[XOne] [Centraal] XS4ALL en Xbox Live

Discussie in 'Games' gestart door Xearo Li, 14 mrt 2003.

  1. Xearo Li

    Xearo Li Active Member

    Berichten:
    390
    Leuk Bevonden:
    0
    Help met Xbox Live en XS4ALL

    Hey ,

    Ik heb een 2 netwerk kaarten in mijn pc en een hubswitch.
    Mijn provider is XS4ALL , maar ik kan niet connecten .. DNS not reached enzo krijg ik.
    Kan iemand mij helpen?
     
  2. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Er is een nu ook een centrale XS4ALL Topic

    -----------------------------------
    zie verder
    -----------------------------------
    [​IMG][​IMG]
    -----------------------------------


    lees ook de Xbox Live/Lan FAQ en check De Centrale Index voordat je een thread start
     
  3. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Re-opened
     
  4. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Opmerking Toiletboy

    Misschien helpt dit jouw op weg ;)

    Ik heb het! Ik had ook datzelfde probleem met die DNS servers in het begin. Maar als je in windows bij start op uitvoeren klikt. Dan typ je in winipcfg
    dan krijg je een overzicht van ALLE dingen die je handmatig kan invoeren. (Ik heb een directe verbinding gemaakt, dus ik weet niet of het bij jullie ook zo werkt... ) Die directe verbinding werkt trouwens echt perfect! Gewoon stekkertje in, stekkertje uit geen probleem. Geen modems opstarten niks.
    oh ja... Nu nog een commentaar over het Live! Spelen.....
    Kwijl..... Het is echt niet normaal, wat voegt dit gebeuren veel toe aan de console industrie...
     
  5. Xearo Li

    Xearo Li Active Member

    Berichten:
    390
    Leuk Bevonden:
    0
    Oh , maar ik heb win xp , dus geen win me .
    Maar welke ip's moet ik intikken?
    Hebben jullie DNS ook aan staan?
     
  6. Blazin Starks

    Blazin Starks R.I.P. Dirty

    Berichten:
    107
    Leuk Bevonden:
    0
    Mijn verbinding is:

    ADSL Modem/Router --> Hub --> Xbox

    Ik heb alleen handmatig de dns servers toe moeten voegen verder geen problemen.
     
  7. Spaarpot

    Spaarpot Surfdude

    Berichten:
    419
    Leuk Bevonden:
    0
    dat winipcfg werkt idd goed... Maar bij sommige mensen werk dat commando niet.. ligt aan de soort windows. Als je b.v. Win XP PROF heb dan ga je naar Start -> uitvoeren , dan voer je daar CMD in.
    Dan opent zich een msdos-achtig scherm en dan vul je daar ipconfig in :)


    ps:

    Fardo heb je al RSI van het sluiten van al die topics? }:]
     
    Laatst bewerkt: 14 mrt 2003
  8. Animus-X

    Animus-X Active Member

    Berichten:
    77
    Leuk Bevonden:
    0

    Ik snap het ff niet: ik heb ook XS4ALL (Basic ADSL via KPN) en ik hoor telkens van iedereen dat je via ADSL NIET direct kan connecten (dus niet gewoon de plug van je modem uit je pc in je Xbox) tenzij je een speciale ADSL modem hebt (ik heb een Alcatel Speed Touch Home, niet getweaked).
    Ik heb zojuist geprobeerd om het rechtstreeks te doen, en hij vond alleen de cables, daarna liep hij direct vast... (DNS fout ofzow :mad:)

    Kan je nu dus wel direct connecten of heb jij zo'n speciale modem, of heb je geen ADSL en rust het allemaal op een groot misverstand? :D
     
  9. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Deze heb je ingevoerd in je xbox .. leg ook ff ui hoe ;) ... hoef ik dat niet te doen Thnx

    *nee nog geen rsi
     
  10. Xearo Li

    Xearo Li Active Member

    Berichten:
    390
    Leuk Bevonden:
    0
    Ethernet Adapter 1 LAN verbinding 1 :
    IP adres : 10.0.0.150
    Subnetmasker : 255.255.255.0
    Standaardgateway : 10.0.0.138

    Ethernet Adapter LAN verbinding 2 :
    Autoconfiguratie IP adres : 169.254.85.209
    Subnetmasker : 255.255.0.0
    Standaardgateway : (niks)

    Mijn alcatel modem is gekraakt.

    Euhm .... weten jullie hoe ik alles moet instellen?
     
    Laatst bewerkt: 14 mrt 2003
  11. Blazin Starks

    Blazin Starks R.I.P. Dirty

    Berichten:
    107
    Leuk Bevonden:
    0
    volgens mij zijn dns servers van xs4all:

    prim. 194.109.6.66

    sec. 194.109.9.99
     
  12. Pychi

    Pychi Active Member

    Berichten:
    8
    Leuk Bevonden:
    0
    Mijn opstelling voor XS4ALL Fast ADSL:

    Alcatel Speedtouch modem <-> Draytek 2200E (router) <-> xbox

    Het was een kwestie van aansluiten, gegevens invullen zoals DNS, IP, Gateway. (Dat is dit moet invullen komt voornamelijk omdat ik dhcp heb uitgezet in de router) en het werkt. Dingen als DNS servers kan je vinden op de helppages

    http://ww.xs4all.nl/helpdesk/index.php3

    Ook wanneer andere mensen op het netwerk (en dus gebruik maken van dezelfde verbinding) gewoon normaal internetten gaat gamen prima. Met normaal internetten bedoel ik niet dat ze zwaar Kazaa gaan gebruiken of lekker een nieuwsgroepje met mp3's gaan leegslurpen :)

    -edit-

    Je kan bij XS4ALL nomaal inbellen/ADSL'en zonder een DNS server op te geven. Dan krijg je er eentje toegewezen door XS4ALL. Mogelijk dat dit niet werkt met xboxlive (ik heb dit niet getest, zomaar een idee :) Dan moet je dus in je xbox zetten dat je deze wilt gebruiken:

    194.109.6.66
    194.109.9.99
     
    Laatst bewerkt: 14 mrt 2003
  13. Blazin Starks

    Blazin Starks R.I.P. Dirty

    Berichten:
    107
    Leuk Bevonden:
    0
    Pychi...welk SpeedTouch Modem heb je ??
    Want als je een 510 v4 hebt dan heb je al een Modem/Router en dus geen extra router nodig....
     
  14. Xearo Li

    Xearo Li Active Member

    Berichten:
    390
    Leuk Bevonden:
    0
    Hebben jullie je modem ook gekraakt dan?

    En moet ik trouwens mijn Firewall 2003 ook uitzetten?
     
    Laatst bewerkt: 14 mrt 2003
  15. Pychi

    Pychi Active Member

    Berichten:
    8
    Leuk Bevonden:
    0
    Moden is niet getweaked (vandaar ook die router :))

    Plan B - Type nummer weet ik zou eventjes niet uit mijn hoofd (zit op mijn werk). Maar het is of tweaken + hubje of router kopen om meerdere machines erop aan te sluiten bij dit model. Het is het oer-model alcatel wat geleverd werd bij de eerste ASDL aansluitingen.

    Xearo Li - het ligt eraan wat je firewall tegenhoud en hoe je setup is. Xbox live maakt gebruikt van de volgende poorten:

    UDP 88, UDP 3074 and TCP 3074

    (ook nog van poort 53 maar dat is DNS en die zal je normaal gesproken nooit blokkeren want dan gaat normaal 'surfen' ook niet meer)

    Houd je firewall die tegen moet je die open zetten of je firewall uit zetten. Vraag mij niet hoe je kan zien of je firewall die tegenhoud. Ik ken de firewall die jij noemt niet :)
     
  16. Xearo Li

    Xearo Li Active Member

    Berichten:
    390
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat hebben jullie in je IP adres allemaal staan .. gateway enzo.
    gateway not reached enzo zegt ie de heletijd
     
  17. Pychi

    Pychi Active Member

    Berichten:
    8
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat iemand anders heeft staan is niet intressant eigenlijk. Voor jouw setup kan het heel anders zijn. Bij mij is de router de gateway (verbinding naar een ander netwerk, namelijk het internet).

    Ik weet echt helemaal niets van windows, gebruik Unix of Mac. Dus kan geen zinnig woord zeggen over wat je waar moet invullen. Echter volgens mij hoef je ook niets in te vullen in windows in jouw geval.

    In zijn algemeenheid is de gateway de 'brug' tussen het ene netwerk en het andere. In jouw geval dus die getweakte router. Die verbindt jouw interne netwerk aan het internet. In mijn geval is dat de router. Aan de ene kant 'praat' die met mijn (niet getweakte modem) en aan de andere kant met de computers op mijn interne netwerk. Jouw getweakte modem zou de taak van mijn modem+router moeten overnemen. Alleen heeft jouw modem maar e'e'n (1) uitgang voor een kabel vandaar die hub. Dus jouw setup zou er als volgt moeten uitzien:

    getweakte modem <-> hub <-> box

    (je getweakte modem is immers ook een router)

    Wat je moet invullen op je xbox ligt aan wat die router (jouw getweakte modem) verwacht. Mijn router wil dat ik uit de range van 192.168.1.xx (xx is een willekeurig getal) een ip geef aan de machines op het interne netwerk. Mijn xbox is bijvoorbeeld 192.168.1.15. Waarom? Omdat ik dat handig vind, ik ben gaan tellen vanaf 192.168.1.10 voor de eerste computer die aangesloten is op die router. Maar 192.168.1.85 werkt net zo goed. Maar is minder overzichtelijk. imho.
     
  18. Xearo Li

    Xearo Li Active Member

    Berichten:
    390
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb nu gewoon Directe Verbinding .
    Werkt echt perfect.
     
  19. Pychi

    Pychi Active Member

    Berichten:
    8
    Leuk Bevonden:
    0
    Eind goed al goed =)
     
  20. Animus-X

    Animus-X Active Member

    Berichten:
    77
    Leuk Bevonden:
    0
    Kan iemand (FARDO) ook even mijn vraag beantwoorden :'-( :'-(

    Thnx :)
     

Deel Deze Pagina