[XOne] [Centraal] Xbox Live scratchcards

Discussie in 'Games' gestart door SuxxeR, 2 feb 2004.

1. SuxxeR

SuxxeR boem

Leuk Bevonden:
    0
    Live scratchcards (zo ongeveer)

Ik had gehoord dat er van die kraskaartjes komen, kan iemand mij hier wat meer over vertellen want ik heb een probleem, ik heb geen CC. Weet iemand of dat verhaal van die kraskaartjes waar is, zo ja kan iemand mij informatie erover geven wanneer ze in de winkel komen te liggen, en hoe het in z'n werk zal gaan.

Bedankt

2. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Waarschijnlijk is het het pre-paid zoals bij gsms princiepe. Wanneer het er is is nog niet duidelijk, al zeggen sommigen dat het na een jaar lang live hier komt, ergens in maart.

3. Robbertus

Robbertus X B O X

Leuk Bevonden:
    11
    zkrs ik hoop het egt heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel erg hard Maart zou egt geweldig zijn maar ik vrees het ergste :mad:

4. SuxxeR

SuxxeR boem

Leuk Bevonden:
    0
    Bedankt voor het snelle reageren.
    Ok, laten we het maar hopen, kan ik jullie is ff lekker ownen ;):)

5. rolorob

rolorob Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    AAAA :p ik was heel ff blij met deze topic titel toen ik hem zag :p Blijkt het een vraag te zijn wanneer die komt :'-( Of of die komt. waarschijnlijk komtie niet, en dat is KUT :'-(

6. Robbertus

Robbertus X B O X

Leuk Bevonden:
    11
    Ik had je even ferm ingelicht he
    de teleurstelling was ook voor mij heel groot
    ik add je wel ff in mn buddy list
    das pas cool man, egt kei gaaf ;)

7. Danger

Danger XBW Groentje

Leuk Bevonden:
    0
    Ik snap alleen niet hoe Microsoft door middel van scratchkaarten iemand kan indentificeren. Of hoe je uberhaupt je niet meer te indentficeren, dat was toch waarom ze de creditcard gebruikte, dan konden ze de xboxlive spelers identificeren? Hoe willen ze dat met scratchkaarten gaan doen dan?

8. Xmaster

Xmaster XBW ELITE LID

Leuk Bevonden:
    9
    Waarom wordt deze vraag echt om de twee dagen gesteld? 8)

Gebruik de zoekfunctie dan! :mad:

Bovendien heb je voor die scratchkaarten alsnog een CC nodig ter identificatie, betalen gaat dan per prepaid kaart maar de identificatie per scratchkaart. :)

9. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Er is nog niets bekend en het is nog steeds een gerucht ... niemand weet hoe het verder gaat

als er een scratch kaart is de kans nog steeds goot dat je op een een of andere manier moet identificeren ... In Amerika zijn er al scratch kaarten ... alleen moet je je nog steeds registreren met een credit card

Waarom? Voor betaling van de Premium Content, zolang daar geen oplossing is gevonden ... kunnen we niets anders dan een credit card oplossing verwachtem

10. Reteppd

Reteppd even niet xboxen

Leuk Bevonden:
    1
    het is een groot gerucht:

een gamespeiaalzaqak hier wist er niets van af....

11. ludo

ludo Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    zijn dat niet gewoon die dingen die je bij silverbullet packs krijgt

12. Danger

Danger XBW Groentje

Leuk Bevonden:
    0
    Nee, dat zijn trials. Gratis 2 maanden xboxlive. Daarmee hoef je niet te betalen voor 2 maanden en kan je kennis maken met xboxlive.

13. HeAvY-GeAR

HeAvY-GeAR Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    lijkt me egt sterk dat dit ook gaat gebeuren,
    zoals al eerder gezegd de cc werd gebruikt om iemand te
    identificeren en als ze nu pre-paid kaarten invoeren,
    dan heeft het helemaal geen nut gehad om in het begin een cc te gebruiken. dit is zover ik het begrijp gewoon een andere optie als je geen abo wil op xboxlive ( dus degene die het al hebben )

14. SuxxeR

SuxxeR boem

Leuk Bevonden:
    0
    Mij lijkt het dat je je ergens aan moet melden. En ja... het geld dat op de SC staat halen ze ervan af bij Premium Content. Of van je rekening dat maakt niet zo veel uit. Het is en blijgft jouw geld, doe jij wat fout gaat je geld eraf... Dan maakt de naam toch niks uit lijkt mij....

15. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Microsoft moet kunnen aantonen dat je meerderjarig bent. Tevens moet men er zeker van zijn dat je het geld blijft betalen tot je opzegt .. kortom als je stopt met betalen moet je door gaan met betalen ... tot opzegging contract ... net als bij een telefoon abbo ... dus zo makkelijk gaat het niet .... mogelijk dat ze met bankrekening gaan werken ... maar dat verwacht ik niet ...

Het is en blijft nu nog gissen

16. SuxxeR

SuxxeR boem

Leuk Bevonden:
    0
    Ok, maar die scratchkaarten waar geld op staat, dat mogen ze er dan toch afhalen. Met of zonder toestemming van mij, ik vind als ik zit te schelden met erge ziektes bijvoorbeeld dat ik dan toestemming geef om het geld eraf te halen. Misschien gaat het in werkelijkheid niet zo. Dat weet ik dus niet, maar ik zou dit wel logisch vinden. Doen ze het zomaar, dan hebben ze een probleem.

17. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Ja maar stel dat het geld op is ... dan willen ze toch geld van je zien ... Net als bij een telefoon abbo (en dan bedoel ik niet prepaid) ... Kortom ik neem aan dat er aan gewerkt word ... maar dit zijn ook de problemen waar MS voor staat ... dat is ook de rede waarom MS nu alleen Credit Card accepteert

1 ) Lijftijdcheck + eventuele aansprakelijkheid als je schade brengt aan het systeem (de kleine lettertjes ... dit om hackers tegen te gaan) ... NB het systeem = xbox live
    2 ) Continuiteit van je abbo (gewoon kassa ... tot je opzegt)
    3 ) makkelijkste manier van betaling (premium content)

Deze 3 punten moeten getackled worden voor het nieuwe systeem ... dus ik verwacht eerder een bank afschrift dan een scratch kaart (Scratch kaarten komen ook, maar je hebt dan een credit card of een bank nummer nodig voor registartie)

Laatst bewerkt: 2 feb 2004
  18. SuxxeR

SuxxeR boem

Leuk Bevonden:
    0
    1) Leeftijd: De ouders aansprakelijk stellen voor minderjarige

2) Je kan toch van je SC betalen ? Betaal je niet of is het geld op, kan je niet spelen totdat je betaald heb (tijdelijk ban).

:cool: Hetzelfde liedje als bij 2). Niet betalen = BAN

Dit vind ik logische dingen die je makkelijk kan invoegen lijkt me. In ieder geval, dat van die SC met geld, ik vind dat MS daar gewoon het nodige geld mag afhalen als het nodig is. Maakt niet uit wat, moet wel terecht zijn.

19. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Zoals ik al zei het is gissen ... MS wilt een manier dat ze een persoon aansprakelijk kunnen stellen ... Geloof me ik en andere hebben deze argumentatie tijdens de Xbox Live Beta ook gebruikt en Microsoft gaf dit antwoord... (zie mijn vorige antwoord)

Microsoft heeft aangekondigd dat ze naar een alternatief zoeken .... maar verwacht een soort machtiging/bank afscrift ... of iets dergelijks naast een kraskaart ... Het probleem met kraskaarten is dat het niet gekoppelt is aan een individu en dat je dus niet een abbo eeuwig kan laten doorgaan .... als je iemand bant verdiennen ze geen geld ....

en met een scratch kaart kan je niet aantonen dat je kan betalen (nb een scratch kaart is annoniem)

Laatst bewerkt: 2 feb 2004
  20. SuxxeR

SuxxeR boem

Leuk Bevonden:
    0
    Ze verdienen geen geld, maar degene kan die ze probeert optelichten kan ook niet spelen dus. Maar iid het blijft jammer genoeg gissen ja. Hopen dat ze er snel uit zijn

Deel Deze Pagina