1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Centraal] Routers en Xbox Live [Deel 3]

Discussie in 'XBW Gaming' gestart door Arjan, 27 aug 2006.

  1. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    Router al gereboot?
     
  2. Joene90

    Joene90 Active Member

    Berichten:
    3.970
    Leuk Bevonden:
    1
    Ja, toen deed hij het even maar nu weer niet meer.
     
  3. Jorrit010

    Jorrit010 Ech wel!

    Berichten:
    1.235
    Leuk Bevonden:
    1
    Hallo,

    Sinds 2 dagen staat de xbox hier dmv een router verbonden met het internet, ipv direct een kabel naar het modem. Router is een Sitecom 300n X2. Nu wilde ik de NAT op open zetten, dit heb ik gedaan dmv de UPnP op enable te zitten in de instellingen van de router. Nu is echter de NAT weer naar moderate veranderd. Hoe kan ik dit veranderen?

    Router is trouwens als apart netwerk ingesteld, waarom weet ik niet (heb hem niet zelf ingesteld), dus als je draadloze verbinding wil maken moet je eerst die code invoeren. Ik weet niet of dit ermee te maken heeft?
     
  4. Tha Pielius

    Tha Pielius Tha Nudies!

    Berichten:
    304
    Leuk Bevonden:
    5
    Ik vraag me af of iemand hier me kan helpen.
    Ik ben op zoek naar een nieuw router met de volgende mogelijkheden:
    - Hij moet compitable zijn met Xbox Live.
    - Hij moet minimaal 6 poorten hebben.
    - Tevens moet hij ook mogelijkheden hebben voor draadloze netwerken.

    Wij hebben hier in huis twee xboxen staan en hebben in het verleden al problemen gehad om tegelijk online te zijn door problemen met het router. Ik heb zelf verder niet zo'n verstand van routers en dergelijke dus vroeg ik me af iemand hier mij misschien een router zou kunnen aanbevelen? :)
     
  5. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    Kijk voor een sitecom of linksys en dan zit je altijd goed. Probeer 300N of beter voor draadloos.
     
  6. Uzata

    Uzata Member

    Berichten:
    5
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een vraagje,

    Ik kan geen verbinding maken met mijn modem, waar alle andere apparaten dat wel kunnen (laptops, smartphone's en pc's).
    Ik heb een xbox 360 elite met een simpele netwerk adaptor (zo'n witte dus) en een modem van telfort (een ''zyxel p-2812hnu (L)'').
    Mijn xbox vindt de modem wel maar zodra ik verbinding probeer te maken krijg ik: Test failed te zien.
    Als ik alles handmatig invul via: ''configure network'' gaat het ook mis. Hij blijft dan hangen bij het verbinden met de modem.

    Extra informatie:
    firewall uitzetten van de modem werkt niet en zodra ik een ethernet kabel gebruik doet alles het prima.

    Wie kan mij helpen?
     
  7. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Als ik het goed begrijp gaat het fout tijdens de Xbox Live test ?
     
  8. Uzata

    Uzata Member

    Berichten:
    5
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja, klopt.
    Bij het verbinden met de modem al.

    xbox 360 >>>hier dus>>> modem >>> internet >>> xbox live
     
  9. Dutch Future

    Dutch Future Spammie

    Berichten:
    695
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb even wat opgezocht, misschien zou je dit een keer kunnen doorlopen ;)

    Linkje!

    Edit:

    Dit krijg je dan te zien neem ik aan?
    Alleen staat er dan dat je een wireless adapter gebruikt.
    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 3 sep 2011
  10. Uzata

    Uzata Member

    Berichten:
    5
    Leuk Bevonden:
    0
    al helemaal gevolgd, allemaal geprobeerd en uiteindelijk wordt je naar het xbox forum gestuurd.
    Ik bedacht me dat misschien mijn netwerkadapter kapot is, maar dat is dus niet zo, want mijn moeders xbox (ja mijn moeder heeft een xbox) kan ook geen verbinding maken (ze heeft een standaard xbox 360 slim, met een later bij gekochte 250gb harde schijf).
    ik gok dat het maar een 20 meter lange ethernet kabel kopen wordt, of een router aansluiten op mijn modem? iemand daar ervaring in of het uberhaupt werkt
    ?
     
  11. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Het probleem is dat KPN , Telfort , Tele2 en de andere adsl providers het online gaming via XBL en PSN behoorlijk kunnen verzieken.
    Een andere router aansluiten op de modem/router die je van de provider hebt gekregen heeft weinig zin.
    Als er geen toegang is naar XBL via de modem/router dan heb je ook geen toegang met een extra router want jouw verbinding tot het internet loopt via de gekregen modem/router.

    Je zou wel een netwerkkabel kunnen proberen want deze geeft vaak minder problemen dN Wifi
     
  12. Uzata

    Uzata Member

    Berichten:
    5
    Leuk Bevonden:
    0
    ik weet dat met een ethernet kabel het wel werkt.
    Maar als ik het goed begrijp zit er niks anders op dan een ethernet kabel gebruiken?
     
  13. ThunderCrasH

    ThunderCrasH Ja toch?

    Berichten:
    945
    Leuk Bevonden:
    15
    Ik heb een vraagje met betrekking tot mijn nieuwe internet verbinding.

    Ik had eerst ADSL van KPN (Experia) 5 mb down en 0,8 up.. vrij waardeloos dus! Nu zijn we dus overgestapt naar UPC 25 mb down en ongeveer 2,0 up.

    Nu heb ik dus een slim en ingebouwd Wi-Fi en eerst zat de KPN box recht onder mijn kamer, nu scheelt het ongeveer 7-8 meter meer. In eerste instantie dacht ik dat dit niks mocht uitmaken maar het lijkt van wel?

    In de instellingen van mijn Xbox krijgt de experia box een hoger streepjes aantal dan mijn sitecom router. Dit is wel raar, want het is een vrij nieuwe sitecom router en hij heeft ook een N verbinding (zoals mijn Wifi op de xbox).

    Het valt me ook op dat ik laatst echt ontzettend trage download tijden had op de marketplace..

    Moet ik nog allerlei dingen gaan enablen in de router/xbox of is dit iets waar ik niks aan kan doen? :{
     
  14. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    Waarschijnlijk kun je niet veel doen. Ja gaat door beton met wapening heen en dat geeft gewoon verlies. Met N is dat wel minder maar ik weet niet hoeveel streepjes je nu krijgt.
     
  15. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Streepjes zeggen helemaal niets.
    Streepjes vertellen jouw alleen iets over de ontvangststerkte en niets over de snelheid tussen router en apparaat.

    Waarop staat de de broadcast/radiomodus van de Sitecom ?
    Zet deze eens op bijvoorbeeld G-Only of G/N
     
  16. Edjuuuuuh

    Edjuuuuuh -

    Berichten:
    2.119
    Leuk Bevonden:
    61
    We willen hier overstappen op Tele2 omdat het goedkoper is en we nog geen digitale Tv hebben.

    Nou kijken mijn ouders natuurlijk alleen naar de prijs... en niet naar de snelheden etc. :+
    Is die 20 down/1 up wat te doen met xbox live ? Geen idee wat me nu met Upc hebben trouwens. En heeft die tele2 router wel opties om poorten te openen ?

    Ik wil natuurlijk wel een beetje fatsoenlijk kunnen gamen.
     
  17. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Weet jouw ouders ook hoe digitale tv van Tele2 werkt ?

    Op elke tv moet een decoder aangesloten worden en deze decoder is via een netwerkkabel verbonden met de modem/router.
    Op de modem/router kan je maximaal maar 2 decoders aansluiten.

    Persoonlijk vind ik de reclame van Tele2 behoorlijk misleidend.
    Als ik de Tele2 abonnement vergelijk met mijn Ziggo (Plus) dan ben ik helemaal niet duurder uit.

    Je kan poorten openen op de modem/router van Tele2 maar de werking is net zo slecht als Experia van KPN.

    De snelheid 20/1 hangt af van een paar belangrijk factoren.
    1. lengte telefoon van jouw huis naar de telefooncentrale.
    2. kwaliteit van de telefoonkabel.

    Ik ken niemand met de ADSL lijn die een verbinding heeft van 20/1
    Bij de buren blijft de verbinding hangen rond de 8Mbps.
     
  18. Revenge

    Revenge Active Member

    Berichten:
    726
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben van plan om een Turtle beach px5 te kopen alleen ik heb op verschillende sites gelezen dat de frequentie van het apparaat op 2.4 ghz loopt dat betekend dat hij andere draadloze apparaten met een frequentie van 2.4 ghz kan verstoren wat eigenlijk heel veel apparaten hebben. Dus ik heb een Modem van Tele2 alleen ik kan nergens vinden op wat voor draadloos Frequentie hij heeft?
     
  19. xboxlol

    xboxlol Active Member

    Berichten:
    1.651
    Leuk Bevonden:
    40
    Alle draadloze apparaten van de 360 lopen op 2.4ghz, maak niet uit van welk merk. Alle wi-fi apparaten gebruiken die frequentie ook. In een gemiddelde woonwijk vindt je zo'n 16 wireless routers die allemaal op dezelfde frequentie werken. Ga voor de lol maar eens scannen naar draadloze netwerken.

    Meestal zal dit geen probleem opleveren. Of er moeten wel heel veel netwerken in jouw gebied zitten.
     
  20. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Storingen ontstaan alleen als er teveel 2.4Ghz apparaten op de zelfde kanaal zitten.
    Als ik hier een wifi scan uitvoer dan zitten de meeste routeren op kanaal 6.
    Ik heb mijn router handmatig 2,4Ghz (kanaal 1) en 5Ghz (kanaal 36) gezet.
    Daarbij komt ook nog eens dat 5Ghz gebruikt maakt maximale bandbreedte.

    Modem Tele2 : Ethernet (10/100 Mbps) , Wireless (802.11 b/g)
     

Deel Deze Pagina