1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Centraal] Routers en Xbox Live [Deel 3]

Discussie in 'XBW Gaming' gestart door Arjan, 27 aug 2006.

  1. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    We zijn alweer toe aan deel 3. :)

    De voorgaande delen:

    De routerverbinding is verreweg de makkelijkste verbinding als:
    - je de breedband internetverbinding wilt delen met je pc (of een ander apparaat)
    - je kabel- of ADSL-modem een Ethernet-verbinding ondersteunt
    - je op Xbox Live wilt kunnen spelen, of je pc nu aan staat of niet

    Een router sluit je aan op het modem, de router splitst het signaal dan zodat je met verschillende computers/xbox online kunt.

    Modem - Router - Pc1
    - Pc2/Xbox

    [​IMG]

    Bij de meeste routers maak je gebruik van Straight netwerkkabels. Als men het over een netwerkkabel heeft, bedoeld men 99 van de 100 keer een straight. Veel routers kunnen ook gebruik maken van een crossover kabel, de router zet het signaal dan automatisch om. Het is echter aan te raden om normale netwerkkabels te kopen, aangezien dit altijd werkt.

    Graag alleen in deze thread vragen stellen, dit voor de overzichtelijkheid op het forum. :)
     
  2. sirs2

    sirs2 Active Member

    Berichten:
    27
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een kabel modem van Motorola die beneden staat.
    De PC en Xbox 360 staan boven in dezelfde kamer.
    Ik heb kabel internet van @home.

    Ik heb een witte kabel waar '' YFC. UTP CAT.SE PATCH ISO/IE '' op staat en in zo'n kleine blauwe Eminent kastje zit.
    Nu kan ik die eruithalen en in de achterkant van mijn Xbox 360 stoppen, maar dan krijg ik foutmeldingen.

    Heeft iemand nog tips om met deze indeling een online verbinding op te zetten?
     
  3. SiNNeD26

    SiNNeD26 The world, chico.

    Berichten:
    414
    Leuk Bevonden:
    0
    Goedemorgen allemaal,

    Ik heb een vraag waarop ik denk ik zelf al het antwoord heb gevonden maar waar ik toch een bevestiging op zou willen krijgen. Ik ben al een tijdje op Live aan het spelen met mijn 360 en ik dacht dat alles prima ging. Nu is een vriend van mij inmiddels ook op Live te vinden maar gisteravond toen ik voor het eerst tegen hem wilde spelen lukte dat op geen enkele manier.

    Telkens wanneer ik hem of hij mij probeerde uit te nodigen zien wij een foutmelding (in CoD 2) "Unable to join session". Als iemand anders een van ons beiden uitnodigt dan werkt het wel.

    Na wat gelezen te hebben op dit forum vermoed ik zelf dat het te maken heeft met onze routers. Bij mij (Wanadoo Livebox) geeft de 360 aan dat NAT op Moderate staat en bij mijn kameraad geeft zijn 360 aan dat NAT Strict is. Dus, mijn conclusie is dat beiden niet goed zijn en beiden op Open moeten komen te staan om met elkaar te kunnen spelen.

    Klopt deze conclusie?

    De oplossing is denk ik om op portforwarding.com te kijken en daar een aantal poorten open te stellen ofzo. Ik doe dit niet zo vaak dus ik moet even kijken wat ik precies moet doen.

    Iemand verder nog tips of opmerkingen?

    Alvast erg bedankt!
     
  4. Magneto 360

    Magneto 360 XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.478
    Leuk Bevonden:
    0
    Het klopt dat NAT op open moet staan
     
  5. SiNNeD26

    SiNNeD26 The world, chico.

    Berichten:
    414
    Leuk Bevonden:
    0
    Bedankt voor de reactie Magneto 360, het is inmiddels allemaal voor elkaar :)
     
  6. Magneto 360

    Magneto 360 XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.478
    Leuk Bevonden:
    0

    :thumbs:
     
  7. dahouseman

    dahouseman The cake is a lie!

    Berichten:
    1.026
    Leuk Bevonden:
    0
    Een goede middag,

    Ik heb een probleempje met mijn Xbox live connectie.

    Ik heb net de test xbox live connection gedaan en daar kwam uit:

    Network Adapter Wired

    IP Adress Confirmed
    DNS Confirmed
    MTU Confirmed
    ICMP Confirmed
    Xbox Live Connected
    NAT OPEN

    Verder heb ik op zolder een Router staan en wel deze: "ZyXEL; prestige 600 series"

    Nu kan ik mij wel op xboxlive aanmelden. Ik kan ook bestanden downloaden (demo's/uitbreidingen/enz.), maar ik kan niet op xbox live spelen. Het lukt me heel af en toe, en dan word ik meestal midden in de game er 'uitgehaalt' wegens connectie fouten. Meestal krijg ik bij het begin al de melding: Could not join the game of No games found of zo iets dergelijks.

    Ik snap zelf niet helemaal wat er aan de hand is, volgens mij komt er uit de test toch dat het wel moet kunnen?

    Weet iemand toevallig wat er aan de hand is en/of kan zijn?

    Bijvoorbaat dank,
     
  8. Kelovitz

    Kelovitz Active Member

    Berichten:
    402
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een kabelabonnement van @home maar ik kan geen verbinding meer krijgen met Xbox Live. Ik heb tot nu toe altijd het modem rechtstreeks met de Xbox 360 of de PC aangesloten en dat werkte altijd tot nu. Als ik de XBL-diagnose laat lopen zijn de kabels wel aangesloten maar IP-adres is niet bevestigd.

    Ik heb al vaker de hele zooi gereset maar dat werkte allemaal niet. Kan iemand me helpen? Op m'n PC kan ik trouwens wel nog internetten want daar configureerd hij altijd alles automatisch.

    Thx..
     
  9. gotcha

    gotcha Monkey Business

    Berichten:
    520
    Leuk Bevonden:
    0
    k zit met een probleempje met mijn live verbinding 8)

    als ik op live wil dan druk ik op de knop die iedereen indrukt in het hoofdmenu..
    dan zegt hij dat ik een update nodig heb... ok dan laat ik hem updaten maar die kan hij niet eens afmaken want halverwege zegt hij: kan de updaten niet toepassen omdat je live connectie verkeerd verbonden is / slecht is of je geheugen is vol .

    mijn hdd memory kan nog niet vol zijn want ik heb nog 13 gb over dus is het de verbinding toen ging ik kijken bij network settings en een live verbinding test doen :

    toen kwam hij tot MTU daar kwam te staan failed wou ik kijken bij more info staat er niks :confused:

    dus hoe kan ik dit oplossen zodat ik wel op live kan ?

    xbox live network adapter
    router van linksys
    ( zitten wel 2 vloeren tussen)
     
    Laatst bewerkt: 6 sep 2006
  10. freakshow

    freakshow Active Member

    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    0
    geheh, heb bijna zelfde probleem. alsk mijn x360 aansluit mijn utp kabel ( met router enz ) is mijn netwerk perfect vraagty om update wilk accepten, krijg ik gelijk fout melding van dit ik niet genoeg free space heb ( terwijl ik mischien 1 saved game van GRAW heb ) nja na dat hele gebeuren vraagt hij alsk mijn netwerk wil testen doe ik dat stop hij soms bij IP of soms bij DNS.. heb mijn xbox ook al direct aangesloten op modem .. maar krijg dan nog steeds zelfde probleem..

    BVD !
     
  11. FcWinningEleven

    FcWinningEleven Active Member

    Berichten:
    204
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb nu de 360 met mijn PC verbonden (gedeelde verbinding, de pc moet aanstaan). Heeft dit nog nadelige gevolgen voor Live? Snap wel dat ik niks moet gaan downloaden enzo tijdens een spel. Heb het Wanadoo Family Pakket, en die LiveBox heeft maar 2 aansluitingen.
     
  12. Magneto 360

    Magneto 360 XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.478
    Leuk Bevonden:
    0

    om het probleem op te lossen moet je je xbox een vast ip adres geven , je modem heeft 192.168.1.33 , je pc (als je er maar 1 hebt aangesloten) is vaak 192.168.1.34

    geef je xbox dan bijvoorbeeld 192.168.1.40

    stel in je NAT tabel in dat poorten UDP 88, UDP 3074, and TCP 3074 moeten verwijzen naar het ip van je xbox

    nu zal alles normaal moeten werken
     
  13. Magneto 360

    Magneto 360 XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.478
    Leuk Bevonden:
    0

    je dient de MTU settings te veranderen van de router (zie handleiding), er moet ook de laatse firmware op gezet worden voor een corecte werking met en van Live
     
  14. Magneto 360

    Magneto 360 XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.478
    Leuk Bevonden:
    0

    er zijn geen nadelen of zo , inderdaad niets downloaden als je een spel speelt en verder genieten van Live

    ;)
     
  15. FcWinningEleven

    FcWinningEleven Active Member

    Berichten:
    204
    Leuk Bevonden:
    0
    k zit met een probleem. Ik probeer mijn verbinding te delen met de 360. Dmv 2 netwerkkaarten en de kabel vd 360 naar de 2e netwerkkaart.
    Heb vervolgens een thuisnetwerk aangemaakt en het werkte !!! Maar sindsdien werkt het niet meer, heb opnieuw geprobeerd het netwerk aan te maken, de instellen van het LAN op internet delen gezet zoals in de FAQ op xbox.com, maar niks werkt. Ik krijg tellkens de melding dat er geen IP adres gekegen kan worden. Ik werk met wanadoo family en de Livebox. Wanneer de de kabel die in de pc gaat in de 360 doe werkt het wel allemaal gewoon.

    edit: het werkt alweer, was een firewall probleem. Het is ok gelukt muziek af te spelen via de pc. Films kan niet he? Daar moet je Media Center voor hebben toch?
     
    Laatst bewerkt: 8 sep 2006
  16. Tecnomic

    Tecnomic Guest

    Ben opzoek naar een draadloze router die geschikt is voor Xbox Live. Budget: 70 รก 75 euro. Alvast bedankt :)
     
  17. gotcha

    gotcha Monkey Business

    Berichten:
    520
    Leuk Bevonden:
    0

    ok dan zal ik dat daak is gaan doen maar waar kan ik ergens die nieuwe firmware downloaden ??
     
  18. dahouseman

    dahouseman The cake is a lie!

    Berichten:
    1.026
    Leuk Bevonden:
    0

    Harstikke bedankt _O_

    Ik heb nu een IP adres aan 360 geven zoals je zei. Dat van instellingen NAT nog niet gedaan. Maar nu werkt het al.

    Moet de NAT instellingen nog veranderen of gewoon zo houden als het werkt?

    In iedergeval bedankt ;)

    EDIT:
    Heb net geprobeert de NAT instellingen goed te maken. Ze staan nu zo:
    [​IMG]

    PS ik zag net ook de fout dat die IP adres van de 2 poorten verschillen. even aangepast ;)

    Klopt dat zo?
     
    Laatst bewerkt: 9 sep 2006
  19. gotcha

    gotcha Monkey Business

    Berichten:
    520
    Leuk Bevonden:
    0
    yeeaaaahhhh hij doet het :thumbs: \o/ nu zal me xbox wel wat meer tijd in beslag nemen vrees ik :9
     
  20. Magneto 360

    Magneto 360 XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.478
    Leuk Bevonden:
    0
    als het werkt hoef je het in princiepe niet an te passen maar je hebt het in ieder geval goed ingesteld ;)
     

Deel Deze Pagina