1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Chello kankt verbinding in omdat ik teveel download?!?

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door enzowpablo, 16 nov 2004.

  1. enzowpablo

    enzowpablo Active Member

    Berichten:
    323
    Leuk Bevonden:
    0
    Chello kakt verbinding in omdat ik teveel download?!?

    He mensen,

    UPC heeft mij iets heel misselijks geflikt zie mail...

    zie mail:

    Geachte chello abonnee,

    Uw modemsnelheid is met onmiddellijke ingang teruggezet.

    Om uw chello classic verbinding voor u en andere chello gebruikers optimaal te houden hanteert UPC een bovengrens voor de gebruikte data. Het gemiddelde gebruik bij chello classic is 8 GigaByte per maand. Op dit moment is u gebruik meer dan 5 keer dit gemiddelde.

    Tot het einde van de maand zal uw modemsnelheid beperkt worden tot maximaal 64 Kbps voor zowel het up- als het download verkeer. Alle onderdelen van de chello dienst blijven gewoon voor u beschikbaar, maar tegen een lagere snelheid.

    Vanaf de 1e van de volgende maand zullen de modeminstellingen weer op de voor uw chello abonnement geldende snelheid worden teruggezet.

    Als u verwacht in de toekomst vaker grotere hoeveelheden data te gebruiken, willen wij u graag attenderen op chello plus. Bij dit product zijn grotere hoeveelheden datagebruik toegestaan.

    Bijgaand sturen wij u een link naar een speciale pagina waar u uw datagebruik zelf in de gaten kunt houden <http://datagebruik.chello.nl>. U dient hier uw gebruikersnaam en wachtwoord van uw emailadres in te voeren om in te kunnen loggen.

    Wij vertrouwen erop u voldoende te hebben ingelicht.

    Met vriendelijke groet,
    UPC Nederland


    Dit is toch te gek voor woorden, ik kan amper nog surfen laat staan downloaden. Vanaf 1 dec kan ik pas weer normaal downloaden.

    Wat ook heeel raar is dat ze adverteren met: ONBEPERKT DOWNLOADEN met chello classic!!!! vervelgens download je heel veel en wordt je verbinding verneukt!!! Mijn pa heb het nodig voor zijn werkt en die zei dat een mailtje versturen al bijna 5 min duurt dit is toch te gek. Helemaal nu omdat ze ZONDER een waarschuwing je verbinding verneuken, en omdat ze adverteren met on beperkt downloaden met een classic abbo (Classic is het ena duurste abbo niet zo,n lullig abbotje van 9.99 per maand!!!) En je dan zo een nog duurder abbo aan te smeren a €80!!! per maandt. Wij hebben het helemaal gehad van UPC, vanaf volgende maand zitten we hopelijk op ADSL van KPN daar heb je schijnbaar niet van dit soort mailtjes achteraf. Dit is toch gewoon een marketing K-streek ofniet dan. Heeft iemand dit eerder meegemaakt en/of gehoord.

    Ik voel me echt genaait geen internnet meer tot 1 dec zonder dat je wordt gewaarschuwt ect en je dan ook nog een duurder abbo aansmeren. Je nspat het wel UPC vliegt eruit hier en ADSL erin :9


    DOOD AAN UPC en CHELLO _0/ }:]


    eikels..... :mad: :'-(
     
    Laatst bewerkt: 16 nov 2004
  2. Danger

    Danger XBW Groentje

    Berichten:
    2.146
    Leuk Bevonden:
    0
    _O_

    Wel lullig. Misschien maar is overstappen naar een abbo'tje zonder datalimiet.
     
  3. Daz

    Daz

    Berichten:
    16.099
    Leuk Bevonden:
    2.256
    Geez..
    Wat een domme actie!:eek:
     
  4. enzowpablo

    enzowpablo Active Member

    Berichten:
    323
    Leuk Bevonden:
    0
    @ rick: ik d8 dat ik een abbo had zonder datlimiet zo adverteren ze ook!!! Ik haat een datalemiet.
     
  5. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Er zullen vast kleine lettertjes ergens hebben gestaan, waar iets over datalimiet staat. Zie het zo snel ook niet bij de abbo's staan.
    Zag laatst op tv ook een lullige actie: geen voorrijdkosten, wat blijkt, krijg je wel startkosten van 85 euro. Het is lullig maar je staat soms machteloos.

    Ik zou contact met ze opnemen en vragen om het terug te zetten, omdat ze geen waarschuwing hebben gegeven en je nooit geattendeerd bent op datalimiet, naast dat er gepromoot wordt dat er geen datalimiet aanzit.
     
  6. Nicos

    Nicos Active Member

    Berichten:
    1.766
    Leuk Bevonden:
    0
    Abbo's zonder datalimiet bestaan praktisch niet.

    Iedereen zegt:"zonder datalimiet" maar in feite heeft alles grenzen.

    Ook al heb je een abbo van 100 euro, dan nog. Maar goed, dan ligt je datalimiet vrij hoog.

    Kabelaars trekken sneller aan de bel als ze vinden dat je te veel breedbandte gebruikt. Bij ADSL minder, maar dat is ook zo.
     
  7. GustavSan

    GustavSan Active Member

    Berichten:
    669
    Leuk Bevonden:
    0
    FUP (fair use policy) m8, helaas voor jou, door deze policy behoud elke ISP het recht om zich te beschermen tegen mega-leechers als jij. Met een dikkere lijn (lees=duurder abonnement) betaal je meer, en is jouw fup milder.

    btw: Home and chello staan hier de laatste jaren trouwens om bekend. Ik heb zelf met wanadoo nergens last van en die 5x8 kan bij mij nog eens x3 :D
     
    Laatst bewerkt: 16 nov 2004
  8. HellHound

    HellHound Active Member

    Berichten:
    1.452
    Leuk Bevonden:
    16
    Er is altijd wel een datalimiet. Alleen is die voor de gemiddelde gebruiker zo hoog dat ze daar nooit aan geraken. Enzowpablo overschrijd die norm blijkbaar zoveel dat ze zich genoodzaakt voelen hem op deze manier te "bestraffen". Overigens kan ik moeilijk geloven dat hij hier niet eerst een waarschuwing voor heeft gekregen.

    btw: Waarom zet je dit neer in Overige Consoles/PC Gaming?
     
  9. nielsi

    nielsi Active Member

    Berichten:
    44
    Leuk Bevonden:
    0
    Online op de xbox gaat ook niet meer, lulig man.
     
  10. Rinus

    Rinus XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.561
    Leuk Bevonden:
    4
    UPC handelt met een "Fair User Policy" zij bepalen hoeveel jij kan/mag downloaden!

    Staat in de regeltjes.
     
  11. SabZero NL

    SabZero NL Sexyback

    Berichten:
    1.346
    Leuk Bevonden:
    5
    @home heeft hier geen last van!! ik heb vorige 3 maand bijna 500 Gigabyte gedownload en geen mail
     
  12. Spinner

    Spinner So it begins....

    Berichten:
    351
    Leuk Bevonden:
    0
    Volgens mij heb je gewoon je voorwaarden niet goed doorgenomen. In plaats van bijbetalen voor extra Giga,s gooit upc/chello je snelheid omlaag.
    Zo dwingen ze je een lekker duur abbo te nemen.
     
  13. HellHound

    HellHound Active Member

    Berichten:
    1.452
    Leuk Bevonden:
    16
    2K & Rinus,

    Als jullie dan toch reageren in deze thread waarom verplaatsen jullie deze dan ook niet gelijk naar waar deze thuishoort. Namelijk PC Hardware, Software & Internet dus ;)
     
  14. Nicos

    Nicos Active Member

    Berichten:
    1.766
    Leuk Bevonden:
    0
    Bij xbox live download je toch best weinig? Hoeveel down en hoeveel up dan ?
     
  15. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Verplaatst.
     
  16. r_xbox_gamer

    r_xbox_gamer Active Member

    Berichten:
    312
    Leuk Bevonden:
    13
    IK heb ook zo'n ***** datalimiet (ook chello) ik denk dat ik overstap.
     
  17. finnn

    finnn Active Member

    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    0
    tja chello is echt dom bezig, ze verhogen de snelheidslimieten, maar je kunt niet meer downloaden dan 8 gb per maand, waar ik elke maand overheen zit... voor 50 euro in de maand kun je wel wat meer verwachten imo
     
  18. DesertFox

    DesertFox XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.560
    Leuk Bevonden:
    8
    whahah gast,

    Ik heb PRECIES DEZELFDE MAIL vorige week gehad.
    in de mail staat dat normaal 8 GB is (met classic) , maar je dat 5x mag overschrijden... klopt ook want ik heb nu 32 GB gedownload in 16 dagen. dus nu rustig aan doen.

    naja, iets anders... nu nog een waarschuwing voor mij.
    maar mijn datagebruik was ook wel ziek hoog ook :+

    Ook met Chello Classic. ik was Non Stop aan het downloaden...
    nu dus even mee kappen, voordat ze het stil zetten.

    Thnx Chello
     
    Laatst bewerkt: 16 nov 2004
  19. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Ik heb gewoon Chello light, en ik game best wel veel op Live. Maar nu doe ik verder nooit iets met mijn pc. Ik zit daar zelden op thuis en ik download nooit muziek en dat soort dingen. Ik doe eigenlijk verder niets met het internet op mijn PC. Ook heb ik nooit tegelijk de PC op internet en de Xbox op internet. Dan is Chello light toch voldoende om geen waarschuwing of een forse mindere downloadsnelheid? Of gamen jullie ook alleen maar?
     
  20. geertbargeman

    geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

    Berichten:
    5.545
    Leuk Bevonden:
    308
    Vrienden.... mag ik weten wat jullie allemaal downloaden? Als je in gemiddeld 30 dagen 40 gig download, geloof ik niet dat dat allemaal legaal is. Ga dan niet zitten zeuren dat Chello zich niet aan de regels houd _0/
     

Deel Deze Pagina