Centrale threads kunnen beter!

Discussie in 'Xboxworld.nl : Frontpage en forum discussie' gestart door MrJoinT, 13 mei 2003.

1. MrJoinT

MrJoinT -=SMILE=-

Leuk Bevonden:
    0
    Ik erger me hier groen en geel aan het feit dat de centrale threads zo vaak onoverzichtelijk zijn. Je moet soms gewoon een half uur zoeken tussen de slowchat en domme vragen/antwoorden om aan je informatie te komen.

Mijn voorstel: Laat de topic starter van een centrale thread, de belangrijke info uit de thread, in zijn eerste post opsommen (steeds editen). Voor bestaande centrale threads is dit misschien best moeilijk te realiseren, maar een regeltje hierover in de faq, voor de toekomstige centrale threads, zou niet verkeerd zijn. Andere mogelijkheid is, zodra een thread centraal gemaakt word, de eerste post door een admin te laten bijhouden.

Op deze manier word het forum een stuk fijner voor de gebruikers, het voorkomt domme/dubbele vragen en zo dus ook domme/dubbele antwoorden die de threads alleen maar vervuilen en onoverzichtelijk maken.

2. The Messenjah

The Messenjah Rotondés

Leuk Bevonden:
    4
    Boeie, gewoon ff de zoekfunctie gebruiken met de trefwoorden over je vraag. Als je niks vind stel je de vraag zelf. Om nou als threadstarter elke keer als iemand antwoord de hoofdpost te editten. Monnikenwerk. Kijk maar naar de Morrowind thread. Dat kan dus echt niet.

3. MrJoinT

MrJoinT -=SMILE=-

Leuk Bevonden:
    0
    Hoezo>?, de thread moet TOCH bijgehouden worden en gecontroleerd door mods, als ze even de moeite nemen om belangrijke info in de eerste post te zetten, scheelt ze dat weer een hoop werk later, omdat er minder onzin/dubbele vragen gepost gaat worden.........snappie? En ik zei ook, dat het bij bestaande centrale threads bijna niet te doen is. Maar een nieuwe moet makkelijk kunnen.

Als er op deze manier gewerkt zou worden, zouden de mods minder kl*te klusjes hoeven doen, en de gebruikers minder lang hoeven zoeken..........imo toch echt een WIN/WIN situation :cool:

4. Herman

Herman The guardian ©

Leuk Bevonden:
    0
    Het zal het wel overzichtelijker maken, en aangezien de mods al de threadstarter zijn, kan het ook wel. Maar ik weet niet of de mods daar veel tijd aan zullen besteden. Of er zin in hebben.

5. rolorob

rolorob Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Ze hadden eventueel zelfs een subforum voor centrale game topics kunnen maken, die alleen gestart kunnen worden door mods, maar waar wel in gereageerd kan worden..., maarja dat zal ook wel afgekapt worden

6. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Tja moeten er wel mods wezen die dat in de gaten gaan houden .. en een zoek functie doet wonderen ... Vaak is het beter een vraag dubbel te stellen dan nooit te stellen

Dit vind ik nog wel een redelijk voorstel .. maar dan krijg je het probleem dat er te veel sub fora's komen .. en het dus te overzichtelijk word ;)

7. rolorob

rolorob Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Dat is :mad: Maar nu zakken alle centrale topics soms weg :mad: En dan kan je eventueel in de faq schrijven dat je voor je een nieuwe topic maakt hierin kijkt, en als daar de game aanwezig is het daar posten, en zo niet dan maak je een nieuwe topic in het andere subforum :confused: games dus...

8. Darkwing

Darkwing Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    Hmmm, ik wil eigenlijk een beetje af van het idee om alles maar in centrale threads te proppen. Er mogen wat mij betreft best meerdere threads over hetzelfde spel naast elkaar lopen, als ze maar niet teveel overlap hebben. Dus als er bijvoorbeeld een thread voor algemene speculatie en discussie over een aankomend spel, zal ik het toelaten als er een nieuwe thread wordt geopend die over specifieke screens gaan bijvoorbeeld.

Mwah, tis nog niet helemaal duidelijk wat we met die centrale threads gaan doen, ik zal het in het mod-hok nog eens aankaarten.

9. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    het hangt van het forum sommige hebben juist centrale topics nodig (veranderd niet veel) statische threads ... voobeeld live en networking .. of Live gaming .. andere for moeten juist flexibeler zijn (dan alleen geen dubbelle posts) zoals gaming en alle andere fora...

Maar zoals Darkwing Duck zegt .. wij moeten nog eens goed nadenken wat we met de centrale topics willen ...

10. rolorob

rolorob Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    :) ik was vergeten dat je van meerdere soorten fora centrale topics hebt :)

11. Saaur

Saaur Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    hmz....is er misschien een mogelijkheid om de 1e samenvattings post dan zeg maar "sticky" te maken op elke pagina??? (bij een topic als XBW Unreal Championship (wat nu voor mij een b'tje actief is, dus vandaar dit voorbeeld) zou het wel goed zijn als de hoofdlijn(/en dus eigenlijk alle informatie) gewoon boven elke blz staat zodat mensen die alleen de laatste paar posts lezen (ja, ze bestaan echt ;)) ook weten wat de bedoeling is....

O-) just another 2 ct. from the guy in the blue corner O-)

12. Dioga

Dioga Piraat

Leuk Bevonden:
    52
    Saaur, sticky op elke pagina is niet mogelijk... Dat mensen de 1e post niet lezen of soms hele threads niet lezen is jammer, maar daar hoeven wij niks aan te doen. We kunnen het iemand niet verplichten om een hele thread (denk aan Morrowind Help Threadje) door te lezen ...

13. Saaur

Saaur Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Jammer dat 't niet mogelijk is....(respect voor degene die de Morrowind help draad zou samenvatten _O_ of eerder meedelij ;))

Bedankt voor 't (snelle ;)) antwoord

14. Dioga

Dioga Piraat

Leuk Bevonden:
    52
    Kijk, ookal zou 't mogelijk zijn.. Ik vind het aansporen voor een thread niet door te lezen.. Zo krijg je steeds meer mensen die alleen dus de 1e post lezen en zo misschien wel een hele discussie overslaan en zomaar in 't rond gaan zeveren.. Dat moeten we ook niet hebben he ;)

15. Saaur

Saaur Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    t is ook meer een suggestie voor bepaalde threads waarin niet echt gediscusieerd wordt...zoals bijv. de bovengenoemde

16. Dioga

Dioga Piraat

Leuk Bevonden:
    52
    Het is voor alle threads of voor geen threads.. Niet voor bepaalde threads, dat is al helemaal niet mogelijk.

17. Vaag

Vaag Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Misschien leuk om een centraal Return to castle wolfenstein topic aantemaken in het Live forum voor de mensen die hem al hebben ?

18. Darkwing

Darkwing Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    Jep, goed idee, heb hem gelijk aangemaakt:

[Centraal] Return To Castle Wolfenstein [Live].

Deel Deze Pagina