1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Centraal] Routers en Xbox Live [Deel 3]

Discussie in 'XBW Gaming' gestart door Arjan, 27 aug 2006.

  1. feyenoorder

    feyenoorder Member

    Berichten:
    1
    Leuk Bevonden:
    0
    Hee,

    ik heb een probleem met me Xbox 360 en hoop dat iemand mij kan helpen.
    Ik heb sinds kort geleden een nieuwe router gekocht de Sitecom N300, maar als ik met mijn Xbox 360 verbinding wil maken en scan voor netwerken dan zie ik me draadloze netwerk niet staan tussen de lijst.
    Ik zie wel andere draadloze netwerken uit de buurt.
    Anyone please ?


    Groeten
     
  2. Louisvr

    Louisvr Active Member

    Berichten:
    3
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een router van speedtouch en ik heb daarop mijn Wii,Pc,360 en PS3 aangesloten.Ik heb er al jaren geen problemen mee gehad, tot deze week.Ik zetten mijn PS3 aan en heel mijn internet nokte er mee.Alle lampjes van router gingen uit en op mijn pc stond netwerkkabel niet aangesloten en op de PS3 idem.Ik zette mijn PS3 uit en toen deed het internet het ineens weer wel.

    Ik heb net ook met mijn 360 geprobeerd en er gebeurd dus hetzelfde.Weet iemand wat er nu aan de hand is en hoe ik dit kan oplossen ?Vind het een beetje raar dat ik al jaren gewoon alles tegelijk aan kan hebben zonder gezeik en nu dit ineens.
     
  3. Vallandu

    Vallandu ***

    Berichten:
    968
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo,

    Aangezien ik helemaal op zolder mijn xbox en mijn computer heb staan, en mijn router helemaal beneden, heb ik 1 internetkabel getrokken van mijn router beneden naar m'n computer boven. Aangezien ik ook op live wil moet ik er dus iets tussen hangen waarmee ik van 1 kabel 2 kabels kan maken. Ik las iets van een HUB of een switch, maar heb geen idee of dat wel goed is en hoe ik tot een (goedkope) oplossing kan komen, een reactie zou welkom zijn \o/
     
  4. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Gewoon een Switch kopen !!
    Deze dingen heb je al vanaf € 10

    Heb de mijne netjes in het audio/tv meubel verwerkt.

    Fiets anders even langs Allround PC in Markelo :+
     
  5. Vallandu

    Vallandu ***

    Berichten:
    968
    Leuk Bevonden:
    0

    Haha, ik zal is een keer kijken:+


    Maakt het nog uit als de switch en de router van verschillende fabrikanten zijn?
     
  6. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Zeker niet slechter, maar normaal zou het niet mogen uitmaken. Bij een router is het anders, maar een switch of hub zouden verder sowieso geen problemen mogen veroorzaken.
     
  7. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Heb zelf een Apple Extreme en deze werkt perfect met de switch van TP-Link (€ 14,95).
    Op het werkt hebben we een simpele switch van Sweex.
     
  8. Vallandu

    Vallandu ***

    Berichten:
    968
    Leuk Bevonden:
    0
    Vinden jullie deze een goede?

    Of misschien een beetje té goedkoop...
     
  9. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    In principe zou het gewoon moeten werken natuurlijk) Ik heb zelf onlangs nog een Asus gehaald voor iemand, ongeveer ook dezelfde prijs (want volgens mij was hij goedkoper dan op die site staat, maar 15€ ofzo maar mss wel btw excl).
    Maar aangezien de reviews voor die TP link ook allemaal dik in orde zijn, ook op andere sites als Amazon en techbuy lijkt het wel goed te zitten.

    Als je toch wat duurder wilt gaan, en ineens wat extra poortjes, altijd handig meegenomen, misschien deze? :+
     
  10. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Ik heb de 8-poorts versie van deze Switch \o/
    Heb er € 14,95 voor betaald bij de plaatselijke pcboer.
     
  11. Davinho

    Davinho Member

    Berichten:
    0
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb dit ook een keer gehad, maar weet niet meer hoe het toen is opgelost.

    Zal dit nog proberen na te vragen ;)
     
  12. plazz

    plazz Active Member

    Berichten:
    1.325
    Leuk Bevonden:
    8
    Vrienden,

    ik heb laatst een Belkin wireless N router aangeschaft. Op zich werkt het perfect, maar als ik bij MW2 host ben of iets heb ik kans dat de verbinding naar XBox live plat gaat. Normaal internet werkt dan nog, maar met xbox live connecten lukt even niet. Ik denk dat de router het idee heeft dat ik op zo'n moment wordt aangevallen of iets.

    Nu wil ik een nieuwe wireless N router regelen. Iemand zicht op wat een goede betrouwbare (zeker icm xbox live) router is?
     
  13. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Heb laatst een Netgear N+ gehad , deze heb ik met Ziggo helemaal niet aan de praat gekregen.
    Dat ding is de zelfde dag nog terug gegaan naar de MediaMarkt.

    Goede N routers voor XBL zijn.
    1. Linksys WRT320N Dual ( ± € 70 )
    2. Apple Extreme Dual ( € 159 )
     
  14. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Dat moet normaal toch wel elders aan liggen zou ik denken, want heb echt geruime tijd dezelfde gebruikt en had er nooit enig probleem mee. Hij staat nu bij vriendin maar volgens mij was er zelfs geen softwarematige router firewall.. Verbind je met ethernet kabel of wireless? Is de snelheid van je provider toereikend? Is er op hetzelfde ogenblik veel netwerk/pc verkeer bij je thuis? (downloaden, streamen, etc.)
     
  15. plazz

    plazz Active Member

    Berichten:
    1.325
    Leuk Bevonden:
    8
    Ja er is dan netwerkverkeer van anderen in huis. Maar dat is minimaal. Limieten staan ingesteld. Mijn vader speelt wel flight simulator wat meer dan honder poorten gebruikt. Maar nogmaals, xbox live wordt geblokkeerd, overige verkeer gaat gewoon als een trein.

    Probleem is vooralsnog alleen met modern warfare 2 als ik zelf host ben.


    Ik ben verbonden met kabel en ja mijn snelheid is gewoon goed tot zeer goed. UPC standaard abbonement, maar wordt regelmatig als host gekozen omdat ik gewoon een zeer goede verbinding heb. Die snelheden van UPC zijn super.

    Maar die nieuwe Linksys is dus wel wat?


    Thanks voor de interesse en hulp guys!:thumbs:
     
    Laatst bewerkt: 23 dec 2009
  16. plazz

    plazz Active Member

    Berichten:
    1.325
    Leuk Bevonden:
    8
    Linksys WRT320N-EW Dual-Band Wireless-N Gigabit Router aangeschaft en een wireless N ontvanger voor op mijn xbox 360 :)


    Ben benieuwd!
    Ik laat jullie weten hoe en of het werkt!:b:
     
  17. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Ben heel benieuwd wat de draadloze snelheid is tussen Xbox360 en Linksys.
    Twijfel namelijk nog of ik de N-adapter ga kopen.
     
  18. Oldsk00l

    Oldsk00l ouwe school

    Berichten:
    813
    Leuk Bevonden:
    4
    wie kan mij adviseren welke router ik het beste aan kan schaffen met wireless mogelijkheden voor een niet al te groot netwerkt met zo'n 10 apparaten
    waaronder laptops en xbox 360's?

    ik had begrepen dat dit wel een knap apparaatje is : http://catalog.belkin.com/IWCatProductPage.process?Product_Id=473178

    of is de modem router van hun een betere keuze?
     
    Laatst bewerkt: 28 dec 2009
  19. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Heb op mijn vorige Linksys WRT54G een keer 12 apparaten tegelijk (utp en wifi) online gehad.

    De draadloze router die daar voor had kon maar liefst 250 draadloze verbinding tegelijk verwerken.
    Helaas was de maximale draadloze snelheid maar 11Mbps , de router staat nu bij mijn werkgever.
     
  20. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Er zijn veel verschillende goede routers zoals bv. de Belkin N en de Linksys WRT160N die dat aantal apparaten aankunnen. Nu als je echt meerdere xboxen op 1 netwerk wilt en ook op xbox live met een open NAT zou je eigenlijk routers moeten hebben die UPnP helemaal correct implementeren.
    Dat blijkt in de praktijk best nog wel eens een probleem te zijn aangezien veel mensen met meerdere xboxen op hetzelfde netwerk NAT problemen ondervinden.

    Routers met een xbox live compatible logo zouden hiervoor moeten getest zijn;
    [​IMG]
    Vroeger had je ook een complete product lijst die was goedgekeurd maar die blijkt out-of-date, er staan dat ik zag toch geen N routers op, en sommige oude(re) modellen.
    Maar ter referentie;

    Edit: Melbuuln was me reeds voor blijkbaar.
     
    Laatst bewerkt: 28 dec 2009

Deel Deze Pagina