1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Centraal] Routers en Xbox Live [Deel 3]

Discussie in 'XBW Gaming' gestart door Arjan, 27 aug 2006.

  1. Morrow NL

    Morrow NL Active Member

    Berichten:
    5
    Leuk Bevonden:
    0
    Beste mensen, ik heb een probleem en help me alsjebliefd.

    Ik wil graag met mijn xbox online. Ik heb een modem die verbonden staat met een nieuwe router van sitecom. Vanaf de router gaat er een kabel in mijn xbox. Ik kan nu online maar word er standaard na ongeveer 5 min afgegooid. Gelijk hierna kan ik weer verbinding maken zonder probleem.. voor 5 minuten.

    Moet ik nou iets aan de NAT veranderen ofzo? Ik weet het echt niet.
     
  2. Fergie

    Fergie FR vak W1

    Berichten:
    938
    Leuk Bevonden:
    0
    wat voor type sitecom heb je?
     
  3. Morrow NL

    Morrow NL Active Member

    Berichten:
    5
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb de Sitecome DC-202. Firmware is geupdate.
     
  4. Morrow NL

    Morrow NL Active Member

    Berichten:
    5
    Leuk Bevonden:
    0
    Mijn probleem was:
    Ik heb een xbox waarmee ik graag online wou. Dit lukt doormiddel van een router. Kabeltje van de modem naar de router, kabel van de router naar de xbox.

    Router: Sitecom DC-202, 35€.

    Ik kon in deze toestand online komen en een nieuwe xbox live account aanmaken. Met gamertag etc. Als ik GoW (Gears of War) online probeerde te spelen, werd ik na ongeveer 5minuten uitgelogd. Ik kon daarna wel gelijk weer inloggen op xbox live, maar was wel uit mijn game, vervelend dus.

    Probleem is nu opgelost door 2 poorten in mijn modem open te zetten.
    Poort: 88.
    Poort: 3074.

    Waarschijnlijk is dit voor een hoop mensen erg duidelijk en makkelijk, maar voor de mensen die ooit hetzelfde krijgen, alsjebliefd.
     
  5. Morrow NL

    Morrow NL Active Member

    Berichten:
    5
    Leuk Bevonden:
    0
    Te vroeg gejuicht, probleem is gewoon weer terug. Van mij mogen ze sitecom afschieten. Ik stop ermee.
     
  6. JEFFOR

    JEFFOR Active Member

    Berichten:
    152
    Leuk Bevonden:
    0
    vraagje, ik heb net een belkin router gekocht,
    de internet kabel gaat rechtstreeks naar me router, via de router gaat hij naar me pc beneden. en via me pc beneden ligt er een kabeltje voor internet op me xbox, maar het probleem is dat ik er na elke 5 min idd ook uit word gegooid etc, heeft iemand een oplossing, zou fijn zijn, erger me kapot omdat ik om de 5min eruit word gegooid.


    Welk merk router heb je?: belkin
    Welk router type?: ?
    Welke firmware?: ?
    Hoe is je xbox aangesloten (Ethernet/Draadloos)?:
    me xbox is dus aangesloten ethernet,
    maar er zit geen kabel in me router wie rechtstreeks na me xbox gaat, maar er gaat een kabel naar me pc, en via me pc gaat ie met een kabel naar me xbox voor internet.

    aub. help me wil zo snel mogelijk weer online
     
    Laatst bewerkt: 21 nov 2006
  7. Daz

    Daz

    Berichten:
    16.099
    Leuk Bevonden:
    2.256
    Gvd, ik zit toch met een vaag probleem.

    Wij thuis hadden een router die het gewoon deed zoals hij het zou moeten doen maar na een tijd ging hij kapot, en hier hadden meer mensen last van.
    Nu heb ik een nieuwe gekregen van een ander merk, maar als ik online ga met Xbox Live. Dan laggen gasten in mijn server, ik kan geen servers joinen van bv mijn vrienden, private chat doet het niet etc.

    Nu hoorde ik iets over bepaalde ''poorten'' openzetten maar ik snap echt niet wat nu de oplossing is van dit alles. Misschien kan iemand me hier helpen? (Fardo? :) )
     
  8. Game Error

    Game Error Active Member

    Berichten:
    541
    Leuk Bevonden:
    0
    ik he dus ook (denk ik) een probleem met mn router (en ben te lui om 3 topics door te lezen of het miss al gevraagd is), maar als ik 5 min online speel valt mn verbinding weg, ik moet dan opnieuw connect to live doen (vrij vervelend als je net in eens spannende voetbal match zat) en dan dus opnieuw een game zoeken, nadat de connectie een keer is weggevallen loopt alles echter vlekkenloos, ik raak de connectie dan niet meer kwijt, ook heb ik natuurlijk een test gedaan of mn poorten goed staan, en die was goed (open). herkent iemand dit probleem? wat is er fout? help?
     
  9. JEFFOR

    JEFFOR Active Member

    Berichten:
    152
    Leuk Bevonden:
    0
    Het Probleem

    Wat is het probleem (korte omschrijving)?: xbox live fout. kan niet connecte en als ik geconnect ben meld ie na 5min af.
    Welke provider?: Chello
    Wat voor soort (kabel, adsl, sdsl, etc)?: kabel
    Wat zijn je up en download snelheden (Kbits/sec) ?:
    2982 kbps download/ upload 859 kbps
    Modem

    Welk merk modem heb je?: standaard chello modem?
    Modem type?: -
    USB/ Ethernet?:Ethernet

    Internet Delen / ICS

    Werk je net ICS (Ja/Nee)?: ik heb de internet kabel naar boven na de router, via de router gaat hij met een kabel naar me pc, en via me pc gaat een kabel naar me xbox360. ( wie dus internet moet geven die kabel)
    Welke Firewall heb je (Zone Alarm/Mc Afee/ Windwos/ Norton/ etc)?:
    AFG
    Router

    Welk merk router heb je?:Belkin
    Welk router type?:
    Welke firmware?:3.01.03
    Hoe is je xbox aangesloten (Ethernet/Draadloos)?:
    ethernet

    De Foutmelding
    Wat is de exacte foutmelding?:kan het ip adres niet vinden, Dus geen verbinding
    Wat heb je geprobeerd?:van alles
    Waar stopt de test?:bij IP Adress
    Wat zijn de suggesties van de xbox 360? (zie more info):


    Als je iemand niet kan zien of horen

    Wat staat er bij NAT?:
    NAT
    Enabled


    / wat ook raar is, is dat als ik kijk bij ip settings na de test, dat hij een heel raar ip adres krijgt, snap er echt niks van
     
    Laatst bewerkt: 21 nov 2006
  10. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    kabel niet via je pc laten lopen maar via je router

    Router + ICS gaat nooit goed

    je moet of een switch kopen .. of een extra kabel van je router naar je xbox 360 trekken

    @game error - meer info graag

    @Dazlindragon - meer info graag
     
  11. JEFFOR

    JEFFOR Active Member

    Berichten:
    152
    Leuk Bevonden:
    0
    oke gedaan, heb nu zeg maar de kabel wie via de router aan me pc internet geeft, in de xbox360 gedaan, nu kan ik dus wel op xboxlive, maar, maar voor enkele minuten en dan word ik er weer afgegooid.

    weet jij hoe het kan Fardo, alvast bedankt
    groetjes
     
  12. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Router resetten .. nog een keer proberen vervolgens een extra kabel doortrekken als het werkt
     
  13. JEFFOR

    JEFFOR Active Member

    Berichten:
    152
    Leuk Bevonden:
    0
    hej fardo, ik had goede hoop, deed wat je gezegd had hij melde meteen xboxlive aan, vervolgens teste, maar werd er weer na 5min uit gekicked =(.
    heb je nog een idee? hoor het graag.

    groetjes
     
  14. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    welke modem heb je? kan je alles noteren type nummer etc... Heb je je modem en router gereset.. 5 minuten uitgezet ... vervolgens de xbox live test doen
     
  15. JEFFOR

    JEFFOR Active Member

    Berichten:
    152
    Leuk Bevonden:
    0
    damn kan nergens vinden nog wat voor modem ik heb etc, heb boekje van chello er al bijgepakt maar staat nog niks over in Hmz en heb aleen router gereset probeer dat ook wel eve, zal later even posten wat voor modem etc ik heb moet namelijk zo naar me werk :) iig erg bedankt datje me helpt
     
  16. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    het kan namelijk zijn dat je modem een router is
     
  17. JEFFOR

    JEFFOR Active Member

    Berichten:
    152
    Leuk Bevonden:
    0
    dat weet ik bijna zeker van niet maar het kan zo zijn, ik zal het eve vandaag of morgen aan me buurman vrage hij heeft er iets meer verstand van, maar ik ga nu eerst ff me router + modem resetten, daarna naar me werk. tot 8 =/ dan zoek ik even verdere informatie over me modem etc.
     
  18. JEFFOR

    JEFFOR Active Member

    Berichten:
    152
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb modem merk gevonden, Webstar,
    sciniffic atlanta inc.

    staat erop:) hoop dat je er wat mee kan

    groetjes
     
  19. Daz

    Daz

    Berichten:
    16.099
    Leuk Bevonden:
    2.256
    Hmm ik heb ook dat probleem JEFFOR, ik heb ook van het merk Belkin een paar dagen geleden gekocht. Internet is heel traag, kan niet in een private chat, kan geen games joinen want dan staat er dat de game niet bestaat.
     
  20. JEFFOR

    JEFFOR Active Member

    Berichten:
    152
    Leuk Bevonden:
    0
    jah precies, ik kan wel in game maar na 5 a 10 min boem eruit. heb nu dus gewoon meteen via router kabel naar me xbox. dan heb ik wel internet, maar dus voor maar 5 minuten ofzo, heel jammer weet niet wat ik moet doen om het weer goed te krijgen, anders misschien nieuwe router kope? maar wacht op suggesties van fardo ^^.
     

Deel Deze Pagina