xbox linken Me buurjonge koopt binnkort een xbox en dan wil ik graag gaan linken met onze xboxen. Maar hoe werkt die link kabel, heb je er 1tje nodig en die doe je dan in je xbox en de ander en klaar? ow ja en waar koop je zo'n ding gewoon bij de frs? ps: ik weet wel dat je 2 tv's en 2 xboxen nodig hebt dus daar geen uitleg over
Gewoon zo'n UTP kabel ding gebruiken (zijn wel duur, mot je maar ff halen bij een echte pc zaak, niet bij dynabyte ofzo)
ik heb gewoon zo'n netwerk kabeltje gepakt en 2 stekkertjes eraan gezet. Dan ben je bijna niets kwijt.
Je kunt een officiele MS linkcable kopen maar die is vrij prijzig: 29,95 Euro. En je hebt dan een kabel van 3 meter, vrij weinig dus. Ik heb daarom zoals WouteR zegt een UTP kabel gekocht. Kosten niet echt veel, zo'n 12 Euro voor een kabel van 10 meter...
Ik heb de mijne voor 9.99 bij de FRS gekocht stond ook zo op[ de site maar die is nu weg maar ik had hem dus de echte van microsoft voor 10 euro!
Dat is dus bullshit. En BTW je moet GEEN normale UTP kabel pakken maar een CROSSCABLE. Een gewone moet je pas pakken ALS je meer dan 2 xboxxen met elkaar verbindt. Maar 2 xboxxen (zonder hub ertussen) moeten een croscable hebben. Gebruik je een hub dan WEL een normale UTP kabel
ok thnx ik denk dat ik zo'n ding van ms koop want er zullen toch wel niet meer dan 2 xboxen gelinkt worden.
Nee dat wordt niet bedoeld. Een UTP Crosscable CAT5 is een hele goede voor het linken van 2 Xboxen. Koop er eentje van 10 meter dan hoef je niet met tv's te gaan slepen e.d. en je bent nog goedkoper uit...ik zou het wel weten
Een crossover netwerkkabel is goedkoper denk ik, dus je kan een langere kabel kopen voor hetzelfde geld.. Voor de mensen die nog niet helemaal snappen wat het verschil is tussen een gewone UTP netwerk kabel en een crossover UTP netwerk kabel.. Een crossover gebruik je als je 2 PC's (of Xboxen) direct met elkaar wilt verbinden.. Een gewone UTP kabel gebruik je als je er b.v. een HUB tussen hebt zitten (zodat je meer dan 2 PC's of Xboxen kunt aansluiten).. dus: PC/Xbox <- crossover UTP kabel -> PC/Xbox PC/Xbox <- UTP kabel -> HUB <- UTP kabel -> PC/Xbox De MS Xbox linkkabel is in feite gewoon een crossover netwerkabel, die je dus ook goedkoper in elke computer winkel kunt kopen, en bovendien langer indien nodig..
he blade.... vertrouw mij nou maar.. mijn neef en ik linken ook regelmatig. Ik heb gewoon een crossover-cable gehaald bij mijn lokale pc-shop van 15 meter en we waren 12 euro kwijt. Hij doet het perfect hoor... Als je gewoon naar die shop gaat en je zegt ik wil een crossover-cable van 15 meter weten die lui wel wat je bedoelt.....anders zijn ze dom]:- ]:- ]:- Geen kabel van ms kopen dat is gewoon afzetterij.... 3 meter voor 29.99 ..... GEKKENWERK !!???!??!?!?!
Oke Blade dus gewoon die in de thread genoemde kabel kopen, of de official Xbox link cable maar dat is gekkenwerk... Je stopt de twee uiteinden in de poort van de Xbox en het hardware gedeelte is klaar. Nu kun je bijv. in een game als Halo naar multiplayer -> system link gaan en je zit met z'n 8-ten te fraggen, simpel zat.
Je hebt duidelijk de post van inflatable niet gelezen...]:- Tuurlijk niet! Dat gaat toch via een hub of router of iets dergelijks....daarvoor gebruik je dus UTP cable. Hier nog een keer het handige schematje van inflatable: PC/Xbox <- crossover UTP kabel -> PC/Xbox PC/Xbox <- UTP kabel -> HUB <- UTP kabel -> PC/Xbox
Jah, tis maar net hoe je dat schematje opvat, je kunt het zo ook opvatten: Xbox <- UTP kabel -> HUB <- UTP kabel -> PC Maar nee is nee dus
Hij is daar nog steeds 10 euro hoor: http://www.freerecordshop.nl/pages/productview.asp?ProductID=108598 Of toch niet? http://www.freerecordshop.nl/pages/productview.asp?ProductID=108590
ff over het gebruik van die kabel om online te komen. Dat kan dus wel maar dan moet je het niet van de xbox naar een hub en dan naar de pc laten gaan. Maar van xbox naar een netwerkkaartje in de pc dan kun je met die crosscable gewoon online dan heb je dus wel 2 netwerkkaartjes nodig