niet zonder world of warcraft
    en ik kan nog steeds niet op mijn hotmail komen
     
    Laatst bewerkt: 26 mrt 2005
  4. Elgee

    Elgee Active Member

    Berichten:
    1.864
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik open net de C schijf, en ineens zie ik dit:
    [​IMG]
    Is dit spyware? Of weet iemand anders hoe dit komt, want het zou er al moeten staan sinds 15-2, maar ik heb het nog niet eerder gezien.
    Kan ik dit gewoon verwijderen?
     
  5. The Pulser

    The Pulser Taking Back Sunday

    Berichten:
    1.456
    Leuk Bevonden:
    0
    probeer dat eens en kijk of het er nog steeds staat...

    (de laatste stap hoeft niet, maar is wel aan te raden voor iedereen)
     
  6. Riddick

    Riddick --

    Berichten:
    735
    Leuk Bevonden:
    0
    Gedaan, wacht nu op antwoord:)
     
  7. Elgee

    Elgee Active Member

    Berichten:
    1.864
    Leuk Bevonden:
    1
    Heb ik nu gedaan, maar het staat er nog steeds. Zou ik het anders gewoon verwijderen, als het terug komt dat merk ik 't wel.
     
  8. Excess-Denied

    Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.644
    Leuk Bevonden:
    169
    Ja als jij niet emoticons (denk dat het voor msn is) hebt gedownload dan zou je het kunnen verwijderen...maar zo ie zo geld voor iedereen die last heeft van Spyware dat je niet alleen onder 'Software' moet kijken en verwijderen wat d'r niet thuis hoort, maar ook dat je in je 'Program Files' gaat kijken of het daar d'r niet ook nog bij staat, want het heeft geen nut om alleen de map onder 'Software weg te halen want het blijft op je pc staan dus. Altijd eerst verwijderen uit lijst 'Software' en daarna de map van de spyware (als dit van toepassing is) onder 'Program files' verwijderen. Porgramma's zoals Hitman Pro helpen hier dus ook niks tegen, want als de spyware op je computer zit zal Hitman Pro alleen het probleem aanpakken en niet de map verwijderen.
     
  9. The Pulser

    The Pulser Taking Back Sunday

    Berichten:
    1.456
    Leuk Bevonden:
    0
    helemaal waar...

    daarom moet je hijackthis ook downloaden en de log in het bovengemelde forum plaatsen, die mensen kunnen dan namelijk precies vertellen welke mappen je moet verwijderen en wat er nog aan spyware op je pc staat...
     
  10. the_x-gamer

    the_x-gamer Xboxer

    Berichten:
    108
    Leuk Bevonden:
    0
    IK heb ook last van spyware maar als ik adware of Spybot laat zoeken vind hij ze wel maar als ik ze wil verwijderen gaat mijn PC flippen en saan ze er als nog op. IK word er echt gek van en de PC reete traag. Ow ja ik heb windows ME
     
  11. Danger

    Danger XBW Groentje

    Berichten:
    2.146
    Leuk Bevonden:
    0
    Kan je handmatig wel gewoon verwijderen? Delete en naar de prullenbak verplaatsen? Dan moet je gewoon kijken waar de Spyware staat en handmatig weg flikkeren. En als hij ECHT ZOOO vol staat, waardoor hij ZOOO sloom is. En er nog weinig zelf aan te doen is. Dan zou ik toch maar is serieus gaan overwegen om hem is ff goed te formatteren. Maar dan moet je nog wel alle cd's, floppy's en drivers hebben natuurlijk...
    Ik zou is HitmanPro proberen. Goed proggrama, doet alles automatisch, zolang je maar geen focus verliest, probeer dat is.
     
  12. the_x-gamer

    the_x-gamer Xboxer

    Berichten:
    108
    Leuk Bevonden:
    0
    Oke dank je ik heb er nu een paar handmatig kunnen verwijderen maar ik wil ook nog hitmanpro instaleren maar als ik hem wil uit pakken geeft hij de foutmelding dat er Windows NT voor nodig is dus kan ik het nog niet instaleren.

    EDIT: laat maar ik ben er al uit er is geen versie voor Windows ME staat in het forum GVD. Nou nu maar snel over gaan naar Windows XP :+
     
    Laatst bewerkt: 12 mei 2005
  13. Cygnum

    Cygnum XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.697
    Leuk Bevonden:
    0
    Strak plan. Windows ME is de meest instabiele versie die Microsoft op de markt heeft gebracht. Het brengt meer nadelen dan voordelen met zich mee. Als je XP aanschaft zal het allemaal een stuk soepeler moeten lopen.
     
  14. styliciouz

    styliciouz grasshoppert

    Berichten:
    185
    Leuk Bevonden:
    0
    Waarschijnlijk past deze vraag wel goed in dit topic, k had ook geen zin om er weer een nieuwe voor te openen. Maar k zat laatst te kijken in mn temp files en tot mijn verbazing stonden er bijna 10.000 in. Ik alles verwijderen (op een paar na, die niet verwijdert konden worden) en ze blijven binnenstromen waar ik bij sta. Om de 10 sec komt er een nieuw filetje bij. Weet iemand hoe dit komt?>
     
  15. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    toevallig bestanden met namen als:

    41231 of 13523 42332 etc etc (.exe) oftewijl allemaal cijfertjes?
     
  16. styliciouz

    styliciouz grasshoppert

    Berichten:
    185
    Leuk Bevonden:
    0
    het zijn .tmp files en ze noemen zicg van aaj605.tmp to zxg9a1.tmp.

    k heb er ondertussen alweer 1166.

    Waarschijnlijk weeer eens een virus, what's new?
     
  17. Elgee

    Elgee Active Member

    Berichten:
    1.864
    Leuk Bevonden:
    1
    Misschien laatst iets geinstalleerd wat dit kan veroorzaken. Heb je al een paar scanners laten lopen? Kijk anders even in de Spyware FAQ, daar staan er een aantal.
    Virusscanner lijkt me ook wel handig om even te laten lopen, je weet maar nooit.

    Uit de naam valt verder niets af te leiden, dus het zal idd een virus of spyware zijn, maar daar was je denk ik ook wel achter.:)
     
  18. styliciouz

    styliciouz grasshoppert

    Berichten:
    185
    Leuk Bevonden:
    0
    mja, k heb sowieso Spy Sweeper en Ad-Aware dat k er regelmatig even overheen gooi. Dan zijn er altijd weer 20-tallen dingen die k moet verwijderen, maar als k mn pc opnieuw opstart staat het er alweer op.
     
  19. Danger

    Danger XBW Groentje

    Berichten:
    2.146
    Leuk Bevonden:
    0
    Dan zit er spyware in je taken, lastig eruit te krijgen... Moet je met kladblok en .bats gaan werken...
     
    Laatst bewerkt: 29 jul 2005
  20. Elite

    Elite Elite TAR

    Berichten:
    1.498
    Leuk Bevonden:
    14
    Hey, bij mijn IE prijkt de Yahoo toolbar.
    Die wil ik graag weghebben, kan dat handmatig of moet ik toch een ff hitman pro downen? Als er gewoon een snelle oplossing is, heb ik dat liever want om nou nóg een programma op mijn pc te gooien (Norton biedt geen uitkomst)
    Anyone?
    *EDIT*
    Sneaky bastards hebben wel een unistall functie ingebouwd, maar die kun je niet met ctrl alt del oproepen. Tweede icoontje van links 'toolbar settings', en dan uit het drop menu uninstall klikken. Het leven is zo simpel.
    Dat een xbw regular als ik zo'n n00b vraag stelt :)
     
    Laatst bewerkt: 1 jun 2005

Deel Deze Pagina