[XOne] [Centraal] Tiscali ADSL (KPN)

Discussie in 'Games' gestart door halo, 25 jun 2003.

1. halo

halo Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Jongens. Ik heb een dringende vraagje :)
    Wie heeft hier ervaring met '' tiscali ADSl '' ?
    Ik heb namelijk chello en wil nou Tiscali adsl nemen. Maar gaat het met internetten met Tiscali ADSL snel genoeg ? Is het eigenlijk wel goed ?

2. xforz

xforz Guest

Ik heb tiscali Adsl, en het gaat presie's zo snel als ze zeggen net als bij alle andere adsl providers. Ik heb nog nooit een storing gehad en heb het nu al 2 jaar dus ik vind het goed hoor_O_

3. Jeroen

Jeroen nomnomnom

Leuk Bevonden:
    4
    Ik heb ook Tiscali en het gaat uitstekend. In plaats van 160kb/s kan ik met 200 downloaden :D

4. halo

halo Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Het is toch een verbinding met je USB. Hoe gaat het precies ? En blijf je, je huidige telefoon nummer behouden ?

5. Jeroen

Jeroen nomnomnom

Leuk Bevonden:
    4
    Ja hoor het telefoon nummer blijft gewoon behouden.

6. halo

halo Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Tiscali ADSL van KPN Light

256 Kbit/s downstream
    64 Kbit/s upstream

34,95 euro per maand

Is dit wat ?

7. Nosh

Nosh innit?

Leuk Bevonden:
    9
    Ik heb Tiscali ADSL en het roelt!
    Downloaden gaat snel (200 kb/s)
    Nooit storingen, en ze doen precies wat ze zeggen.
    Toppertje! :)

8. halo

halo Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    betaal je ook 35 euro per maand ?
    Heb je : light, basis of plus ?

9. xforz

xforz Guest

@halo --> Ik zou niet zo;n light abo nemen daa heb je alleen wat aan als je alleen wil serven op het web daarom zou ik een basic of extra abo nemen want daar kan je ook nog lekker snel mee downloaden en uploaden.

10. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    voor xbox live is dit te weinig voor de rest is het aardig :{ ...maar niet echt om naar huis te schrijven... topic gemoved naar live en networking (daar hoort deze thuis tevens toegevoegd aan de centrale index)

11. SyKeS1

SyKeS1 Avatarjattert

Leuk Bevonden:
    6
    Raadselachtige Taferelen op mn ADSllijn

RAADSEL:

Ik heb zojuist hier adsl ontvangen van tiscali over kpn. Deze heb ik met een beetje draadsnijwerk ed hier aan mn computer gehooked om zo later deze dag mn router en xbox live aan te sluiten.

Het begon al aardig vaag toen ik mijn pc een speedtest liet doen gaf deze 20 kbs aan terwijl ik basic heb en dus zo'n 80 moet hebben!
    Later in de middag werd ie plotseling weer 80 om zomaar weer wat later (tot nu toe) weer te zakken naar rond de 25 kbs.
    Hoe kan dit??

ik heb;
    Ethernetmodem direct aangesloten op mn netwerkkaart (later komt hier dus een router tussen)
    Kpn Tiscali ADSL BASIC

Hulp anyone?? _O_

12. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Re: Raadselachtige Taferelen op mn ADSllijn

Ze hebben mij verteld dat de snelheid van het internet groten deels ligt aan hoeveel volk er op het internet zit (in jouw buurt en/of met de/hetzelfde modem/abbo). Als je een speciaal programma (Kazaa bv.) hebt openstaan gaat het ook naar beneden.

13. Timm4nni4c

Timm4nni4c Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    uhm bij adsl maakt et geen fuck uit of er 1000 of 2 andere mensen bij je in de buurt/straat internetten...bij kabel is dat wel zo. en ik denk niet dat ie kazaa had aan staan en zelf dan zou hij bij een speedtest geen 20kb/s aangeven. ik weet niet hoe et wel kan. laten we hopen dat het even mis was bij kpn...

14. xforz

xforz Guest

Ik had zoiets de eerste dag ook maar dat duurde niet zo lang.. Dus gewoon morge nog een x proberen en anders ff bellen:p

15. WarriorSan

WarriorSan Somewhere in the system...

Leuk Bevonden:
    1
    Sorry Timm4nni4c dat ben ik niet met je eens. Bij ASDL hanteren ze ook overboekingfactoren bij de een 25:1 bij sommige zelfs 40:1 zie een voorbeeld =

"Wat is overboeking ?
    Normaal gesproken delen internetgebruikers de totale bandbreedte van het netwerk van hun ISP met andere gebruikers. De werkelijk beschikbare hoeveelheid bandbreedte die beschikbaar is voor alle gebruikers is minder dan het totaal dat aan alle gebruikers aangeboden wordt. Het niveau van dit delen wordt aangeduid als de overboekingsfactor of ratio. Demon DSL Express heeft bijvoorbeeld een overboekingsratio van 25:1 - dat houdt in dat in het slechtste geval, als alle gebruikers op hetzelfde moment zoveel mogelijk bandbreedte proberen te benutten, elke gebruiker gemiddeld maar over één vijfentwintigste deel van hun potentiële bandbreedte kunnen beschikken. In de praktijk is een redelijk niveau van overboeking over het algemeen niet merkbaar voor de meeste gebruikers, aangezien niet iedereen op hetzelfde moment de volledige hun beschikbare capaciteit zal gebruiken."

Hoeveel het bij Tiscali is kon ik zo snel niet vinden maar KPN hanteert een overboekingsfactor van 1:25 dus het kan zijn dat daarom de ene keer langzamer is en de ander keer sneller.
    Je hebt ook nog zo iets als "Overhead" de behaalde snelheid in de praktijk is altijd langzamer dan theoretische maximaal haalbare snelheid door b.v de afstand van jouw modem tot de wijkcentrale (hoe verder de afstand hoe langzamer jouw verbinding).Door de vereiste ‘overhead’ voor protocolafhandeling in het netwerkverkeer verliest het ± 14 procent van de snelheid in de praktijk.
    Wat precies het probleem was bij SyKeS1 kan vanaf hier niet zeggen het kan ook aan de router instellingen liggen. Als het morgen nog steeds zo is neem dan contact op met de klantenservice van Tiscali of KPN zij kunnen je beter helpen

16. Pejannl

Pejannl Lan Guru

Leuk Bevonden:
    14
    Niet helemaal vergelijkbaar.

Bij een kabelaansluiting geldt het 'sharen' van de lijn, en dus ook het delen van de bandbreedte binnen ruwweg genomen jouw straat. (Beter gezegd, binnen jouw segment van de verdeler).

Als er van de verdeler af 25 abonnementen naar de zelfde straat lopen delen die 25 mensen de bandbreedte.

De ADSL overboeking geldt voor het totale klantenbestand. Als een provider dus 2500 klanten heeft dan zorgt men voor voldoende bandbreedte om maximaal 100 klanten tegelijkertijd maximale bandbreedte te geven.

Wat is dan het verschil?

Welnu:

In een wijk zitten normaliter uitsluitend mensen met het zelfde gedragspatroon. Men komt savonds om pakweg 17:00 a 18:00 uur thuis, gaat eten en vervolgesn wordt er tussen 20:00 en 22:00 maximaal ge-internet. Als er die avond niets interessants op de TV is is er een verhoogde kans dat iedereen tegelijkertijd op internet zit.

Met ADSL aansluitingen heb je zowel (kleine) bedrijven als particulieren. Als de bedrijven sluiten worden de particulieren aktief, en als de bedrijven starten stoppen de particulieren met hun aktiviteit. Daarnaast is het aantal particulieren in zo'n groep veel groter en veel heterogener.

Daardoor is de kans dat daadwerkelijk meer dan 4% van de ADSL klanten tegelijkertijd op internet zit te streamen aanzienlijk kleiner dan bij kabel. Kabel-sharing van 10% is aanzienlijk minder waard dan ADSL sharing van 4% (1:25 overboeking).

Snappie?

17. frankie12

frankie12 Xbox live de gekste

Leuk Bevonden:
    1
    maar is het xbox live compatible?

18. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    als je de boevenstaande abbo bedoeld dan is deze NIET compatible

Tiscali ADSL Light is NIET Compatible ... je veroorzaakt lag en je hebt zelf last van lag

De pakketten van Tiscali met een Hoger Upload snelheid (minimaal 128 Kbit/s upstream zijn wel compatible) de downloadsnelheid moet minimaal 384 Kbit/s downstream zijn

19. xforz

xforz Guest

tiscali gaat de snelheden super verhogen ik betaal nu 50 euro/maand en krijg binnenkort een 3 mbit down en 512kbit up verbinding _O_

20. mitchell

mitchell Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ja even een vraagie ik heb tiscali met een usb modem .
    moet ik een router kopen om life te kunnen spelen of kan die ook via internet connection sharing

Deel Deze Pagina