1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Centraal] Routers en Xbox Live [Deel 3]

Discussie in 'XBW Gaming' gestart door Arjan, 27 aug 2006.

  1. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Heb je de startpost van de algemene NAT problemen thread al even doorlezen? Daar is een rubriek over meerdere xboxen op eenzelfde netwerk.

    Het probleem hier zit normaal bij de router. Sommige apparaten blijken gewoon niet/nooit geschikt. Bij andere lukt het wel maar al dan niet met bepaalde restricties (1 moderate ofzo). Probeer eerst even de daar aangegeven mogelijke oplossingen.
     
  2. barracuda

    barracuda Member

    Berichten:
    0
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb een probleem heb sinds een week dikke lag bij het gamen als ik halo reach speel en kijk bij de settings dan is mijn up band with rood van kleur heb niks verandert aan de box en ook niks aan mijn router
     
  3. TheDarkKnight_NL

    TheDarkKnight_NL Active Member

    Berichten:
    41
    Leuk Bevonden:
    1
    Mijn Sitecom DC-202v3 is na jaren van trouwe dienst aan vervanging toe, ben dus vandaag opzoek gegaan naar een nieuwe router.

    Eisen :

    3 pc's, 2 xboxen tegelijk aangesloten, en tegelijk online (in combinatie met een switch (heet het geloof ik))

    100 Mbit van Ziggo moest hij aankunnen, inclusief de verwachtte snelheids upgrade (meen daar iets over gelezen te hebben)


    Was vandaag bij de MediaMarkt en daar werd mij de D-Link DIR-825 B1 á €119,95 aangeraden.
    Deze dus gekocht en bij aankomst thuis tot de ontdekking gekomen dat dit echt een ontzettend bagger ding is.
    Haal snelheden van 5mbit, op mijn oude Sitecom haalde ik op speedtest.net resulaten van minimaal 66mbit.

    Een beetje op internet gekeken en dit schijnt dus "normaal" te zijn bij dit ding.
    Deze gaat dus mooi terug.

    Nu vroeg ik me af of iemand anders nog een leuke router als aanrader had, draadloos of niet, dat boeit me niet zoveel :).

    Alvast bedankt!

    edit: Lees net iets over DD-WRT zou dit misschien mijn snelheidsprobleem op kunnen lossen?
    Iemand hier ervaring mee toevallig?
     
    Laatst bewerkt: 3 nov 2010
  4. geertbargeman

    geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

    Berichten:
    5.545
    Leuk Bevonden:
    308
    WNDR3700N ? Heb 'm zelf en doet wat ie moet doen. Kan evt. ook dd-wrt draaien als je dat wilt en heeft usb poort voor netwerk hd mogelijkheid (plug & play)
     
    Laatst bewerkt: 4 nov 2010
  5. TheDarkKnight_NL

    TheDarkKnight_NL Active Member

    Berichten:
    41
    Leuk Bevonden:
    1
    Bedankt voor de tip!

    Met dd-wrt bedoelde ik eigenlijk meer of het het snelheidsprobleem op de DIR-825 op zou kunnen lossen, heb hem nog niet terug gebracht, deze week geen tijd meer voor :mad:.

    Mocht ik het volgende week nog niet opgelost hebben gaat hij terug.

    Ik hou de WNDR3700N in ieder geval in gedachten!
     
  6. mdb

    mdb Member

    Berichten:
    1
    Leuk Bevonden:
    0
    sinds 1 weeek krijg ik bij cod: black ops multiplayer de melding: "black ops server is not available at this time'. Terwijl dit altijd heeft gewerkt. Hoe krijg ik dit weer werkend?
     
  7. JohandeJong94

    JohandeJong94 Member

    Berichten:
    1
    Leuk Bevonden:
    0
    Mensen, ik denk dat ik een 360 Slim ga kopen, daar zit ook zo'n wifi adapter in maar die ondersteunt alleeen wep en wpa. Wij hebben thuis wpa2, dus dan doet xbox live het niet denk. Nu heb ik gelezen dat er een update voor was( voor de wpa2 ondersteuning), alleen ik heb nog nooit xbox live gedaan dus kan ik ook niet update?!

    Mvg
     
  8. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    De "Slim" werkt ook met WPA2 ;)
     
  9. JohandeJong94

    JohandeJong94 Member

    Berichten:
    1
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat is nat open Melbuuln
     
  10. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    NAT = Network Address Translation.

    Wat doet de NAT.
    Methode die specifiek bedoeld is om meerdere gebruikers dezelfde internettoegang te laten gebruiken. Hierbij wordt gebruik gemaakt van de mogelijkheid van het IP-protocol om het IP-adres te veranderen in een ander IP-adres.

    Om zorgeloos online te kunnen gamen op XBL , moet de NAT van de Xbox360 open zijn.
    De server van XBL moet volledig toegang hebben tot jouw Xbox360.
    Is de NAT Closed of Strict dan werkt XBL niet , je kan dan geen games online gamen of met jouw vrienden praten.

    Je kan de NAT op een paar open krijgen.
    1. Poorten in de modem/router koppelen aan het ip-adress van de Xbox360.
    2. Het ip-adress van de Xbox360 koppelen aan de DMZ van de modem/router.
    3. Activeren van de UPnP in de modem/router.

    Het makkelijkst is het activeren van de UPnP ( Universal Plug and Play ) deze zorgt er hele automatisch voor dat de juiste poorten aan de Xbox360 worden gekoppeld.
     
  11. JohandeJong94

    JohandeJong94 Member

    Berichten:
    1
    Leuk Bevonden:
    0
    Melbuuln, ik weet hier niet veel over over die NAT maar kunt u ook in vertellen hoe je de UPnP aandoet/activeert
     
  12. CopyRight

    CopyRight New Member

    Berichten:
    214
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb mijn oplosing gevonden: Heb net een een Netgear Router gekocht en een 1 ethernetkabel van 1 meter, Ethernetkabel van 1 meter in de modem en de router en daarna hup kabel van de pc en xbox erin

    En ik heb geen lagg
     
  13. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    De UPnP moet je activeren in de modem/router die je van KPN hebt gekregen.
    Dit is per merk/model verschillend , welke modem/router heb je eigenlijk ?
     
  14. JohandeJong94

    JohandeJong94 Member

    Berichten:
    1
    Leuk Bevonden:
    0
    Kpn experia box speedtouch 780
     
  15. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Dat onding :mad:

    Ga dan in het menu van de 780 naar Toolbox > Game & Application Sharing.
    Hier kan je de UPnP activeren , je moet alleen de 1e optie aanvinken en de nieuwe opslaan.
    Daarna haal je de spanning eventjes ( ±30 sec) van de 780 , als de 780 volledig is opgestart moet je de Xbox360 aanzetten.
     
  16. Hallowu

    Hallowu Member

    Berichten:
    0
    Leuk Bevonden:
    0
    Network Failed probleem..

    Hallo allemaal,

    Sinds vanmiddag probeer ik de (wired) internetverbinding tussen mijn Xbox 360 Elite en mijn router (3Com 11g Cable/DSL) tot stand te brengen. Ik zou graag online willen en daarom heb ik Xbox live gold voor 1 jaar gekocht. Ik wil de code invoeren, maar de Xbox geeft aan dat er geen verbinding is met het netwerk. Heb meerdere topics op dit forum en andere fora doorgelezen en de verschillende oplossingen geprobeerd, maar ik kom er niet uit. Hier een beschrijving:

    1. Ik sign in met een profiel waarop nog geen Xbox live zit
    2. Druk op de Xbox knop op mijn controller -> marketplace -> redeem code -> join xbox live -> exit current session -> "Yes"
    3. Checking network status -> Can't connect. (zowel netwerk, internet als xbox live staat 'unknown' achter).
    4. Ik selecteer 'test xbox live connection' -> "There is a problem with your connection" -> test status: Network failed.

    Error code (Y):
    w: 0000-0000
    X: 8000-0011
    Y: 0000-0000
    Z: 0000-0000

    Mijn router fungeert als DHCP Server..

    Wat heb ik al geprobeerd:
    - meerdere malen modem gereset + router gereset -> geen resultaat
    - UTP/ethernet kabel getest -> werkt perfect op laptop


    Hopelijk kan iemand me helpen :)

    Edit: Heb nu ook geprobeerd, rechtstreeks de xbox 360 met de modem te verbinden, maar hij geeft weer een "network failed". Kan het zijn dat de UTP ingang van mijn Xbox kapot is? Weet eigenlijk niet wat het anders moet zijn (kabels zijn gechecked).
     
    Laatst bewerkt: 6 jan 2011
  17. djpj

    djpj Active Member

    Berichten:
    103
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb eens gezien op een youtube filmpje dat als je van je xbox een dmz host maakt, lagere ping hebt in games. Is dat waar?
     
  18. mstevy

    mstevy Member

    Berichten:
    0
    Leuk Bevonden:
    0
    Als de ping lager wordt weet ik niet maar met DMZ worden alle beveiliging voor dat apparaat niet toegepast.
    Dus geen last van firewall en NAT problemen wat de ping kan vertragen.
     
  19. xboxlol

    xboxlol Active Member

    Berichten:
    1.651
    Leuk Bevonden:
    40
    Wat je router doet is alle ongebruikte (niet-geforwarde) poorten forwarden naar dat IP-adres en een goede router zet ook geen firewall regels op dat IP-adres. Je kan dit gebruiken om je NAT status open te krijgen.

    Is je NAT al open dan gebruikt je router waarschijnlijk UPnP of heb je handmatig port forwarding gedaan. Ga dan niet alsnog je xbox in de DMZ gooien want dat kan problemen veroorzaken.

    Let op dat NAT status niks met ping te maken heeft, alleen met wie je kan connecten. Een open NAT status zorgt ervoor dat je met iedereen kan connecten, ook al heeft die persoon zijn NAT status niet goed staan.
     
    Laatst bewerkt: 5 feb 2011
  20. Joene90

    Joene90 Active Member

    Berichten:
    3.970
    Leuk Bevonden:
    1
    Help! Uit het niks geeft mijn xbox foutcode 8007271, niet alle Xbox Live functies werken momenteel; oftewel ik kan de marketplace niet op en geen updates downloaden. Ik heb gegoogled en alles geprobeerd wat ik kon vinden: cache legen, marketplace file van de harde schijf wissen, reboot alles. Alleen dat laatste heeft even effect gehad waardoor ik even snel de updat van Fifa11 kon downloaden, maar na een paar uur krijg ik weer die melding. Wat kan ik hieraan doen? :|
     

Deel Deze Pagina