1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Centraal] Welk spel moet ik kopen? [Deel 5]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Lenny-t, 21 jun 2011.

  1. gerowniko

    gerowniko ME3 Apologist

    Berichten:
    1.481
    Leuk Bevonden:
    0
    Hmm, Kingdoms of Amalur: Reckoning heb ik niet gespeeld dus kan daar niet echt een oordeel over vellen.

    Skyrim lijkt mij ook een goede optie, een stuk toegankelijker dan de voorganger Oblivion en daar haal je makkelijk heel veel uren uit.

    Anders inderdaad Dragon Age: Origins of Dragon Age II, dit zijn wel twee behoorlijk verschillende games. Origins is naar mijn mening een stuk beter maar ook minder toegankelijk, al haal je hier zeer waarschijnlijk wel veel uren uit.
    The Witcher II is ook zeker een goede RPG maar kan in het begin wel een beetje lastig zijn en dan bedoel ik vooral de moeilijkheidsgraad (al is dit waarschijnlijk op te lossen door op een lagere moeilijkheidsgraad te spelen). Ook heeft de game niet gigantisch veel side quests, denk dat je de game in zo'n 20-25 uur uitspeelt, inclusief alle zijmissies.

    Op Xbox Live Marketplace kun je gratis de demo downloaden van Kingdoms of Amalur: Reckoning en Dragon Age II in ieder geval, misschien dat je anders dat kunt proberen? :)
     
  2. MAD 1976

    MAD 1976 Useless info here...

    Berichten:
    9.044
    Leuk Bevonden:
    1.285
    Belangrijke vraag is denk ik dan wat voor RPG; japans of westers?
     
  3. niebels

    niebels Member

    Berichten:
    22
    Leuk Bevonden:
    0
    Westers. Japans spreekt mij persoonlijk niet aan.

    @gerowinko Dankjewel voor de tips! ik ben nu beide demo's aan het spelen (DA:eek: & KoA)

    Ook alle andere heel erg bedankt voor de tips! Ik denk dat ik na het spelen van beide demo's er wel uitkom!:D

    _O_
     
  4. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Beide demos spelen en dan Skyrim kopen!
     
  5. MAD 1976

    MAD 1976 Useless info here...

    Berichten:
    9.044
    Leuk Bevonden:
    1.285
    Westers? Dan zou ik toch ook effe Mass Effect checken....is wel meer een action RPG maar dat verhaal!!!!!!!
     
  6. JohnnMelongg

    JohnnMelongg Member

    Berichten:
    3
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zou ook voor Skyrim gaan, echt een gave RPG
     
  7. Witcher R

    Witcher R Member

    Berichten:
    36
    Leuk Bevonden:
    0
    Skyrim is de beste optie! En ik heb deze game zeer goedkoop gekocht.
     
  8. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Hm, de vraag is bijna een maand geleden gesteld, maar laat ik last-minute toch nog maar met de beste optie van allemaal komen: Dragon's Dogma: Dark Arisen. :cool: (of de gewone Dragon's Dogma)
     
  9. Davey666

    Davey666 Dislocated Boy

    Berichten:
    4.611
    Leuk Bevonden:
    80
    Ik ben op zoek naar een action/adventure game, misschien ook nog wat hack 'n slash. En zeker ook een upgrade systeem oid. Graag ook een beetje lang.
     
  10. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Wederom; deze>> :+

    Jij zal met Hack & Slash denken aan Ninja Gaiden, Bayonetta, God of War, Darksiders, Devil may Cry etc. DD is niet zo uitgebreid qua combo systeem, maar de combat voelt wel heel lekker aan en met de Strider heeft het qua snelheid wel iets weg van die games (vergeet niet dat DD van de makers van DMC4 is!)
    En lang is ie zeker. En het is een RPG, dus een upgrade systeem is er ook te vinden. :p

    Ok, als je echt een hack & slash wilt ga ik het niet blind aanraden, maar je kunt wel de demo even proberen om te zien of het enigszins iets is wat je wilt?
     
  11. DimlightHero

    DimlightHero Rule 7

    Berichten:
    1.343
    Leuk Bevonden:
    9
    Je beschrijving is redelijk breed. Maar ik zou eens kijken naar Prototype/Dishonored/Beyond Good&Evil.
     
    Laatst bewerkt: 5 mei 2013
  12. Daz

    Daz

    Berichten:
    16.099
    Leuk Bevonden:
    2.256
    Devil May Cry en Dante's Inferno zijn ook de moeite waard. :)
     
  13. Davey666

    Davey666 Dislocated Boy

    Berichten:
    4.611
    Leuk Bevonden:
    80
    Thanks alvast.
    Ik ga eens kijken?

    Zat zelf ook nog aan Darksiders II en Kingdoms of Amalur te denken?
     
  14. iMark 007

    iMark 007 Active Member

    Berichten:
    6.027
    Leuk Bevonden:
    152
    Naruto Rise of a Ninja
    Naruto the Broken Bond
     
  15. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Darksiders II heeft wel alles wat je omschrijft inderdaad. KoA mist het klimmen en platformen wat Darksiders wel heeft dus KoA voelt wel echt meer als een actie-RPG en minder als een adventure game

    als het ook schieten mag zijn ipv hack en slash zou ik Tomb Raider aanraden, en anders Darksiders I en II
     
  16. Garrett

    Garrett Active Member

    Berichten:
    972
    Leuk Bevonden:
    8.772
    Ik denk dat ik mijn vraag het beste hier kan stellen:

    Rome: Total War op de PC is 1 van mijn favoriete spellen ooit (ook Medieval II: Total War). En dan niet eens het Real-Time Strategy gedeelte, met de grote veldslagen, maar het volledige sfeertje van het spel. Het oude Rome, de families, de belangrijke personages, het financiële gedeelte, de landkaart, diplomacy -hier wat vriendjes maken en daar wat afslachten, enz enz. Denk dat jullie zo wel een beeld hebben.

    Ik heb nu al enkele jaren een Xbox en wil eigenlijk niet meer op de PC spelen. Gedoe met systeemeisen (al is dat bij deze oude games niet) en het feit dat ik al 9/10 uur per dag in zo'n houding achter een laptop zit zorgen ervoor dat als ik game, ik lekker op de bank wil liggen.

    Zijn er games die vergelijkbaar zijn met Rome: Total War? Ik denk het antwoord al te weten, namelijk niet echt. Het genre werkt niet echt goed op consoles, en het spel wat er het meeste op lijkt is Civilization Revolution (en deze game heb ik al, mwaaa).

    Maar ik vraag het toch nog even, misschien is er een game aan mijn aandacht ontsnapt!!!
     
  17. Coentjuh

    Coentjuh Active Member

    Berichten:
    2.235
    Leuk Bevonden:
    29
    Halo Wars?
     
  18. Leis

    Leis Arkham Knight / 2015

    Berichten:
    4.340
    Leuk Bevonden:
    7
    C &c Red alert 3?
     
  19. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    dat is als je total war gewend bent niet echt te vergelijken toch

    dat is een beetje alsof je een Arma II speler aanraad om CoD te gaan spelen

    RTS op de schaal van Total war is er idd gewoon niet op de xbox
     
  20. Garrett

    Garrett Active Member

    Berichten:
    972
    Leuk Bevonden:
    8.772
    Allereerst bedankt voor jullie antwoorden!
    Maar het is niet eens speciaal het RTS gedeelte, dat mag ook een stuk simpeler. Het sfeertje is voor mij ook erg belangrijk, en het 'veroveren via de landkaart'. Het sciencefiction sfeertje trekt mij niet en de 2 genoemde spellen zijn puur RTS, al ga ik Red Alert nog wel eens proberen. Begrijp overigens dat jullie deze games noemen, zijn inderdaad de enige RTS titels op de Xbox zowat. Ik vrees dat ik 'deze' game niet ga vinden, en dat ik toch terug zal moeten naar de Total War series op de PC wil ik een dergelijk spel spelen.
     

Deel Deze Pagina