1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Centraal] Routers en Xbox Live [Deel 3]

Discussie in 'XBW Gaming' gestart door Arjan, 27 aug 2006.

  1. Oldsk00l

    Oldsk00l ouwe school

    Berichten:
    813
    Leuk Bevonden:
    4
    Het is idd de bedoeling dat de consoles tegelijk op xboxlive kunnen, dus dan zal ik even rondkijken naar de nat en upnp mogelijkheden van de belkin en linksys routers.
     
    Laatst bewerkt: 28 dec 2009
  2. Oldsk00l

    Oldsk00l ouwe school

    Berichten:
    813
    Leuk Bevonden:
    4
    Laatst bewerkt: 28 dec 2009
  3. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Ik heb hem even opgezocht en er zijn mensen te vinden die een probleem ondervinden met deze router, maar die zijn er waarschijnlijk bij elk type (o.w.v. verkeerde firmware/instellingen/aansluiting/...), het goede nieuws is dat er ook zijn die hun probleem hebben kunnen oplossen om 2 open NATs te hebben met dat model. Het zou dus moeten werken.

    De volgende routers staan niet op de officiele ondersteunde routerlijst van Microsoft maar zouden volgens testers ook geen problemen geven met 2 xboxen op live;
     
  4. Oldsk00l

    Oldsk00l ouwe school

    Berichten:
    813
    Leuk Bevonden:
    4
    bedankt voor je hulp _O_
     
  5. plazz

    plazz Active Member

    Berichten:
    1.325
    Leuk Bevonden:
    8
    Ik kan alleen zeggen dat ik uit eigen ervaring en reacties op internet kan opmaken dat xbox live en Belkin niet echt vriendjes zijn.
     
  6. plazz

    plazz Active Member

    Berichten:
    1.325
    Leuk Bevonden:
    8
    Linksys 320n en de wireless N receiver geinstalleerd. Gebruik nu nog alleen wireless G en dat gaat al als een speer. :)

    Fantastische handige router en ook de wireless N receiver is een mooi apparaatje. Binnekort dat N eens checken, maar dat is sneller en heeft een nog groter bereik dus kan niet misgaan.
     
  7. mw2halo3

    mw2halo3 Member

    Berichten:
    8
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo,

    Ik heb een probleem met xbox live,

    Als ik thuis op xbox live speel, en ergens in het huis staat een computer aan (hebben er 4) valt mijn verbinding van de xbox constant weg. De computers blijven wel gewoon verbonden met internet. We hebben de modem aangesloten op een router, deze gaat door naar een splitter en via deze splitter komt internet bij mijn xbox.

    Een andere keer speelde een vriend hier, hij had zijn xbox en router meegenomen. We speelden met twee xboxen online, via de modem in zijn router. Dit werkte wel prima.

    Nou vraag ik me af of ik beter een andere router kan kopen? En zo ja, wat voor een type is dan goed?
     
  8. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Welke router heb je nu? Er is tegenwoordig een aardig assortiment routers die gewoon geschikt zijn voor xbox live, hangt ervan af wat je wil/budget (Wireless? N/G? etc.).
    Wat zijn de snelheden van je provider, maar ik neem aan dat deze tegenwoordig sowieso wel voldoende zullen zijn op zich.

    Maar heb je dat verbindingsprobleem altijd al gehad of is het een recentelijk probleem? Is de PC('s) die aangesloten is (zijn) iets netwerkbelastend aan het doen zoals streamen/downloaden? Als je jouw xbox op de router direct aansluit heb je dan hetzelfde probleem (of is dat praktisch gezien geen optie)?
     
  9. mw2halo3

    mw2halo3 Member

    Berichten:
    8
    Leuk Bevonden:
    0
    Mijn router is van het merk: E - Tech, het type is: RTPR01 weet niet of dat van belang is, maar zet het er maar bij. De snelheden van mijn provider zijn goed genoeg, aangezien het met een andere router wel gelukt is met 2 xboxen tegelijk. Het maakt niet uit wat er op de computer gebeurt, hij valt altijd weg. Als mijn vader aan het werk is, maar ook als hij download of ik zelf alleen itunes aan heb staan.

    Het probleem speelde altijd al wel, alleen vroeger zaten mijn ouders/broertje nooit op de computer dus was het niet zoon probleem. Nu mijn vader wat meer thuis werkt begint het wel vervelend te worden midden in games uit te vallen. Ik heb wel eens geprobeerd mijn kabel direct in de router te stoppen, toch bleef hij wegvallen als er een andere computer aanstond. Ook is dit niet echt een oplossing, aangezien de snoeren dan dwars door het huis lopen ;)
     
  10. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Valt je verbinding telkens variabel weg? Dan eens direct, dan na een minuutje, of misschien een kwartier, of is het telkens juist ingelogd & direct terug uitgelogd?
    Als je direct nadien een xbox live connectie test doet op je dashboard, waar stopt deze dan? Bij netwerk, of internet of xbox live?
    Het lijkt alvast op het eerste zicht toch een probleem met je bandwith ergens te zijn, aangezien je geen probleem hebt blijkbaar als de pc('s) niet aanstaat. Maar dat ontstaat misschien wel in de router, kan het zijn dat het een oud model is?
     
  11. mw2halo3

    mw2halo3 Member

    Berichten:
    8
    Leuk Bevonden:
    0
    Hij valt erg variabel weg, soms wordt er op 2 computers gedownload en kan ik wel spelen. Daarna valt hij was van bijvoorbeeld MSN of itunes. Als ik naar het dashboard probeer te gaan na een disconnect, meld hij gelijk weer aan. Het model van de router kan oud zijn, ik weet het niet. Niet erg veel verstand van routers.
     
  12. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Aangezien de andere xbox nooit een probleem had toen hij rechtstreeks op de modem was aangesloten zit het probleem toch bij de router neem ik aan. Ik zou de firmware van je router eerst eens updaten. Heb je verder nooit last van het wegvallen van internet op die pc's, ook niet als je met meerdere samen bezig bent?
    Heb je verder nog een router-based firewall opstaan? En hoe heb je een open NAT, staat je router in DMZ, maak je gebruik van portfwds of UPnP?
     
  13. mw2halo3

    mw2halo3 Member

    Berichten:
    8
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat is de firmware en hoe update ik die? Nee als er alleen computers aanstaan heb ik nooit last van het uitvallen. Alleen de xbox valt heel af en toe weg als hij alleen aanstaat zonder andere computer. Mijn NAT staat open, hoe weet ik niet. Ik moet inloggen om op mijn router te komen dus kan het niet bekijken.

    Ik denk dus dat ik inderdaad het best een nieuwe router kan kopen, weet alleen totaal niet welke goed zijn en welke niet. Het liefst zo goedkoop mogelijk, maar dan wel 1 die zeker weten werkt. Al heb je die zekerheid nooit, iemand goede ervaringen met een router? Wij hebben Ziggo, als dat van belang is.
     
  14. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Goedkoop is meestal duurkoop !!!!

    Een goede router die perfect werkt met Ziggo en XBL is de Linksys WRT54G2.
    Deze router koste tussen de € 30 en € 40.

    Koop vooral niet de Netgear routers uit de Ziggo online-winkel.
    Deze routers zijn namelijk al voorgeprogrammeerd (speciale firmware Ziggo) en veroorzaken alleen maar ellende.
     
  15. mw2halo3

    mw2halo3 Member

    Berichten:
    8
    Leuk Bevonden:
    0
    Tja, meer dan 70 euro voor een router vind ik echt veelste veel. Maar tussen de 30 en 40 euro is een prima prijs ;)
     
  16. Zephyer

    Zephyer Active Member

    Berichten:
    12
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik weet niet of het nog van toepassing is.. Maar bekijk eens of je op je Xbox je ip handmatig kan invullen? Als nl. Een pc aanstaat en dat is al voldoende om je Xbox van het netwerk af te gooien, wellicht is er dan dus een ip conflict?

    Gister de N adapter aangesloten en via mijn (G) netwerk keurig HD 1080p kunnen streamen :p
    m.a.w. Super adapter :)
     
  17. plazz

    plazz Active Member

    Berichten:
    1.325
    Leuk Bevonden:
    8
    Erg blij met mijn wireless adapter en nieuwe linksys router, maar gisteren toch 2x van xbox live gedisconnect. Gebeurde tijdens het spelen van Ground War. Hectische drukke battles en een hoop mensen aanwezig met een slechte verbinding.

    Iemand een idee?

    Ik las ook iets dat je voor wifi je mtu beter op 1600 ofzoiets in kan stellen? staat nu standaard op 1500.
     
  18. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Grotere packet sizes zijn algemeen wel beter voor online gaming, maar te groot en je (PC of een ander netwerkapparaat) kan problemen ondervinden zodat deze toch terug kleiner moeten worden gemaakt of je een DNS fail krijgt.

    Maar je kan hem inderdaad stapsgewijs proberen verhogen op een pc tot je de maximum waarde vindt.
     
  19. Schil1

    Schil1 GT : Schil1

    Berichten:
    1.298
    Leuk Bevonden:
    73
    ik heb een UPC pakket (tel. +tv+10Mb) en nu heb moet ik een nieuwe router aanschaffen gezien ik erin niet meer in kan komen om me NAT te veranderen
    die opeens op Moderate staat en hij maakt een brommend geluid :confused:

    iemand een aanradar qua router ?
     
  20. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Waarom kan je er niet meer in komen? Paswoord vergeten of kan je gewoon niet eens meer verbinding maken met de router instellingspagina op je pc?
    Je probeert toch op het default gateway adres bij start > run > cmd > ipconfig?

    Probeer anders je verbinding even te 'herstellen' met de repair optie (of manueel via command prompt), je kan ook even je hosts file bekijken (c:\windows\system32\drivers\etc\hosts) dat toch zeker geen virus/malware dat IP redirect.
    Anders moet je je router echt eens resetten (naar fabrieksinstellingen) a.h.v. de reset button (die je meestal met een pen ofzo moet indrukken).

    Mocht je toch gewoon zeggen van ik wil een nieuwe router hangt het ervan wat je wil spenderen, of je al dan niet wireless wilt, 802.11n of g,...

    Voorbeelden zijn bv. de Linksys WRT54G2 of Belkin N, sitecom 306 xr,...
     

Deel Deze Pagina